Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 13 – Rak’Shir


13 – Rak’Shir

Trudność: 5/10

Zadania:
1. Zepchnij Ma’lasha do jamy ofiarnej – zadanie główne
2.  Alarak nie może zostać pokonany
3.  Zabij Żywiołaki ze Slayn – zadanie dodatkowe (+15 solarytu)


W tej misji po raz kolejny stajemy po jednej ze zwaśnionych stron, aby w konflikcie być języczkiem u wagi. Konkretnie, musimy wspierać Alaraka w walce z Ma’lashem i jego pomagierami. Obaj herosi „przepychają” się między sobą, ale kluczowa jest tu ich 'obstawa’. Jeżeli w pobliżu są nasze jednostki- 'przepychanka’ przesuwa się na południowy-wschód i odwrotnie: jeżeli w pobliżu 'przepychanki’ są jednostki wroga- przesuwa się ona na północny-zachód. Gdy 'przepychanka’ będzie się przesuwała- na mini mapie będziemy widzieli strzałkę. Na obu końcach trasy 'przepychanki’ są Jamy Ofiarne- naszym głównym zadaniem jest wtrącić Ma’lasha do tej na wschodzie, oraz oczywiście nie dopuścić, aby Alarak wpadł do tej zachodniej. Jeżeli obok 'przepychanki’ nie ma ani naszych, ani wrogich jednostek- stoi ona w miejscu, podobnie jest gdy w pobliżu są obie walczące armie. Gdy Alarak będzie blisko zepchnięcia- chwilę wcześniej zacznie on nas wołać do pomocy: wtedy lecimy do niego, co sił w nogach, bo inaczej zaraz przegramy. Poza zabiciem Ma’lasha mamy też zadanie dodatkowe- zabić 3 Żywiołaki ze Slavn, za każdego dostaniemy bonus +5 solarytu.

Misja z jednej strony nie jest trudna, bo nie ma w niej wymagających bitew (jedynie mnóstwo mniejszych), ale z drugiej strony wymaga ona znacznej podzielności uwagi, bo często akcja będzie rozgrywała się w 2-3 miejscach jednocześnie, a walk będzie mnóstwo. Na mapie występuje trochę zasobników z surowcami, ale są one porozkładane w trudno dostępnych miejscach (tzn. w bazach wroga, których nie musimy niszczyć).

Zaczynamy z bazą w lewym-górnym rogu. Po wysaturowaniu wydobycia robotnikami i zbudowaniu podstawowych budynków warto zrobić trochę armii, aby zająć teren pod drugą bazę, jednak nie należy jej zajmować od razu, bo potracimy wojska i być może stracimy ten nowy Nexus, zostając z ręką w nocniku. Priorytetem początkowym jest to, żeby Alarak nie wpadł do czerwonej dziury. W miejscu drugiej bazy (poza ewentualną obstawą 'przepychanki’) są: 3 Cannony, 3 Stalkery, 2 High Templary i 1 Sentry (na 'brutalu’, bo na niższych poziomach pewnie jest tego mniej). Budujemy tam drugi Nexus, a kawałek na południowy-wschód od niego, na trasie 'przepychanki’ robimy mały (rozrastający się  w czasie) przyczółek z Pylonów, Baterii i potem także Cannonów (wtedy raczej nie trzeba bronić ekspansji, bo wszystkie ataki pójdą w przyczółek, a na ekspansję ewentualnie jakieś pojedyncze, zabłąkane jednostki wroga, które niszczymy armią). Aby jak najdalej odpychać 'przepychankę’ i mieć większy komfort gry- warto szybko zniszczyć też kolejny przyczółek wroga: 3 Cannony, 3 Feniksy, 1 Stalker i 1 Sentry. Najlepiej wszystko to zrobić w mniej, niż pierwsze 10-12 minut. Z umiejętnościami Włóczni Aduna nie jest to trudne.

Gdy już mamy 2 bazy, przyczółek bateryjny koło tej drugiej oraz zniszczony kolejny przyczółek wroga- jesteśmy jako-tako zabezpieczeni przed porażką. Po prostu musimy bronić tego przyczółka w asyście Baterii oraz niekiedy bronić naszej pierwszej bazy, a 'przepychanka’ niech sobie trwa mniej-więcej w środku mapy, dalej nie ma sensu jej pchać na tym etapie gry. Teraz po prostu wydobywamy surowce i wydajemy je na maksymalne ulepszenia, budynki produkcyjne, obronę oraz oczywiście armię. Proponuję zrobić 2 niezależne oddziały: jeden latający (Feniksy lub Promienie Otchłani) jako 'oddział specjalny’ (do obrony pierwszej bazy, do zabijania Żywiołaków oraz do okazjonalnej obrony przyczółka) oraz jeden naziemny, który będzie tylko i wyłącznie bronił naszego przyczółka przed obstawą Ma’lasha. Zarówno w przyczółku, jak i pierwszej bazie (przy obu wejściach) wraz z bogaceniem się w minerały warto zrobić trochę obrony stacjonarnej, aczkolwiek to i tak nie wystarczy, bo wróg atakował będzie np. Tempestami czy Carrierami, które mają znacznie większy zasięg od wieżyczek. Niektóre ataki wroga nie mają detekcji, więc nie zaszkodzi zrobić kilku Dariuszy.

Gdy już zbierzemy większą armię (w okolicy 120/200 limitu) to warto zabrać się za zadanie dodatkowe, czyli zabijanie 3 Żywiołaków. One przemieszczają się na niewielkim obszarze (są jednostkami latającymi, więc nie ma sensu wysyłać na nich np. Zelotów, Darków czy Immortali). Ich lokalizację będziemy widzieli na mini-mapie. Najłatwiej zabić je solidnym oddziałem lotniczym (armię naziemną zostawiając przy przyczółku obok drugiej bazy). Nie wiem, czy to przypadek czy zawsze tak jest, ale gdy atakowałem jakiegoś Żywiołaka to w tym samym czasie wróg atakował pierwszą bazę oraz obstawa 'przepychanki’ atakowała przyczółek, czyli naraz toczyły się 3 bitwy, co jest kłopotliwe do ogarnięcia. Każdy kolejny atak wroga (czy to na bazę nr1, czy 'przepychanka’) jest silniejszy od poprzedniego, na koniec pojawią się tam najcięższe jednostki Protossów oraz różne rodzaje Hybryd, ale nasza armia będzie rosła w siłę jeszcze szybciej.

Gdy już mamy zabite wszystkie 3 Żywiołaki to po prostu maksujemy armię do 200/200 i bierzemy się za finalizację. Jeżeli wielką armią otoczymy 'przepychankę’ to będzie poruszała się ona bardzo szybko (przy okazji wbijemy osiągnięcie nr2). Jedyne co musimy robić to niszczyć wrogie przyczółki i bazy, położone po drodze. Są one oczywiście silnie bronione, ale z wielką armią (i umiejętnościami Włóczni Aduna, np. Przeciążeniem Osłon, Lancą Solarną czy Zatrzymaniem Czasu) nie ma zmiłuj. Oczywiście straty odbudowujemy na bieżąco, w razie potrzeby wracamy zregenerować osłony i wymaksować się do 200/200, a potem uderzamy znowu. Po zepchnięciu Ma’lasha do jamy kończymy poziom.

Nexusy z osiągnięcia nr3 są położone na uboczu (zaznaczone na poniższej mapce cyfrą 5).



Osiągnięcia:

1. Rak’shir (10 pkt) – Ukończ misję „Rak’shir” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Wielka draka Alaraka (10 pkt) – W misji „Rak’shir” zapewnij Alarakowi wsparcie przynajmniej 25 jednostkami jednocześnie.
3. Rak’star (10 pkt) – Zniszcz 3 Nexusy Tal’darimów w misji „Rak’shir” na normalnym poziomie trudności.


Kampania Legacy of the Void:

Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top