Heroes Chronicles : Wojownicy Pustkowi

Warlords of the Wasteland

Warlords of the wastelands

Kampania ‘Warlords of the wasteland’ opowiada o losach Tarnum’a, który zdecydował się ratować swoją ojczyznę. Będziemy grali całą kampanię tym wojownikiem, a także zamkiem Twierdza. Przeciwnicy to Castle i Forteca. Do kolejnych poziomów będzie przechodziło 2 najlepszych bohaterów, dlatego już w pierwszej planszy warto postawić na silnego, drugiego Herosa (np. Dessa, Crag Hack itp), który będzie pomocnikiem Tarnum’a. Tylko ostatni poziom posiada podziemia, pierwsze 7 to mapy 1-poziomowe. Kampania jest dosyć łatwa i można przejść ją w ciągu 1 dnia.

 


Poziom 1- A Barbarian King

Pierwszy poziom rozgrywany jest na małej mapie, bez podziemi. Gramy zamkiem typu Twierdza i wojownikiem imieniem Tarnum. Zaczynamy w lewym, górnym rogu. Po pozbieraniu skarbów i zajęciu kopalń kierujemy się na wschód, gdzie jest neutralna Twierdza, niestety nie można jej do końca rozbudować. Obok niej jest monolit, który prowadzi na tereny wroga. Ma on jedną Twierdzę na południu mapy, niestety posiada też Miecz Armageddonu. Przed ostatecznym ciosem (po rozbudowaniu postaci i wojska) warto odwiedzić lokacje ulepszające współczynniki bojowe, wszyscy bohaterowie przechodzą dalej. Jasnowidz za 50 Wilczych Jeźdźców da nam Maczugę Ogrów (atak +5).

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2- The Criminal King

Drugi poziom także rozgrywany jest na piaszczystej, niewielkiej mapie bez podziemi. Wróg także jest jeden- niebieski. Tym razem jednak ma aż 3 zamki, wszystkie typu Forteca. Na szczęście na początku nie ma między nimi łączności, w dodatku ma słabych bohaterów. Początkowo zajmujemy tereny za naszym garnizonem. Za monolitem na południu jest kopalnia złota. W centrum mapy możemy zobaczyć lokalizację wrogich zamków. Najpierw najlepiej zdobyć ten na północ od naszego, wtedy nikt nie będzie wyskakiwał z góry. Następnie idziemy przeklętą ziemią na wschód, gdzie przeniesiemy się w okolice drugiego zamku. W tej sytuacji komputerowi został ostatni zamek, dostęp do niego jest również przez monolit przejścia. Jeżeli znamy mądrość, warto przed zakończeniem rozbudować Gildie Magów w poszukiwaniu ulubionego czaru.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3 – Ultimatum

Znów podobna mapa do poprzednich. Mamy 1 Twierdzę i zamknięci jesteśmy w wirze kluczników. Po zajęciu najważniejszych lokacji idziemy kolejno do niebieskiego klucznika, potem na południe do zielonego, na północ do czerwonego, na południowy zachód do purpurowego. Zostaje nam otwarcie ostatniej, purpurowej bramy. Za nią siedzi niebieski i jego zamek- Forteca. Zanim jej nie otworzymy, on nie zdoła wyjść. Przed otwarciem bramy warto zapisać grę. Nie powinno być trudno, bo wróg ma kiepskiego bohatera. Po zdobyciu zamku kończymy poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 4 – The war for Mudlands

Czwarty poziom gramy już na trochę większej mapie niż poprzednie, wrogów też jest więcej, bo aż 3. Na szczęście mają wojnę również między sobą. Na mapie są 3 Twierdze (na południu) i 5 Cytadel na bagnach na północy. Jasnowidz za Pierścień Życia daje Tunikę Króla Cyklopów. Kierując się na wschód, znajdziemy drugą Twierdzę, niestety nie da się jej w pełni rozbudować- ale lepszy rydz, niż nic. Po odwiedzeniu białego klucznika, idziemy na zachód, południowym krańcem mapy. Tam dojdziemy do czerwonego klucznika. Kawałek dalej jest trzecia Twierdza. Teraz mamy 2 wyjścia- iść dalej, do północno-zachodniej Cytadeli, lub wrócić i zacząć ataki od bramy granicznej w okolicach naszej stolicy. Tak, czy inaczej musimy przejść przez całe bagna i zdobyć wszystkie Cytadele. Po tym wyczynie jesteśmy na półmetku kampanii.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 5 – Siege of the Wallpeaks

Zaczynamy mając 2 zamki- Cytadelę i Twierdzę. Niebieski wróg ma 5 zamków (wszystkie typu Castle). Pierwszy tydzień można poświęcić na zbieranie skarbów, zajmowanie kopalń i rozbudowę zamków. Idąc od naszej twierdzy na południowy-wschód spotkamy kolejną, neutralną twierdzę. Z kolei na północnych bagnach znajdziemy drugą cytadelę. Mając te 4 zamki, powinniśmy już poradzić sobie z wrogiem. Wprawdzie ma dalej więcej zamków, ale ma słabych bohaterów, zablokowane siedliska Aniołów, jest podzielony i robi inne głupoty. Najpierw powinniśmy zaatakować zamek w centrum mapy, za garnizonem. Później idziemy na północ, gdzie jest drugi zamek, a następnie do prawego górnego rogu, gdzie znajdziemy trzeci zamek. Niedaleko niego jest biały klucznik, wcześniej odwiedzamy też zielonego, w pobliżu drugiej twierdzy. Po zdobyciu zamku w rogu, komputer zostanie zamknięty w prawym dolnym rogu i będzie czekał na śmierć. Dostęp w to miejsce prowadzi przez jednostronny monolit, przy zamku w prawym górnym rogu mapy. Na północny-wschód od wyjścia jest kolejny wrogi zamek, a na południowy-zachód czarny klucznik. Jeśli wróg nie zdążył odwiedzić czerwonego klucznika, wtedy będzie miał podzieloną armię na 2 herosów. Po zdobyciu zamku, odwiedzamy purpurowego klucznika (w prawym dolnym rogu) i przechodzimy przez purpurową bramę, zdobywając niebieskiemu ostatni zamek. Na mapie oprócz tego występuje kilka innych monolitów, ale nie są one niezbędne do użytku, skracają jedynie drogę. Jest też 2 jasnowidzów, jeden daje 10.000 złota za klepsydrę, misji drugiego niestety nie dało się wykonać z powodu braku na mapie poszukiwanego artefaktu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 6 – Trapped

Szybki i łatwiutki poziom. Zaczynamy z Twierdzą w centrum mapy. Tym razem mamy 2 wrogów- zielonego (2x Castle) i niebieskiego (2x Forteca). Kawałek na północ od naszej stolicy znajdziemy Cytadelę, niestety nie da się zbudować Tawerny. Możemy ominąć ten krok i po prostu zaatakować zielonego, przed którym chroni nas zachodni garnizon. Ma słabych bohaterów, więc można wykończyć go magią. Za garnizonem jest lekka pułapka, a dalej pierwszy zamek. Drogą na południe jest drugi i ostatni zamek zielonego. Teoretycznie nie musimy go zabijać, ale jest to proste, a nie będzie on nam już przeszkadzał. Na wschodzie mapy jest analogiczna sytuacja- 2 zamki niebieskiego, jeden na dole, drugi na górze. W prawym górnym rogu znajduje się Twierdza, która musimy zdobyć, aby zakończyć poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 7 – Slash and Burn

Kolejny szybki i prosty poziom, do przejścia w ciągu 2-3 tygodni. Gramy na malutkiej mapie, zaczynamy z Twierdzą w prawym dolnym rogu. Najpopularniejszą jednostką na mapie są… chłopi. Idąc na zachód, spotkamy 2 monolity. Górny przenosi nas na bagna, gdzie jest neutralna Cytadela. Dolny (okrągły) monolit przenosi na tereny wroga. Ma on tam 2 zamki- Twierdzą i Fortecę. Jeśli uderzymy szybko- nie zdąży nawet zbudować zamków (siedliska ma chyba zbudowane od początku, bo zaraz ma behemoty i gigantów). Po zabiciu niebieskiego urwisa przechodzimy do ostatniego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 8 – Steelhorn

Ostatni poziom to jakby zaprzeczenie 7 poprzednich. Jest bardzo ciekawy i zarazem trudny, posiada podziemia. Nasi drugorzędni bohaterowie nie przechodzą do niego. Grę można przejść używając dowolnego z 3 rodzajów posiadanych zamków, ja zrobiłem to klasycznie, przy pomocy wojsk (jedynej na mapie) Twierdzy. Ogólnie na mapie jest 1 Twierdza, 3 Castle i 3 Fortece. Na mapie występuje 5 części legionisty, z których można stworzyć artefakt Statua Legionów. Musimy grać agresywnie, kiedy będziemy się ociągać, wróg urośnie w siłę i może zdobyć Miecz Armageddonu.

Na początku nie mamy Tawerny ani możliwości wykształcenia drugiego, silnego bohatera, więc będzie to osobiste zwieńczenie działań Tarnum’a .Mamy 1 wroga- niebieskiego. Zaczynamy w lewym-górnym rogu. Po zajęciu okolicy wchodzimy w niebieski monolit. Za nim jest neutralny zamek Castle, w którym możemy wynająć bohatera do zbierania skarbów. Idąc drogą na wschód, dojdziemy do wrogiej, rozbudowanej Fortecy. Musimy ją jak najszybciej zdobyć. Jedyna droga wiedzie teraz na statek i tylko od strony wody zagraża nam wróg. Statkiem są 2 drogi- przez wir lub monolit w rogu. Od tego momentu możemy przejść poziom na kilka sposobów. Wg mnie najlepiej jest: wpłynąć w wir, wyjść ze statku z lewej strony jeziorka i zdobyć Castle. Później idziemy drogą na południowy wschód, aż do zdobycia Fortecy. Następnie wchodzimy w monolit kawałek na północ, który przeniesie nas do 3 Fortecy wroga. Kiedy ją zdobędziemy- będziemy mieli opanowaną cała dużą wyspę i czas będzie działał na naszą korzyść. Teraz musimy odwiedzić czerwonego klucznika (w lewym dolnym rogu mapy) i wejść w zielony, okrągły monolit (położony niedaleko na wschód od Twierdzy). Przeniesie on nas na wyspę w podziemiach, gdzie jest kolejny monolit. Na ostatniej wysepce jest zielony klucznik i order męstwa (jasnowidz go szuka, w zamian za 10.000 doświadczenia). Teraz możemy przejść przez zieloną bramę, na południowo-wschodni półwysep. Jest tam Castle ‘Steelhorn’, który musimy zdobyć, aby zakończyć całą kampanię.

(kliknij, aby powiększyć)

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tarnum bez artefaktów:



Inne Kampanie Heroes Chronicles:

Chronicles


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

7 thoughts on “Kampania1: Wojownicy pustkowi- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Kampania rzeczywiście jest prosta, tylko kiedy dojdziesz do piątej mapy to zaczyna ci się nudzić. Odłożyłem sobie resztę na drugi dzień.

  2. Witam chciałem się zapytać czy ta wersja heroes 3 nadpisuje zwykle h3 SoD ??? i którą cześć zainstalować pierwsza z heroes 3 Chronicles ???

    od Admin: Nic nie nadpisuje, trzymaj Chronicles w osobnym folderze. Którą pierwszą- wedle uznania. Ja zresztą nic nie musiałem instalować, wystarczyło odpalić daną część z ikonki i już gra się od razu włączała.
    Fabuła leci kolejno tak jak poradnik.

  3. w misji drugiej długo nie mogłem znaleźć kajdan wojny. Okazało się że kajdany ma niezastąpiony sojusznik…

  4. ja kupilem bohaterow w zamku sojusznika i blokowalem mu droge aby zielony go udupil, pozniej okazalo sie, ze zielony puszcil sojusznika, a na dodatek zabral zamek pom. kupilem bohatera zanim pom. wrocil, zajalem zamek pom. i tylko czkalem na ruch ziel. aby wzial drugie inferno. Potem tylko czyszczenie wrogow i nabicie tarnumowi i 2 kumplom levele, umiejetnosci i tyle. oczywiscie jeszcze zdobycie helmu do miecza aniel. sojuszu i tyle.

  5. w piątej misji jest hełm. Znajduje się on na zachód od naszej pierwszej cytadeli dostajemy za niego kask grzmotu jeżeli zebraliśmy pozostałe rzeczy które pokazał w chatce jasnowidz to zbierzemy piorun tytana. Niestety nie przechodzi do kolejnego poziomu.

  6. W drugiej misji (The Criminal King) okazało się że przeciwnik był bardzo łatwy. Ja rozpoczynałem mając 6 poziom a on chyba startował od zera. Dalej też tak jest?

    od Admin: Zależy od poziomu, ale 90% z nich jest banalnie proste, a pozostałe 10% też łatwe.

Skomentuj szerszu Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top