Warcraft 3: Frozen Throne.

Krwawe Elfy. Poziom 2- Zniszczenie i Pożoga (Mroczny Pakt)

Zadania:

1. Zniszcz bazę Nieumarłych

2. Znajdź kopalnię złota i wybuduj przy niej Ratusz

 

Drugi poziom to ostra walka z Nieumarłymi. Od początku wiemy na czym stoimy- mamy odkrytą większą część mapy (dzięki Obserwatoriom) i główne zadanie- zniszczenie bazy wroga w lewym-górnym rogu. Mamy 3 wrogów, wszyscy to Nieumarli. Zielony to główny wróg, który posiada bazę w lewym-górnym rogu. Będzie on niemrawo atakował naszą główną bazę wojskami latającymi (rzadziej będzie transportował na naszą wyspę wojska lądowe). Zielony atakuje wyłącznie wyspę, zostawiając w spokoju nasze ewentualne pozostałe bazy.

Dwaj pozostali wrogowie- Pomarańczowy i Fioletowy to ‚ludy koczownicze’, czyli nie posiadają na początku baz, lecz silne oddziały wojskowe…

Po starcie posiadamy aż 5 baz, niestety 4 z nich zostaną szybko zniszczone przez wroga, co gorsza zainstaluje on tam własne bazy (pomarańczowy na północy i fioletowy na południu). Mamy wynalezione wszystkie ulepszenia wojsk. Na samiućkim początku można kupić po 2-3 Robotników do wschodnich baz, którzy w międzyczasie (przed rozpierduchą) zdołają wydobyć jeszcze trochę złota. Po kilku chwilach zostanie nam jedynie baza na wyspie, co gorsza nie ma na niej kopalni złota. Bardzo podobna misja (czyli mapa w kształcie podkowy, z wyspą na środku i utratą 4 baz na początku) miała miejsce w kampanii Zergów w Starcraft:Broodwar.

Po utracie 4 baz dostaniemy w prezencie 2 Transportowce i oddział przyjaznych Nag. Musimy jak najszybciej z ich pomocą odbić którąś z początkowych baz, najlepiej tą fioletową w prawym-dolnym rogu. Otrzymujemy nową, bardzo uniwersalną jednostkę-  Jeździec Smoczego Jastrzębia. Od początku warto dorobić kilka, gdyż szybko przydadzą się w boju. Nie ma na co czekać, tylko po otrzymaniu Nag brać wszystko i atakować bazę w rogu. Mając Nagi i kilka Jeźdźców Smoczego Jastrzębia powinniśmy sobie łatwo poradzić. Po zniszczeniu bazy, szybko wysyłamy tam statkiem jakiegoś bohatera. Obok kopalni złota (z obu stron mapy- północnej i południowej) są skrzynie, w których znajdziemy złote monety oraz zwój ‚Mały Zamek’. Jego użycie spowoduje rozpoczęcie budowy, a po zakończeniu wykonanie drugiego questa (zbuduj Ratusz), który w międzyczasie się pojawił. Gdy zniszczymy bazę i zaczniemy budować Zamek, od razu próbujemy zdobyć kolejną, położoną kawałek na zachód (chyba, że nie mamy już wojsk). Druga baza wroga powinna być przez chwilę częściowo opustoszała, stając się łatwym łupem dla naszej armii. Zdobycie drugiej bazy eliminuje wroga z gry (w zależności od której strony zaczęliśmy- pomarańczowego, bądź fioletowego). Reasumując, najlepiej zrobić bardzo agresywny wjazd na (fioletowego lub pomarańczowego) wroga, zdobywając mu obie bazy z rozpędu. Ubijanie wroga z przeciwnej strony możemy sobie odpuścić, chyba że ktoś lubi poćwiczyć walkę.

Teraz wystarczy zniszczyć jedyną bazę zielonego, aby przejść poziom. Od początku gry widzimy dokładnie jak ona wygląda, więc należy po prostu oszacować siły i tam nagle wszystkim wpaść. Nie musimy się już martwić o złoto, można zrobić po prostu maksymalnie dużą armię i ubić wroga. Broni się on dzielnie, ma w bazie kilku silnych Strażników Zagłady oraz Lodowych Żmijów. Całość uzupełniają Plugastwa, Gargulce i mniejsze potworki. Dowódcą jest Dalvengyr- piekielny wódz 7-go poziomu. Wieżyczki i Żmijów obowiązkowo blokujemy przy pomocy umiejętności naszych lotników. Po zniszczeniu bazy w rogu przechodzimy do trzeciego poziomu. Potwory neutralne na mapie mają niekiedy przydatne przedmioty, ale szału nie ma. Warto wziąć jedynie Szpony Ataku +6 od kreatur na zachodzie naszej wyspy.

 

(kliknij, aby powiększyć)


Pozostałe Poziomy Kampanii Krwawych Elfów:

Poziom 1- Pomyłka za Pomyłką

Poziom 2- Zniszczenie i Pożoga (Mroczny Pakt)

Poziom 3- Lochy Dalaranu

Poziom 3b- Tajna Misja: Przeprawa

Poziom 4- Poszukiwania Illidana

Poziom 5- Piekielne Wrota

Poziom 6- Władca Pustkowia


Komentarze

Jack- Bestia do ubicia 2013-12-27 20:44

w lewym dolnym roku jest duża poczwara do ubicia 10 poziom – po zabiciu zostawia sporo fajnych rzeczy np. księga na stale podnosząca o 2 zręczność
Dams 2013-12-27 20:44

ciężka misja, szczególnie na hard

najtrudniejsza jeśli idzie o kolejność – z 2 misji

DoGwoGGl3 2015-02-26 21:52

Bardzo fajny i pomocny poradnik.Thx.
Beg 2015-10-21 19:41

Można też od razu iść na zielonego z początkowymi jednostkami. Mi się udało go pokonać na wysokim poziomie trudności, było ciężko, ale jakoś się udało xD nawet zostawiłem mu jeden budynek, żeby zbudować swoją bazę w jego kopalni złota i zająć się pozostałymi wrogami