Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Epilog 1 – W Otchłań (Into the Void)


Epilog 1 – W Otchłań

Trudność: 3/10

Zadania:
1. Zniszcz źródło spaczenia – zadanie główne (mapa treningowa)

2. Pokonaj Naruda – zadanie główne

3. Bazy sojuszników muszą przetrwać

4. Zabezpiecz 4 wysunięte pozycje – zadanie dodatkowe


W tej misji musimy pokonać szatańskiego Naruda. Najpierw czeka nas krótka i łatwa mapka treningowa. Zaznajamiamy się w niej z dwoma rodzajami wrogich, diabelskich budynków. Pierwszy to Szczelina Otchłani (coś jak zergowski Nydus), z której co chwilę wyskakują jednostki rywala, a konkretnie znane z wcześniejszych poziomów 'istoty otchłani’ wszystkich 3 ras, a drugi to Iglica Spaczenia Otchłani: budowla emitująca wokół siebie mroczną energię (czerwoną mgłę), która rani osłony Protossów. Na mapce treningowej mamy po jednej takiej budowli, a w misji głównej będzie tego znacznie więcej (w sumie 18 Iglic i kilkadziesiąt Szczelin). Oczywiście musimy je rozwalać, na szczęście zniszczona diabelska budowla nigdy nie odbudowuje się. Do dyspozycji mamy umiejętności Włóczni Aduna, aczkolwiek w moim przypadku są one inne, niż miałem dotychczas wybrane, a dostępu do Rdzenia Solarnego już nie ma.

Misję główną zaczynamy w bazie na południu mapy. Surowce w niej wystarczą na wstępną rozbudowę. Ponadto na mapie rozsianych jest sporo jednorazowych zasobników z gazem. Obok nas są bazy dwóch sojuszników: Dominium Terran (jasnoniebieski) pod nadzorem Raynora oraz Rój (fioletowy Zerg) pod dowództwem Królowej Ostrzy.

Nasz wróg to 'siły otchłani’ dowodzone przez Naruda, który rezyduje na drugim, północnym końcu mapy (głównym zadaniem jest go zabić). Oprócz setek 'istot otchłani’ (z ulepszeniami od początku +1, z czasem powoli ewoluując do +3) wróg ma do dyspozycji też potężne Molochy Otchłani (1800+600 PŻ), które będą (z obstawą) co jakiś pojawiały się na mapie i parły na południe. Molochy bardzo lubią atakować naszych sojuszników, więc trzeba patrzeć co i jak (nieraz sojusznicy sami sobie poradzą z Molochem, innym razem trzeba im w tym pomóc, chociażby umiejętnością Włóczni). Sojusznicy nie mogą stracić swoich głównych baz, bo wtedy od razu przegrywamy.

Na mapie występuje kilkanaście wrogich „pakietów”, z których każdy zawiera: jedno Spaczenie (Iglica) Otchłani, czyli wydzielacz czerwonej, raniącej nasze osłony mgły i wokół niego od 1 do 5 Szczelin Otchłani (skąd wyskakują jednostki rywala), całość oczywiście obstawiona wrogim wojskiem. W praktyce musimy po prostu rozwalać te 'pakiety’ jeden po drugim, kierując się sukcesywnie na północ, aż do Naruda. Zdobywamy teren kawałek po kawałku (cytując klasyka: „Step by step, uuuu bejbe”), gdzieniegdzie nasi sojusznicy wybudują przyczółki obronne. Po drodze spotkamy 2 miejsca na ekspansję oraz 4 miejsca, których oczyszczenie spowoduje zbudowanie tam baz ofensywnych przez naszych sojuszników (zadanie dodatkowe, ich lokalizację poznamy w 9-tej minucie gry). 2 zachodnie miejsca to Terranie Raynora, produkujący odpowiednio Marines+Promy Medyczne oraz Thory, a 2 wschodnie miejsca to Zergi Kerrigan, produkujący Mutaliski i Ultraliski. Wróg oczywiście będzie nas niekiedy atakował, ale dosyć rzadko i nie będą to specjalnie silne wjazdy. Ogólnie, misja jest bardzo łatwa, nawet na 'brutalu’.

Na początku mamy około 11-12 minut całkowitego spokoju, co wystarczy na rozbudowę bazy i dorobienie kilku jednostek. Wprawdzie sojuszników w międzyczasie zaatakuje pierwszy Moloch, ale pomimo ich lamentów- obronią się przed nim bez naszej pomocy. Dopiero drugi Moloch (na bazę Zergów) będzie wymagał naszej interwencji, ale starczy nam ta armia, którą mieliśmy na początku. Wydaje mi się, że każda kompozycja jednostek jest zdolna aby przejść tę misję. Najłatwiej jest oczywiście lotnictwem (robiąc np. Lotniskowce, które w dodatku same potrafią się naprawiać- jest duża szansa, że nie stracimy żadnego przez całą grę). Teren zdobywamy mniej-więcej równomiernie (całe poziome pasy terenu, coraz bardziej kierując się do góry). Nie ma potrzeby się nigdzie spieszyć (chyba, że koniecznie chcemy zdobyć osiągnięcie nr3). Gdy sojusznicy założą kilka przyczółków- zniknie ryzyko niespodziewanego zabicia ich głównej bazy przez Molocha, bo ten będzie się przez dłuższy okres męczył z przyczółkami. Nowo utworzone 4 bazy sojuszników będą samowystarczalne- wróg nie będzie ich atakował, a z kolei one będą co jakiś czas formowały oddział, atakujący siły Naruda (oczywiście będą to ataki typu 'z motyką na słońce’, ale mimo wszystko przydatne). W zdobywaniu nowych terenów oraz ewentualnej obronie bardzo pomagają umiejętności Włóczni (wynagradzając to, że we mgle błyskawicznie zerują nam się osłony protossiańskie). Po założeniu pierwszej ekspansji musimy jej niekiedy bronić przed atakami, ale spora część z nich będzie odparta przez sojuszników. Drugą ekspansję możemy sobie darować, chyba że po hurtowej stracie wojsk brakuje nam surowców. Głównej bazy też musimy do końca bronić (można dostawić trochę obrony i Baterii, bo pewnie i tak będziemy mieli nadwyżki minerałów przy brakach gazowych). No i to właściwie wszystko, po prostu jedziemy jak walec ku górze mapy, cały czas rozbudowując armię i ulepszenia. Ostatnia bitwa przy Narudzie będzie ostra, bo ten ma silną obstawę i wiązkę laserową, szybko zabijającą nasze jednostki, ale gdy odpalimy umiejętności Włóczni to powinno pójść łatwo.



Osiągnięcia:

1. W Otchłań (10 pkt) – Ukończ misję „W otchłań” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Wielkie Sprzątanie (10 pkt) – Zniszcz wszystkie Iglice Spaczenia Otchłani w misji „W otchłań”.
3. Szybka Egzekucja (10 pkt) – Ukończ misję „W otchłań” na normalnym poziomie trudności, zanim pojawi się szósty Moloch Otchłani.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top