Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 3 – Włócznia Aduna (The spear of Adun)


3 – Włócznia Aduna

Trudność: 7/10

Zadania:
1. Aktywuj Ogniwa Zasilające (5 szt.) – zadanie główne
2. Zasil Wrota Przesyłowe (3 szt.) – zadanie dodatkowe


Dosyć trudna misja, w porównaniu z poprzednimi dwoma. Najpierw wyjaśnienie taktycznej sytuacji ogólnej. Startujemy z bazą w lewym-górnym rogu. Jest ona dość bogata w zasoby, co musi nam wystarczyć do końca gry (na mapie występuje też 11 jednorazowych zasobników, dających +100 minerałków). Naszym wrogiem (jedynym, ale potężnym) jest Amon i jego siły, koloru czerwonego, a konkretnie połączone armie Zergów i Protossów. Mają oni dwie duże bazy w rogach mapy (nr 8 i 9 na mapce). Są tam minerały i gaz, ale nie ma żadnego sensu tych lokacji podbijać, bo w walkach stracimy więcej niż zyskamy, przynajmniej jeśli chodzi o ‘brutalny’ poziom trudności. Ponadto na mapie występują 3 „bezpańskie” Wrota Przesyłowe (nr2 na mapie), które po zasileniu Pylonem będą pracowały dla nas (nie trzeba ich strzec, a ich przejęcie jest zadaniem dodatkowym).

Głównym zadaniem jest odbicie 5 Ogniw Zasilających. Jedno z nich jest niestrzeżone, pozostałe 4- wręcz przeciwnie. Każde aktywowane Ogniwo przy okazji wydziela wokół siebie energię, w której da się warpować nowe jednostki.

Możemy produkować 2 rodzaje wojsk: Zealoty (wyposażone od razu w szarżę) oraz Tropicieli (Stalkery), wyposażone w Błyśnięcie (Blink). Mamy też od razu wynalezione Wrota Przesyłowe (Warp Gate). Ponadto u góry mamy ikonkę rdzenia Włóczni Aduna, przy pomocy której co jakiś czas możemy postawić darmowy Pylon (co oczywiście robimy przy każdej okazji, aby nie tracić kasy na budowanie w sposób klasyczny).
W walkach standardowo staramy się potracić jak najmniej wojsk, bo każda kolejna bitwa będzie trudniejsza od poprzedniej. Z czasem nasza armia powinna być coraz liczniejsza, a jeżeli nagle stracimy większość jednostek to znaczy, że coś poszło mocno nie tak i trzeba rozważyć wczytanie save (zwłaszcza, gdy surowce w bazie nam się kończą). Najczęstsze błędy to: złe mikro, za słaba armia przed atakiem, atak od niewłaściwej strony oraz nieszczęśliwy moment ataku (np. wtedy, gdy akurat wróg innym oddziałem atakuje naszą bazę).

Zaczynamy. Najpierw musimy dobudować trochę robotników i zasilić pylonem (najlepiej tym bezpłatnym) Wrota (Gateway) po lewej stronie od bazy (nie ma nic niebezpiecznego po drodze), obok są 3 zasobniki z minerałkami, a kawałek niżej pierwsze Ogniwo zasilające, nr3 na mapie. Następnie startujemy z ulepszeniami w Kuźni (niestety jest ograniczenie do +1). Można zrobić w bazie jeszcze jeden Gateway oraz Rdzeń Cybernetyczny (potrzebny tylko do odblokowania możliwości budowy Baterii), a przy obu wyjściach dobudować trochę Baterii i Cannonów do zabezpieczenia bazy (zwłaszcza przy południowym wejściu, gdzie nie ma ich w ogóle). Od czasu do czasu bazę będzie atakował wróg (z lewej Protoss, a z prawej Zerg), każdy kolejny atak będzie silniejszy od poprzedniego, a pod koniec ataki te będą bardzo mocne (np. wezmą w nich udział Hybrydy, mające 1000 punktów życia). Następnie bierzemy się za produkcję wojsk, najlepiej mniej więcej w stosunku 1 Zelota na 1 Stalkera. W walkach oczywiście puszczamy Zelotów przodem jako mięso armatnie.
Po dorobieniu paru jednostek można zacząć się zabierać za wykonywanie zadań. Zostały nam do aktywowania 2 Wrota i 4 Ogniwa, o wszystkie te obiekty będziemy musieli zawalczyć. W opisanej kolejności będą to walki od najłatwiejszej do najtrudniejszej (aczkolwiek ostatnią da się zrobić 'na patencie’).

Przy wschodnim wyjściu z bazy jest niewielki przyczółek zergowski, w którym jest jedno z Ogniw (nr4 na mapie). Strzegą go Zerglingi, Hydraliski i Mutaliski w niewielkich ilościach, raczej nie powinno być z nimi problemów. Po jego zajęciu wróg wyśle na południe od naszej bazy 3 Pryzmaty (Warp Prismy), które na okrągło będą przywoływać jednostki, więc jak najszybciej trzeba je zniszczyć.
Kolejne nasze cele to zasilenie 2 (ostatnich) Bram Przesyłowych. Są one jako-tako bronione- górne przez Zerga (słabsze), a dolne przez Protossa (tu w gronie obrońców jest niestety potężna Hybryda). Mając 5 Bram (2 w bazie i 3 zdobyczne) możemy wykonać osiągnięcie nr2, przywołując w szybkim tempie 5 jednostek.
Do zakończenia gry zostaje nam zdobycie ostatnich 3 Ogniw. Najsłabiej bronione (co nie znaczy, że słabo) jest protossowo-zergowe (nr5 na mapie, najlepiej uderzyć od strony wschodniej, gdzie jest szerszy most). Po jego przejęciu na mapie pojawi się kilka zergowskich Nydusów, z których wyskakiwać będą jednostki wroga. Trzeba je szybko zniszczyć.
Ostatnie 2 Ogniwa najlepiej zdobyć od razu, jedno po drugim. W tym celu robimy maksymalnie dużą armię, wydając wszystkie minerały, jakie aktualnie mamy. Przedostatnie Ogniwo (nr6 na mapie) bronione jest nieźle, ale z wielką armią nie powinno być trudno. Problem zaczyna się po jego zniszczeniu- przy naszej bazie wyskoczą wówczas kolejne Nydusy, a wróg bardzo ostro zaatakuje ją z obu stron. W tej sytuacji musimy albo wracać do bazy i wszystko czyścić (tracąc przy okazji mnóstwo wojsk), albo po prostu poświęcić bazę i zrobić od razu chamski wjazd na ostatnie Ogniwo (nr7 na mapce). Teoretycznie jest ono najsilniej strzeżone i do rozpracowania obrońców potrzebna jest wielka armia. Jednak mając raptem kilkanaście Stalkerów można zignorować obstawę, zblinkować się Stalkerami obok Ogniwa i bić tylko w jego osłonę, jednocześnie ganiając się z wrogiem (powłoka Ogniwa ma raptem 1000HP, wielokrotnie mniej od jego obrońców, czyli Hybryd, Lotniskowca, Ultralisków i innego tałatajstwa). Oczywiście można ostateczną walkę przeprowadzić bardziej honorowo, ale na ‘brutalu’ najprawdopodobniej nie starczy nam na to kasy, więc zostaje tylko opcja „na rympał”. Po przejęciu 5 Ogniw poziom kończy się sukcesem. Aby zdobyć osiągnięcie nr3- trzeba by zagrać na ‘normalnym’ poziomie trudności. Po przejściu poziomu kończymy nasze działania na planecie Aiur, ale uzyskujemy dostęp do Matrycy Międzygwiezdnej, gdzie możemy wybrać sobie kolejny cel podróży (Korhal lub Shakuras). W tym poradniku najpierw będzie Korhal, aczkolwiek każdy może wybrać sobie inaczej.



Osiągnięcia:

1. Włócznia Aduna (10 pkt) – Ukończ misję „Włócznia Aduna” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Przesyłka błyskawiczna (10 pkt) – W misji „Włócznia Aduna” użyj wrót przesyłowych do przyzwania 5 jednostek w 10 sekund.
3. Zasilanie awaryjne (10 pkt) – Aktywuj wszystkie ogniwa zasilające w misji „Włócznia Aduna” na normalnym poziomie trudności w mniej, niż 15 minut.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

1 thought on “Poziom 3: Włócznia Aduna (Kampania Legacy of the Void)”

  1. Lekkim, nie lekkim, dobrze że opis kampanii się nieco uzupełnił. 🙂 Właśnie gram w tę kampanię. Pytanie przy okazji – czy czasem pojawi się opis do kampanii Fabryki z HoMM3?

    od admin: To strona typowo „zimowa”. Jak jest pogoda to mam inne zajęcia, ale teraz strach wychodzić na zewnątrz to zostaje granie 🙂
    Już kończę robić LotV (w tym tygodniu na pewno będzie cała), potem chcę zrobić jeszcze kampanię Novy (kupiłem ją w promocji Black Friday za jakąś śmieszną kasę) oraz ogólnie skończyć cały poradnik do SC2- jednostki, budynki wszystkich ras i inne rzeczy.
    Później (styczeń-luty-marzec) biorę się za odświeżenie kampanii do HoMM3 – chcę zrobić kampanię Fabryki oraz do tych wcześniejszych z RoE, AB i SoD porobić mapki (takie jak tu- z opisami, bo teraz są tylko gołe i brzydkie).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top