Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 2 – Rosnący Cień (The Growing Shadow)
2 – Rosnący cień
Trudność: 2/10
Zadania:
1. Dotrzyj do Nexusa – zadanie główne
2. Dotrzyj do bazy Templariuszy – zadanie główne
3. Znajdź Pylony Otchłani (3 szt)- zadanie dodatkowe
4. Dotrzyj do Artanisa (Zeratul musi przeżyć)
Drugi poziom jest trochę trudniejszy od poprzedniego. Składa się z trzech osobnych map, które musimy przejść po kolei. Pierwszą z nich zaczynamy z 3 Tropicielami (Stalkerami), trzeba przejść kawałek na wschód, aż do Nexusa. Po drodze napotkamy słabej jakości oddziały Zergów- w sumie na ‘brutalu’ mamy do zabicia 16 Zerglingów i 2 Mutaliski, da się to zrobić na samych tarczach, bez straty choćby 1 punktu „życia właściwego”. Po dotarciu do Nexusa przenosimy się na drugą mapę.
Na drugiej mapie startujemy w prawym-dolnym rogu w niewielkiej bazie, która jednak z nawiązką wystarczy nam do przejścia poziomu. Ponadto na mapie występuje 12 zasobników z minerałami i gazem (zbierając wszystkie- odblokujemy osiągnięcie nr3).
Na początku należy zbudować kilka robotników i uruchomić produkcję gazu oraz dostawić kilka pylonów i dodatkowe 1-3 Bramy. Możemy produkować 2 rodzaje jednostek: Zealotów (z szarżą) oraz Tropicieli (z mignięciem), co też jak najszybciej robimy, kontynuując przez cały czas.
Zagięcie czasoprzestrzeni (umiejętność Nexusa) które przyspiesza pracę danego budynku w kampanii działa trochę inaczej, niż w normalnym Starcrafcie, tzn. jeden Nexus może przyspieszać jeden budynek (bez przerwy), więc warto w tym poziomie uruchomić je na jednej z Bram, produkujących jednostki.
Nasza baza będzie niekiedy atakowana przez Zergów, ale dosyć niemrawo. Po zebraniu kilku-kilkunastu jednostek ruszamy na zachód. Zaraz pod bazą czeka nas pierwsza, niewielka bitwa, przed którą dostaniemy też niewielkie posiłki od pierwszego Pylona Otchłani (zadanie dodatkowe). W pobliżu jest kilka zasobników z surowcami (niektóre na północnej ‘wysepce’, gdzie dostać się można umiejętnością Tropiciela).
Idąc dalej, spotkamy dosyć silną bazę Zergów (zniszczyć), a nad nią drugi Pylon Otchłani (odwiedzić). Nie muszę chyba pisać, że na okrągło produkujemy nowe wojska w bazie i bez zwłoki dosyłamy je na front.
Kolejną walkę stoczymy przeciwko „splugawionym Protossom”, którzy uważają nas za zdrajców i rasę podrzędną. Najlepiej podchodzić do nich „sukcesywnie” i gdy kilku biegnie- cofać się kawałek, aby nie zaatakowali nas wszyscy naraz.
Podobną strategię warto zastosować przy niszczeniu drugiej bazy Zergów, która jest kawałek dalej. Na prawo od niej jest wysepka (dostęp Tropicielem) gdzie jest zasobnik oraz trzeci, ostatni Pylon Otchłani.
Teraz zostaje nam już tylko zniszczyć bazę Splugawionych Protossów. Jest tam (na ‘brutalu’) 1 Lotniskowiec, kilka Immortali i trochę drobnicy. Po zajęciu bazy przenosimy się na trzecią, ostatnią mapkę.
Trzecia mapa pod względem logistycznym jest trochę podobna do pierwszej, musimy po prostu przejść przez nią z zachodu na wschód. Do dyspozycji będziemy mieli 4 Tropicieli oraz ‘herosa’ Zeratula. Jest on stale zamaskowany, a ponadto ma przydatne umiejętności magiczne. Wrogowie nie mają detektora (co jest trochę bez sensu), więc możemy bezkarnie posiekać ich na strzępy samym Zeratulem, nie narażając się na żadne straty. Jest to tak banalne, że cytując klasyka- szkoda strzępić ryja o tej misji. Na koniec docieramy do Artanisa, co kończy poziom, na scence filmowej oglądamy walkę Zeratula z Artanisem, którą wygrywa ten drugi. Zaliczenie wszystkich osiągnięć jest banalnie proste.
Osiągnięcia:
1. Rosnący cień (10 pkt) – Ukończ misję „Rosnący cień” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Gotowi służyć (10 pkt) – W misji „Rosnący cień” wyszkol łącznie 20 zelotów lub tropicieli.
3. Zasobność (10 pkt) – Zbierz wszystkie zasobniki z minerałami i gazem w misji „Rosnący cień” na normalnym poziomie trudności.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki
Nie lubię tych misji gdzie jest kilka map na jednej, bo potem nie da się już wrócić do danej lokacji.