Warcraft 3: Kampania Elfów. Poziom 4- Druidzi Powstają

Zadania:

1. Zabij Wodza Furbolgów

2. Zabij Ożywieńca Śmierci, aby uratować las

3. Zniszcz bazę Spaczonych Elfów i doprowadź Furiona do Kurhanów

 

Czwarty poziom to ‚tor przeszkód’, z niewielkimi elementami ekonomii. Zaczynamy go z dwoma bohaterami (Tyrande i Furion) oraz małym oddziałem innych jednostek. Głównym zadaniem jest doprowadzenie Furiona do kurhanów, których lokalizację znamy od początku. Zanim jednak to zrobimy, będziemy musieli się trochę napracować. Mamy 3 Wrogów- czerwone Orki, fioletowi Nieumarli oraz jasnoniebiescy Ludzie. Żadne z nich nie mają fizycznej możliwości wyjścia z bazy wojskiem lądowym. Wszyscy biją się nieustannie między sobą, przy pomocy jednostek latających. Niestety niektóre z nich atakują również nas, zbaczając z kursu na wroga. Ludzie nie będą robili nam „wjazdów” (z powodu ich ubocznej  lokalizacji), za to my musimy zniszczyć ich południową bazę.

Najpierw udajemy się kawałek na północny-wschód, gdzie przy pomocy jednego z Drzew oplątujemy kopalnię złota, niestety jest ona uboga. Za to złoto warto wynaleźć wszystkie ulepszenia dla Łuczniczek (w istniejącym budynku na zachodzie mapy). W międzyczasie czeka nas kilka wrogich ataków lotniczych, ale powinniśmy sobie poradzić (warto zakorzenić wszystkie Drzewa w zwarciu, wybrać wszystkie i walić we wrogów po kolei). Druga, równie uboga kopalnia jest kawałek na wschód od pierwszej. Najlepiej najpierw wykończyć pierwszą, a potem wszystkim przenieść się (prze-korzenić) w miejsce drugiej. Są tam Furbolgowie, od których dostaniemy drugiego questa, którego najlepiej wykonać w pierwszej kolejności. Będzie to zabicie ich wodza, który rezyduje na samej północy mapy. Kiedy dokończymy wydobywać złoto w drugiej kopalni, możemy wydać wszystko na Łuczniczki (i Studnie), gdy to zrobimy- nie będziemy musieli już bronić studni (staną się zbędne). Mając taką armię, nie powinniśmy mieć już problemów. Atak na Wodza Furbolgów można przeprowadzić równie dobrze przy pomocy Drzewców, a uszkodzenia leczyć przy pomocy umiejętności pożerania drzew. Kiedy mamy już silną armię, udajemy się na północ. Przyda się przywoływanie mini-drzewców przez Furiona, których używamy jako mięso armatnie. Wcześniej teren oczywiście odkrywamy przy pomocy Sowy. Do pokonania będziemy mieli ponad 20 mniej lub bardziej silnych Furbolgów. Na końcu ścieżki jest ich Wódz, którego musimy zabić. Ma 1400 punktów HP, więc trzeba uważać. Po wykonaniu questa z Furbolgami udajemy się pod bramę południowego obozu Ludzi. Tam dostaniemy 2 wojowniczki. Najpierw najlepiej zaatakować wieżyczkę obok bramy, a wszystkie wojska Ludzi wyjdą z miasteczka. Po ich ubiciu niszczymy obóz, jeśli się pospieszyliśmy, to kopalnia złota także się przyda. Idąc na południe, za bramą jest przeklęty las, z wieloma nieumarłymi wyskakującymi ‚spod ziemi’.  Dostaniemy tam też dodatkowego questa- zabicie Ożywieńca Śmierci, który jest w prawym dolnym rogu mapy. Właśnie tam musimy się kierować przez przeklęty las. Po ubiciu Ożywieńca las stanie się uzdrowiony.

Ostatnie co musimy zrobić, to utorować sobie drogę do Kurhanów poprzez obóz Spaczonych Elfów (zielony). Jeżeli mamy ponad 40 limitu jednostek, to powinniśmy sobie poradzić, na upartego wystarczy 2 bohaterów i kilkanaście Łuczniczek. Jeżeli brakuje nam wojsk, to warto przenieść drzewców w okolicy wschodniej kopalni złota, która da nam trochę materiałów na uzbrojenie. Za obozem znajduje się Kurhan, wizyta w nim kończy ten poziom.

 

(kliknij, aby powiększyć i zobaczyć opis)

 


 

Pozostałe Poziomy: