Starcraft 2: Kampania Legacy of the Void
Prolog 3 – Przebudzenie Zła (Evil Awoken)
Prolog 3 – Przebudzenie Zła
Trudność: 4/10
Trzeci i ostatni poziom prologu do kampanii Legacy of the Void to: „Przebudzenie Zła”. Jest on typowo przygodowy, bez aspektów ekonomicznych. Musimy przejść określoną trasę, zabijając po drodze oddziały Tal’darimów (Protossi i kilka Hybryd). Misja składa się z dwóch map. Naszą główną jednostką będzie Zeratul.
Mapa 1
Zadania:
1. Zbadaj świątynię – zadanie główne
2. Zeratul musi przeżyć
3. Zniszcz 3 działa cząsteczkowe – zadanie dodatkowe
4. Zniszcz Katalizator Otchłani – zadanie główne
Nie będę tu opisywał poszczególnych bitew, bo to nie ma sensu- mapka jest dosyć łatwa, nawet na 'brutalu’. Zamiast tego kilka informacji organizacyjno-taktycznych. Zeratul jest cały czas zamaskowany i powinniśmy maksymalnie to wykorzystać. Większość walk może wygrać on 'solo’, bez pomocy reszty armii, której używamy tylko w ostateczności. Sam Zeratul również jest detektorem, przez co widzi on wrogich Obserwatorów. Ma on 3 umiejętności specjalne: 1. Mignięcie (pozwalające na teleportowanie się na krótkim dystansie), 2. Pancerz Otchłani, który dodaje 100 punktów osłon Zeratulowi i wszystkim sojuszniczym jednostkom w jego pobliżu (jeżeli ktoś jest ranny, to po prostu odradza mu 100 punktów osłon, a jeżeli jest w pełni zdrowy to dodaje mu 100 punktów ponad limit na 20 sekund). Trzecia umiejętność to Uderzenie Cienia, które zadaje wrogowi (jednostce lub budynkowi) 500 punktów obrażeń.
Zeratul ma dwie wady. Po pierwsze- nie potrafi atakować jednostek latających (przede wszystkim Obserwatorów), a po drugie- nigdy nie odradzają mu się „właściwe” punkty życia, więc za wszelką cenę staramy się, aby osłony nie spadły mu do zera (nigdy nie zaczynamy żadnej walki, zanim nie ma pełnych osłon).
Często pomagał będzie nam adiutant mówiąc, co mamy robić. Kilka razy będziemy musieli używać Mignięcia, aby przejść dalej (nasi Tropiciele również mają tę umiejętność).
Zasady gry są następujące (jeżeli nie da się wykonać danego punktu, to przechodzimy do kolejnego):
1. Gdy da się załatwić sprawę samym Zeratulem – róbmy to, a reszta oddziału niech czeka z tyłu. Np. w kilku miejscach są Cannony (Detektory) zasilane jednym Pylonem, a wokół nich jakieś jednostki wroga. Wystarczy więc zniszczyć Pylon przy pomocy Uderzenia Cienia, aby potem bezkarnie pociąć Zeratulem całą resztę na plasterki, jak Zbójcerze z 'Kajko i Kokosza’.
2. Jeżeli nie da się samym Zeratulem, to robimy tak, żeby się dało, czyli rozwalamy Obserwatora Tropicielami i uciekamy, a potem Zeratul 'na plasterki’. Oczywiście do każdej walki wchodzimy ze świeżo aktywowanym Pancerzem Otchłani, a rannych Tropicieli wycofujemy (najlepiej Mignięciem) na tyły armii.
3. Jeżeli już musimy stoczyć dużą bitwę, to dzielimy armię wroga na kilka mniejszych, czyli podchodzimy do najbliższej jednostki rywala, a gdy ta zareaguje i na nas ruszy- cofamy się kawałek, zabijamy i czynność powtarzamy aż do skutku.
Na mapie występują 3 działa cząsteczkowe (zadanie dodatkowe). Po ich zniszczeniu otrzymamy posiłki, a konkretnie za pierwsze dostajemy 3 Tropicieli, a za drugie i trzecie po 2 Tropicieli i 2 Wysokich Templariuszy. Na początku mamy 6 Tropicieli.
Ostatnia bitwa przy Katalizatorze Otchłani jest największa, ale nietrudna, jeżeli nie potraciliśmy wcześniej większości wojsk. Warto z Templariuszy zrobić Archony i puścić je przodem do absorbowania obrażeń. Zgodnie z powyższą zasadą nr3- najpierw wybijamy protossową drobnicę, a potem po regeneracji osłon 3 Hybrydy- ta największa jest jednocześnie detektorem, ale najpierw lepiej zabić te mniejsze, bo są mniej wytrzymałe, a ich ciosy są prawie tak samo mocne, jak od tej wielkiej. Nie musimy się zresztą przesadnie starać, bo nasza armia i tak przepadnie po zniszczeniu świątyni. Ja na tej mapie straciłem tylko 1 lub 2 Tropicieli, a Zeratul miał na liczniku 112 zabitych. Po zniszczeniu Katalizatora przenosimy się na drugą mapę.
Mapa 2:
Zadania:
1. Ucieknij ze świątyni
2. Zeratul musi przeżyć
Druga mapa to ta sama świątynia, co na mapie poprzedniej, lekko 'zmodyfikowana’ przez walące się mury. Musimy przebyć drogę powrotną do miejsca startowego. Większość naszej armii poszła sobie na grzyby i poza Zeratulem mamy tylko 4 Tropicieli (którzy zresztą długo nie pożyją i nie ma co sobie nimi zawracać głowy, najważniejszy jest Zeratul). Głównym utrudnieniem jest limit czasu (dokładnie 4 minuty 26 sekund na 'brutalu’) widoczny u góry ekranu, przez co musimy działać dynamicznie. Nawet, gdybyśmy chcieli wszystkich po drodze zabić to i tak nie zdążymy, więc najlepiej po prostu biec przed siebie slalomem między wrogami (część z nich będzie spadała z nieba). Przede wszystkim trzeba w miarę możliwości unikać zasięgu detektorów (Obserwatorów i tych dużych Hybryd). Sam bieg do celu zajmuje około 2-2,5 minuty, więc pozostały czas (około 2 minuty) możemy spożytkować, aby w bezpiecznych miejscach (poza detektorami) poczekać chwilę i naładować osłony do maksimum. Mignięcia używamy do przeskakiwania nad wrogami i przepaściami, a Pancerza Otchłani używamy, gdy tylko się odnowi. Ja dobiegłem do końca mając 1,5 minuty w zapasie, po drodze nie zabiłem nikogo.
Osiągnięcia:
1. Przebudzenie Zła (10 pkt) – Ukończ misję „Przebudzenie Zła” w kampanii „Szepty o Zagładzie”.
2. Ostrze Shakuras (10 pkt) – Zabij 20 jednostek wykorzystując zdolność Uderzenie Cienia Zeratula w misji „Przebudzenie Zła”.
3. Jedność z cieniami (10 pkt) – W misji „Przebudzenie Zła” na normalnym poziomie trudności nie strać żadnych jednostek, dopóki nie zniszczysz katalizatora otchłani.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki