Heroes Chronicles: Miecz Mrozu
The Sword of Frost
Ostatnia kampania w Heroes: Chronicles składa się z 8 poziomów. Tarnum będzie specjalistą od smoków. Grać będziemy zamkiem typu Lochy, ale najlepiej rekrutować Błękitne Smoki z siedlisk. Kampania jest średniego poziomu trudności, rozgrywana zwłaszcza na śnieżnych mapach, dlatego przyda się umiejętność Znajdywania Drogi. Wrogowie grają głównie zamkami typu Twierdza i Bastion. Królowie elfów weszli w sojusz z kryształowymi smokami.
Poziom 1– Tarnum the Overlord
Pierwszy poziom jest rozgrywany na malutkiej mapie bez podziemi. Mamy jednego wroga. Na mapie znajdują się 4 zamki typu Lochy, po jednym w każdym rogu. Nasza rola polega na obejściu mapy w koło. Najpierw szybko zajmujemy zamek w prawym-górnym rogu, idąc dalej drogą na południe dojdziemy do trzeciego zamku. Teraz wystarczy uzupełnić zapasy i udać się na tereny wroga. Po jego wyeliminowaniu kończymy poziom. Wcześniej warto odwiedzić Tarnumem lokacje bonusowe i gildie. Inni bohaterowi nie przejdą dalej.
Poziom 2– The Land of the Vori
Drugi poziom także grany jest na mapie najmniejszej, bez podziemi. Mamy 1 wroga. Zaczynamy na zachodzie mapy. Idąc ścieżką na wschód, znajdziemy neutralny Bastion, niestety jest strzeżony. Ścieżka południowa, za strzeżonym garnizonem prowadzi na tereny wroga. Ma on na północnym-wschodzie 3 zamki Bastion, może być silny, w zależności jak wcześnie tam wpadniemy. Im wcześniej, tym lepiej. Przed ostatecznym ciosem odwiedzamy Tarnumem miejsca rozwijające oraz gildie, mi trafił się Magiczny Portal, co bardzo przydało się w dalszych poziomach.
Poziom 3– A New Enemy
Kolejna mała mapka bez podziemi. Od tego poziomu także 2 pomocników Tarnuma będzie przechodziło dalej Mamy 2 wrogów. Zaczynamy z Bastionem w lewym-dolnym rogu. Naszyjnik obok wieży można wziąć ‘obok’ potwora 🙂 Idąc na północ ścieżką, za smokami jest Twierdza brązowego. Dalej jest monolit, a za nim druga i ostatnia Twierdza. Jeśli dotrzemy tam wcześnie, brązowy nie zdąży zebrać wojska. Od drugiego, niebieskiego wroga strzeże nas brama. Po jej otwarciu toczymy OSTATNIĄ WALKĘ, czym kończymy dzieło.
Poziom 4– A New Ally
W czwartej odsłonie będziemy zabiegać o sojusznika w postaci Błękitnych Smoków. Gramy na średniej wielkości mapie bez podziemi. Mamy 1, brązowego wroga. Zaczynamy z 2 Lochami na południu mapy. Między nimi nie ma bezpośredniego kontaktu, przejść jednak można przy pomocy czaru lub zielonego monolitu. Od obu zamków odchodzą ścieżki, prowadzące do dwóch neutralnych zamków Lochy. Niestety wokół mało jest kopalń, co utrudnia rozbudowę 4 zamków naraz. Po opanowaniu południa mapy, możemy ruszyć na wroga. Prowadzą do niego 2 ścieżki (wschód i zachód mapy), strzeżone przez kryształowe smoki. Północ mapy to jakby lustrzane odbicie południa, tyle że z 4 Twierdzami. Dwie pierwsze są zaraz za kryształowymi smokami, kolejne dwie są na północy. Możemy szybko spotkać wroga. Mnie on pierwszy ZAATAKOWAŁ, ale potem musiał uciekać w podskokach 🙂 Po pokonaniu wroga odwiedzamy lokacje bonusowe i gildie. Na koniec musimy zebrać armię, złożoną z 6 błękitnych smoków. Ich siedliska są w centrum mapy, dostępne przez jasnoniebieskie monolity z rejonów północnych. Misji jasnowidzów nie opłaca się wykonywać.
Poziom 5– The Capture
Piąty poziom to malutka mapa bez podziemi. Pomogą potężne, Błękitne Smoki. Musimy misję wykonać szybko, zanim wróg się rozrośnie. Ma on aż 4 zamki Bastion, w rogach mapy. Najpierw zdobywamy te w lewym-dolnym i prawym-górnym. Następnie odwiedzamy niebieskiego klucznika na wschodzie i zdobywamy kolejny zamek- w lewym-górnym rogu. Ostatni zamek wroga jest zamknięty za zieloną bramą (do której sam nie ma dostępu). Po ulepszeniu bohaterów finalizujemy żywot Ufretina (znowu mnie pierwszy zaatakował, gdy wszedłem za zieloną bramę). Jasnowidzowie dają tylko zasoby.
Poziom 6– Tunnels of Ice
Szósty poziom to średniej wielkości mapa bez podziemi. Mamy 1 wroga, barbarzyńcę. My zaczynamy w prawym-górnym rogu. Wróg ma 3 Twierdze w pozostałych rogach mapy. Nasze tereny oddzielone są od reszty przez stacjonujące w przesmykach czarne smoki. Niedaleko jest drugi, neutralny zamek Lochy. Warto postawić na siedlisko błękitnych smoków, w połączeniu ze współczynnikami Tarnuma- będzie on niepokonany. Bohaterowie wroga o dziwo nie boją się go na mapie, czym sami pchają się na śmierć. Mają też mnóstwo ciekawych artefaktów.
Zamki wroga (Twierdze) połączone są drogami i zdobywamy je w następującej kolejności: prawy-dolny róg (jest tam też czerwony klucznik), następnie lewy-dolny róg (wejście górne) i na koniec lewy-górny róg. Można też odwrócić kolejność. Po pokonaniu wroga kończymy poziom.
Poziom 7– The Barbarian’s Wife
Siódmy poziom to malutka mapa z podziemiami, mamy 1 wroga. Posiada on 2 Twierdze. Na początek bierzemy smoka z zamku i idziemy ścieżką na zachód. Z monolitu w rogu niebawem jak oparzona wyskoczy Kija, bohaterka z 2 kryształowymi smokami. Męski Tarnum spokojnie jest w stanie ją pokonać (waląc dodatkowo Implozją lub Piorunami). W lewym-dolnym rogu jest wrogi zamek. Obok niego jest monolit, z którego może wyskoczyć wróg. My musimy wejść do podziemi przez jeden z portali (w południowych rogach mapy). Na północy jest druga i ostatnia Twierdza wroga. Po jej zdobyciu musimy znaleźć Pierścień Nieskończonych Bogactw. Jest on u jasnowidza, obok Twierdzy w podziemiach.
Poziom 8– The Protectors of the Sword
Ostatni poziom gramy na śnieżnej mapie średniej wielkości, bez podziemi. Mamy 2 wrogów- zielonego i niebieskiego. Za zadanie mamy zająć miasto Volee- bastion, położony na południu. Jego lokalizacja dostępna jest też w chatce magika.
Zaczynamy w prawym-górnym rogu mapy. Bierzemy smoka i udajemy się do monolitu, kawałek na południe. Za nim jest pierwszy Bastion zielonego. Jego ziem broni słynny Gelu. Na południe od zamku jest drugi i ostatni Bastion zielonego. W centrum mapy, koło zajętego przez nas siedliska błękitnych smoków, jest drugi zamek Lochy. Został nam niebieski wróg, ma on 3 Bastiony zamknięte za garnizonami. On ma do nas dostęp poprzez sieć monolitów. Musimy wejść do brązowego monolitu nad naszymi drugimi Lochami i odwiedzić białego klucznika. W lewym-górnym rogu jest ciemnoniebieski klucznik. Po odwiedzeniu tej przeciwległej dwójki kluczniczej, uzyskujemy dostęp do zamków niebieskiego- na południe od naszych drugich Lochów. Po zdobyciu pierwszego zamku udajemy się na stolicę, najlepiej iść tam lewą stroną jeziorka, wtedy nie trafimy na magiczny garnizon. Po zdobyciu stolicy wroga kończymy całą kampanię.
Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:
Tarnum bez artefaktów:
Inne Kampanie Heroes Chronicles:
- Wojownicy Pustkowi (Warlords of The Wastelands)
- Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld)
- Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters)
- Władcy Żywiołów (Masters of the Elements)
- Drzewo Świata (The World Tree)
- Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon)
- Szarża Smoków (Clash of the Dragons)
- Miecz Mrozu (The Sword of Frost)
Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)
Już na samym początku ostatniej misji miałem okazje się zmierzyć z Gelu wyszedł z zielonego monolitu i wtedy go pokonałem 😀
Ja miałem podobnie, co ciekawe mogłem potem nająć Gelu w tawernie – miał 30 poziom 🙂
Jak pobrać sobie tą część gry?
od admin: Musisz poszukać w internecie albo w sklepach.
Wejdź na stronkę akademia wojny i sekcji download/kampanie ściągasz kampanię. Niestety nie jest nie jest ona oryginalna, więc musisz ją wrzucić do folderu mapa w folderze, gdzie zainstalowane masz heroes’y. W grze wchodzisz w kampanie dodatkowe i wybierasz ją sobie. Mam nadzieję, że pomogłem.