Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Prolog 1 – Mroczne Szepty (Dark Whispers)


Prolog 1 – Mroczne Szepty

Trudność: 4/10

Zadania:
1.   Uwolnij 3 grupy pojmanych Protossów – zadanie główne

2. Reaktor musi przetrwać – zadanie główne

3. Zniszcz 2 struktury ograniczające Pylon – zadanie dodatkowe


Prolog do kampanii Legacy of the Void nazywa się „Szepty o zagładzie” i składa się z 3 misji. Pierwsza z nich to „Mroczne Szepty”. Niniejszy opis (tak jak wszystkie pozostałe misje kampanii LotV) powstał na 'brutalnym’ poziomie trudności. Na niższych poziomach gra jest znacznie łatwiejsza, a niektórych opisanych sił wroga może tam w ogóle nie być.

Na tej mapie będziemy mieli dwóch wrogów: Terran Moebiusa (czerwony) i Zergi Kerrigan (fioletowy). Będziemy walczyli głównie z tymi pierwszymi, natomiast Zergów musimy po prostu unikać. Nasi wrogowie będą też walczyli ze sobą nawzajem, a konkretnie Zergi będą sukcesywnie wybijać Moebiusa, podążając z lewego-dolnego w prawy-górny róg, gdzie znajduje się reaktor (który nie może zostać zniszczony, bo inaczej przegramy). Zergi zatem w tym poziomie będą pełniły rolę swego rodzaju limitu czasowego. Musimy zdążyć wykonać zadanie główne (odwiedzenie 3 miejsc, gdzie są pojmani Protossi), zanim Kerrigan dotrze do reaktora. Zajmie jej to około 30 minut. Trasa pochodu Zergów jest widoczna na mini-mapie (my musimy iść naokoło, przecinając jednak 3-krotnie tę trasę). Na mapie występuje kilkanaście sztuk jednorazowych zasobników, dających +100 minerałów lub gazu.

W tej misji mamy dostępne następujące jednostki: Zelotów, Tropicieli, Wartowników (zamiast halucynacji mają umiejętność odnawiania osłon), Nieśmiertelnych, Kolosy oraz Wysokich i Mrocznych Templariuszy, z których możemy zrobić też Archontów. Wszyscy z nich mają od początku wynalezione wszystkie swe unikalne umiejętności (szarżę, mignięcie, sztorm itp.) Maksymalny dostępny poziom ulepszeń bojowych w Kuźni to +1. Nie możemy produkować jednostek latających. Mamy też od początku wynalezione Wrota Przesyłowe (robione z Bramy).

Misja, tak jak większość kolejnych będzie podzielona na 2 fazy. Najpierw budujemy robotników do maksymalnego poziomu i rozbudowujemy bazę, wynajdujemy ulepszenia i robimy wstępną armię, a potem wychodzimy w bój i (dosyłając cały czas posiłki na front) wykonujemy zadania. Surowców w głównej bazie jest wystarczająco, aby bez problemu dotrzeć do drugiej bazy (a na upartego można wygrać z samej bazy startowej). Od czasu do czasu będziemy najeżdżani przez Terrana- najpierw będzie atakował od północno-wschodniej strony (dropy oraz Banshee bez maskowania i inne jednostki latające). Nie będą to zbyt wielkie ataki, ale przy pustej bazie mogą narobić problemów. Można dla spokoju dostawić ze 3 Cannony (nie ma sensu więcej). Pylony (te późniejsze) zalecam robić w ślepym „korytarzyku” na południowo-zachodnim wierzchołku bazy. Niestety nie możemy robić jeszcze Baterii. W dalszej części gry ataki Moebiusa będą prowadzone od strony zachodniego (głównego) wyjścia. Zergi nie będą nas w ogóle atakować, o ile sami się do nich nie zbliżymy. Ja postawiłem w sumie 6 Bram i 1 Robo. Robiłem Zelotów, Stalkerów i pojedyncze Sentry (do wspomagania i leczenia osłon), a z Robo na przemian Immortale i Kolosy. Nie robiłem w ogóle Templariuszy, bo zeżarłoby to cały gaz (Dariuszy nie ma sensu robić, bo wróg od razu przy spotkaniu z nami rzuca skana, co ich ujawnia).

Pierwsze wyjście z bazy zalecam wykonać w okolicach 12 minuty- zaraz po tym, gdy odeprzemy atak czerwonego. Wówczas nie miniemy się z Zergiem i będziemy mieli kilka minut spokoju od Moebiusa, a te 12 minut wystarczy, by zrobić wstępną armię, zdolną do zdobycia pierwszych dwóch lokacji (patrz mapka poniżej) i przyczółków, położonych po drodze. Czekając dłużej, niż 12 minut możemy potem nie zdążyć przed Kerrigan, rozwalającą reaktor. Walki w tej misji będą raczej proste, ale uważać trzeba głównie na Kruki. Są one starego typu- ich pocisk (najeżona kolcami kula) ma obrażenia obszarowe, co przy dobrym trafieniu (w środek stłoczonej armii) potrafi znacznie nas zranić. Ten typ Kruków będzie występował przez całą kampanię. Uwalniamy Protossów (w nagrodę dostaniemy kilku Zelotów), a następnie położony kawałek wyżej Pylon (gdy zniszczymy jednostki, które akurat się obok przyzywają- zdobędziemy osiągnięcie nr3) i zbieramy okoliczne zasobniki. W aurze zdobytego Pylona możemy przyzwać posiłki z Bram (można też wysłać je normalnie na piechotę, ale trzeba uważać, by po drodze nie wlazły na Zerga).

Następnie idziemy w prawy-dolny róg. Po drodze, gdy oczyścimy z sił wroga jedną z komnat (sterownię mostu)- utworzy się most z naszej startowej bazy, który znacznie ułatwi nam logistykę. Kawałek dalej jest miejsce na drugą bazę- akurat w tej pierwszej powinny kończyć się już surowce, więc przesyłamy nadmiar robotników do nowej (nie trzeba jej w ogóle bronić). Obok nowej ekspansji jest trochę zasobników i drugie miejsce z uwięzionymi Protossami (znów kilku darmowych Zelotów).

Na tym etapie gry powinniśmy mieć już bardzo silną armię, więc śmiało idziemy na północ do drugiego splugawionego Terranami Pylona, a na koniec atakujemy ostatnie miejsce z uwięzionymi Protossami, tym samym kończąc tę nietrudną misję sukcesem.



Osiągnięcia:

1. Mroczne Szepty (10 pkt) – Ukończ misję „Mroczne Szepty” w kampanii „Szepty o Zagładzie”.
2. Masowa Agresja (10 pkt) – Zniszcz 30 jednostek Zergów w misji „Mroczne Szepty”.
3. Wyzwanie-przyzywanie (10 pkt) – Zniszcz 6 jednostek Terran podczas ich przesyłu w misji „Mroczne Szepty” na normalnym poziomie trudności.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top