Poradnik do Civilization 2- Punktacja, Wykres, Rangi i zakończenie gry

Zakończenie gry może nastąpić w wyniku 3 czynników:

1. Na mapie zostanie tylko jedna, zwycięska Cywilizacja.

2. Jakikolwiek Statek Kosmiczny dotrze na Alpha Centauri- jego posiadacz wygrywa grę.

3. Osiągnięty zostanie końcowy rok gry- zależy on od poziomu trudności. Chieftain-2100, Warlord-2080, Prince-2060, King-2040, Deity-2020. Zwycięzcy w takiej sytuacji nie ma.

 

Gdy któreś z powyższych zdarzeń nastąpi, wyskakuje nam zakończenie i punktacja. Potem mamy jeszcze możliwość gry, lecz nie będzie miała ona już wpływ na ilość zdobytych punktów. Kiedy podczas gry chcemy tylko sprawdzić wykres rozwoju państw oraz stopień, używamy opcji ‚Retire’ z głównego menu.

 

Punktacja

Punktację można otworzyć w dowolnym momencie gry klawiszem F9. Ukaże nam się taki oto obrazek^^. Wyszczególnione są na nim wszystkie punkty naszej cywilizacji. Im ich więcej- tym na końcu gry dostajemy większą rangę.

Punkty Dodatnie:

Liczba Ludności (Citizens)– łączne wielkości miast, wyrażone w ‚chłopkach’, a nie w milionach mieszkańców. Szczęśliwy chłopek to 2 punkty, przeciętny to 1 punkt, a nieszczęśliwy (czerwony) to 0 punktów. Łączna suma z wszystkich miast da nam wartość, która będzie stanowiła główną część wszystkich punktów danej cywilizacji.

Cuda (Achievements)– Każdy Cud Świata (Wonder), który znajduje się w naszych miastach, dodaje 20pkt do punktacji cywilizacji.

Future Technology– Każda technologia przyszłości dodaje 5pkt do punktacji cywilizacji.

Spaceships– Za zbudowanie statku kosmicznego również dostajemy punkty, zależy to od wielkości statku. Maksymalnie 200pkt.Opis budowy statku kosmicznego znajduje się w zakładce Strategie Rozwoju Państwa.

Peace– Premia za pokój. Każda kolejka, w której mamy ze wszystkimi traktat to 1pkt do punktacji.

 

Punkty Ujemne:

Barbarians– Stopień agresji barbarzyńców, który wybraliśmy na początku gry. Im mniej agresywni, tym większą karę punktową dostaniemy.

Pollution– Kara za zanieczyszczenie środowiska. Wynosi -10pkt za każdą ‚Czachę’ na mapie. Zanieczyszczenia w miastach nie wpływają na karę punktową, zanim nie przełożą się na ‚Czachę’ na mapie.

 


Ranga i Stopnie

Po zakończeniu gry otrzymujemy Rangę (patrz obrazek powyżej), oraz wynik, wyrażony w procentach. Oba te czynniki są ze sobą powiązane, im większy procent, tym większa ranga. Na dobry wynik składa się: liczba punktów cywilizacji, poziom trudności (im trudniejszy, tym wyższy wynik), populacja cywilizacji oraz rok gry. Rekordowy wynik autora poradnika znajduje się u dołu artykułu.

 

Wykres

Po zakończeniu gry, lub po użyciu funkcji ‚retire’ wyskoczy nam wykres taki, jak powyżej. Każdy kolor to jedno państwo. Pozioma oś to czas, pionowa to potęga danego państwa. Kiedy jakieś państwo stanie się wielkim imperium, jego wykres zatrzyma się u góry. Z powyższego wykresu możemy wywnioskować, że Aztecy i Zulusi to największe imperia. Chińczycy i Rzymianie też są mocni, ale mają dużo do nadrobienia. Mongolia to już II liga na mapie, natomiast Francja i Grecja to nic nie znaczące karły, w dodatku po przejściach.

 


Rekord Twórcy Poradnika

Poniżej zrzuty ekranu z rekordowej gry. Odbyła się ona na standardowej mapie „Europe”, oczywiście na najtrudniejszym poziomie. Wybrano cywilizację Kartaginy. Plan był prosty- nie wchodzić w większe konflikty, tylko spokojnie kolonizować jak najwięcej terenu. Na początku zabezpieczono cieśninę przy Kanale Sueskim, budując obok miasto. Następnie wysłano osadników do Hiszpanii, a później Wielkiej Brytanii. Ci z Hiszpanii powoli skolonizowali całą Europę. Kiedy zabrakło terenów na zakładanie nowych miast, w drugiej połowie XX wieku po prostu podłączyłem się do sieci kolejowej wrogów i zdobywałem ich miasta hurtowo. Po wszystkim pozbyłem się większości jednostek i wszystkich budynków wojskowych. Na koniec wystarczyło rozwinąć zdobyte miasta i ulepszyć tereny wokół nich. Gra była bardzo długa, i po tej rozgrywce nie mam ochoty oglądać Cywilizacji przez następne 20 lat…

 

Dane Gry:

 

Poziom Trudności: Deity

Populacja: Około 870.000.000 (suma z wszystkich miast, bo licznik zawiesił się przy 320mln)

Punkty: 11.129

Wynik Finałowy: 1446%

Ilość Inżynierów: około 300

Wydatki na badania naukowe w 2019r: 32.132 jednostek/turę

Utrzymanie wszystkich budynków w miastach: 7149 szt. złota/turę

SavePobierz

ScreenyWykres —– Punktacja —– Rating —– Demografia


 

Rozdziały Poradnika do Civilization II:


Sur 2014-04-27 05:27

Witam. Bardzo fajnie opisane i ciekawym językiem. Dziękuję. Trafiłem tutaj przez nurtujące mnie pytanie: W którym roku kończy się gra. Tutaj NARESZCIE odnalazłem odpowiedź. Wiedza ta konieczna mi była aby zakończyć zwycięsko grę poprzez wysłanie statku w ostatniej chwili i tym samym zyskanie maksimum czasu na rozbudowę imperium i zdobycie większej ilość pkt. Serdecznie pozdrawiam.
osadnik Radosław 2016-07-24 10:46

Przy dwójce spędziłem całe tygodnie, ale koniec końców najlepszą grą z serii jest czwórka – nie jest tak mechaniczna w aspekcie zalewania świata swoimi miastami. Można np. zbudować małe terytorialnie ale potężne finansowo imperium morskie