Warcraft 3: Kampania Elfów. Poziom 7- Zmierzch Bogów

Zadania:

1. Powstrzymaj Archimonde’a przez 45 minut

 

Ostatni poziom z wszystkich kampanii w Warcrafcie 3. Za zadanie mamy wytrzymać 45 minut i bronić się w tym czasie przed nieumarłymi, dowodzonymi przez Archimonde’a. Dostaje on liczne wojsko ‚z nieba’, dlatego też będzie bardzo groźnym przeciwnikiem. Mamy jednak dwóch sojuszników- Ludzi na południu (jasnoniebieski), oraz Orków na zachodzie (czerwony). Wojska wroga będą nacierały od południa, najpierw na obóz ludzi. Gdy zostanie zniszczony- ataki skoncentrowane będą na obóz Orków, a następnie (ewentualnie) na nasz. Gdy wszystkie 3 obozy zostaną zniszczone przed upływem 45 minut- przegramy.

Kluczem do zwycięstwa jest zostanie potęgą ekonomiczną. Nie jest to trudne- pierwsze, co powinniśmy zrobić to 2 Ogniki, którymi oplatamy dwie kopalnie złota (ich położenie jest znane, obrony brak). Mając 3 kopalnie dochody będą ogromne i szybko powinniśmy wynaleźć wszystkie ulepszenia. Obrona bazy ludzi jest trudna, gdyż ta jest daleko, a na początku nie mamy dużo wojsk. Najlepiej odpuścić ją sobie, chroniąc tylko tym, co mamy na początku. Prawdziwą barykadę należy stworzyć przy wejściu do obozu Orków. W samej bazie przydadzą się budynki, produkujące wojska, z zewnątrz (od strony ataków) nie zaszkodzi dorobić kilku wieżyczek. Teraz budujemy maksymalną liczbę wojsk (koniecznie oddział Hipogryfów z Łuczniczkami na grzbiecie) aż do limitu 90 sztuk. Zmniejszone dochody złota (40%) powinny i tak wystarczyć na uzupełnienia, jeśli obsługujemy 3 kopalnie naraz. Od tej chwili- do końca odliczania wystarczy wyczekiwać ataków wroga w obozie Orków, na bieżąco produkując wojska w pobliskich budynkach. Nie zaszkodzi zarzucić Sowy na drzewa przed aktualnie bronionym obozem, wtedy będziemy wiedzieli kiedy oczekiwać wroga. Leczenie Furiona po (a także w trakcie) walki będzie nieocenione. Tak zabunkrowani nie powinniśmy mieć żadnego kłopotu z odpieraniem ataków w obozie Orków, aż do końca limitu czasowego. W tej strategii ważne jest, żeby Orkowie również uczestniczyli w walce (mniej więcej TAK), ale też musimy chronić ich budynki. Jeżeli porządnie będziemy bronić obozu Orków, to naszej bazy wróg w ogóle nie powinien nawet powąchać. Pod sam koniec odliczania Archimonde osobiście przeprowadzi atak, lecz zrobi to o wiele za późno. Koniec odliczania zwieńcza całą kampanię w Warcrafcie III.

 

(kliknij, aby powiększyć i zobaczyć opis)


Pozostałe Poziomy:

Komentarze

Agentjacek 2014-06-29 08:24

Ja nie broniłem się jeźdźcami hipogryfów tylko druidami szponów w postaci niedźwiedzi oraz łuczniczkami (dodałem tylko 3 driady)tylko dwa razy przebili się przez orków (ale tylko raz zniszczyli 🙂
Szop 2015-01-20 00:13

Dobry opis, chociaż ja robię to trochę inaczej 🙂 Polecam wykorzystywanie min w obronie, są niezwykle przydatne.
mlody 2015-03-03 11:37

osobiście polecam również w miare szybko wysłać ogniki do bazy ludzi by przemieniły sie w prastarych obroncow, do tego czesto używać bohaterow i ich najmocniejszych czarów. W miare rozwoju ekonomicznego dorzucać coraz to nowsze jednostki do głównego ptk obronnego.
Jasder 2015-08-29 22:01

Dla mnie każda baza jest cenna. Osobisty rekord to utrzymanie bazy ludzi do 18 minuty a potem mocna obrona orków. Cały czas rozważam czy uda się obronić bazę ludzi przez całe 45 min hehe. No ale ciągle braluje mi tych 18 minut 😉
Itachi Ldz 2015-09-20 17:25

Przeszedłem kiedyś Warcraft’a na kodach… byłem młody i głupi
Teraz jestem tylko głupi, bo przechodzę go bez kodów.
Przegrałem tylko 2 razy->przywoływ anie Archimonde’a, oraz gdy walczyło się z Cenarius’em…
Na to jednak muszę użyć poradnika, bo jest dość BARDZO trudne.
Teraz to, a potem Frozen Throne.

Mam nadzieje, że twórca poradnika to zawodowy gracz Warcrafta.

Nie 2015-11-20 11:31

Nie polecam stosowania porady z odpuszczeniem bazy ludzi na hardzie. Na hardzie przeciętny gracz nie da rady utrzymać którejkolwiek bazy sojusznika dłużej niż 20 minut, a zatem szybkie poddanie bazy ludzi skończy się tym że baza orków padnie z 20 minut przed końcem czasu co praktycznie równa się z przegraną