Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 7 – Ostatni Bastion (Last Stand)


7 – Ostatni Bastion (Last Stand)

Trudność: 5/10 (1 miliard Zergów) lub 10/10 (1.5 miliarda)

Zadania:
1. Zniszcz Kamienie Zenitu (3 szt.) – zadanie główne
2. Wytrzymaj do przybycia 1 miliarda Zergów
3. Świątynia Xel’naga musi przetrwać
4. Wytrzymaj do przybycia 1,5 miliarda Zergów – zadanie dodatkowe


Druga misja na Shakuras to „Ostatni Bastion”. Poziom jest typowo defensywny, przypomina trochę ostatni poziom kampanii Wings of Liberty. Nasze tereny znajdują się w środku mapy. W centrum naszej bazy znajduje się świątynia Xel’naga, którą musimy bronić przed atakami wroga. Do bazy prowadzą 3 wejścia lądowe, którymi będą atakowały nas wojska Amona. Są to Zergi, a później także Hybrydy. W prawym górnym rogu jest pokazana liczba Zergów na Shakuras- będzie ona rosła z czasem, jest to nic innego jak licznik. Musimy wytrzymać (nie stracić Xel’nagi) minimum do poziomu 1 miliarda, ale aby zrobić zadanie dodatkowe (dające solaryt)- trzeba wytrzymać do 1,5 miliarda, a aby zrobić osiągnięcie nr3- trzeba wytrzymać aż do 1,8 miliarda. Ze wstydem muszę przyznać, że na 'brutalnym’ poziomie trudności udało mi się wytrzymać jedynie do 1,3 miliarda, dlatego oznaczyłem trudność jako 10/10.

Teraz 2 dobre wiadomości. Po pierwsze- mapa jest cały czas odkryta i widzimy, co się na niej dzieje. Po drugie- zasobów jest mnóstwo i na pewno nam ich nie zabraknie. Głównym problemem jest nasz APM i podzielność uwagi w końcowej fazie rozgrywki. W przerwach między obroną bazy musimy odwiedzić 3 lokacje z Kamieniami Zenitu, cała reszta to defensywa.

Na początku jak najszybciej budujemy drugi Nexus i maksujemy robotnikami oba miejsca z wydobyciem. Pierwsze ataki Zergów będą niemrawe, więc wykorzystujemy ten czas na rozbudowę bazy i wynalezienie ulepszeń w Kuźni. Następnie dostawiamy trochę budynków tworzących wojsko i wzmacniamy obronę stacjonarną przy wejściach. Do pomocy przyjdzie nam nowa wieżyczka: Monolit Khaydarinowy, która jest bardzo silna, ale dość powolna. Po zrobieniu większej armii, w przerwach pomiędzy atakami wroga odwiedzamy Kamienie Zenitu (ważne, żeby po drodze nie nadziać się na falę ataków Zerga, bo z nimi najwygodniej walczyć w pobliżu wieżyczek obronnych). Same Kamienie też potrafią nas atakować, w dodatku są strzeżone, ale ogólnie nie powinno być z nimi większego problemu.

Po zniszczeniu Kamieni budujemy obronę na potęgę. Z czasem wróg będzie robił nam zrzuty wojsk z Overlordów (z różnych stron), więc nawet najszczelniejsze zabudowanie 3 wejść nie wystarczy- trzeba stawiać wieżyczki i baterie wszędzie, gdzie się tylko da, oczywiście należy robić to tak, aby nie poblokować przejść w bazie dla naszej armii. Z czasem wróg do jednostek Zergów doda także Hybrydy (różne rodzaje: naziemne, latające i czarujące), a także Nydusy i jednostki zrzucane 'z nieba’. Wszystko w miarę fajnie się układa mniej-więcej do momentu, gdy na liczniku będzie 950 milionów Zergów (mowa o poziomie 'brutalnym’, bo na łatwiejszych to raczej bułka z masłem). Wtedy zaczyna się prawdziwa rzeźnia. Wróg atakował nas będzie nieustanie ze wszystkich stron. Lądowe ataki to jeszcze pół biedy, ale najgorsze będą jednostki latające (Strażnicy, Mutaliski, Latające Hybrydy i dropy z Overlordów), które wchodzą od tych najsłabiej obstawionych wieżyczkami stron (północ). Opanowanie sytuacji jest niemal niemożliwe, bo musimy jednocześnie w kilku miejscach naraz mikrować wojskami, przywoływać nowe jednostki i odbudowywać zniszczone budynki. Jak pisałem wyżej- udało mi się wytrzymać na 'brutalu’ jedynie do 1.3 miliarda Zergów i zmuszony byłem odpalić przeładowanie świątyni, bo Zergi zaczęły już atakować Xel’nagę. Wprawdzie dolna część bazy jeszcze się trzymała, ale cała góra była zniszczona przez jednostki lotnicze wroga. Poziom możemy zakończyć 'zwycięstwem’ już po 1 miliardzie (i wcześniejszym zniszczeniu 3 Kamieni), ale wtedy nie dostaniemy solarytu za zadanie dodatkowe. Ja zmuszony byłem w tym celu zagrać drugi raz na poziomie 'normalnym’, gdzie ataki Zerga są znacznie łatwiejsze do obrony- wtedy nawet doczekanie do 1.8 miliarda (wymagane do osiągnięcia nr3) jest proste.



Osiągnięcia:

1. Ostatni Bastion (10 pkt) – Ukończ misję „Ostatni Bastion” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Ekspresowe Odkamienianie (10 pkt) – Zniszcz Kamienie Zenitu w ciągu pierwszych 10 minut misji „Ostatni Bastion”.
3. Globalne Zarojenie (10 pkt) – W misji „Ostatni Bastion” na normalnym poziomie trudności wytrzymaj do czasu, aż na Shakuras przybędzie 1.8 miliarda Zergów.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top