Heroes Chronicles: Płomienisty Księżyc
Fierymoon

The Fiery Moon

Po wydarzeniach zawartych w kampanii 5- Drzewo Świata (The Worlds Tree) dzieją się kolejne rzeczy. Kampania ‘Fiery Moon’ to jakby druga jej część. Także gramy 5 poziomów, zazwyczaj na małych mapach. Tarnum także jest specem od skuteczności ataku, a używać będzie wojsk zamku Twierdza. Przeciwnik to zamki Inferno i Wrota Żywiołów. Kampanie kończymy pokonaniem lorda Vorr’a.

 


Poziom 1– The Endless Sands

Pierwszy poziom zaczynamy w podziemiach z jedną twierdzą. Gramy na malutkiej mapie, mamy 1 wroga. Pierwszy tydzień możemy poświęcić na opanowanie podziemi i odwiedzenie zielonego klucznika. Po rekrutacji wojsk udajemy się na powierzchnię przez monolit za zieloną bramą. Są to tereny typowo pustynne. W prawym-dolnym rogu jest niebieski klucznik, a w prawym-górnym jedyny zamek czerwonego (za niebieską bramą). Przed jego zdobyciem warto wykształcić sobie Tarnuma, reszta bohaterów niestety nie przejdzie.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2– The Nameless Land

Gramy na malutkiej, pustynnej mapie bez podziemi. Mamy 1 czerwonego wroga. Zaczynamy na południu, z Twierdzą. Kawałek na zachód jest druga Twierdza, prowadzą do niej dwie drogi (obie z garnizonem). Niestety nie da się w niej zrobić Ratusza. Na wschodzie jest Inferno od czerwonego, to powinien być nasz kolejny cel. Warto zbierać artefakty, bo niektóre będziemy mogli przenieść do następnej planszy. Podobnie jest z bohaterami drugorzędnymi, od tego momentu powinniśmy także w nich inwestować. Ostatni zamek czerwonego jest na północy, za garnizonem. Po wyeliminowaniu wroga kończymy poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3– The Sparkling Bridge

Trzeci poziom rozgrywamy na malutkiej mapie z podziemiami, przeciwko dwóm wrogom. Niebieski posiada 2 zamki Wrota Żywiołów w północnych rogach mapy. Musimy szybko je zdobyć, co nie jest aż takie trudne. Drugi, czerwony wróg ukryty jest w podziemiach. Posiada tam również 2x Wrota Żywiołów. Najpierw musimy udać się na wschód podziemi i przepłynąć statkiem w prawy-dolny róg. Jest tam jeden zamek wroga i brązowy klucznik. Otwiera on bramę do drugiego zamku, koło którego już przechodziliśmy. Po zdobyciu ostatniego zamku wroga odwiedzamy czarnego klucznika i udajemy się w prawy-górny róg, gdzie jest monolit przenoszący nad do pierścienia, którego poszukujemy. TAK wyglądała główna walka poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 4– The Fiery Moon

Znowu mała mapa z podziemiami. Mamy jednego, czerwonego wroga. Za zadanie mamy pokonać Xyrona, zamkniętego bohatera. Zaczynamy bez zamku w centrum mapy. Kawałek dalej znajdziemy neutralną Twierdzę, to też będzie nasza stolica. W lewym-dolnym rogu mapy jest monolit, przenoszący wprost pod pierwsze Inferno wroga. Jeśli zdobędziemy ten zamek w 1 tygodniu, wygraną będziemy mieli w kieszeni. Kiedy pójdziemy na wschód, wzdłuż północnej krawędzi mapy, dojdziemy do drugiego Inferno wroga. Po drodze jest czarny klucznik. Teraz wystarczy wejść w monolit przy zamku i iść do prawego-dolnego rogu, gdzie czeka na nas Xyron, walka z nim wyglądała TAK. Po jego zabiciu przechodzimy do ostatniego poziomu. W podziemiach jest tylko oddzielony zamek czerwonego (po to, żeby Xyron nie umarł z braku zamków).

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 5- Vorr, The Insane

Grać będziemy na średniej wielkości mapie, przeciwko dwóm wrogom. Zaczynamy w prawym-dolnym rogu z 1 Twierdzą. Kawałek na zachód jest druga, neutralna Twierdza. Aby otworzyć bramę musimy u jasnowidza wymienić Lunetę za 1 Feniksa. Po zdobyciu drugiej Twierdzy idziemy ścieżką na zachód, gdzie dojdziemy do Wrót Żywiołów niebieskiego wroga. W lewym-górnym rogu są drugie i ostatnie Wrota niebieskiego gracza. Teraz jedyny dostęp do ostatniego wroga wiedzie przez jeziorko w prawym górnym rogu mapy. Za nim jest zamek Inferno, a dalej silny garnizon i drugi zamek. Wokół ostatniego zamku grasuje Vorr, czyli przeraźliwie broniący się lord. Posiada Miecz Armageddonu i jest bardzo silny, ostatnia walka wyglądała TAK. Po jego pokonaniu kończymy cała kampanię.

(kliknij, aby powiększyć)

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Tarnum bez artefaktów:


Inne Kampanie Heroes Chronicles:

Chronicles


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

1 thought on “Kampania6: Płomienisty księżyc- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Dosyć trudna kampania, najtrudniejsza z Kronik. Kluczem jest cierpliwość i odpowiendie ustawianie Tarnuma na małych mapach, by wróg obawiał się zaatakować. Zbyt szybki atak (po pierwszych 2-3 tygodniach) nie wystarczy na pokonanie najsilniejszych wrogów herosów jeśli ci zamkną się w zamkach (zwłąszcza ze zbudowanym castle). Jedna populacja decyduje w pierwszych czterech poziomach o wszystkim. Dobrze mieć jak najszybciej city hall, potem wojsko, potem ratusz, ale generalnie trzeba zdobywać złoto z mapy (doświadczenie jest mniej ważne). Artyleria i balista są nieocenione i warto mieć do nich umiejętności. Dużo decydujących walk jest na ostrzu noża, z auto combatem jest średnio. Mistrz wiedza+magia ziemi i spowolnienie wręcz niezbędne.

    Generalnie kampania krótka, ale stresująca. To i „World Tree” jest dobrą odskocznią po śmiesznie łatwych poprzednich kampaniach.

Skomentuj Kao Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top