Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Conquest of the Underworld

Conquest of the underworld

W tej kampanii Tarnum będzie posługiwał się wojskami zamku Castle i niekiedy Inferno. Jego specjalnością jest Balista, umiejętność ta bardzo przydaje się, zwłaszcza na początku gry. Poziom trudności kampanii jest średni, są poziomy łatwiutkie, ale i trudniejsze. Wrogowie grać będą głównie ‘złymi’ zamkami typu InfernoNekropolia i Lochy. 2 najlepszych pomocników Tarnuma również będzie przechodziło, należy dobrze ich wyuczyć, bo będą bardzo potrzebni. W poszczególnych poziomach mamy możliwość zbierania części artefaktu ‘Miecz Anielskiego Sojuszu’. Jego składniki będą przechodziły do kolejnych poziomów, by w 7 poziomie można było złożyć szlachetną całość. Niestety w kilku poziomach będziemy musieli użerać się z sojusznikami komputerowymi. W dalszych poziomach Tarnum i spółka nabiorą bardzo wysokich współczynników bitewnych. Niestety ciężko trafić na czar Magiczny Portal. Czarów Lot i Wrota Wymiarów prawdopodobnie w ogóle nie ma w żadnej gildii w całej kampanii (w związku z dużą liczbą bram granicznych).


Poziom 1- Cerberus Gate

Pierwszy, łatwy poziom zaczynamy w lewym dolnym rogu. Mamy 2 wrogów, każdy ma zamek Inferno. Więcej zamków na mapie nie ma. Wszystkie 3 zamki na mapie mają zablokowane siedliska stworzeń 5, 6 i 7 poziomu. Naszym zadaniem jest pokonać Arcydiabły w podziemiach. Kierując się na północ, spotkamy kopalnię kamieni, złota, a dalej na wschód zamek niebieskiego. Warto go szybko zdobyć, wtedy będziemy mieli komfortową sytuację- ostatni wróg jest zamknięty za bramą graniczną. Teraz idziemy do czerwonego klucznika na wschód od naszej stolicy i przechodzimy przez czerwoną bramę, na tereny ostatniego wroga. Nieopodal ma zamek, który nietrudno zdobyć. Następnie rekrutujemy 7 zjaw z siedliska na północy, idziemy z nimi w prawy dolny róg mapy do purpurowego klucznika. Później wystarczy udać się do podziemi w lewym górnym rogu mapy i zabić Arcydiabły. Zanim to zrobimy warto odwiedzić bohaterami gildie magów i bóstwa ognia w zamkach Inferno, a także iść do jasnowidza w lewym górnym rogu (nagroda: +6 wiedzy).

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2- The Boatman

Kolejny prosty poziom. Na mapie jest 5 zamków (1 Castle i 4 Inferno) i 5 graczy- my (czerwoni) z sojusznikiem (purpurowy), i wrogowie: pomarańczowy i zielony. Piąty, niebieski gracz posiada tylko jednego Herosa, który osłania drogę do poszukiwanego artefaktu. Jego zamek znajduje się w podziemiach i nie jest połączony w żaden sposób z resztą mapy. Najpierw powinniśmy wziąć Hełm Boskich Mocy z lewego dolnego rogu mapy (przechodzi do kolejnego poziomu), a później pozbyć się pomarańczowego, następnie zielonego. Później można wyłączyć ruchy innych graczy w opcjach, żeby nie patrzeć jak nasz ‘ukochany’ sojusznik przez godzinę się rusza. Następnie odwiedzamy kilka lokacji dodających współczynników oraz gildie magów i bóstwa ognia. Aby wykonać finałową misję, należy wykonać misje jasnowidzów: kupić kajdany wojny od gościa na wschód od naszego Castle oraz przynieść do lewego dolnego rogu 50 Gogów. Wtedy będziemy mogli otworzyć bramę do czerwonego klucznika na północy mapy. Jasnowidz nieopodal garnizonu na wschodzie mapy za Hełm Chaosu da nam bonus +5 wiedzy. Gdy odwiedziliśmy lokacje ulepszające bohaterów, czerwonego klucznika i mamy Kajdany, idziemy w prawy dolny róg mapy, bierzemy Archanioła i dokonujemy sprawiedliwości.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3- Truth within nightmares

Trzeci poziom jest całkiem trudny, rozgrywany przeciwko 3 nekromantom. Dwóch z nich ma po 2 Nekropolie i to będą nasi główni wrogowie. Trzeci wróg (niebieski) to tylko 1 bohater- Sandro, którego musimy pokonać, aby przejść poziom. Ma on też zamek, który nie ma dostępu do reszty mapy (tak jak w poprzednim poziomie). Pomarańczowy wróg ma 2 nekropolie na zachodzie mapy. Drugi wróg, Purpurowy ma 1 Nekropolię w prawym górnym rogu mapy oraz drugą w podziemiach. My gramy standardowo zamkiem Castle. Na szczęście wokół niego jest mnóstwo siedlisk stworów i kopalń złota, ogólnie nasze tereny to prawy dolny róg mapy. Mamy tylko jedną ścieżkę wyjścia- przez przeklętą ziemię w północną stronę. W centralnej północy, obok stajni, znajduje się połączenie 3 stref mapy. Na południe jesteśmy my. Zachodnia ścieżka to tereny pomarańczowego, ma tam 2 Nekropolie. Wschodni kierunek doprowadzi nas do purpurowego i podziemi. Purpurowy ma 1 Nekropolię na powierzchni i jedną w podziemiach. Można zacząć zarówno od lewej, jak i prawej ścieżki. Idąc w lewo, spotkamy po prostu 2 Nekropolie pomarańczowego, bez monolitów i innych udziwnień. Idąc na rozwidleniu na wschód najlepiej najpierw zdobyć Nekropolię od purpurowego, a później wejść w monolit na północ od niej. Przenosi on do obszaru w centrum mapy. Na północ od monolitu jest neutralny zamek Castle. W pobliżu są też 2 drogi do podziemi (klasyczny portal i zielony monolit), tam też jest druga (i ostatnia) Nekropolia purpurowego. Rozwidlenia dróg oczywiście trzeba pilnować, żeby nikt niepowołany się nie szwendał. Po zdobyciu wrogich zamków odwiedzamy lokacje bonusowe, gildie magów.

Na mapie występuje dwóch jasnowidzów, opłaca się wykonać misję tylko tego w lewym górnym rogu (nagroda wiedzowa). Ostatnim elementem jest zabicie Sandro, droga do niego wiedzie niebieskim monolitem w lewym dolnym rogu mapy. Miecz Sprawiedliwości i Hełm Boskich mocy przeniesione zostaną do kolejnego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 4- Twisted Tunnels

Niesamowicie łatwy poziom, można go ukończyć nawet w 2 tygodnie. Dzięki magii możemy spokojnie wygrywać wszystkie bitwy nawet bez wojska, więc nie ma się co ociągać. Tym razem będziemy walczyć na malutkiej, jednopoziomowej mapie przeciwko zamkowi typu Lochy. Cała mapa to mini-labirynt. Mamy 3 wrogów, każdy z nich ma 1 zamek. Oprócz tego, na mapie jest jeszcze 1 neutralny zamek Castle. Właśnie jego powinniśmy szybko zdobyć, idąc jedyną drogą. Następnie ‘z rozpędu’ idziemy w prawy górny róg mapy, zajmując Lochy od zielonego. Na mapie na początku szwenda się wielu bohaterów, ale łatwo ich szybko poubijać. Kierujemy się teraz na zachód, w stronę naszego ‘pierwszego’ zamku. W rogu jest Biblioteka Oświecenia oraz Tarcza Lwiej Odwagi, którą będziemy mogli przenieść do następnego poziomu. Później kierujemy się na południowy-wschód, gdzie są kolejne Lochy. Ostatni zamek wroga jest w prawym dolnym rogu. Po jego zdobyciu kończymy ten prosty poziomik.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 5– Jorm’s Ambush

Piąty poziom rozgrywany jest na malutkiej mapie z rozbudowanymi podziemiami. Mamy 1 wroga, purpurowego. Ma on Inferno na powierzchni i Nekropolię w podziemiach. Jest (niestety) też sojusznik, ma on 1 Lochy w podziemiach. Na początku powinniśmy od razu uderzyć na południowy-zachód, aby zdobyć wrogie Inferno, to nietrudne przy pomocy magii. Musimy też wziąć artefakt dla jasnowidza- mieszek na północy. Prócz tego jasnowidzowie szukają kart, wozu i butów, ale nagrody są nędzne. Z mieszkiem idziemy w lewy-dolny róg, gdzie jest zielony klucznik. Następnie odwiedzamy bohaterami lokacje bonusowe, gildie, na koniec udajemy się do prawego, górnego rogu, gdzie leży poszukiwany Duch Opresji. Leżący obok Naszyjnik Boskich mocy będziemy mogli przenieść do kolejnego poziomu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 6– Old Wounds

Szósty poziom rozgrywany jest na dużej mapie. Nie jest trudny, ale trzeba stoczyć mnóstwo walk. Na szczęście naszą przewagą są bardzo rozwinięci bohaterowie. Są też podziemia, ale nie możemy do nich wejść, więc cała rozgrywka toczyć będzie się na powierzchni. Na mapie występuje dużo zamków- 3x Castle, 6x Lochy i 6x Inferno. Mamy 3 wrogów, pomarańczowy i purpurowy mają na początku po 2 zamki, a jasnoniebieski 3.

Na początku najlepiej zacząć agresywnie, z pomocą magii. Nieopodal znajdziemy Sandały Świętego, przenoszone do kolejnego poziomu. Jeden silny bohater (np. Tarnum) niech idzie na północ, zaatakować zamek pomarańczowego. Wtedy uzyskamy bezpieczny dostęp do całej lewej-górnej części mapy. Drugi silny bohater powinien pójść od razu na wschód, gdzie jest neutralny Castle. Na południe od niego niestety jest monolit wyjścia. Wejście jest w ukrytym, niedostępnym zamku pomarańczowego w PODZIEMIACH. Dlatego też często coś będzie wyskakiwało z tego monolitu, najlepiej w miarę możliwości pilnować wyjścia z monolitu silnym bohaterem. Reszta niech zajmuje kopalnie i zbiera skarby, których jest mnóstwo. Posiadając lewą-górną cześć mapy, możemy kontynuować ekspansję. Północnym bohaterem warto wejść na okręt i zdobyć 2 zamki na wyspie. W centrum wyspy są 2 bramy graniczne, strzeżone przez Arcydiabły. Za nimi jest Amulet Magicznej Wizji, czyli poszukiwany artefakt. Jeżeli umiemy pokonać obrońców i zależy nam na czasie, możemy już zakończyć poziom- drugą bramę otworzy tylko Tarnum.

Warto jednak rozwinąć lepiej bohaterów. W prawym górnym rogu jest zamek Inferno oraz monolit, który przenosi nas w okolice naszej stolicy. Reszta bohaterów powinna w tym czasie wyzbierać skarby oraz zdobyć zamki w centrum i lewym-dolnym rogu mapy (łącznie 2 Inferno, 1 Lochy, 1 Castle). Teraz wystarczy zdobyć prawy-dolny róg mapy by pokonać wrogów. Mi udało się to w ciągu miesiąca na najtrudniejszym poziomie, bez Magicznego Portalu. Pomarańczowemu został jeden zamek za tym przeklętym monolitem, więc wzmacniamy obronę wyjścia i bierzemy się za odwiedzanie bonusów i gildii. Dopiero w tym poziomie trafił się czar Magiczny Portal. Jak napisano wcześniej, artefakt kończący poziom jest na wyspie. Kluczników nie musimy koniecznie odwiedzać, bo odsłaniają dostęp tylko do siedlisk stworów i innych dziwnych miejsc.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 7- The Queen’s Command

Siódmy poziom to malutka mapa z podziemiami. Jest na niej 5 graczy i 5 zamków, wszystkie Inferno (nasz niestety też). Dwóch z graczy (obaj w podziemiach) to nasi ‘kochani’ sojusznicy. Jeśli mamy ‘Magiczny Portal’, warto szybko przenieść się do ich zamków i pozajmować przed nimi kopalnie. Wrogów jest dwóch- pomarańczowy jest zamknięty i na razie nie powinniśmy się nim przejmować. Purpurowy ma tereny na południe od naszych i powinniśmy zdobyć szybko jego zamek, niestety musimy w tym celu przejść przez silny garnizon. Jednakże z magią da się to zrobić już w 1 tygodniu. Po wyeliminowaniu purpurowego wyłączamy ruch ‘wrogów’ w opcjach (żeby nasi sojusznicy nie trwonili naszego czasu) i odwiedzamy bonusy na powierzchni, a następnie udajemy się do podziemi przez jasnoniebieski monolit na zachodzie. W podziemiach też jest trochę bonusów dla bohaterów, a w ich lewym górnym rogu jest czerwony klucznik. Po jego odwiedzeniu udajemy się w prawy górny róg powierzchni, gdzie jest monolit, prowadzący do pomarańczowego wroga (musimy mieć nieco wojsk przy sobie). Po jego zabiciu przechodzimy do ostatniego poziomu. Jeśli zebraliśmy wszystkie składniki, w tym poziomi powinniśmy mieć Miecz Anielskiego Sojuszu.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 8- Never deal With a Demon

Ostatnia mapa tej kampanii rozgrywana jest na średniej wielkości mapie, ze skromnymi podziemiami. Jest 6 graczy- my z sojusznikiem przeciwko 2 wrogom „otwartym” (zielony i niebieski) oraz 2 wrogom „zamkniętym” (różowy i pomarańczowy). Są też 3 neutralne zamki (2x Castle i Nekropolia). Neutralne Castle da się zająć tylko, gdy posiadamy postać 30 poziomu. Bez tego też łatwo przejść poziom. Nasi drugorzędni bohaterowie niestety nie przeszli do ostatniego poziomu. W podziemiach mamy 2 nowych, bardzo silnych bohaterów, niestety są zamknięci. Wokół nich jest pełno siedlisk (np. darmowych Niziołków-120 tygodniowo). Na początku powinniśmy zająć okoliczne lokacje i pozbierać skarby, zanim zrobi to nasz sojusznik (który szybko nas odwiedzi). Na północ od zamku jest czarny klucznik, a na północny wschód więzienie z silnym bohaterem. Idąc dalej tą ścieżką napotkamy Inferno od zielonego, a w lewym górnym rogu Nekropolię niebieskiego. Po wyeliminowaniu tych 2 wrogów idziemy do zielonego klucznika na północy, następnie w prawy górny róg do monolitu. Tam jest czerwony klucznik. Uzyskamy w ten sposób dostęp do różowego, chronionego dotychczas czerwonymi bramami w kilku miejscach. Po zabiciu różowego powinniśmy dobrze się uzbroić, gdyż władca krainy- Deezelisk jest całkiem silny. Posiada Bóstwo Ognia w swym zamku oraz Zbroję Przeklętego. Na szczęście współczynniki ataku i obrony będą po naszej stronie, dlatego można wykończyć to TAK. Droga wiedzie ścieżynką na zachód od Inferna różowego. Po zabiciu Deezeliska kończymy całą kampanię Conquest of the Underworld.

(kliknij, aby powiększyć)

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Tarnum bez artefaktów:


Inne Kampanie Heroes Chronicles:

Chronicles


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

7 thoughts on “Kampania2: Podbój podziemi- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. mi ci cholerni sojusznicy zabrali naszyjnik i hełm boskich mocy i teraz nie złoże tego miecza anielskiego sojuszu:(

    od Admin: Zagraj poziom jeszcze raz, tym razem bardziej się spiesząc 🙂 Ci sojusznicy są chyba gorsi, niż wrogowie…

  2. Witam!

    Gram właśnie tą kampanię i jestem dopiero po drugiej mapie – i mi też sojusznicy zabrali już hełm.

    Ale mam pewną teorię na ich temat – wydaje mi się, że to jest błąd. Oni nie powinni być z nami w sojuszu. Po pierwsze nic w fabule nie jest wspomniane o tym, po drugi z jakiego powodu mielibyśmy mieć sojusz z Diabłami? I po trzecie w początku jest wspomniane, że wróg będzie atakował z 3ech stron – a przez ten sojusz atakuje tylko z 2uch. Pozdrawiam! 🙂

  3. W 3 misji pomarańczowy pokonał Sandro i musiałem rozpocząć jeszcze raz tą misje, ale z ciekawości: czy istnieje szansa by inaczej wygrać ten poziom???

    1. Jedynie przez uzyskanie dostępu do czaru Wrota Wymiarów (zamek Sandro jest położony niedaleko jego lokalizacji w podz)

      O ile lot nie jest zablokowany to Wrota już tak.

  4. Na 1 poziomie mamy w chatce czarownicy(Obok Castle naszego) M. Ziemi. Najlepiej nauczyc sie jej po osiągnięciu limitu. Najprostsza kampania Z H3 do zrobienia na niemozliwym.

  5. sądzę, że mam zabugowaną wersję tej kampanii, ponieważ w paru misjach mam „sojusznika” o którym nie wspomina fabuła (i przez co jeszcze misje stają się strasznie łatwe). Można to jakoś odkręcić i zmienić ustawienia?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top