Heroes 3 – Zamek typu Nekropolia

Heroes Nekropolia

Zamek Nekropolia to królestwo nieumarłych. Niby wszystkie 9 zamków różni się od siebie, ale to właśnie Nekropolia jest najdziwniejsza. Wielu graczy nie lubi tego zamku, ale jak ktoś potrafi wykorzystać jego atuty to wygra niejedną grę. Bohaterowie Nekropolii to posiadacze unikalnej dla tego zamku umiejętności- Nekromancji. Pozwala ona na wskrzeszenie danej ilości zabitych jednostek wroga w Szkielety i dołączenie ich do naszej armii. Przy długich rozgrywkach, rozwiniętych bohaterze na dużej mapie można siać spustoszenie samymi Szkieletami i pomnażać je. W dodatku Cień Śmierci występuje artefakt– Płaszcz Nieumarłego Króla, który zamiast Szkieletów wskrzesza Licze. Wtedy gra jest strasznie łatwa. Na małych mapach Nekromancja nie przyniesie zbyt dużych korzyści. Na większych mapach aby skorzystać efektywnie z Nekromancji musimy mieć dobrego bohatera- najlepiej z odpowiednią umiejętnością specjalną. Do tego Mądrość, Magia Ziemi i czary Spowolnienie, Przyspieszenie i Animator. Z takim pakietem możemy toczyć bitwy na mapie i na każdej zarabiać kolejne Szkielety. Kiedy mamy zajęte wszystkie 7 miejsc w armii, w żadnym z nich nie ma Szkieletów, a wśród nich są Kościeje, to premia z nekromancji będzie dodana do Kościejów. Umiejętność Nekromancji mogą zwiększać odpowiednie artefakty, budynek Nekromatron, umiejętność specjalna bohatera i specjalny budynek zamku- Więzienie Dusz. Dodatkowo Szkielety możemy mnożyć dzięki budynkowi Szkieletornia, a także zdobywając za darmo na mapie w siedliskach. Inne jednostki Nekropolii są zróżnicowane, Ożywieńcy nie są warci swej ceny. Pozostałe oddziały (poziomów 3-7) są dosyć przydatne, mają umiejętności magiczne. Wszystkie martwiaki są odporne na Oślepienie i kilka innych czarów. Magiczne właściwości zamku są niezłe, posiada on maksymalny, 5-ty poziom Gildii Magów. Poniżej spis budynków oraz wojsk zamku Nekropolia, z krótkim opisem.

 

Budynki zamku Nekropolia

Budynki Zamku Nekropolia
(kliknij aby powiększyć)


Budynki podstawowe

(3 górne rzędy w menu)

 

Miejsce Spotkań Rady – Budynek dostępny od początku w każdym zamku. Każdego dnia dostarcza 500 sztuk złota do skarbca właściciela miasta.

Dom Rady Miasta – Dostarcza 1.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Tawerny i 2.500 złota. Obowiązkowo budujemy na samym początku gry.

Ratusz – Dostarcza 2.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Domu Rady Miasta, Targowiska, Kuźni i Gildii Magów oraz 5.000 złota.

Kapitol – Dostarcza 4.000 sztuk złota każdego dnia. Każdy gracz może posiadać tylko jeden Kapitol. Wymaga Ratusza, Zamku oraz 10.000 złota.

Więzienie Dusz – Unikalny budynek zamku Nekropolia, może być wybudowany (za darmo) tylko po znalezieniu Grala. Budynek dostarcza dodatkowo 5.000 złota, zwiększa przyrost jednostek wojskowych w zamku o 50% oraz zwiększa umiejętność Nekromancji wszystkich bohaterów o 20%.

Fort – Wzmacnia mury zamku, umożliwia dalszą rozbudowę miasta. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni.

Cytadela – Wzmacnia mury zamku, podczas obrony obsadza wieżyczkę łuczniczą w centralnej części zamku. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich wojsk o 50%. Kosztuje 2.500 złota i 5 kamieni.

Zamek – Wzmacnia mury zamku i tworzy fosę przed murem, zwiększa przyrost wojsk w zamku o kolejne 50 punktów procentowych. Obsadza 2 boczne wieżyczki podczas obrony. Kosztuje 5.000 złota, 10 sztuk drewna i 10 kamieni. Powinniśmy zbudować go jak najszybciej i postarać się o budowę Kapitolu.

Tawerna – Podstawowy budynek w Heroes. W Tawernie możemy rekrutować nowych bohaterów. Potrzebna jest także do budowy Domu Rady Miasta. Zwiększa morale wojsk bohatera broniącego zamek o 1 punkt. W Tawernie znajdziemy także Gildię Złodziei, gdzie możemy podejrzeć statystyki graczy na mapie – im mamy więcej Tawern (Zamków), tym więcej danych nam się wyświetli. Tawerna kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Kuźnia – Kuźnia w zamku Nekropolia produkuje Namioty Medyków.

Pchli Targ (Targowisko) – Na Targowisku możemy handlować złotem i zasobami. Zasady handlu znajdują się w rozdziale: Ekonomia i rozbudowa królestwa. Pchli Targ kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Magazyn Zasobów – w zamku Nekropolia dodaje każdego dnia 1 kamień i 1 sztukę drewna do skarbu królestwa. Kosztuje 5.000 złota i 5 kamieni.

Gildia Magów (max poziom 5) – Pozwala odwiedzającym bohaterom na uczenie się czarów. Można w niej też kupić Księgę Zaklęć oraz odnowić punkty magii (zostając w zamku z Gildią na noc). W zamku Nekropolia występuje maksymalny- piąty poziom Gildii Magów. Każdy kolejny poziom jest coraz droższy, zwłaszcza wobec zasobów szlachetnych.

Nekromatron – Zwiększa o 10% umiejętność Nekromancji u wszystkich bohaterów gracza. Bonus nie sumuje się przy posiadaniu większej ilości zamków.

Stocznia – Budynek ten jest aktywny tylko, kiedy zamek położony jest nad wodą. Przy jego pomocy możemy kupować statki. Budynek kosztuje 2.000 złota i 20 sztuk drewna, dodatkowo za każdy statek musimy zapłacić 1.000 złota i 10 sztuk drewna.

Całun Ciemności – Zakrywa fragment mapy wokół zamku przed pozostałymi graczami. Bardzo irytujące, kiedy gra się przeciwko takiemu zamkowi.

Szkieletornia – Pozwala na zamianę dowolnych jednostek w szkielety. Przydaje się, kiedy mamy dużo rodzajów zamków, wtedy możemy przemienić Diabliki, Chochliki itp. Dodatkowo Szkieletornia, przy poświęceniu niektórych jednostek 7 poziomu zmienia je w Drakolicze. Na dużych mapach przy nadmiarze gotówki możemy w ten sposób zebrać potężną armię Smoków Cienia.

Rozkopane Groby – Zwiększają tygodniowy przyrost Szkieletów w zamku o 6.


Jednostki wojskowe i oddziały zamku NekropoliaJednostki Nekropolia

 

Poziom 1:

Szkielety

Szkielet

Wymaga: Przeklęta Świątynia

Szkielety to podstawowa jednostka zamku Nekropolia. Dzięki różnym czynnikom (Nekromancja, zwiększony przyrost, budynki na mapie, Szkieletornia) łatwo zebrać dużą ich ilość. Są niestety dosyć słabe w walce i strasznie wolne. W miarę możliwości powinniśmy regularnie je ulepszać, co jest strasznie tanie. W walkach najważniejszą rzeczą jest ich Przyspieszenie, bez tego zanim dojdą do wrogich strzelców- poniosą poważne straty.

 

Kościeje

Kościej

Wymaga: Ulepszona Przeklęta Świątynia

Kościeje to ulepszona wersja Szkieletów. Są od nich szybsze. W dużych ilościach potrafią namieszać na polu bitwy, a w bardzo dużych i odpowiednim wsparciu magicznym mogą wygrywać bez pomocy innych jednostek. Łatwo je też wskrzeszać przy pomocy czaru Animator. Na największych mapach, dzięki Nekromancji i Szkieletorni można gromadzić ich liczne Legiony. Jednakże poza dostępnością, trudno znaleźć jakiś inny plus tej jednostki.


Poziom 2:

Ożywieńcy

Ożywieniec

Wymaga: Cmentarz

Tragiczna jednostka po stokroć. Jest bardzo wolna i to jej największa wada (ale nie jedyna). Ożywieńcy ostro spowalniają bohatera na mapie. Nie posiadają specjalnych zdolności, w walce (jeśli do niej dojdzie, bo zazwyczaj zabijane są z odległości) są średnie. Inne super-wolne jednostki (Krasnoludy, Drzewce, Ogry itp.) twardo nadrabiają swą ułomność wytrzymałością i siłą, niestety Ożywieńcy nie dostosowały się do tego trendu. Od biedy można wysłać ich na zwiedzanie Szkieletorni (na miejscu dowiedzą się, że zwiedzania nie będzie, ale będzie coś równie efektownego…)

 

Zombi

Zombi

Wymaga: Ulepszony Cmentarz

Zombi są trochę wytrzymalsze i szybsze od Ożywieńców, potrafią też zarażać plagą atakowane jednostki (20% szans odebranie części punktów ataku i obrony na 3 kolejki). Nadal jednak jest to fatalna jednostka, najgorsza z wszystkich w Nekropolii. Najlepiej ich po prostu w ogóle nie kupować, bo i tak na 90% nic pożytecznego z nich nie będzie. Jak są w zamku (niekupione), to zawsze można je wynająć do awaryjnej obrony, gdy podejdzie jakiś wróg. Nawet w największych bitwach (gdy szybkość ma mniejsze znaczenie) leją wroga bardzo słabo i giną szybko.


Poziom 3:

Zjawy

Zjawa

Wymaga: Krypta Dusz

Zjawy to wrażliwa jednostka 3-go poziomu. Ich plusem jest, że potrafią latać. Siła ataku i wytrzymałość mają słabą. Przed każdą kolejką Zjawy odnawiają punkty życia do maksymalnego poziomu (ale nie wskrzeszają się). Raczej słaba jednostka, jak na swój poziom i cenę. Bodajże najwolniejsza jednostka latająca w całej grze. W większych walkach nie odgrywają dużej roli.

 

Upiory

Upiór

Wymaga: Ulepszona Krypta Dusz

Upiory to lepsza wersja Zjaw. Są szybsze i dodatkowo potrafią wykradać co kolejkę punkty many od przeciwnika. Przydatna jednostka do zadań specjalnych na początku gry, potem jej rolę przejmują Alpy i Smoki Cienia. W spotkaniu z silnym wrogiem padają jak muchy.


Poziom 4:

Wampiry

Wampir

Wymaga: Dwór

Wampiry to kolejna jednostka, która potrafi latać. Dodatkowo atakowany wróg nie kontratakuje. Wampiry mają średniej jakości współczynniki siły oraz wytrzymałości. Dobre do taktyki „czekaj, uderz, wracaj”. Jak najszybciej powinniśmy je ulepszyć, niestety rozbudowa siedliska jest bardzo droga.

 

Alpy (Wampirze Lordy)

Alp

Wymaga: Ulepszony Dwór

Alpy to jedna z najciekawszych jednostek w całej grze. Są dużo szybsze i wytrzymalsze niż Wampiry, także potrafią latać i pozbawiają wroga kontrataku. Dodatkowo wysysają punkty życia z zabitych wrogów, wskrzeszając się aż do maksymalnego poziomu. Alpy nie mogą wysysać życia z jednostek bez życia, czyli innych martwiaków, golemów, żywiołaków itp. Bardzo groźna jednostka. W bitwach przeciwko nim- unikamy walki wręcz. Jedna z najlepszych (a może i najlepsza) jednostek 4 poziomu.


Poziom 5:

Licze (Lisze)

Licz

Wymaga: Mauzoleum

Licze to jedyna jednostka strzelająca w zamku Nekropolia. Są całkiem silne, ale mają mała wytrzymałość. Dodatkowo atakują trującą chmurą, która rani też okoliczne oddziały (nawet do 7 sztuk, jeśli staną odpowiednio obok siebie) z wyjątkiem martwiaków, golemów, żywiołaków i gargulców). Bywają problemy z siarką podczas budowy siedliska. W dodatku Shadow of Death dodano artefakt 'Płaszcz Nieumarłego Króla’, który tworzy Licze w procesie Nekromancji (co w 99% przypadków powoduje zwycięstwo w grze).

 

Arcylicze (Arcylisze)

Arcylicz

Wymaga: Ulepszone Mauzoleum

Arcylicze są szybsze, wytrzymalsze i silniejsze niż Licze. Bardzo groźna i wartościowa jednostka. Ich siła ataku jest wysoka jak na swój poziom. Niestety są jedynymi strzelcami w swym zamku, stąd grając Nekropolią nie oprzemy całej strategii na atakowaniu na odległość (chyba, że mamy wspomniany artefakt, albo gramy przeciwko osobie upośledzonej mentalnie).


Poziom 6:

Czarni Rycerze

Czarny Rycerz

Wymaga: Dom Mroku

Bardzo silna jednostka, ma najlepsze współczynniki bitewne spośród wszystkich 6-go poziomu. Oprócz tego rzuca Klątwę na atakowany oddział (standardowe 20% szans). Bardziej opłacalne niż poziom wyższe Smoki. Jednostka ta przydaje się głównie w największych bitwach, gdzie zazwyczaj odgrywają kluczową rolę.

 

Władcy Mroku (Upiorni Rycerze)

Władca Mroku

Wymaga: Ulepszony Dom Mroku

Władcy Mroku są silnymi jeźdźcami, których atak i siła są legendarne. W większych ilościach niepokonane. Oprócz rzucania przekleństw, podczas ataku mają 20% szans na zadanie podwójnych obrażeń- wtedy biada jednostce broniącej się. Najlepsza jednostka Nekropolii i bezapelacyjnie najlepsza jednostka 6-go poziomu w Heroes3.


Poziom 7:

Drakolicze (Kościane Smoki)

Drakolicz

Wymaga: Smoczy Grobowiec

Drakolicze to uboższa wersja Smoków Cienia. Mają średnie współczynniki bitewne, ale potrafią latać. Odejmują wojskom przeciwnika 1 punkt morale. Ich szybkość jest średnia, powinniśmy je jak najszybciej ulepszyć. Nieulepszone giną dość szybko, są porównywalne z Władcami Mroku. Dlatego nie warto ich w ogóle rekrutować przed budową ulepszonego siedliska.

 

Smoki Cienia (Upiorne Smoki)

Smok Cienia

Wymaga: Ulepszony Smoczy Grobowiec

Smoki Cienia to najdroższa jednostka zamku Nekropolia. Są bardzo szybkie, potrafią latać. Ich siła niestety jest niższa niż „żywych” Smoków, Czarne i Złote są dużo lepsze (ale też połowę droższe). Podczas ataku mają 20% szans na postarzenie ofiary, czyli odjęcie całemu oddziałowi połowy (!!!) punktów wytrzymałości (przygotowując ofiarę pod dalsze ataki).


Inne zamki w Heroes 3:


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

16 thoughts on “Nekropolia- opis zamku w Heroes of Might&Magic 3”

  1. moim zdaniem to najlepszy zamek między innymi z powody przyrostu i zaklęcia ,,fala śmierci” a gdybym miał wybrać moje trzy ulubione jednostki to by były : smoki cienia ; alpy i arcy lisze
    a lista 5 najlepszych zamków moim zdaniem to :
    -nekropolia
    -cytadela
    -lochy
    -forteca
    -inferno (choć mało kto lubi nim grać to trzeba przyznać że jest potężne)

  2. Hej czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaki jest najlepszy bohater z zamku nekropoli? z góry dziękuję 😉

    od Admin: Na małych mapach chyba Thant, bo od początku ma Animatora (niestety ma też dziadowski mistycyzm). Na dużych Vidomina lub Isra. Niestety w Nekro nie ma bohatera z Logistyką.

  3. Evilkorniszon

    Grając nekropolią warto zrobic głównym bohaterem maga, dac mu magie ziemi oraz inteligencję. Dysponując czarami oślepienie i animator możemy w późniejszej fazie gry, gdy bohater jest już rozbudowany praktycznie wychodzic z większej ilości starc bez strat. Taktyka polega na tym, żeby tak prowadzic bitwę aby kolejno oślepiac wolne jednostki wroga i redukowac do zera te szybkie. Umiejętnie stosując tą taktykę można niedopuścic do ucieczki wrogiego bohatera. Nie da rady jej zastosowac praktycznie tylko kiedy walczymy z jednostakimi odpornymi na oślepienie (inni nieumarli) bądź magia jest wyłączona z bitwy (np. przez artefakt). Dobrym bohaterem jest tutaj Thant, który od początku posiada zaklęcie animator, które nie zawsze jest dostępne w gildii magów. Gdyby nie miał zbudowanego na dzień dobry mistycyzmu byłby chyba najlepszym bohaterem nekropoli.

  4. Smoki są przydatne do jednej rzeczy(więc nie są najlepsze pod względem użyteczności, jedynie w teorii i statach)… rozpędzania całej armii, a resztę dzieła zniszczenia robią Alpa i Władca…

    Najlepszy bohater Isra… czemu on? spec ten sam co Vido, ale lepsza profa… a mianowicie rycerz śmierci (wojownik)… czemu lepszy?… Maga zablokujesz (kula/płaszcz itd.), a wojownik nadal będzie mógł powalczyć… Racja można z maga zrobić wojownika, ale o to trudniej, gdyż częściej będziemy dostawać umiejętności pod magię… a rycerzowi wystarczy mądrość + magia ziemi…

    Na małych mapach… S/M… Galthran, czyli pan od szkieletów… dużo ich na starcie, a Isry/Vido nie rozwiniemy odpowiednio aby uzyskać lepszy efekt… czemu nie Thant… trzeba szybko zrobić magie ziemi na drugi poziom… co na małych mapach nie jest proste…

    Co do ożywieńców/zombie… one są w jednym celu… przerobienia na szkielety ^^

    Ogólnie najlepszy zamek do gry bez zasad… na zasadach już taki mocny nie jest (Nie można Isry/Vido.. więc z 10k szkieletów nici 😉

  5. Z tego co tu przeczytałem, to nikt nie potrafi docenić zombi. Jak gram w heroesa to przeciwnik ZAWSZE je olewał (co jest dużym błędem). Końcowy efekt był taki, że po jakiś 3 miesiącach miałem ich mnóstwo. Wszyscy i tak skupiają się na szkieletach i liczach, nie zauważając jak do ich łuczników nadchodzi chmara zombi. Po pewnym czasie jest ich tyle co szkieletów.

    To prawda, że są strasznie wolne, ale od tego jest przyśpieszenie. co z tego, że przeciwnik zniszczył ci wampiry, licze czy szkielety, jeśli nadal masz ogromną ilość zombi. Poza tym jednostka ta bardzo dobrze sprawdza się jako mięso armatnie 8)
    Poza tym Nekropolia to mój ulubiony zamek.

    1. Uważam że szkielety są lepsze od zombi ponieważ są szybsze oraz można bardzo szybko uzyskać ich dużą ilość.

  6. Super zamek Upiorni Rycerze są zbyt wolni to ich jedyny minus a Wampirzy lordowie- rewelacje przez wysysanie życia na bliskie kontakty.
    Arcylisze to klejnot Nekropoli.Ja ich zawsze chronię za pomocą zombie

    od admin: ale mi ochrona 😉

    1. Upiorni rycerze mają taką samą szybkość co alpy a więc to jest szybka jednostka.

      od Admin: Brałem pod uwagę również cenę i poziom- rycerz jest 4 razy droższy i 2 poziomy wyższy.

  7. Bezapelacyjnie najlepszy upiorny rycerz z 6lvl? Śmiem wątpić.
    W testach walk 1 vs 1 jest słabszy od nagi królewskiej. Sumarycznie to obie jednostki są porównywalne, z tym że naga ma stałą potęgę (powstrzymanie kontry i stałe 30dmg)a rycerz jest losowy, i zależy wiele od farta czy uderzy dmg x 2 czy nie.
    Uwielbiam czarnych rycerzy, ale naga moim zdaniem potężniejsza.

  8. I tak jest w istocie. Nawet, jakby Rycerz ciągle zadawał podwójne, to Naga Królewska powstrzymaniem kontrataku nadal wygrywa.

    A gwoli zamku:
    Chyba najlepszy zamek do gry na mapach XL. Grając np. Vidominą błyskawicznie dorobimy się tysięcy szkieletów, które są raczej przeciętne, ale ze względu na Nekromancję bardzo liczne. Zombie są niemal bezużyteczne, chociaż zazwyczaj przez to ignorowane przez wrogów, co można wykorzystać np. osłabiając wrogie jednostki po kolei ulepszoną wersją. Zjawy są dosyć szybkie i się regenerują, dzięki czemu we wczesnej fazie gry są przydatne, jednak z czasem stają się bezużyteczne, a wysysanie many nigdy mi się chyba nie przydało ani go nigdy nie odczułem walcząc ze Zjawami. Ulepszone Wampiry to najpewniej najlepsza czwórka, w walce 1v1 nawet z niektórymi piątkami wygrać potrafi, a zabicie go to męka bez skoordynowanego natarcia. Arcylisz atakuje obszarowo, jednak nie rani własnych jednostek jak Magog(o ile mamy samych nieumarłych w armii!), co daje mu dużego plusa. Wadą jest to, że jest bardzo wolny i papierowy – jak doskoczy do niego np. Ważka to się od niej nijak sam nie uwolni. Czarny Rycerz to druga najlepsza jednostka szóstego poziomu w grze, jeden z naszych głównych celów pod Animatora, potrafi przypieprzyć i utrudnia życie klątwą. Smoki natomiast to najsłabsza siódemka w grze, ulepszona wersja ratuje się postarzeniem, lecz nadal nie jest to dobra jednostka. Według mnie nawet jej niska cena i możliwość zdobywania ich poprzez konwertowanie innych smoków w szkieletorni ne podbija jej pozycji w hierarchii.

    Ogólnie zamek mocny, choć nabiera potęgi w czasie gry. Na XL najsensowniejszą bohaterką chyba jest Vidomina bądź Isra – specjalizacje w Nekromancji, lubię jeszcze Thanta – za specjalizację w Animatorze, co jest lepsze na mapy mniejsze niż XL.

  9. Mój ulubiony zamek. Więc może od początku, szkielety to podstawa armii na samym początku i do końca gry jeśli nie zdobędziemy płaszczu nieumarłego króla, wtedy ciśniemy na szkieletach ich ogromne ilości pozwalają zwyciężać większość dłuższych bitew, bo w tych krótszych są zbyt wolne żeby mogły nawet zaatakować. Zombie rekrutuję tylko po to żeby mogły potem iść do szkieletorni 😆 Zjawy czy tam Upiory, to rekrutuję tylko po to żeby w razie czego tam jakoś pomóc armii, są bardzo średnie dopiero kiedy mam ich 50+ najlepiej ponad 100 to ciśniemy 🙂 Alpy czy tam Wampirze Lordy, ogromny plus za regenerowanie się, atak też niczego sobie i obrona to samo. Lisze, duża ilość liszy= wygrana bez strat. Nawet bez płaszczu nieumarłego króla możemy na tym sposobie koksić, wystarczy wykupić ponad 100 arcyliszów a najlepiej jak najwięcej i w ten sposób wygrywają każdą bitwę będziemy zwiększać sobie ilość szkieletów. Ja stawiam lisze ponad Alpy, ktoś pewnie mi powie że to idiotyczne ale dla mnie tak jest lepiej. Upiorni Rycerze jak dla mnie powinny zamienić się ze smokami, wystarczy ich z 30 i już możemy jest okej, bardzo dobra obrona, mocny atak jeśli trafią się podwójne obrażenia, klątwa i szczęście to załatwią każdego. Wiem że do tego potrzeba farta ale ci Władcy Mroku to filary armii Nekropolii jeśli nie bawimy się w Nekromancję 😆 Smoki Cienia i Kościane, duże ilości tych stworzeń może dają jakoś radę, ale czasem można szału dostać jak taka jednostka nie zabije jakiegoś cieniasa na jednego hita. Są szybkie i to plus, postarzenie Smoka Cienia też plus, ale ogólnie padają bardzo szybko, kościanych smoków w ogóle nie powinno się rekrutować, to strata dopiero Smoki Cienia jako tako dają radę, ale to jedna z najsłabszych siódemek w grze. jak dla mnie gorsze są hydry i feniksy 😆

  10. Według mnie Nekropolis to najlepszy zamek w Heroes3. Owszem Zombie są najgorszą jednostką ale świetnie nadają się do ochrony Arcyliszy. Moim zdaniem Upiorni Rycerze są najlepszą jednostką u nieumarłych 😉

  11. Nekropolia to moje drugie ulubione miasto, od zawsze jakoś lubiłem miasto nieumarłych. Nie wiem dlaczego, po prostu chyba podoba mi się klimat i jednostki, sam zamek. Co prawda, upiory i zombie nie zachwycają czy upiorny smok wśród 7 lvlowców ale reszta jednostek jest dobra.
    Szkielet/Kościej: Zaraz po halabardniku i Centaurze najlepsza jednostka 1 poziomu. Szkielet ma dobre statystyki i dużo życia, są silni w dużych grupach i dzięki nekromancji możemy mieć ich dużo. Niestety są jednak wolne ale dzięki czarom może ich tak dużo nie ginąć, teleport pomaga, jak wszystkim wolnym jednostkom.
    Ożywieniec/Zombie: Najgorsza jednostka 2 poziomu. Wolne, ich umiejętność niewiele daje oraz mają niskie statystyki, taki kościej jest lepszy. Trzeba jednak je zbudować bo bez tego budynku nie ma innych jednostek, jednak można je kupić i dać do szkieletorni.
    Zjawa/Upiór. Najgorsza jednostka 3 poziomu. Są niegroźne i słabe. Mają niskie statystyki, zabierają mało many i łatwo je zabić, regeneracja niewiele tu daje. Można je dać do szkieletorni. Jednak ich plus jest taki, że dzięki regeneracji wygrają każdy pojedynek 1vs1 z lvl 3, nawet z takim najbardziej wytrzymałym golemem.
    Wampir/Wampirzy Lord: Najlepsza jednostka 4 poziomu. Taki wampir sam może wygrać wiele walk, ma dobre statystki i się regeneruje oraz nie pozwala oddać. Podstawowa wersja jednak nie jest tak przydatna jak ulepszona.
    Lisz/Arcylisz: Dobra jednostka i dobry strzelec ale niestety mało wytrzymały. Chociaż ta chmura nie rani swoich jednostek( nieumarłych ). Przydadzą się ale łatwo je zniszczyć.
    Czarny Rycerz/Upiorny Rycerz: Najlepsza jednostka 6 poziomu. Ma najlepsze statystki i przydatne umiejętności .Niestety przegrywa z nagą królewską w większych bitwach czy pojedynku 1 vs 1. Bardzo się jednak przydają w walce. Warte swojej ceny.
    Kościany Smok/Upiorny Smok: Najsłabsza jednostka 7 poziomu, nawet słabsza od feniksa. – 1 do morale oraz postraszenie niewiele jemu daje, dodatkowo łatwo jego zniszczyć i ma niskie statystyki jak ma ten poziom. Są jednak szybkie i w większych ilościach mogą się przydać ale jakiegoś wielkiego wsparcia nie stanowią.

  12. Kościeje: Silne i dobre jak na 1 poziom, jednak łatwo giną, więc trzeba mieć ich dużo.

    Zombie: Najgorsza jednostka 2 poziomu. Umiejętność nieprzydatna, słabe statystyki i powolny. On nawet walczyć nie umie. Trzeba jednak go zbudować, może być materiałem na szkielety lub tarczą dla liszy. Co z tego, że ma duże życie jak zaraz ich nie ma?

    Upiory: Kolejna tragiczna jednostka. Plus to tylko to, że lata. Zabiera mało many, słabe statystyki i wolna, łatwo giną. Kolejna tarcza lub materiał na szkieletki.

    Wampiry: Najsilniejsza i najlepsza jednostka na 4 poziomie. Średnie statystyki, jednak nadrabia szybkością i umiejętnościami . Samą ulepszoną wersją można wygrać ze słabymi jednostkami. Jeden z najsilniejszych punktów nekropolis.

    Lisze: Mało wytrzymałe, średnie statystyki lecz silni strzelcy + obszarówka. Przydatna i silniejsza niż taki kapłan. Kolejny silny punkt.

    Rycerze: Najlepsza jednostka 6 poziomu. Szybkie, wytrzymałe, najlepsze statystyki i podwójny cios + klątwa. Bardzo ważna jednostka. Razem z wampirem i liszem wiele robią w bitwie.

    Kościane smoki: Mimo, że 7 lvl to słabe. Jest może szybki ale statystyki niskie i życie. Umiejętności niewiele jemu dają. Niewiele lepszy od upiornego rycerza.

  13. Nekropolia przy odpowiednim graczu, dobrze rozwiniętym magu oraz z dużymi grupami jednostek jest chyba najsilniejszym miastem (nawet cytadela, loch, wrota żywiołów bądź przesadzony pod każdym względem zamek mogą zostać pokonane)
    Szkielety są świetne. Generalnie są główną jednostką przez całą grę, dzięki nekromancji (na dużych mapach dopiero się poznaje, jaka dobra jest nekromancja). Statystyki również świetne, co tylko poprawia wizerunek jednostki. Zombie i upiory są beznadziejne, przydatne jedynie na początku, lecz w dużych ilościach coś zrobią. Zawsze mogą posłużyć jako mięso armatnie. Wampiry, licze oraz upiorni rycerze to wyśmienite jednostki i na nich opiera się siła tego miasta. Wzmocnione odpowiednimi czarami i umiejętnie wykorzystane robią chaos na polu walki:). Smoki cienia to najgorsza jednostka poziomu 7, ale wzmocniony i w dużych ilościach może nieźle się przydać. Są tanie, toteż nie ma z nimi problemu.
    Zawsze wybieram Sandro do gry, ze względu na talent magiczny. Dobre budynki specjalne, miasto trochę drogie, ale jak ma się blisko zasoby i kopalnie to nie powinno być problemu. Do magii także nie można się przyczepić. Często trafia mi się portal miasta oraz czary podróżnicze, co daje mi znaczną przewagę (to była główna przyczyna mojej wygranej). Jednostki wyróżnia jeszcze to, że są odporne na czary umysłu, co daje w pewien sposób także przewagę, ponieważ np. wampira, licza, czy rycerza nie oślepimy (nawet z artefaktem usuwającym odporność)
    Krótko ujmując: Nekropolia jest silna oraz ciekawa (przesadzony zamek niech się schowa). Trzeba tylko mieć odpowiednie doświadczenie oraz trochę potrenować w grze (początkowi gracze mogą mieć niemałe problemy)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top