Starcraft2: Kampania Legacy of the Void
Misja 9 – Świątynia Zjednoczenia (Temple of Unification)
9 – Świątynia Zjednoczenia
Trudność: 4/10
Zadania:
1. Dezaktywuj Niebiańskie Bariery (5 szt.) – zadanie główne
2. Zniszcz Olbrzymi Pryzmat Nadprzestrzenny – zadanie dodatkowe
Kolejny poziom kampanii LotV jest dosyć łatwy. Stawiamy w nim czoła zjednoczonym siłom Moebiusa (Terran) i Tal’darimów (Protoss). Czeka nas trochę nowości. Przede wszystkim dołącza do nas nowa jednostka- Feniks (co ciekawe- z automatycznym 'dźwiganiem’ wrogich jednostek, przy czym nawet Feniks 'dźwigający’ również strzela). Razem z Feniksami oczywiście otrzymujemy możliwość budowy Gwiezdnych Wrót (Stargate). Ponadto uzyskujemy dostęp do nowych ulepszeń dla współczynników bitewnych jednostek (w Rdzeniu i Kuźni) o 2 poziomy (do tej pory aktywny był tylko +1).
Wróg (koloru standardowego, zaczerpniętego z marksizmu-leninizmu) jest silny, ale rozproszony. Ma dwie wielkie bazy w rogach (lewy-górny to Protoss, a prawy-dolny to Terran), ale nie musimy ich niszczyć. Ponadto na całej mapie występują mniejsze przyczółki przeciwnika. Zadaniem głównym jest odwiedzenie 5 Niebiańskich Barier. Są one oczywiście strzeżone. Zadaniem dodatkowym (nagroda: +10 solarytu) jest zniszczenie Olbrzymiego Pryzmatu Nadprzestrzennego, który lata w północno-wschodniej części mapy. Wróg (na 'brutalnym’ poziomie) ma dostęp do najbardziej zaawansowanych jednostek obu ras, czyli Krążowników, Lotniskowców i Kolosów.
Nieopodal naszej startowej bazy jest miejsce na drugi Nexus, który budujemy niezwłocznie. Niestety, miejsce jest nieco oddalone od pierwszego Nexusa, dlatego obie bazy trzeba bronić oddzielnie. Baza startowa atakowana będzie przez Protossów, a wschodnia ekspansja przez Terran, każdy kolejny atak będzie silniejszy od poprzedniego. Początkowo bronimy ich wojskiem, w dalszej fazie gry można dołożyć obronę stacjonarną (Baterie i Cannony), bo i tak będziemy mieli znaczne nadwyżki minerałów przy braku gazu (trochę zasobników z gazem jest rozsianych na mapie).
Gdy zaczniemy grę- standardowo robimy robotników oraz drugi Nexus. W międzyczasie zaatakuje nas Protoss, ale pierwszy wjazd będzie słaby. Następnie stawiamy Kuźnię, 1-2 Stargate’y, 1-2 Bramy, Pylony, kolejkujemy ulepszenia i ogólnie budujemy bazę. Gdy już się rozbudujemy- trzeba przejść do ataku i wykonywania zadań. Na obronę bazy przed Protossem dobre są Dariusze, bo oni na ogół nie mają detekcji (z kolei Terranie mają Kruki). Warto wcześniej w Rdzeniu Solarnym na Włóczni aktywować pasywną umiejętność odradzania się zabitych Darków i postawić im punkt zborny przed lewą bazą. Gdy będziemy mieli nadwyżki minerałów- budujemy Baterie i Cannony w 2 newralgicznych miejscach (nad rampą w lewej bazie i przy wąskim przejściu w prawej).
Jeśli chodzi o armię- proponuję mieć 2 niezależne oddziały, każdy pod osobną grupą kontrolną. Pierwszy to 'grupa obronno-zaczepna’, czyli same Feniksy (około 20- odbudowywać na bieżąco). Są one szybkie i świetnie sprawdzają się w tym poziomie. Niestety ich piętą achillesową jest to, że nie mogą atakować budynków (Turretów, Cannonów, Bunkrów czy wieżyczek zrzucanych przez terrańskie Kruki). Dlatego potrzebny jest też drugi oddział, złożony z armii naziemnej. Będzie to wsparcie przy niszczeniu większych baz przeciwnika, a także do zbierania zasobników z gazem. Niestety mobilność tego oddziału jest niska z powodu małej szybkości i wąskich przejść na mapie.
Gdy będziemy zdobywali nowy teren- najlepiej najpierw wysłać tam na zwiad same Feniksy i zobaczyć, co tam jest. Jeżeli tylko jednostki- Feniksy sobie poradzą. Jeżeli są też budynki obronne- trzeba wejść tam dwoma oddziałami. Feniksami wtedy atakujemy najpierw Czołgi i Kolosy, z kolei armią naziemną Cannony i Turrety. Gdy wróg nas zaatakuje (a nasza armia jest poza bazą) i widzimy, że obrona nie da rady- wysyłamy tam Feniksy. Oczywiście mnóstwo z nich będziemy w tej misji tracili, dlatego trzeba je odbudowywać na bieżąco (można użyć na Stargaty umiejętności Nexusów, zwiększającą szybkość produkcji). W skrócie: atak mniejszych przyczółków to same Feniksy, atak większych baz to cała armia, a obrona baz to Cannony/Baterie oraz w razie potrzeby wracające z frontu, szybkie Feniksy.
Musimy odwiedzić 5 Niebiańskich Barier. Niestety, po ich zdobyciu wróg może je odbić, ale wtedy od razu wysyłamy tam Feniksy i przejmujemy je z powrotem (gdy z tym zwlekamy- wróg zacznie tam budować i gromadzić armię, więc trzeba Bariery odzyskiwać szybko). W prawym-gónym rogu lata Olbrzymi Pryzmat Nadprzestrzenny, który musimy zniszczyć, aby dostać solaryt. Pryzmat ma dużą obstawę lotniczą i sam potrafi przywoływać nowe jednostki naziemne. Jego aktualną pozycję widzimy na mini-mapie. Walka z nim będzie prawdopodobnie najtrudniejszą w całej tej misji. Najlepiej złapać go całą armią w momencie, gdy leci nad lądem. Ewentualnie można spróbować go ubić samymi Feniksami (gdy leci nad 'nie-lądem’), ale jest wówczas duże ryzyko wpadki.
Podsumowując- najpierw rozbudowujemy bazę, potem zdobywamy 2-3 najbliższe Bariery, następnie niszczymy Olbrzymi Pryzmat, w międzyczasie wydajemy nadwyżki minerałów na obronę bazy i odbudowujemy zabite Feniksy, a na koniec zdobywamy resztę Barier (gdy jakąś stracimy- wysyłamy tam od razu Feniksy, aby ją odzyskać). W momencie, gdy będziemy posiadaczami wszystkich 5 Barier- wygrywamy.
Osiągnięcia (nr2 i 3) standardowo lepiej zrobić na 'normalu’, bo na 'brutalu’ jest to ultra-trudne.
Osiągnięcia:
1. Świątynia Zjednoczenia (10 pkt) – Ukończ misję „Świątynia Zjednoczenia” w kampanii „Legacy of the Void”.
2. Zabójca Olbrzymów (10 pkt) – W misji „Świątynia Zjednoczenia” zniszcz olbrzymi Pryzmat Nadprzestrzenny w czasie poniżej 10 minut.
3. Bariera nie do pokonania (10 pkt) – W misji „Świątynia Zjednoczenia” na normalnym poziomie trudności przejmij kontrolę nad niebiańską barierą w mniej, niż 6 minut i utrzymaj ją.
Kampania Legacy of the Void:
Prolog 1- Mroczne Szepty
Prolog 2- Duch we Mgle
Prolog 3- Przebudzenie Zła
1 – Za Aiur!
2 – Rosnący Cień
3 – Włócznia Aduna
4 – Podniebna Tarcza
5 – Braterstwo Broni
6 – Wpływy Amona
7 – Ostatni Bastion
8 – Zakazana Broń
9 – Świątynia Zjednoczenia
10 – Odwieczny Cykl
11 – Zwiastun Zagłady
12 – Etapy Rytuału
13 – Rak’Shir
14 – Atak Templariusza
15 -Uwolnić Przeszłość
16 – Oczyszczenie
17 – Powrót Templariuszy
18 – Nosiciel
19 – Wybawienie
Epilog 1- W Otchłań
Epilog 2- Esencja Wieczności
Epilog 3- Upadek Amona
Ulepszenia: Panel Desygnacyjny
Ulepszenia: Rdzeń Solarny
Ciekawostki