Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 8 – Zakazana Broń (Forbidden Weapon)


8 – Zakazana Broń

Trudność: 4/10

Zadania:

1. Dotrzyj do skarbca technologii (przed wiązką dyslokacyjną) – zadanie główne
2. Znajdź nieprzetworzony solaryt (3 szt.) – zadanie dodatkowe


Ten poziom rozgrywamy na planecie Glacius. Misja jest dosyć łatwa, nawet na 'brutalu’. Do naszej kompozycji wojskowej dołącza tu Wartownik (Sentry), który (zamiast halucynacji, jak w 'normalnym’ SC2) regeneruje tarcze sojuszniczych jednostek. Zadaniem głównym jest dotarcie do skarbca technologii, położonego na północy mapy. Podobnie, jak w kilku poprzednich poziomach- tutaj również mamy swego rodzaju limit czasowy, wynoszący około 20 minut. Limitem tym jest wiązka dyslokacyjna, która przemieszcza się z południa na północ (robi bardzo podobną trasę do naszej). Lokalizację wiązki oraz jej trasę od początku widzimy na mini-mapie. Gdy wiązka przed nami dotrze do skarbca- przegrywamy. Wiązka spala w pył wszystko, na co napotka, więc oczywiście unikamy jej, jak ognia (którym zresztą jest).

Zadaniem dodatkowym jest zebranie 3 pojemników z solarytem (są one mniej-więcej po drodze, patrz mapka poniżej). Naszym wrogiem będą Protossi- Tal’darimowie, mający do dyspozycji większość jednostek swojej rasy (m.in. Lotniskowce). Na szczęście są oni rozproszeni w mniejsze oddziały i przyczółki, a jedynej ich dużej bazy nie musimy odwiedzać. W 4 miejscach spotkać można zamrożonych Wartowników, którzy będą walczyli dla nas. Pierwszy ich oddział jest w naszej bazie, a kolejne 3 spotkamy później. Ponadto na mapie występuje trochę jednorazowych zasobników z minerałami i gazem, są one jednak na ogół 'skitrane’ gdzieś w zakamarkach.

Nasza baza jest bogata w surowce i nie damy rady wydobyć wszystkiego. Zalecam następującą strategię. Najpierw maksymalizujemy liczbę robotników, dostawiamy brakujące budynki, kolejkujemy ulepszenia w Kuźni i budujemy z 5 nowych Bram (ewentualnie jakieś Robo, jeżeli ktoś lubi). Ataki wroga na naszą bazę będą mało ambitne (w dalszej części gry nie ma ich w ogóle), więc budowa obrony stacjonarnej jest zbędna. Gdy już będziemy mieli rozbudowaną bazę- robimy armię i po prostu idziemy nią przed siebie, już nigdy nie wracając nią do bazy. Posiłki najlepiej przyzywać prosto na front, a jeżeli nie mamy umiejętności Włóczni z darmowym Pylonem to można wziąć ze sobą 1 robotnika, aby je budował na mapie. Nie zapominamy o wszystkich 3 solarytach po drodze. Z dużą armią będziemy zmiatać z mapy wszystko bez problemu, nawet ostatnia walka przed samym skarbcem nie należy do trudnych. Jedyny problem to czas (a konkretnie wiązka paląca skarbiec), ale wystarczy się po prostu nie ociągać, tylko przeć cały czas do przodu, jak Jacek Krzynówek. No i właściwie tyle. Wszystkie 3 osiągnięcia można bez problemu zrobić na 'brutalu’.



Osiągnięcia:

1. Zakazana Broń (10 pkt) – Ukończ misję „Zakazana Broń” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Strefa Zagrożenia (10 pkt) – Nie pozwól, aby wiązka dyslokacyjna Tal’darimów zniszczyła którąkolwiek z twoich jednostek w misji „Zakazana Broń”.
3. Blokada transportu (10 pkt) – Zniszcz 6 Bram lub Wrót Przesyłowych Tal’darimów w misji „Zakazana Broń” na normalnym poziomie trudności.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top