Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 18 – Nosiciel (The Host)
18 – Nosiciel
Trudność: 6/10
Zadania:
1. Zniszcz Odłamki Otchłani (5 szt) – zadanie główne
2. Zabezpiecz strefy przesyłu (3 szt) – zadanie dodatkowe
Misja 18 jest bardzo fajna, a jej trudność (na 'brutalu’) jest lekko powyżej przeciętnej. W centralnej części mapy jest Amon (ze swym 'nosicielem’), ale stanowi on tu wyłącznie element dekoracyjno-fabularny. Naszymi wrogami będą Zergi, Protossi, Zainfekowani Terranie, Hybrydy oraz 'istoty otchłani’, czyli 'cienie’ jednostek wszystkich 3 ras (które spotkaliśmy już w jednym z wcześniejszych poziomów). Na mapie jest kilka zasobników z surowcami (dość mało, ale są). Zalecam wybrać w Rdzeniu Solarnym Włóczni Aduna umiejętność: ’ Zatrzymanie Czasu’. Jest ona droga, ale bardzo pomocna w dużych walkach, gdzie po prostu lejemy wszystkich bezkarnie po łbach.
Głównym zadaniem jest zniszczenie 5 Odłamków Otchłani, położonych w silnie strzeżonych bazach wroga. Ponadto mamy też zadanie dodatkowe: zabezpieczenie 3 stref przesyłu. Jako, że cały solaryt już wydobyliśmy wcześniej- teraz w nagrodę otrzymamy sojuszników (Nerazimów, Czyścicieli i Tal’darimów). Po oczyszczeniu terenu wokół ich strefy zrzutu- zbudują oni tam swoje bazy, z których będą co jakiś czas wyprowadzali ataki na wroga (niekiedy też broniąc naszej bazy). Baz sojuszników nie musimy bronić, są oni całkowicie samowystarczalni. Ich ataki nie będą aż tak silne, jak w poziomie 16 (gdy Czyściciele sami niszczyli bazy wroga), ale będą bardzo pomocni. Przed atakiem na wroga będą oni nas o tym informowali, abyśmy zdążyli „podpiąć” się pod ich wjazd (oczywiście traktujemy ich jak mięso armatnie).
Nasza startowa baza jest bogata w surowce, ale są w niej tylko 2 gazownie. Do bazy od lewej strony prowadzą 2 wejścia (północne i południowe), z których nadejdą ataki wroga (głównie 'istot otchłani’- przed większymi takimi atakami dostaniemy wcześniej ostrzeżenie). Musimy przy wejściach zrobić trochę obrony, ale też nie należy z nią przesadzać, zwłaszcza przy północnej rampie, gdyż po zajęciu pierwszej ekspansji to ona będzie 'odbierała’ ataki z górnego wejścia. Jednostek i ich odmian, które możemy budować jest na tym etapie kampanii tak wiele, że trudno zasugerować optymalną kompozycję. Ja poszedłem na łatwiznę i wybrałem Lotniskowce, których pod koniec miałem ponad 20 (reszta limitu to robotnicy i trochę drobnicy naziemnej do obrony baz). Straciłem przez całą grę może ze 2 Lotniskowce.
Początek powinien być spokojny, bo baza jest bogata i nie musimy od razu zdobywać drugiej. W pierwszych minutach wystarczy zrobić ze 3 Baterie i kilka jednostek z tej startowej Bramy, aby się obronić (mogą to być Dariusze, bo wróg na początku nie będzie miał detekcji). W międzyczasie maksujemy liczbę robotników i stawiamy potrzebne budynki oraz lekką obronę (głównie przy południowym wejściu). Potem zaczynamy robić ulepszenia i armię, aby w okolicach 15-20 minuty mieć już czym zaatakować ekspansję. Jest ona dosyć dobrze broniona przez Zerga, Zainfekowanych Terran i ewentualne ataki, które tamtędy suną na naszą bazę. Jest tam też pierwszy, najsłabszy Odłamek Otchłani. Każdy następny będzie trochę wytrzymalszy (o 200 pkt. osłon) i będzie nas masowo atakował polem rażenia. Dlatego najlepiej przed każdą większą bitwą ofensywną odpalić Zatrzymanie Czasu i wjechać w bezbronny Odłamek, jak dzik w kartofle.
Oczywiście ważnym elementem (aż do końca gry) będzie obrona naszych terenów, bo ataki te będą coraz silniejsze (także takie 'dalekodystansowe’, których nie sięgną nasze Cannony). Gdy dostaniemy ostrzeżenie o zbliżającym się dużym ataku- skupiamy się właśnie na tym, a dopiero potem zdobywamy nowe tereny.
Po instalacji drugiej bazy budujemy obok niej trochę Baterii i obrony, bo teraz ona przejmie wszystkie ataki wroga, które kierowały się do północnego wejścia naszej pierwszej bazy. Z surowcami z obu baz możemy już wygrać misję, ale na mapie są jeszcze dwa miejsca na ekspansje (przy kolejnych dwóch Odłamkach). Wcześniej jednak zalecam zrobienie 2/3 zadania dodatkowego, czyli odblokowanie dwóch sojuszniczych baz: Nerazimów (kawałek na północ od naszej ekspansji) i Czyścicieli (prawy-górny róg). Z armią lotniczą jest to trochę łatwiejsze, bo możemy zaatakować od tyłu, bez przebijania się przez silne tereny Zergów, a potem wyczyścić te tereny z pomocą nowo przybyłych sojuszników (oni chyba nawet sami dadzą radę to zrobić).
Gdy już cała wschodnia (ex-zergowska) część mapy należy do nas- bierzemy się za kolejne Odłamki. Najlepiej teraz zaatakować ten w 'śródmieściu południowym’. Można w jego miejscu potem założyć bazę, ale trzeba jej potem bronić (ustaną jednak wtedy ataki na południowe wejście do naszej pierwszej bazy). Jako kolejny cel najlogiczniej obrać lewy-dolny róg, gdzie uwolnimy trzecich sojuszników, Tal’darimów i zakończymy zadanie dodatkowe.
Zostają 3 ostatnie Odłamki. Zniszczenie ich jest dość łatwe, zwłaszcza mając 3 bazy sojuszników. Polecam po prostu zrobić limit 200/200, odczekać aż przeładuje się Zatrzymanie Czasu i przy jego pomocy przypuścić atak, powtarzając czynność 3-krotnie (można założyć 4-tą bazę, ale i bez tego surowców powinniśmy mieć w nadmiarze). Po zniszczeniu ostatniego Odłamka przechodzimy do ostatniej misji głównej części kampanii.
Osiągnięcia:
1. Nosiciel (10 pkt) – Ukończ misję „Nosiciel” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Dzięki za pomoc (10 pkt) – W misji „Nosiciel” zniszcz Odłamek Otchłani z pomocą sojuszniczych sił Protossów.
3. Kryształowy duet (10 pkt) – W misji „Nosiciel” na normalnym poziomie trudności zniszcz 2 Odłamki Otchłani w odstępie krótszym niż 150 sekund.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki