Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 14 – Atak Templariusza (Templar’s Charge)


14 – Atak Templariusza

Trudność: 6.5/10

Zadania:
1.  Zniszcz 3 Rdzenie Zasilające – zadanie główne
2. Zniszcz 2 Komory Hibernacyjne Hybryd – zadanie dodatkowe (+2 x 10 solarytu)


Bardzo ciekawy poziom. Kolejną misję będziemy wykonywać na planecie Revanskar. Do dyspozycji będziemy mieli nową jednostkę- Lotniskowca (Carrier), która jak to bywa w przypadku 'debiutów’- doskonale sprawdzi się w tym poziomie. Jego Przechwytywacze (Interceptory) są tutaj za darmo (a nie za 25 minerałków, jak w normalnym Starcrafcie). Innych jednostek niż Lotniskowce w ogóle nie opłaca się budować. Wrogiem są siły Moebiusa (Terran + Hybrydy).

Na mapie występuje mnóstwo zasobników z surowcami, niektóre z nich (co jest nowością) lewitują w powietrzu i mogą być zbierane tylko przez jednostki latające. Zasobniki zresztą będą bardzo ważnym źródłem kasy w tej misji, bo surowce 'klasyczne’ są bardzo ubogie.

Kolejną nowością jest to, że nasza baza będzie… mobilna. Położona jest ona na ruchomej platformie, którą możemy przesuwać w różne miejsca (w sumie jest ich 8) po czymś w rodzaju torów kolejowych przy pomocy 'przybornika’ w prawym-górnym rogu ekranu. Niestety sama platforma jest niewielka, co rodzi problem z brakiem miejsc na budynki, dlatego trzeba je porządnie upchać (nie zostawiając wolnych miejsc między nimi), zwłaszcza po lewej stronie. Z platformy musimy na wszystkie 4 strony potrafić wyjść jednostką lądową, aby móc zbierać zasobniki. Są na to 3 sposoby. Pierwszy to zostawienie ścieżki między budynkami, ale wtedy mniej ich upchamy. Drugi to 'mignięcie’ (umiejętność Tropiciela), ale ma ono ograniczony zasięg. Trzeci i według mnie najlepszy sposób to Włócznia Aduna i jej umiejętność 'Przesył Wsparcia’, który buduje Pylon i 4 jednostki. Stawiamy ten 'pakiet’ po zewnętrznej stronie platformy i zbieramy zasobniki tymi 4 darmowymi jednostkami (potem możemy je zabić, aby zwolnić zaopatrzenie). Budowanie na innych 'planetach’ raczej się nie opłaca, bo prawie na pewno kiedyś przyleci tam wróg i nam je rozwali (aczkolwiek gdzieś w lewym rogu może coś się uchowa, bo wróg leci na ogół do najbliższego naszego budynku, jednak nie ma sensu stawiać na innych wyspach niczego więcej, niż darmowe Pylony z Włóczni). Na szczęście na platformie da się upchać wszystko, co potrzebne, czyli Pylony, 3 Gwiezdne Wrota, startowy Nexus, kilka Baterii oraz na brzegach trochę Cannonów. Na upartego możemy w końcowej fazie gry rozwalić i tak niepotrzebne: Bramę, Rdzeń i ewentualnie Kuźnię, aby zwolnić miejsce na Pylony. Startowy limit zaopatrzenia warto wcześniej podnieść we Włóczni, przydzielając solaryt w odpowiednim miejscu.

Tyle informacji organizacyjnych- zaczynamy. Z prawej strony bazy jest kilka zasobników, które zbieramy od razu. Z lewej również jest kilka, ale musimy o nie powalczyć, aczkolwiek startowe wojsko wystarczy w zupełności. Na początku budujemy robotników, Kuźnię, 2 Lotniskowce i zaczynamy robić ulepszenia (te do latających oraz osłony, z kolei tych do jednostek naziemnych nie ma sensu w ogóle wynajdywać). Po zrobieniu robotników warto przerzucić na inny budynek przyspieszenie z Nexusa. Surowce zaraz się skończą, a w międzyczasie warto polecieć po lewitujące zasobniki z minerałami- są na południowy-zachód oraz na wschód od nas. Oba miejsca strzeżone są przez raptem 1-go Vikinga, więc można go zabić nawet tymi dwoma startowymi Feniksami. W międzyczasie mogą zaatakować nas Banshee (zostaniemy wcześniej ostrzeżeni), na szczęście nie mają one maskowania. Od teraz co jakiś czas będziemy atakowani (głównie z prawej strony) coraz lepszymi oddziałami- Krążownikami, Banshee, Zjawami i Wikingami, aczkolwiek te ataki będą coraz silniejsze tylko do pewnego momentu, potem będą już ciągle podobne, aż do końca gry.

Teraz najważniejsze. Przede wszystkim nie ma co się spieszyć, tylko spokojnie zbierać wszystkie dostępne surowce (prócz startowej bazy są jeszcze 4 miejsca, gdzie możemy je wydobywać, ale wszędzie jest ich dość mało). Warto odrzucić ułańską fantazję i spokojnie odczekać, aż naładuje nam się Włócznia, żeby skorzystać z jej umiejętności przed dużą walką. Wszystkie bitwy, polegające na zdobywaniu nowych terenów przeprowadzamy w następujący sposób: Przybywamy Lotniskowcami w nowe miejsce w tym samym czasie, to platforma (lecimy wzdłuż torów kolejowych, aż nie zobaczymy lądu i wtedy przesuwamy platformę)- wówczas od razu będziemy mieć dostęp do Baterii, a potem Cannonów. Na niektórych wyspach zostaniemy zaatakowani od razu- wtedy najpierw niszczymy Kruki, Wikingi, Zjawy i Krążowniki, potem Hybrydy, a na końcu całą resztę. Gdy odeprzemy pierwszy atak- czyścimy wyspę. W tym celu podlatujemy do wroga i gdy zareaguje- wracamy z powrotem na platformę, aby wywabić na przedpole jednostki wroga, z którym walczymy u siebie w asyście Baterii. Następnie niszczymy pozbawione asysty budynki. Oczywiście bardzo pomocne w większych walkach są umiejętności Włóczni. Jako, że Lotniskowce mają duży zasięg- staramy trzymać się jak najdalej wroga i przenigdy nie wlatywać w całe jego zgrupowania- trzeba wykańczać wszystko z dystansu. Nieraz (jak będziemy mieli pecha) to przy ataku na nowy teren nadziejemy się na oddział wroga, który akurat leciał zaatakować nam bazę, wtedy prawdopodobnie potracimy trochę wojska i najlepszym wyjściem jest wczytanie save, bo z wrogiem trzeba walczyć, gdy jest maksymalnie rozproszony. Konkretnie- z oddziałem 'szturmowym’ walczymy wyłącznie na platformie, a na wyspach walczymy tylko z jej obrońcami.  W walkach ważne jest, by ranne Lotniskowce wycofywać na tyły armii, aby wróg walił głównie w regenerujące się osłony. Ponadto w dużych walkach ważne jest też, aby Przechwytywacze nie wracały na Lotniskowiec w czasie walki (bo wtedy jest on bezbronny, zanim znowu nie wystartują, co trochę czasu trwa), tylko wszystkie 8 było cały czas w powietrzu (w tym celu musimy mikrować, naciskając na kolejne cele).

Po oczyszczeniu startowej wyspy (mając około 6 Lotniskowców) przesuwamy platformę do góry i czyścimy okolicę, a następnie budujemy gazownie i zbieramy wszystkie okoliczne zasobniki. Daje nam to surowce na kolejne Lotniskowce oraz na dalszą rozbudowę bazy.

Po wyczerpaniu zasobów mamy 2 opcje- przesunięcie platformy w lewo lub do góry. Kolejność jest dowolna, najważniejsze jest to, co napisałem wyżej w kwestii zdobywania nowych terenów. Trzeba po prostu wyczyścić (z wrogów, a potem z surowców) okolice wszystkich miejsc, gdzie możemy dotrzeć platformą. Z każdej kolejnej wyspy powinniśmy wychodzić z większą armią, bo na końcówkę potrzebujemy porządnego oddziału. Na niektórych wyspach są tylko zasobniki, na innych są też surowce 'klasyczne’. W niektórych miejscach z platformy możemy wyjść w dwie różne strony.

Gdy już zwiedziliśmy platformą wszystkie dostępne miejsca (niszcząc po drodze 2 Komory i 2 Rdzenie, przy których są dosyć ostre walki)- czeka nas atak na główną bazę (prawy-górny róg). Nie musimy niszczyć całej, wystarczy rozwalić ostatni Rdzeń (aczkolwiek ja zniszczyłem całą, mając 200/200 i sporo surowców w zapasie). Jeżeli potraciliśmy sporo armii i nasz oddział jest lichy to można zostawić platformę gdzieś po lewej stronie i polecieć Lotniskowcami wzdłuż górnej krawędzi mapy, z lewej strony w prawo, robiąc chamski wjazd „na rympał” prosto Rdzeń, bez zatrzymywania się (mikrując tylko Interceptorami na najbardziej groźne jednostki wroga, aby nas nie ubił zanim dolecimy do celu). Po zniszczeniu ostatniego Rdzenia kończymy poziom.

Jeśli chodzi o osiągnięcia, to trudno ich NIE zrobić przez przypadek, nawet na 'brutalu’.



Osiągnięcia:

1. Atak Templariusza (10 pkt) – Ukończ misję „Atak Templariusza” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Wysoko postawieni przyjaciele  (10 pkt) – W misji „Atak Templariusza” zniszcz 120 wrogich jednostek wykorzystując Lotniskowce.
3. Odpowiedź na Wielkie Pytanie (10 pkt) – Zbierz 42 zasobniki z surowcami w misji „Atak Templariusza” na normalnym poziomie trudności.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top