Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Clash of the Dragons

Clash of the Dragons

W tej kampanii Tarnum sprzymierzony jest z bractwem Elfów. Jego specjalnością będą Strzelcy i ich ulepszanie z Elfów. Prócz tego posiada przydatne umiejętności dowodzenia i łucznictwa. Grać będziemy przy pomocy wojsk typu Bastion. Podczas kampanii dołącza do nas bohaterka Valita, która będzie pomocnikiem Tarnuma przez całą kampanię. Mapy zazwyczaj są małe, ale gęsto zabudowane. W dalszych poziomach występują coraz lepsze rodzaje smoków i zadania z nimi związane. Wrogowie posiadają zamki typu Lochy i Inferno oraz siedliska najlepszych rodzajów smoków. W garnizonach i na mapie też często spotkamy smoki, (głównie rdzawe i kryształowe. Na szczęście są one wrażliwe na czary. Współczynniki i czary Tarnuma będą przeniesione do kolejnych poziomów. W Drugiej planszy dołącza do nas wojowniczka Valita , a w piątym- mistrz miecza- Sorsha.

 


Poziom 1– The Dragontalker

Pierwszy poziom rozgrywamy na malutkiej mapce bez podziemi. Wroga też nie mamy. Naszym zadaniem jest zdobycie 20 Jednorożców Bitewnych. Najpierw powinniśmy udać się do prawego-dolnego rogu, gdzie monolit przeniesie nas w pobliże czerwonego klucznika. Następnie idziemy na północ mapy, gdzie wykonujemy misję jasnowidza i na końcu Tarnum dostanie nagrodę, która umożliwi przejście do następnego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2– Dragon’s Blood

Drugi poziom jest równie prosty. Gramy na malutkiej mapie bez podziemi. Mamy 1, czerwonego wroga. Ma on 1 zamek Inferno. Na mapie południe zajmuje woda. Północ to duża wyspa- my jesteśmy z lewej, a wróg z prawej strony. Na tereny wroga najlepiej popłynąć statkiem na samym początku, wtedy już w pierwszym tygodniu wyeliminujemy go z gry. Inna droga to przejście przez garnizon, ale jest on strzeżony. Po pokonaniu czerwonego udajemy się na wysepkę na południu, w więzieniu jest Valita- bohaterka, potrzebna do otwarcia bramy w lewym-górnym rogu mapy. Za nią jest poszukiwany artefakt- Fiolka Smoczej Krwi.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3– The Dragon Mothers

Trzeci poziom jest bardziej złożony niż 2 poprzednie. Rozgrywany jest na średniej wielkości mapie z podziemiami. Zaczynamy w centrum mapy, w pobliżu są jeszcze 3 neutralne bastiony. Wróg czai się w podziemiach, ma na początku 1 zamek typu Lochy (ale drugi szybko sobie zdobędzie). Łącznie na mapie znajdują się 4 Bastiony (powierzchnia, z czego 2 nie da się rozbudować) i 2 Lochy (podziemia). Wróg ma do nas dostęp przez 2 monolity jednostronne, rozmieszczone w północnych rogach mapy. My możemy do niego dotrzeć przez wejście w lewym-dolnym rogu mapy (dostęp morski lub zielonym monolitem). Wróg ma 2 zamki Lochy na południu podziemi. Po ich zdobyciu musimy wykonać misję główną: zdobyć 10 złotych smoków. Okazja do tego jest w południowo-wschodnich podziemiach. Są tam siedliska (fort też znajduje się na mapie), ale najlepiej przyłączyć złote smoki z okolic.

Przed zakończeniem poziomu warto należycie wykształcić naszych bohaterów, a okazji na mapie jest do tego naprawdę mnóstwo (np. Biblioteka Oświecenia). Rozbudowane gildie i niektórych jasnowidzów też warto odwiedzić.

Jasnowidzowie:

Lewe Górne podziemia- Magiczny Portal dla Herosa z poziomem 18.

Prawy dolny róg powierzchni: +5 obrona dla Herosa z mocą i wiedzą co najmniej 10.

Lewy górny róg powierzchni: 8.500 złota dla Herosa, który zabije smoki obok

Środkowa północ na powierzchni: 20 jednorożców za 100 ulepszonych krasnoludów

Na północ od jeziorka: 150 ulepszonych krasnoludów za 25 kamieni i drewna + 15.000 złota

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 4– Dragons of Rust

Czwarty poziom to malutka mapa bez podziemi. Mamy 1 wroga. Musimy działać szybko, bo w pobliżu ma on 3 siedliska rdzawych smoków. Przy naszym nie-rozbudowalnym zamku czas działa na korzyść wroga. Dlatego najlepiej ruszyć od razu, musimy obejść jezioro wkoło. Jeśli czerwony nazbierał rdzawe smoki, staramy się zneutralizować je implozją. Przyda się też wskrzeszenie. Po zdobyciu zamku wroga przechodzimy do kolejnego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 5– Distrust

Piąty poziom rozgrywany jest na średniej wielkości mapie bez podziemi. Mamy 1, czerwonego wroga, który posługuje się zamkami Lochy i Inferno. Na mapie mnóstwo jest kryształowych i rdzawych smoków, a także ich siedlisk. Najlepiej atakować je dużą ilością krasnoludów (do taktyki potrzebne czary Implozja i Wskrzeszenie). W prawym-górnym rogu jest neutralny zamek Castle, a w lewym-górnym Bastion (dostęp przez jasnoniebieski monolit, przenosi on też na polankę z monolitami). Na zachodzie jest jeszcze jeden Castle. Tereny wroga są za magicznym garnizonem, w prawym-dolnym rogu mapy. Ma on tam 1 Lochy i 2 Inferno, oraz kilka siedlisk kryształowych i rdzawych smoków. Kiedy zbierzemy trochę armii, zdobywamy garnizon, a następnie jego zamki po kolei. Nie jest zbyt silny i gdyby nie siedliska smoków to gra byłaby jeszcze prostsza. Po wyeliminowaniu wroga przechodzimy do 6 poziomu. Wcześniej możemy odwiedzić bonusy i gildie.

Jasnowidzowie (mało przydatni):

Lewy-dolny róg: Sorsha dostanie Zbroję Ognistej Mocy

Lewy-górny róg: 11 złotych smoków za 25 jednorożców

Wschód: Pierścień Nieskończonych Bogactw za Łuk Strzelca

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 6– Dragons of Gossamer Wings

Szósty poziom rozgrywamy na malutkiej mapie z podziemiami, przeciwko jednemu wrogowi. Ma on 2 zamki w podziemiach (Lochy i Inferno). My zaczynamy na powierzchni z bastionem i Castle. Na powierzchni są 4 wyspy. Na dwóch znajdują się nasze zamki, dwie pozostałe to siedliska najlepszych smoków oraz monolity. Na obu naszych wyspach jest wyjście z czerwonego, jednostronnego monolitu. Może z niego wyskoczyć wróg, jednak zanim uzyska on do niego dostęp, minie trochę czasu. Prócz tego nasze wyspy połączone są brązowym, dwustronnym monolitem. Po opanowaniu wysp, możliwie jak najszybciej wchodzimy w czerwony, okrągły monolit. Przeniesie on nas do podziemi. Okolice wyjścia z monolitu powinniśmy zabezpieczyć, by wróg nie dostał się za bramy graniczne (są na nich przejścia na 2 ‘niezamieszkałe’ wyspy na powierzchni). Idąc na północ od wyjścia z monolitu, dojdziemy do Lochów, a kawałek dalej jest Inferno. Ważny jest pośpiech. Kiedy długo zwlekamy, komputer zaczyna rekrutować rdzawe i kryształowe smoki. Po wyeliminowaniu czerwonego musimy zebrać 12 czarodziejskich (baśniowych) smoków. Ich siedliska są na 2 wysepkach, dostępnych z monolitów za bramami granicznymi w podziemiach.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 7– Dragons of Deepest Blue

Przedostatni poziom rozgrywać będziemy na średniej wielkości mapie bez podziemi. Nasze tereny to prawy-dolny róg mapy z 1 Bastionem i 1 Castle. Wróg zajmuje większą, ‘zieloną’ cześć wyspy i ma od początku aż 4 zamki typu Lochy. Oddzieleni od wroga jesteśmy 2 strzeżonymi garnizonami na skrajach naszych terenów. Sporo jest smoków i ich siedlisk. Nie opłaca się dlatego inwestować w Strzelców, bo są drodzy, a i tak wróg zaatakuje je smokami w pierwszej turze bitwy. Najpierw najlepiej zdobyć wrogi zamek w prawym górnym rogu, po drodze czeka nas kilka walk ze smokami. Najlepiej używać do tego siermiężnych jednostek- krasnoludów i drzewców (tanie i wytrzymałe), stosując czary: Oślepienie, Wskrzeszenie i Implozja. Wtedy można z walk wychodzić bez strat. Północno-wschodnia część mapy nie jest połączona z resztą zamków wroga, więc zdobywając ten teren uzyskujemy bezpieczeństwo. Kolejnym krokiem powinno być zdobycie zamku w lewym-dolnym rogu. Wtedy wygraną mamy już w kieszeni. Kolejny zamek jest w centrum mapy, dostęp z dwóch stron przez magiczne garnizony. Jeśli możemy przyzwać okręt (magia wody) możemy przepłynąć kawałek, w okolice ostatniego zamku. Jeśli nie możemy przyzwać statku, musimy odwiedzić 3 kluczników, są w okolicy 3 Lochów, które dotychczas zdobyliśmy. Ich odwiedzenie spowoduje dostęp do fioletowego klucznika i na teren ostatniego zamku wroga. Po jego zdobyciu przechodzimy do ostatniego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 8– Clash of the Dragons

Finałowa odsłona tej kampanii grana będzie na dużej mapie ze skromnymi podziemiami. Mamy 1, czerwonego wroga. ma on od początku aż 7 zamków Inferno i będzie bardzo groźny. My zaczynamy z 2 Bastionami i 3 Castle, więcej zamków nie ma na mapie.

Sama mapa składa się z 4 wysp. Jedna jest nasza (z 4 zamkami). Duża wyspa na południowym-wschodzie to królestwo wroga, ma tam 4 zamki. W centrum mapy jest podłużna wyspa, na środku jest nasz Bastion, a z brzegów po jednym Inferno. W lewym dolnym rogu jest mała wysepka ze stolicą wroga.

W każdym zamku mamy trochę wojsk, po ich połączeniu (Magiczny Portal) możemy od razu spróbować zaatakować zamki na centralnej, podłużnej wyspie. Bez tego czaru dostęp między wyspami zapewnia jasnoniebieski, okrągły monolit. Po opanowaniu 2 wysp i posiadaniu 7 zamków udajemy się na statek (stocznia przy bastionie na podłużnej wyspie), a następnie płyniemy w wir na północnym-wschodzie. Przeniesie on nas na południową stronę wyspy, z 4 zamkami połączonymi drogami. Osiadamy na brzegu i zajmujemy nieodległy zamek. Wróg powoli się rozbudowuje, ale ma sporo niezłych artefaktów. Kolejny zamek jest w prawym-dolnym rogu. Dwa kolejne są na zachodzie wyspy. Przy południowym jest zejście do podziemi, prowadzące do ostatniego zamku wroga. Po jego zdobyciu kończymy kampanię. Na mapie występuje kilku jasnowidzów, za rożne rzeczy dają nam składniki (łącznie 9) artefaktu Moc Ojca Smoków. Ostatni jasnowidz (na północy), który poszukuje wszystkich artefaktów oferuje nam tylko … poskładanie ich (choćbyśmy sami tego nie umieli zrobić).

(kliknij, aby powiększyć)

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Tarnum bez artefaktów:


Inne Kampanie Heroes Chronicles:

Chronicles


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

10 thoughts on “Kampania7: Szarża smoków- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. „ta kampania jest świetna !!!!”

    Fabularnie całkiem ciekawa (sporo dialogów między postaciami, można się wczuć), ale mimo wybrania najwyższego poziomu trudności, ktoś kto miał z H3 do czynienia, nie powinien mieć żadnych problemów, ot poklikanie dla zabicia czasu.

  2. niby nie trudna ale jak się gra pierwszy raz bez poradników itp (nie licząc własnego doświadczenia) to może wciągnąć. a przede wszystkim co do rdzawych smoków polecam zająć siedliska i zablokować wroga. implozja również dobra metoda ale mamy 3 siedliska zielonych smoków na naszej mapce więc są dla nas ewentualnym ratunkiem.

  3. Help! Straciłem w trzeciej misji Valite. Jest możliwość przejścia bez niej kampanii, albo czy da się ją nająć w tawernie?

    od Admin: Wydaje mi się, że ona potrzebna jest tylko w poziomie 2. Jeśli zginęła w trzecim to śmiało możesz grać dalej. Jak uciekłeś z bitwy to wtedy będzie w Tawernie.

  4. Dzięki wielkie! Ja już jestem w 7 poziomie i chyba pobije twojego Tarnuma, bo mój ma już 30 lvl xD

    Mała rada do poziomu 5, w smoczych utopiach w prawym górnym rogu jest ostrze armagedonu i łuk strzelca (drugi ma Sorsha. Jak weźmie to Tarnum jest niezwyciężony.

  5. Moje odczucia po zakończeniu kampanii:
    Kampania poza małymi problemami w poziomie 3 (co było ekscytujące) jest łatwa.
    Jak dla mnie minimum jest granie z polską wersją językową. Kupiłem tę grę na allegro za 7 zł kolekcjonersko 🙂 No chyba że ktoś tak dobrze zna angielski że dokładnie rozumie każde okienko. Fabuła jest genialna.

    PS: Ja dowiedziałem się kto jest szpiegiem jak Valita powiedziała coś w stylu: „Za dużą uwagę zwracasz na figury a nie na pionki” czy coś takiego.

  6. Witam
    Mój Tarnum osiągnął 35 poziom bez artefaktów atak 70 obrona 47 moc 57 wiedza 37 doświadczenia 1379296
    Opis poszczególnych poziomów bardzo przydatny
    Pozdrawiam

  7. Hola hola,nie aż tak do przodu w 4 lvl ! Te Nasze siedliska
    smoków (w 4 lvl) są bronione przez :Czerwone,Carne i Rdzawe Smoki ! Dodatkowo Znajdziemy tam Części Artefaktu ’ Łuk Strzelca’ . Mi ( z bratem) udało się skompletować Cały Artefakt ! I jeszcze :jeśli ruszamy od
    razu po drodze musimy zdobyć Artefakt ( nie pamiętam jaki)
    strzeżony przez Horde Harpii.

  8. Warto dodać, że w piątej misji jest jasnowidz, który za 40 kryształów daje nam 2 kryształowe smoki oraz w smoczej utopii (na północnym zachodzie mapy) mamy ostrze armagedonu (przynajmniej mi się 2 razy pod rząd trafiło)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top