Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 10 – Odwieczny Cykl (The Infinite Cycle)
10 – Odwieczny Cykl
Trudność: 8/10
Zadania:
1. Dotrzyj do Komnat Objawienia (3 szt.)
2. Artanis i Kerrigan muszą przetrwać
3. Zdobądź urządzenia Xel’naga (3 szt.) – zadanie dodatkowe
Po 8 „ekonomicznych” poziomach z rzędu- tym razem dla odmiany misja „chodzona”. Nie ma w niej surowców, baz, ani umiejętności Włóczni Aduna. Jedyne co mamy to dwójka bohaterów: Artanis oraz stara znajoma- Kerrigan. Jedna ze zdolności Artanisa potrafi leczyć (zarówno protossiańskie osłony Artanisa, jak i ‘normalne’ punkty życia obu bohaterów). Ponadto Artanis raz na minutę może bezkarnie „zginąć”, co wyzwala umiejętność odrodzenia. Zasada jest więc prosta- gdy nasi bohaterowie są ranni to cofamy się kawałek, aby się podleczyć i odświeżeni jak niemiecki Passat z Otomoto wracamy do młócki (można przy dłuższych postojach wezwać przez Kerrigan 2 rundy Tępicieli). Nie zaszkodzi często zapisywać stan gry, bo śmierć nadchodzi z nienacka. Rywale mają do dyspozycji jednostki Terran, Protossów, różne rodzaje Hybryd oraz potężne Twory Psioniczne. Misja składa się z 3 map. Na każdej z nich jest jedno urządzenie Xel’naga (zadanie dodatkowe, po 5 solarytu za każde), a na końcu trasy czeka na nas Komnata Objawienia (czyli portal, przenoszący na następną mapę). Adiutant będzie nam mówił co mamy robić, ale ogólnie trasa jest prosta i nie ma się gdzie zgubić. Ścieżkę wyrysowano na mapkach poniżej. Trudność oceniłem jako 8/10, bo jest jedna piekielnie trudna bitwa (bez niej byłoby to może 3/10).
Mapa 1:
Już na dzień dobry czeka nas zaprawa, gdyż w pierwszej komnacie spotkamy Twór Psioniczny (który sam w sobie jest silny i w dodatku przyzywa mniejszych, kryształowych pomocników). W walce z Tworami (których będzie jeszcze wiele później) przede wszystkim trzeba uciekać z obszaru, zaznaczonego czerwonym kółkiem, bo zaraz spadnie tam pocisk. Chwila nieuwagi i giniemy w sekundę (oczywiście mowa o ‘brutalu’, bo na niższych poziomach jest raczej łatwo), dlatego ciągle trzeba być w ruchu i wykorzystywać wszystkie umiejętności ofensywne, a gdy bohaterowie są ranni- uciekać do tyłu i leczyć. Twory będą nas goniły, ale są od nas wolniejsze, co da nam kilka sekund na zregenerowanie się.
W kolejnej komnacie jest urządzenie Xel’naga (zadanie dodatkowe), a w następnej kolejny Twór. Po wejściu na rampę musimy przeskoczyć umiejętnością Artanisa na sąsiednią platformę, co otworzy bramę. Niestety, wyskoczy też kolejny, trzeci Twór. W ostatniej komnacie jest portal.
Po wejściu w niego Artanis powie „los nam sprzyja”, co jest chyba żartem, bo zaraz prosto w mordę dostaniemy bodajże najtrudniejszą bitwą z dotychczasowych w całej Kampanii. Ja chyba z 10 razy zginąłem, zanim mi się udało. Na szczęście nie zaatakują nas wszyscy naraz, ale w (bardzo krótkich, ale jednak) odstępach: kolejno drobnica, Hybrydy i Kolosy. Ważne, żeby ubijać wszystkich jak najszybciej, zanim zbierze się większa kupa wroga (gdy zbyt szybko zaczniemy uciekać i ganiać się z wrogiem, to na 99% przegramy, więc ani kroku w tył). Wszystkie 4 umiejętności specjalne naszych obu bohaterów muszą być używane cały czas: gdy tylko minie moment ich przeładowania- używamy ponownie. Zwłaszcza Uderzenie Błyskawicy Artanisa (tylko 5 sekund przeładowania) robi robotę. Trzeba dobrze celować i ogłuszać najsilniejsze jednostki wroga. Życzę powodzenia 🙂 Po oczyszczeniu komnaty z wrogów przechodzimy na drugą mapę.
Mapa 2:
Druga mapa jest prostsza i nie ma w niej żadnej walki o trudności choć zbliżonej do tej, którą właśnie stoczyliśmy. Po przejściu kilku kroków czeka nas pierwsza walka z Protossami i Hybrydami. Przejście jest zawalone, więc musimy je obejść prawą stroną. W kolejnej komnacie Protossi będą walczyć z Tworami, więc nie przeszkadzamy im zbytnio, lejąc z przyczajki każdego po trochu, a potem eliminujemy niedobitki. Kolejna komnata to dosyć łatwa bitwa z Terranami, w następnej jest kilka Hybryd, a w kolejnej znowu Terranie (jest tam też Xel’naga- zadanie dodatkowe). Kolejne komnaty to niewymagające bitwy z Tworem, Terranami, Protossami i Hybrydami. Po wejściu w Portal przenosimy się do trzeciej mapy.
Mapa 3:
Trzecia i ostatnia mapa w tej misji. Tutaj goni nas limit czasowy (4 minuty na ‘brutalu’). Na szczęście nie ma zbyt wymagających bitew. Musimy szybko iść do przodu, aby zdążyć. Po drodze do ubicia jest kilka Hybryd, 2 bandy Żniwiarzy, trochę Thorów i innego badziejstwa. Część trasy będzie wypalana przez czerwone działo jonowe (raniące zarówno nas, jak i wroga). Przed końcem musimy trochę zboczyć z trasy, aby odwiedzić ostatnią Xel’nagę. Przed ostateczną bitwą czasomierz zniknie i nie będziemy musieli już się spieszyć. Bitwa ta będzie stosunkowo łatwa (bez porównania do tej z końca 1-szej mapy), w dodatku będziemy mogli uciekać do tyłu, aby się podleczyć. Po wejściu do portalu kończymy poziom. Za wykonanie zadań otrzymamy 35 sztuk solarytu (20 za zadanie główne i 3×5 za odwiedzenie świątyń Xel’naga).
Osiągnięcia:
1. Odwieczny Cykl (10 pkt) – Ukończ misję „Odwieczny Cykl” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Bohater Burzy (10 pkt) – Zadaj 7.500 pkt obrażeń zdolnością Artanisa ‘Uderzenie Błyskawicy’ w misji „Odwieczny Cykl”
3. Tępienie Wrogów (10 pkt) – W misji „Odwieczny Cykl” na normalnym poziomie trudności zabij 20 jednostek wykorzystując zdolność powicia Tępicieli.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki