Warcraft 3: Frozen Throne.
Kampania Przymierza- Klątwa Krwawych Elfów
(Ang. Blood Elves campaign: „Curse of the Blood Elves”
Druga kampania w Warcraft3: Frozen Throne to ‘Klątwa Krwawych Elfów’, czyli z angielskiego ‘Curse of the Blood Elves’. Rozgrywana będzie głównie przy pomocy rasy Krwawych Elfów- jest to krzyżówka Elfów i Ludzi. W praktyce jest to rasa gorsza zarówno od Ludzi, jak i Elfów. Ilość jednostek jest okrojona, zostawiono jedynie te najsłabsze i najbardziej magiczne. Nie mamy dostępu do największych ‘rzeźników’, czyli np. Gryfów czy machin oblężniczych. W dalszej części kampanii dowodzić będziemy również Nagami, które zaoferują nam swą pomoc w sojuszu. Kampania składa się z 6 poziomów podstawowych, oraz 1 bonusowego. Poziomy są średniego poziomu trudności, całą kampanię można przejść w około 20 godzin grania. Większość misji jest typowo przygodowa, bez lub z minimalnym dodatkiem ekonomii.
Fabuła jest bardzo ciekawa i nie będę zdradzał tutaj jej szczegółów, żeby nie psuć Wam zabawy. Wiąże się ona (całkiem spójnie) z fabułą pozostałych kampanii w Warcrafcie 3. Początkowo czeka nas walka z Nieumarłymi, następnie zostaniemy zamknięci w więzieniu miasta Dalaran (z którego musimy uciec). Od tego momentu naszym głównym wrogiem staną się Orki, ale nietypowe- z domieszką sił piekielnych. Im bliżej końca kampanii, tym siły piekielne nabiorą większego znaczenia. Stoi za nimi potężny demon- Magtheridon (którego już zdążyliśmy poznać w kampaniach z podstawowej wersji gry). Finał kampanii to bezpośrednia walka z Magtheridonem, którego musimy zniszczyć za wszelką cenę.
Nasz podstawowy bohater, który będzie nam towarzyszył przez całą kampanię to Kael– mag krwi. Jego umiejętności w bitwie są raczej przeciętne, by nie powiedzieć słabe. Nie osiągnie on wielkich współczynników ataku ani HP. Jednym z niewielu jego plusów jest możliwość atakowania z dystansu, zarówno naziemnych jak i latających wrogów. Posiada on 3 umiejętności magiczne:
Uderzenie Płomieni- jedyna typowo ofensywna umiejętność Kael’a. Tworzy ona ogniste koło, wewnątrz którego wszystko (jednostki, budynki, a nawet drzewa) doznaje obrażeń od ognia. Warto zastosować zwłaszcza, gdy słabi wrogowie stoją stłoczeni obok siebie.
Wygnanie- umiejętność ta zamienia wybranego wroga w postać eteryczną. Jest wtedy bezbronna, a my możemy atakować ją przy pomocy magii (a więc także przez Czarodziejki, Kapłanów i Łamaczy Zaklęć). Wygnanie przydaje się podczas walk z najsilniejszymi wrogami, na słabszych nie ma sensu tego używać.
Ostatnia umiejętność to Wyssanie Many, jest to słaby skill, na rzucenie którego przeważnie nie będzie czasu w ferworze walki (albo może ja nie umiem go używać).
Prócz Kaela, w trzecim poziomie dołączy do nas Lady Vash. Jest to Naga, która umiejętnościami trochę przypomina Kaela- wali z dystansu, ma masowy czar ofensywny (Błyskawice), może używać punktów magii do obrony przed fizycznymi atakami oraz wypuścić Tornado.
W dwóch ostatnich poziomach dołączy do nas stary znajomy Illidan, a także Akama. Ich krótki opisik znajduje się w odpowiednich rozdziałach. Poniżej lista poziomów Kampanii Krwawych Elfów, każdy zawiera dokładny opis przejścia oraz mapę ze wskazówkami:
Wybierz Poziom:
Poziom 2- Zniszczenie i Pożoga (Mroczny Pakt)
Poziom 3b- Tajna Misja: Przeprawa
Poziom 4- Poszukiwania Illidana
Rozdziały poradnika do Warcraft3:
Sprostowanie: Maghteridona (sługusa Mannorotha) poznajemy tu 1 raz, a w podstawce był właśnie Mannoroth.
Oboje byli władcami demonów.
Panie.. mag krwi slaby? Jednostki krwawych elfów słabe? Nie siej Pan defetyzmu 😉 po prostu ograniczona ilość jednostek zadaje nam nastawienie się na taktykę oparta o magie i mikrozarzadzanie 🙂
Wielbię fabułę warcrafta 😀