Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 6 – Wpływy Amona (Amon’s Reach)


6 – Wpływy Amona (Amon’s Reach)

Trudność: 3.5/10

Zadania:
1. Uwolnij platformy startowe (4 szt.) – zadanie główne
2. Tunel przesyłowy musi przetrwać
3. Zdobądź rezerwy solarytu (3 szt.) – zadanie dodatkowe


Kolejny poziom rozgrywamy na Shakuras (oczywiście można wybrać inną kolejność odwiedzania planet i chyba nawet Shakuras lepiej wziąć przed Korhalem, bo misje tu są łatwiejsze). Tutaj także musimy wspomóc naszych sojuszników (tym razem w ewakuacji). Naszym rywalem będą Zergi (Szczep Amona). Otrzymujemy dostęp do nowej jednostki- Mrocznych Templariuszy (Dark Templarów), które będę nazywał „Darki”.

Zadaniem głównym jest odwiedzenie 4 lokacji z platformami startowymi, ponadto jest zadanie dodatkowe, polegające na odwiedzeniu 3 rezerw solarytu. W sumie jest to 7 miejsc, oczywiście każde z nich jest strzeżone przez wroga. Aby utrudnić nam życie- co jakiś czas spod ziemi wyskoczy Moloch Otchłani (xD), który będzie atakował Tunel Przesyłowy, znajdujący się w zachodniej części mapy (nie mamy do niego dostępu). Sam tunel ma pewną wytrzymałość, zależną od poziomu trudności (5000 PŻ na 'brutalu’ i trochę więcej na łatwiejszych poziomach). Ilość PŻ Tunelu widzimy w prawym-górnym rogu ekranu. Jeżeli spadnie do zera- przegrywamy, dlatego musimy zabijać Molochy jak najszybciej. Molochów w sumie jest pięciu (na mapce poniżej zaznaczeni 5+litera i w tej kolejności będą wyskakiwali w danym miejscu). Pierwszy na początku wyskoczy nam pod bazą, a czterech kolejnych wyskakuje niedaleko platform startowych, więc za jednym razem zabijamy Molochy i zdobywamy pobliską platformę.

Nasza początkowa baza jest bogata w zasoby (każdy minerałek ma 4000 pojemności, a gazownia 4500). Ponadto na mapie występuje kilkanaście zasobników z gazem, a także 2 'wydobywcze’ bazy wroga, ale nie ma sensu ich przejmować, bo są silnie strzeżone, więc inwestycja zwróci się z dużym opóźnieniem, przekreślającym jej sens. Ze startową bazą da się łatwo przejść tę misję. Bazę niekiedy będą atakować Zergi, ale dosyć niemrawo (bez detekcji, więc do obrony starczą same Darki). Nie ma sensu budować obrony stacjonarnej. W ostatnich atakach przypląta się tam jakiś Mutalisk (nie do zabicia przez Darki), ale wystarczy na niego zwarpować ze 2 Stalkery lub Dragony.

Tyle 'ogłoszeń parafialnych’, bierzemy się do roboty. Na początku oczywiście budujemy robotników do maksymalnego poziomu oraz wynajdujemy ulepszenia w Kuźni, stawiamy też kilka kolejnych Bram Przesyłowych (w sumie warto mieć ich 5-6), Pylony i ze 2-3 Baterie. Była taka polska komedia „Job” ze sceną „Darek Otwórz„. Podobnie będzie wyglądała ta misja- Darki będą otwierały prawie wszystkie drzwi. Mniejsze bazy i przyczółki Zerga nie posiadają detekcji, więc wystarczy wysłać tam samych Dariuszy, aby je zniszczyć. Już od początku mamy ich czwórkę i to wystarczy, aby zabić pierwszego Molocha i wziąć pierwszy solaryt, a także kilka okolicznych zasobników z gazem. W silniejszych bazach niestety są detektory, które ujawniają Dariuszy przed wrogiem. Niektóre Pełzacze dopiero się przekopują podczas naszej wizyty i wtedy warto je rozwalić, w ostatnich bazach niestety są też Nadrządcy (Overseery), które zniszczyć możemy jedynie czymś przeciwlotniczym (Tropiciele lub Dragony). Same Molochy atakują nasze wojska obszarowymi salwami, których lokalizację widzimy chwilę wcześniej, więc trzeba stamtąd sprytnie uciekać. Niestety te ostatnie Molochy mają potrójny atak. Podczas dużych walk będą z ziemi będą wyskakiwały Nydusy (wypuszczające wojska Zerga) i to właśnie Nydusy powinniśmy zabijać w pierwszej kolejności (potem detektory, a na końcu jednostki Zerga i samego Molocha). Jako, że baza jest bogata to możemy dosyć łatwo zebrać wielką armię, którą łatwo będziemy zmiatali z planszy przyczółki wroga. Jedynie bitwa przy ostatnim Molochu jest wymagająca (oraz te w bazach wydobywczych Zerga, ale nie musimy ich podbijać), wszystkie wcześniejsze bitwy są dość proste. Po odwiedzeniu 4 Platform kończymy poziom (należy się upewnić, że wcześniej odwiedziliśmy wszystkie 3 rezerwy solarytu). Zdobycie osiągnięć jest łatwe, ale to ostatnie najlepiej wykonać na normalnym poziomie trudności, gdzie Zerga jest znacznie mniej, niż na 'brutalu’.



Osiągnięcia:

1. Wpływy Amona (10 pkt) – Ukończ misję „Wpływy Amona” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Światełko w tunelu (10 pkt)- Nie pozwól, aby wytrzymałość tunelu przesyłowego w misji „Wpływy Amona” spadła poniżej 2.000 pkt.
3.Zdążyć przed Molochem – W misji „Wpływy Amona” na normalnym poziomie trudności zabezpiecz wszystkie platformy startowe, zanim zjawi się ostatni Moloch Otchłani.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top