Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 15 – Uwolnić Przeszłość (Unsealing the Past)
15 – Uwolnić Przeszłość
Trudność: 4/10
Zadania:
1. Eskortuj megalit do Blokad Statycznych (5 szt) – zadanie główne
2. Zniszcz 2 Rdzenie Zasilające – zadanie dodatkowe (+2 x 10 solarytu)
W nietrudnej misji „Uwolnić przeszłość”, rozgrywanej na planecie Endion do dyspozycji dostajemy Kolosy, które jak można się spodziewać- odegrają kluczową rolę. Wrogiem będą Zergi. Najpierw czeka nas mapka treningowa, aby wypróbować ich umiejętności. Po dojściu do końca zaczyna się „misja właściwa”.
Zaczynamy z bazą w zachodniej części mapy. To nasza jedyna baza wydobywcza. Jej surowców nie zdążymy wydobyć do końca rozgrywki. Wprawdzie na mapie są jeszcze 2 bazy Zerga, które możemy odbić i zacząć tam wydobywać, ale jest to nieopłacalne (inwestycja nie zdąży się zwrócić). Po mapie rozsianych jest trochę zasobników z surowcami, zwłaszcza na klifach, dostępnych przez Kolosy. Do dyspozycji mamy pełne ulepszenia w Rdzeniu i Kuźni (po 3 poziomy w górę), ale raczej nie zdążymy wszystkich wynaleźć, bo misja jest dosyć krótka (trzeba by dostawić drugą Kuźnię, albo używać 'przyspieszacza’ z Włóczni). Nie ma większego sensu inwestować w jednostki latające, tylko skupić się na Kolosach i jakimś mięsie armatnim (np. Zelotach). W dalszej części gry potrzebne będzie nam coś przeciwlotniczego (na mapie jest w sumie kilkadziesiąt: Mutalisków, Strażników, latających Królowych i Overlordów, ale są one rozproszone). Ja postawiłem na kompozycję: Kolos, Zelota, Dragon (2 ostatnie w dużej części pochodziły z 'Przesyłu Wsparcia’ z Włóczni) i poszło łatwo (po ostatniej bitwie został mi limit 117/200 i 4 tysiące surowców w zapasie). W ogóle nie budowałem nic latającego, ani nawet Stargate, nie mówiąc o ulepszeniach do lotników. Do przejścia poziomu wystarczą 2 Robo i 3-4 Bramy, oczywiście produkujące wojska bez większych przerw. Gdy nie mamy gazu to robimy Zelotów.
W pierwszych 2 minutach budujemy więcej robotników i stawiamy kilka potrzebnych budynków. Po chwili uaktywni się Megalit- jest to ustrojstwo, które musimy eskortować pomiędzy 5 punktami (Blokadami Statycznymi). Gdy Megalit stacjonuje w Blokadzie- nie trzeba go bronić, natomiast gdy jest w ruchu- koniecznie go eskortujemy. Wprawdzie sam Megalit ma niezły pancerz i sam też potrafi strzelać, ale bez naszej eskorty szybko zniszczą go Zergi. Ogólnie, gdy Megalit się przemieszcza to najlepiej skupić się tylko na nim, a cała resztę zadań (działania w bazie, zbieranie zasobników, zadanie dodatkowe) wykonywać wtedy, gdy Megalit jest 'zaparkowany’ i bezpieczny.
Naszej bazy nie trzeba jakoś przesadnie bronić, bo ataki wroga na nią będą sporadyczne i co najwyżej średniej jakości. Wystarczy kilka Baterii i jednostki przywoływane na bieżąco, ewentualnie w razie potrzeby umiejętności Włóczni. Surowce lepiej wydawać na armię, w dalszej części gry możemy dla spokoju w bazie postawić kilka wieżyczek.
Podczas 2-go lub 3-go przystanku Megalitu niszczymy pierwszy Rdzeń (zadanie dodatkowe), położony niedaleko. Warto też wyzbierać okoliczne zasobniki. Między 3 a 4 przystankiem Zergi zaczną wyskakiwać z jaskiń- musimy zawalić ich wejścia, atakując skały położone obok. Najlepiej robić to Kolosami z daleka, żeby spadające kamienie nie przygniotły naszych jednostek. W sumie takie jaskinie w pobliżu są 4 (ich szybkie zniszczenie to zdobycie osiągnięcia nr2, zresztą i tak warto zrobić to szybko, żeby przestały nas zalewać fale nowych Zergów)- bitwa w tym miejscu będzie dość duża. Podczas 4-go postoju Megalitu idziemy kawałek w dół, aby zniszczyć drugi Rdzeń i zakończyć zadanie dodatkowe (możemy to zrobić też na 3-cim postoju).
Między 4 i 5 (ostatnim) przystankiem Megalitu musimy przebić się przez dużą bazę Zergów, na szczęście jest ona podłużna i wróg atakuje partiami, a nie wszystkim naraz. Będą tutaj wyskakiwały Nydusy, które oczywiście niszczymy w pierwszej kolejności. Ostatnia bitwa nie jest wymagająca, chyba nawet łatwiejsza, niż ta przy jaskiniach. Po odwiedzeniu Megalitem ostatniej blokady- kończymy poziom, trwa to na 'brutalu’ niecałe 25 minut. Osiągnięcia najlepiej wbijać na 'normalu’.
Osiągnięcia:
1. Uwolnić przeszłość (10 pkt) – Ukończ misję „Uwolnić Przeszłość” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Desynsekcja (10 pkt) – W misji „Uwolnić Przeszłość” zawal wejścia do wszystkich jaskiń skałami w przeciągu 40 sekund od wyjścia stamtąd Zergów.
3. Wojna szczepów (10 pkt) – Zniszcz wszystkie budowle Zergów w misji „Uwolnić Przeszłość” na normalnym poziomie trudności.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki