Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 4 – Podniebna Tarcza (Sky Shield)


4 – Podniebna Tarcza

Trudność: 5.5/10

Zadania:

1. Aktywuj Ogniwa Zasilające (5 szt.) – zadanie główne
2. Zasil Wrota Przesyłowe (3 szt.) – zadanie dodatkowe


Akcja tego poziomu odbywać się będzie na terenie Korhal, gdzie nasz dobry znajomy Jim Raynor toczy wojnę obronną, a my postaramy się mu w niej pomóc (sam na pewno nie dałby rady).
Wcześniej zaczniemy zasiadać we Włóczni Aduna, czyli potężnym statku kosmicznym, który będzie naszym ‘centrum dowodzenia’. Wybieramy tam misje, konwersacje z załogą, a także ulepszenia (dwa rodzaje). W Panelu Desygnacyjnym czeka na nas Rohana, która pozwoli nam (na tym etapie gry) wybrać 2 nowe ulepszenia spośród 4 możliwych: 1 z 2 do Zelotów oraz do Tropicieli lub Dragonów (znanych ze Starcrafta 1). Wybrane ulepszenia później możemy bezkarnie zmieniać w razie potrzeby. Ponadto w Rdzeniu Solarnym możemy ulepszać umiejętności matrycy, która znajduje się u góry ekranu podczas gry.

Zadanie główne polega na odwiedzeniu i oczyszczeniu z wojsk wroga 5 stabilizatorów, rozsianych w różnych miejscach mapy (ich lokalizacje po kilku sekundach wyświetlą nam się na mini-mapie). Zabezpieczenie stabilizatorów pozwoli uchronić cały teren od runięcia w otchłań. Głównym problemem jest upływający czas (odliczany w prawym-górnym rogu ekranu), powiązany z wybranym poziomem trudności. Na ‘brutalu’ na początku mamy do dyspozycji 6 minut, a po opanowaniu każdego stabilizatora do licznika dodają się kolejne 4 minuty (na niższych poziomach trudności te wartości są odpowiednio wyższe).
Nasz przeciwnik to Gwardia Moebiusa (czerwony Terran). Ma on do dyspozycji wszystkie jednostki tej rasy, włącznie z Thorami, Czołgami i Krążownikiem (na niższych poziomach trudności Moebius ma tylko podstawowe jednostki).
W różnych miejscach mapy leży wiele zasobników ze 100 sztukami minerałów lub gazu.

Po minucie gry Włócznia Aduna otrzyma nową (drugą, po możliwości stawiania darmowego Pylona) umiejętność: Atak z Orbity. Po użyciu najpierw wybieramy teren ataku, potem czas się zatrzymuje, a my wybieramy 5 miejsc, na które spadną orbitalne pociski. Nie są one zbyt silne, ale lepszy rydz, niż nic. Umiejętność przydaje się zarówno w ofensywie (‘zmiękczenie’ większej bazy wroga przed głównym atakiem na nią), jak i w defensywie (gdy wróg atakuje naszą bazę, a nasza armia jest wtedy gdzieś indziej).
Po kolejnej minucie otrzymamy dodatkowe zadanie: zniszczenie 3 zagłuszaczy EMP (ich lokalizacja ukaże się na mini-mapie). Warto to zrobić, bo w nagrodę dostaniemy 3×5 jednostek solarytu (potrzebnego do ulepszeń na Włóczni Aduna).
Nasza początkowa baza jest bogata w zasoby (nie da się wydobyć wszystkich przed końcem odliczania), innej bazy z surowcami na mapie nie ma.

Czynności są standardowe, czyli przede wszystkim tworzymy robotników do maksymalnego poziomu wydobycia, dodatkowe Pylony, ze 2-3 dodatkowe Bramy, ulepszenia w Kuźni, trochę (ale nie za dużo) obrony stacjonarnej, bo wróg będzie niekiedy robił nam „wjazdy” oraz oczywiście armia, którą musimy rozbudowywać przez cały czas.

Trzeba odwiedzić 8 miejsc na mapie (5 stabilizatorów i 3 zagłuszacze). Wszystkie te lokacje są bronione przez siły Moebiusa. Po oczyszczeniu danej lokacji- przejmie ją Raynor i wybuduje tam swój przyczółek. Możemy tam postawić ‘włóczniowy’ Pylon, aby przywołać dodatkowe wojska i od razu kierować się do kolejnego punktu, bez wizyty w bazie. Warto zbierać zasobniki z surowcami, których jest sporo, ale część poukrywana w różnych zakamarkach. Dwa pierwsze są zaraz obok bazy i najlepiej je wziąć od razu po zakolejkowaniu pierwszego robotnika, aby zacząć ulepszenie w Kuźni.
Pierwszy stabilizator jest łatwy do zdobycia (zwłaszcza po skorzystaniu z ataku z orbity), ale kolejne już mogą przysporzyć problemów i będą wymagały solidnego mikrowania (trzeba przede wszystkim jak najszybciej niszczyć Czołgi, a potem Kruki i Banshee).
3 zagłuszacze (zadanie dodatkowe) po zbliżeniu się do nich naszych jednostek szybko wyzerują im protossowe osłony, dlatego warto wziąć to pod uwagę i nie prowadzić potem przez chwilę kolejnych dużych walk, aż osłony się nie zregenerują.
Najsłabiej broniony jest stabilizator przy bazie, a najlepiej ten w lewym-górnym rogu. Obrona pozostałych lokacji jest mniej-więcej podobna, więc nie ma jakiejś ścisłej kolejności ich zdobywania. Warto nie czekać z atakiem na ostatnią chwilę, a bardzo ważne jest też wydawanie całej kasy na bieżąco na armię (nie można mieć nadwyżek ani supply-bloków). Za wykonanie wszystkich zadań otrzymamy w sumie 40 jednostek solarytu, który możemy inwestować na ulepszenia we Włóczni.
Zdobycie wszystkich osiągnięć jest łatwe, o ile zagramy osobno na normalnym poziomie trudności.



Osiągnięcia:

1. Podniebna Tarcza (10 pkt) – Ukończ misję „Podniebna Tarcza” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Nie ma czasu do stracenia (10 pkt) – Nie pozwól, aby zegar odliczający czas w misji „Podniebna Tarcza” pokazał mniej, niż 4 minuty.
3. To nie pora na zabawę (10 pkt) – W misji „Podniebna Tarcza” na normalnym poziomie trudności zabezpiecz 2 stabilizatory w ciągu 3 minut.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top