Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 11 – Zwiastun Zagłady (Harbinger of Oblivion)
11 – Zwiastun Zagłady
Trudność: 4/10
Zadania:
1. Zniszcz Kryształy Otchłani (4 szt.) – zadanie główne
2. Rój musi przetrwać
3. Zabezpiecz zasobniki Xel’naga (3 szt.) – zadanie dodatkowe
Poziom 11 „Zwiastun Zagłady” jest klasyczną misją kampanijną. Nie jest zbyt wymagający, nawet na 'brutalnym’ poziomie trudności. Otrzymujemy nową jednostkę- Wysokiego Templariusza (High Templar), a także Archona (powstającego z wyłącznie połączenia 2 Wysokich Templariuszy, bo z 2 Darków nie da się go zrobić). Za zadanie mamy odwiedzić w sumie 7 lokacji: 4 Kryształy Otchłani (zadanie główne) oraz 3 zasobniki Xel’naga (zadanie dodatkowe- 5 jednostek solarytu za każdy). Wróg jest ten sam, co w poprzednich poziomach, czyli połączone siły Tal’darimów i Moebiusa. Mają oni jednostki Terran, Protossów oraz Hybrydy.
Zaczynamy w prawym-dolnym rogu ze skromnym oddziałem, którym musimy dojść do początkowej bazy. Po drodze czekają nas 2 łatwe bitwy- ten wstęp zorganizowany jest tylko po to, aby poćwiczyć obsługę Templarów. Po dotarciu do bazy spotkamy Kerrigan (która razem ze swoim Rojem Zergów będzie nam pomagała w tej rozgrywce). Tereny Kerrigan to wschodnia część mapy. Od prawego-górnego rogu będzie tamtędy przemieszczała się w dół Macka Cienia, niszcząca wszystko na swej drodze. Jest to swego rodzaju 'czasomierz’- gdy Macka dotrze do ostatniej (głównej) bazy Zergów- przegrywamy. Na 'brutalu’ jest to niecałe 30 minut, więc musimy wykonać zadania w krótszym czasie. Aktualne położenie Macki widzimy na mapie oraz mini mapie w postaci czerwonej kropki.
Nasza baza pod względem zasobów jest wystarczająca, aby przejść poziom, zresztą i tak nie zdążymy wydobyć wszystkiego przed końcem. Wprawdzie w lewym-górnym rogu mapy jest baza wroga, po której zniszczeniu możemy wydobywać tam surowce, ale nie ma to sensu, bo jest silnie strzeżona i 'inwestycja’ nie zdąży się zwrócić (chyba, że gramy na łatwym poziomie trudności). W naszej bazie mamy aż 3 gazownie, gdyż to właśnie gaz będzie nam najbardziej potrzebny (na Templariuszy). Ponadto na mapie występuje trochę zasobników, dających 100 gazu (mineralnych nie ma).
Na początku oczywiście rozbudowujemy bazę i wynajdujemy ulepszenia w Kuźni. Obrony stacjonarnej raczej nie trzeba robić, bo ataki wroga (od strony rampy) będą rzadkie, słabe i wcześniej zostaniemy o nich ostrzeżeni. Wystarczy kilka Baterii.
Ja w kompozycji bojowej nie byłem specjalnie finezyjny i budowałem na potęgę Archony plus kilku Dariuszy, a jak nie miałem gazu to Zelotów. Nie robiłem nic latającego, ani nic z Robo, choć pewnie tak też można. Korzystałem też z umiejętności Włóczni „Przesył Wsparcia”, która prócz darmowego Pylona daje nam 2 Zelotów i 2 Dragonów/Stalkerów. Aby wydawać wszystko na bieżąco- potrzebnych było 6-7 Bram Przesyłowych.
Zasobniki Xel’naga nie są bronione, a główne walki ofensywne czekają nas pod 4 kryształami. Atakując je- najlepiej podczepiać się pod ataki Zergów. Z każdym następnym będą one coraz silniejsze, a w tych ostatnich weźmie ona udział osobiście (chwilę wcześniej poinformuje ona nas, że będzie robić wjazd). Zergów traktujemy jak mięso armatnie- niech idą przodem i absorbują obrażenia, a potem wchodzimy my i lejemy wszystko, co się rusza. Problemem są liczne rampy i wąskie przejścia, gdzie nasza armia się blokuje (być może Feniksy nie są złym pomysłem, ale nie próbowałem). Okolice Kryształów są mocno bronione- są tam Hybrydy oraz zróżnicowane oddziały Amona, włącznie z Lotniskowcami, Krążownikami, Czołgami, Kolosami, Wieżyczkami, Bunkrami, Krukami, Banshee i innymi. Jeżeli jednak mamy dużą armię, to nie powinno być problemu. Ważne, żeby nie utknąć całą armią w wąskim przejściu i nie atakować samemu, tylko razem z Zergami- wtedy dużo mniej wojsk potracimy.
W ostatnim fragmencie gry Protossi będą atakowali naszą bazę z boku, od lewej strony przy pomocy Kolosów i oddziałów latających. Jest to wkurzające i trzeba to bronić armią, ewentualnie jeżeli mamy do zdobycia ostatni Kryształ i czas nas goni to możemy poświęcić bazę i zaatakować go całą armią. Po zniszczeniu 4 Kryształów kończymy misję sukcesem.
Osiągnięcia:
1. Zwiastun Zagłady (10 pkt) – Ukończ misję „Zwiastun Zagłady” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Burza Mózgów (10 pkt) – W misji „Zwiastun Zagłady” zniszcz 15 jednostek wykorzystując burze psioniczne.
3. Nie ma to jak w ulu (10 pkt) – Ukończ misję „Zwiastun Zagłady” na normalnym poziomie trudności, zanim Kerrigan straci więcej, niż 3 ule.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki