Starcraft – Kampania Zerg

Kampania Zerg - Starcraft

Druga Kampania składa się również z 10 poziomów, a będziemy dowodzić rasą Zergów. Są to istoty pozaziemskie, które szybko potrafiły odnaleźć się w brutalnej rzeczywistości. Potrafią mutować się na kilkadziesiąt sposobów, a główna ich infrastruktura znajduje się pod ziemią. Energię (magmę) zapewnia im Creep Colony. Początkujący gracze, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Zergami powinni najpierw zaznajomić się z ich budynkami oraz jednostkami. Przeczytanie rozdziału Przeciwnik Komputerowy też nie zaszkodzi. Kampania jest troszkę trudniejsza niż poprzednia, ale dużo łatwiejsza niż choćby mapy pojedyncze, nie mówiąc już o serwerach multiplayer.

 

Wybierz Poziom:

1. Among the Ruins

2. Egression

3. The new Dominion

4. Agent of the Swarm

5. The Amerigo

6. The Dark Templar

7. The Culling

8. Eye for an Eye

9. The Invasion of Aiur

10. Full Circle

 


Poziom 1- Among the ruins


Zadania: 
1.    Zbuduj Spawning pool
2.    Zbuduj Hydralisk Den
3.    Chroń Kryształ
4.    Zniszcz wrogą bazę

Pierwszy poziom to łatwy trening dla nabrania wprawy grając rasą Zergów. Posiadamy bazę w lewym dolnym rogu mapy. Na początek skazani jesteśmy na najmniejsze robale wojskowe- Zerglingi. Rodzą się one parami (2 z jednego jaja). Ich zaletą jest szybkość i cena, ale w walce są tragiczne, jednak w dużych ilościach mogą całkiem dużo zdziałać. W lewym-górnym rogu są drugie złoża, lecz nie musimy ich ruszać- początkowe spokojnie nam wystarczą do przejścia poziomu.
Kiedy postawimy 2 wymagane budynki, otrzymamy nowe zadanie- zniszczenia bazy Terranów (brązowy) w północno-wschodnim rogu mapy. Nie jest ona najsilniejsza, więc dość szybko powinniśmy się z nią uporać. Wymagane są Hydraliski, bo wróg ma także lotnictwo. 1-2 12-Hydraliskowe grupy powinny załatwić sprawę. Łącznie wróg ma około 50 jednostek i 15 budynków. Po ich zniszczeniu przechodzimy do drugiego poziomu.


Poziom 2 – Egression


Zadania:
1.    Przenieś Kryształ do portalu

Drugi poziom jest już trudniejszy. Mamy na mapie jednego wroga- niebieskiego Protossa. Ma on od początku sporo wojsk, ale jest bardzo pasywny. Gdyby na poczatku wjechał nam na bazę- byłoby po nas, na szczęście nie robi tego i trzyma się daleko. Nasza baza jest w lewym górnym rogu. Mamy tylko 1 skromne złoża, ale to powinno wystarczyć na przejście poziomu. Czerwoni koledzy w okolicy będą nam pomagali w razie niespodziewanych ataków. Aby wykonać zadanie, najpierw musimy zniszczyć wroga. Po postawieniu podstawowych budynków możemy ruszyć do ataku, najlepiej sprawdzają się Hydraliski. Baza wroga zaczyna się na południowy-wschód od nas. Ma on średniej jakości armię, także rozsianą po innych częściach mapy. Łącznie niebieski ma około 70 jednostek i 40 budynków. Ataki przeprowadzamy prosto- jak ktoś zginie, na bieżąco uzupełniamy ‘oddział szturmowy’. Jak ktoś jest ciężko ranny to odkładamy go gdzieś na bok (albo pod ziemię), w celu samo-wyleczenia. Po uporaniu się z wrogiem, wystarczy wziąć zwykłą Drone, kliknąć na kryształ za naszą bazą i przejść z nim do portalu w prawym dolnym rogu.


Poziom 3 – The New Dominion


Zadania:
1.    Ochroń Kryształ
2.    Wyeliminuj rasę Terran

Trzeci poziom kampanii Zerg w Starcraft gramy na podłużnej mapie. Nasze jest południe, a wróg ma północ. Mapę na pół przedziela jezioro lawy. Pod nim są średnio chronione, drugie zasoby naturalne, które możemy zacząć wydobywać. Wróg czai się na północy. Jeśli zniszczy nasz kryształ (trochę wyrósł), to kaplica. Ma około 160 jednostek wojskowych i 30 budynków. Wróg nie będzie szaleńczo nas atakował, ale też on nie musi tego robić. Jest świetnie ufortyfikowany na skałach na północy mapy. Ma mix różnych sił- wyrzutnie rakiet, bunkry, czołgi i mnóstwo żołnierzy, trochę lotnictwa. Na szczęście mamy dostęp do dużych złóż, więc możemy poświęcić trochę wojsk na zdobycie twierdzy. Najwygodniej chyba zrobić, transportując wojska na prawy brzeg jego wyspy, uprzednio oczyszczając teren lotnictwem. Desant z lewej strony jest dużo trudniejszy. W miarę możliwości często uzupełniamy naszą armię szturmową. Po długich oporach jego państwo będzie coraz słabsze, a na koniec zostaną bezbronne budynki. Po ich zniszczeniu kończymy ten poziom.


Poziom 4 – Agent of the Swarm


Zadania:
1.    Ochroń Kryształ, dopóki nie będzie gotowy do mutacji
2.    Zainfekuj lub zniszcz bazę wroga

W czwartym poziomie nasze zadanie najpierw będzie defensywne. Musimy przez 10 minut nie dać się zabić i rozwalić kryształu (Chrysalis). Nie mamy najmniejszej możliwości w tym czasie dokonać ataków, niebieski wróg (Terran) jest bardzo silny i ma 3 bazy w pozostałych rogach mapy. Łącznie około 240 jednostek i 50 budynków. Samo przetrzymanie jego nalotów nie będzie aż takie trudne, a z każdą chwilą będziemy zyskiwali przewagę. Mapa składa się z kilku wysp, niepołączonych ze sobą lądem. Na początku mamy trochę wojsk, które powinny nam wystarczyć na odparcie pierwszych ataków. W międzyczasie szybko zaczynamy wydobycie. Musimy zbudować 2 budynki i rekrutować Hydraliski, które spokojnie wystarczą nam na obronę. Po 10 minutach dostaniemy nowe zadanie, mamy zająć się bazą wroga. Musimy w tym celu wynaleźć transport dla Overlordów oraz Mutaliski, po czym zająć drugie złoże na wyspie w centrum mapy. W międzyczasie można urządzić polowanie na wrogie transportowce. Kiedy już zrobimy trochę wojsk (najlepiej lotniczych), możemy przystąpić do ofensywy.
Są 2 wyjścia- zrobić „chamski” wjazd na bazę (zielona, w prawym górnym rogu), lub wykańczać wroga po kolei. Szybkie wejście musi być bardzo silne, bo wróg będzie dobrze się bronił. Wysyłamy wtedy dużo wojsk jednocześnie i niszczymy budynek. Wymaga to ogromnych nakładów. Drugi sposób jest spokojniejszy, atakując poszczególne narożniki wroga zmniejszamy liczbę jego wojsk, które transportuje w rejon walki. Najłatwiej zdobyć tereny w prawym dolnym rogu, potem w lewym dolnym, i na koniec te w pobliżu bazy, które będą już prawie opustoszałe. Po zniszczeniu (lub zainfekowaniu Królową) wrogiej bazy, kończymy poziom.


Poziom 5 – The Amerigo


Zadania:
1.    Przyprowadź Kerrigan do Superkomputera
2.    Kerrigan musi przeżyć

Piąty poziom jest typowo ‘chodzony’. Nie mamy żadnych budynków ani złóż mineralnych, musimy wykonać misję na obcym terenie. Przypomina ona przejście pewnej trasy. Nie mamy nawet okazji się zgubić, po prostu idziemy przed siebie. Zaczynamy w prawym, górnym rogu ze skromnym oddziałem wojsk. Na szczęście Kerrigan ma zdolność ukrywania, więc można nią samą chodzić i bezkarnie zabijać wszystko, co spotkamy. Idąc jedyną drogą, dojdziemy do portalu. Odsłoni nam on lokację Superkomputera. Idąc dalej (jedyną drogą), dojdziemy do długiego i szerokiego korytarza prowadzącego w dół. Z góry mogą ostrzeliwać nas żołnierze (dlatego najpierw najlepiej iść tam samą ukrytą Kerrigan). Na końcu tego chodnika (za Goliathami i 4 Marines) idziemy po schodach i potem chodnikiem na dół. Tam jest 6 pułapek pod kafelkami, które szybko powinniśmy zniszczyć (zanim one zrobią to z nami). W prawym dolnym rogu mamy kilku zamkniętych sprzymierzeńców, otwiera się ich portalem obok. Idąc dalej na zachód, czeka nas duża walka z żołnierzami i pułapkami wroga. Najlepiej poświęcić na nią wszystkie Zerglingi, niech się w końcu przydadzą. Kierując się ścieżką dalej, miniemy zamknięte wrota. W pobliżu 2 portali, zastaniemy pułapkę. Najlepiej wejść w nią ukrytą Kerrigan i najpierw zniszczyć wrogie pułapki (detektory), a potem resztę żołnierzy. Jeden teleport otwiera wszystkie wrota, drugi pokazuje nam gdzie mamy się kierować. Droga wiedzie przez zamknięte drzwi, które mijaliśmy. Przechodząc przez teleport, idziemy dalej. Tam będzie trochę żołnierzy, między innymi ci, którzy wcześniej ostrzeliwali nas z góry. W pobliżu końcowego portalu są schodki do góry. Są tam 2 pułapki-detektory i wojsko. Atakując samą Kerrigan najpierw oczywiście rozwalamy detektory. Po wejściu do końcowego portalu, przechodzimy do kolejnej odsłony.


Poziom 6- The Dark Templar


Zadania:
1.    Wyeliminuj rasę Protoss
2.    Kerrigan musi przeżyć

Szósty poziom jest średniego poziomu trudności, ale bardzo długotrwały. Zaczynamy w lewym, górnym rogu. Ogólnie lewa-górna połowa mapy jest nasza. Standardowo uruchamiamy wydobycie, jak najszybciej powinniśmy wynaleźć transportowanie przez Overlordy. Na wschód od bazy są drugie zasoby naturalne, ale dostać się tam można tylko drogą powietrzną. Na południe od naszej bazy jest podobny zakątek, tyle że lekko strzeżony przez wroga. Po rozbudowaniu państwa i eksploatacji surowców w 3 miejscach możemy przejść do budowy armii. Najlepiej, kiedy jest ona lotnicza- mapa składa się z wielu wysepek, na które nie możemy dostać się lądem. Jest też w końcu możliwość budowy Guardiana. Ma on duży zasięg, więc można niszczyć jednostki z daleka. Niestety nie atakuje on wrogich wojsk latających, więc trzeba je eskortować przy pomocy Mutalisków. To powiązanie zresztą jest najskuteczniejsze w całej rasie Zerg. Wróg tutaj nie ma wielu samolotów, więc na wygranie gry wystarczy po 1 oddziale Guardianów oraz Mutalisków (do obrony przed samolotami). Główna baza niebieskiego to prawy dolny róg mapy. Najlepiej zacząć od lewej lub od góry, stopniowo przemieszczając się do centrum. Po zniszczeniu jego budynków wyskoczy ostatnie zadanie- musimy przetransportować Kerrigan (samą) na wysepkę w środku mapy (powinna się podświetlić). Spowoduje to zakończenie poziomu. Tytułowego Dark Templara (dotychczas) nie spotkałem.


Poziom 7 – The Culling


Zadania:
1.    Zniszcz rywala

Siódmy poziom rozgrywamy przeciw jednemu wrogowi- pomarańczowemu Zergowi. Ten bratobójczy pojedynek będzie długotrwały. Wróg ma w sumie około 230 jednostek i 60 budynków, na szczęście bardzo rzadko nas atakuje, w dodatku niemrawo. Zaczynamy bez bazy na południu mapy. Zbieramy wszystkie jednostki wojskowe i atakujemy bazę wroga kawałek na północ. Po rozwaleniu wszystkiego zakładamy tam swoją stolicę. Jeśli nie straciliśmy wielu wojsk, możemy od razu pokusić się o atak (przejęcie) drugiej wrogiej bazy, położonej w lewym dolnym rogu mapy. Kiedy szybko zaczniemy ostre wydobycie w obu miejscach, będzie nas stać na wszystko. Budujemy co potrzeba i zbieramy siły do ataku. Do wroga mamy bezpośredni dostęp lądowy, więc można zaatakować Zerglingami i Hydraliskami. Taktyka obu rodzajów jednostek lotniczych też się sprawdza. Gdy uzbieramy większą armię, atakujemy wroga. Ma on bazę w na północy. Możemy dojść tam lądowo od 2 stron. Najgorsze będą początki, potem jego wojska się wykruszą. Po zniszczeniu bazy wroga kończymy misję.


Poziom 8 – Eye for an Eye


Zadania:
1.    Zniszcz siły Protoss
2.    Nie pozwól uciec Dark Templarowi
3.    Kerrigan musi przeżyć

Bardzo trudny i irytujący poziom. Mamy ‘okazję’ przegrać także, kiedy ucieknie nam Dark Templar. Na mapie występują 3 portale. Gdy Dark Templar (będzie ich wielu) wejdzie do dowolnego z nich- przegrywamy. Dlatego też każdy portal musi być strzeżony, najlepiej przez kilka Hydralisków, do tego obowiązkowo Overlord z detektorem na ukrytego Templara. Między bazami możemy przenosić się dzięki teleportom- Nydus Canal’om. Mniej więcej w środku północnej krawędzi są złoża numer 2. Mają lekką ochronę, ale kilka Hydralisków powinno sobie poradzić. Jak najszybciej uruchamiamy tam wydobycie. Następnie stawiamy budynki i tworzymy armię (lotnictwo w tej planszy jest mniej przydatne, gdyż jest płaska i nie ma na niej Terranów z czołgami). Wrogów jest 2, niebieski i turkusowy obaj to Protossi. Niebieski jest groźniejszy i on będzie próbował szczęścia swoimi Dark Templarami. Ma swoją bazę w lewym, dolnym rogu mapy. Drugi wróg (turkusowy) rozsiany jest po całej mapie. Strzeże minerałów, szwenda się, ma niebezpieczne ‘dżdżownice’. Najpierw powinniśmy zaatakować jego (czyli wszystkie tereny, poza prawym dolnym rogiem). Gdy już to zrobimy, mamy dostęp do 3 kolejnych złóż minerałów, ale jeśli dobrze poszło to bez ich wydobycia przejdziemy grę.
Niebieski wróg używa także High Templarów, którzy rzucają na nas swój „koronny” czar czyli PSI-onic Storm, najlepiej wysłać kilku ‘kamikaze’, aby Templary zużyły wszystkie punkty energii. Ważne też, by być w miarę rozproszonym, żeby błyskawice sięgnęły jak najmniej oddziałów. Oprócz Templarów Niebieski nie ma aż takiej silnej armii i dość łatwo zdobyć jego bazę. Kiedy nam się to uda- kończymy level.


Poziom 9 – The Invasion of Aiur


Zadania: 
1.    Przyprowadź 1 Drone do kryształu w centrum mapy
2.    Odeprzyj atak wroga przez 10 minut

Przedostatni poziom rasy Zerg w Starcraft jest bardzo trudny. Mamy aż 3 wrogów- kolejno turkusowy, żółty i pomarańczowy. Ich tereny to poziome pasy przez całą mapę. Wszyscy są rasy Protoss. Nasze tereny to północ mapy. Zaczynamy w lewym górnym rogu. Po podstawowej rozbudowie państwa czeka nas pierwszy sprawdzian- musimy wykurzyć (najsłabszego) turkusowego wroga. Znajdziemy go, idąc północną krawędzią mapy na wschód. Jego siły w tym miejscu będą średniej jakości. Po jego pokonaniu, idąc dalej na wschód znajdziemy drugie złoża minerałów i ropy. Przejęte od zielonego zasoby również możemy zacząć eksploatować. Kolejne zasoby są na północnym zachodzie mapy, dostęp tylko lotniczy. Ogólnie na mapie nie ma problemu z zasobami, występują w bardzo wielu miejscach, niektóre nietknięte. Po doszczętnym pokonaniu zielonego, inwestujemy w armię, najlepiej lotnictwo. (Guardiany + Mutaliski do ich obrony). Kolejny wróg w kolejce to żółty, jest dużo silniejszy od zielonego. Posiada on wszystkie rodzaje jednostek prócz Templarów. Żółtego łatwo uszkodzić przy pomocy Guardianów. Lądowe jednostki szybko giną wskutek ataków Zealotów i dżdżownic. Główne bazy żółtego są przy prawym i lewym brzegu mapy. Po zaciekłym oporze, w końcu nagle się wyludnią. Ostatni, pomarańczowy wróg siedzi na południu mapy. Ma dostęp do wszystkich technologii swojej rasy. Najgorszy jest High Templar, gdy rzuci swoje błyskawice na nasze Guardiany- wiejemy ile sił, starając się jeszcze w międzyczasie go zabić. Grając, gdy zadałem pomarańczowemu pierwsze ukąszenie, on nagle zaatakował moją początkową bazę, gdzie po bardzo ostrej bitwie stracił większość swoich jednostek. Później było już w miarę łatwo, stracił gładko bazę w prawym dolnym rogu, a dokończenie dzieła było już tylko formalnością. Po wszystkim wysyłamy 1 Drone do portalu w centrum mapy. Wtedy wyskoczy nam dodatkowa misja- uchronić się przez 10 minut przed pomarańczowym. Jeśli go zniszczyliśmy to problem z głowy, przyspieszamy grę, robimy herbatę i akurat czas minie. Jeśli nie zabiliśmy wcześniej pomarańczowego, to teraz musimy bronić przed nim bazy. Doczekanie do końca odliczania powoduje przejście do ostatniego poziomu kampanii.


Poziom 10 – Full Circle


Zadania:
1.    Zniszcz Świątynię Protoss
2.    Dostarcz Kryształ w pozostałości po świątyni

Ostatni poziom kampanii Zerg rozgrywany jest na bardzo dużej, podłużnej mapie. Mamy 3 wrogów- zielonego, żółtego i czerwonego. Zielony to fajtłapa, którą powinniśmy pokonać jak najszybciej. Mamy ogromne złoża kryształu, po założeniu podstawowej bazy robimy kilka Hydralisków, po czym wysyłamy wszystko na zachód. Jest tam średnio-silna baza zielonego. Po jej zajęciu, możemy wydobywać dodatkowe 2 źródła minerałów i 1 gazu. W prawym dolnym rogu jest podobna sytuacja. Po opanowaniu całego południa i wykurzeniu zielonego, musimy ostro się wzmocnić militarnie. Wokół świątyni, którą mamy zniszczyć jest żółty, dużo lepszy niż jego zielony, martwy kompan. Na szczęście złóż jest pod dostatkiem, najlepiej klasycznie zainwestować w silne lotnictwo. Żaden z wrogów nie posiada High Templarów, więc na upartego wystarczy kilku Guardianów + ochrona na przejście tego poziomu. Żółty ma 2 bazy na skrajach mapy. Nie jest trudnością je zdobyć. Zostaje nam wtedy ostatni wróg- czerwony. Ma on ogromne złoża w prawym górnym rogu mapy i czas działa na jego korzyść. Uporanie się z nim także nie jest tak trudne, jak powinno być w ostatnim poziomie… Wystarczy ostrzeliwać go z daleka Guardianami, a wtedy będzie prawie bezbronny. Powinniśmy wyeliminować czerwonego, zanim zabierzemy się za wykonywanie misji głównej. Wrogowie łącznie w przybliżeniu: zielony- 50 budynków, 85 jednostek. Żółty- 80 budynków, 125 jednostek. Czerwony- 70 budynków i 70 jednostek. Po ich pokonaniu niszczymy Świątynie, następnie wysyłamy tam Drone z kryształem, co zakończy całą kampanię Zerg.


Poradnik pomógł w przejściu gry? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Inne Kampanie w Starcraft:

 


Pozostałe rozdziały poradnika do Starcrafta:

Strona Główna Poradnika

Podstawy Gry

Jednostki Wojskowe – Terran | Zerg | Protoss

Budynki – Terran | Zerg | Protoss

Strategie Gry

Multiplayer

AI (Przeciwnik Komputerowy)

Ciekawostki, kody i triki

Kampanie – Terran | Zerg | Protoss

Kampanie Broodwar – Protoss | Terran | Zerg

9 thoughts on “Starcraft: Kampania 2 – Zerg. Poradnik przejścia”

  1. Chrysalis to znaczy poczwarka a nie krzyształ. 8)

    od Admin: Ale z wyglądu i z nazwy przypomina kryształ 🙂

  2. W poziomie 2 Egression – wcale nie trzeba niszczyć wroga 😉
    Można tez tak jak ja zrobiłem, zniszczyć strefy (uwzględnione w linku), i (to oczywiste) te jednostki po drodze do portalu. Potem zanosimy Chryzalis do zabezpieczonego portalu (wejście lepiej tez zabezpieczyć)
    http://i45.tinypic.com/2lnh8uv.jpg

  3. Problem- Templary poziom 8

    jak pozbyć sie bez strat templarow w 8 poziomie?Masakrują mi obrońców 🙁
    I czym najlepiej bronic portale?

    1. niestety w poziomie 8 jakies straty musimy poniesc. najlepiej jak najszybciej gromadzic armie w prawym dolnym rogu i najechac na niebieskiego,a pozniej to juz jest pikus.

    2. Jak wróg ma dużo Templarów rzucających błyskawice, to najlepiej posłać przodem jakiegoś kamikaze (np. Scourge) żeby templary zmarnowały wszystkie punkty magii, potem przez jakiś czas są niegroźne. Komputer wali błyskawicami jak tylko ma okazję, więc niech wali w pojedyncze, szybkie jednostki, bo jak trafi nam w stłoczony oddział to wiadomo… kaplyca.

  4. Nakląłem się przy poziomie 8… Najlepiej przy każdym portalu stać pełnym oddziałem dozbrojonych zerglingów (szybkość ataku) – co prawda templarzy biorą jednego na 1-2 hity, ale zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że oddział zerglingów zajmuje sporo miejsca i nie daje przejść templarom do celu (co jest głównym powodem irytacji w tym poziomie) 🙂

  5. Na 6 planszy zergów kiedy wysyłamy Kerrigan na środkową wyspę, pojawia się na chwilę Tassadar – owy Dark Templar, chwilę miedzy sobą walczą po czym DT znika, tak więc pojawia się jakby co 😀

    1. W 6 poziomie tytułowy Dark Templar to Zeratul, który zabija Zasza (cerebrate’a) , kiedy Tassadar odwraca uwagę Kerrigan.

Skomentuj Cimek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top