Heroes Chronicles: Drzewo Świata
The World Tree

The World Tree

W tej łatwej i szybkiej kampanii Tarnum będzie specjalistą od zadawania zwiększonych obrażeń. Grać będziemy zamkiem typu Twierdza. Przeciwnicy grali będą głównie zamkiem Nekropolia, ale nie obejdzie się bez bratobójczych walk przeciwko Twierdzy. W odróżnieniu od poprzednich kampanii, ta ma tylko 5 poziomów. Dwóch pomocników Tarnuma będzie towarzyszyło mu do końca rozgrywki. Wrogowie nie są zbyt rozgarnięci, więc będzie można nimi pomiatać od samego początku. 4 poziomy grane są na małych mapach i 1 na średniej, wszystkie z podziemiami.

 


Poziom 1– A Distant Cry

Początkowy poziom gramy na malutkiej mapie z podziemiami. Zaczynamy z 1 Twierdzą na powierzchni. Mamy 3 wrogów, każdy z nich ma 1 Nekropolię, wszystkie w podziemiach. Musimy je wszystkie zdobyć. Dostęp do wrogów wiedzie przez monolity na północy mapy. Najpierw najwygodniej iść do monolitu do lewego-górnego rogu. Po zabiciu jasnoniebieskiego zostaje rozdroże koło kopalni rtęci. Tamtędy dojdziemy do 2 pozostałych przeciwników. Przed ich wyeliminowaniem odwiedzamy lokacje bonusowe i gildie magów.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2– Sensless Destruction

Drugie poziom gramy na malutkiej mapie z podziemiami, przeciwko jednemu wrogowi. Ma on aż 5 zamków typu Nekropolia, na szczęście nie są ze sobą połączone. My mamy 1 Twierdzę, więcej zamków na mapie nie ma. Wrogie zamki znajdują się za garnizonami. Na powierzchni znajdują się jeszcze 2 Nekropolie. W podziemiach są 3 kolejne, dostęp wiedzie przez monolit w centrum mapy. To jedyne miejsce, gdzie wrogowie mogą wyskoczyć, więc drugim herosem pilnujemy okolic monolitu. Pierwszy powinien kolejno zdobywać zamki, można w pierwszym tygodniu już zdobyć obie Nekropolie na powierzchni. Później wchodzimy w monolit i zdobywamy kolejno 3 ostatnie zamki wroga. W międzyczasie na pewno czek nas jakiś atak. W mojej grze było dość zabawnie, komputer najsilniejszym herosem zaatakował mi jeden z zamków i… przegrał. TUTAJ ekran sprzed głównej bitwy. Przed zdobyciem ostatniego zamku standardowo odwiedzamy lokacje na mapie i gildie magów, mi w jednej trafił się Magiczny Portal.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3– The World Within

Na łatwej i małej mapie są 3 zamki. Jeden nasz i dwie Twierdze wroga na powierzchni. My zaczynamy na południu podziemi. Na północy jest monolit przenoszący na powierzchnię. Najlepiej szybko zdobyć jeden zamek wroga, a drugi zabezpieczyć. Po odwiedzeniu nielicznych lokacji bonusowych dobijamy niebieskiego przechodzimy do następnego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 4– Roots of Life

Kolejna malutka mapa + podziemia. Mamy 2 wrogów, niebieski ma 2 Twierdze (jedna na powierzchni, druga w podziemiach) a czerwony 1 Nekropolię w podziemiach. Żeby zdobyć jakikolwiek zamek musimy odwiedzić 2 kluczników. Czerwony jest w lewym-górnym rogu, a zielony w prawym-górnym, obok niego leży naszyjnik, który też musimy wziąć. W ten sposób uzyskamy dostęp do zielonej bramy granicznej, za którą jest pierwsza wroga Twierdza oraz monolit, przenoszący w podziemia. Zaraz za nim jest nekropolia czerwonego. Po jej zdobyciu mamy pełny komfort- odgrodzenie od wroga bramą graniczną. Strażnik potrzebuje naszyjnika, który leżał obok zielonego klucznika. Ścieżka za bramą prowadzi do ostatniej Twierdzy, którą musimy zdobyć. Strzeże jej groźny Król Targor. Walka z nim wyglądała TAK. Po zdobyciu zamku przechodzimy do ostatniej odsłony w tej kampanii.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 5- Rebirth

Ostatni poziom kampanii „The World Tree” rozgrywany jest przeciw jednemu, czerwonemu wrogowi. Mapa jest średniej wielkości. My posiadamy 3 Twierdze od początku, a wróg 3 Nekropolie. Nasze tereny to powierzchnia, a wrogie- podziemia. Przejście jest tylko jedno, portalem ziemi na północy mapy. Wszystkie przesmyki strzeżone są przez Licze. Taktyka jest prosta, najpierw opanowujemy powierzchnię, zbieramy armię i udajemy się do południowych podziemi. Po zdobyciu wszystkich 3 Nekropolii kończymy kampanię. Wróg nie jest zbyt aktywny, jego najsilniejszy Heros gdzieś chodził z boku i na koniec rozpaczliwie atakował własny zamek, ale BEZ SKUTKU.

(kliknij, aby powiększyć)

 

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


 

Najlepszym Herosem był Dessa.

Bohaterowie bez artefaktów:

(kliknij, aby powiększyć)


Inne Kampanie Heroes Chronicles:

Chronicles


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

1 thought on “Kampania5: Drzewo świata- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Te kampanie powinny być dla ludzi, którzy dopiero uczą się grać, bo dla doświadczonych są nudne i zbyt proste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top