Heroes 3 – Ciekawostki i Galeria

Heroes 3 Ciekawostki

W tym rozdziale umieszczono różne triki i ciekawostki związane z Heroes 3. Więcej podobnych „kwiatuszków” znajdziemy w rozdziałach: EkonomiaStrategia WalkiStrategia Mapy oraz ewentualnie Idiotyzmy AI oraz opisach Zamków. Jeżeli znasz jeszcze jakieś triki- wpisz je w komentarzach u dołu strony.

Jednorożce

– Oddziały dotykające Jednorożca na polu walki są odporne na czary.

 Gorgona

– Porażający wzrok Gorgon zabija 1 jednostkę na każde 10 atakujących Gorgon. Nie liczy się siła atakowanej jednostki, dlatego najlepiej atakować oddziały 7-go poziomu.

Szybkość Heroes

– Jak zostajemy na noc w zamku (np. żeby naładować punkty magii), warto bohaterowi zostawić najszybszą jednostkę, a  resztę przenieść na noc do garnizonu. W następnej kolejce bohater będzie miał więcej punktów ruchu.

-Aby przechodzić pomiędzy Monolitami Przejścia lub Portalami Ziemi bez straty punktów ruchu, możemy do przejścia „w miejscu” użyć Spacji.

-Aby przyspieszyć grę, należy wyłączyć (wyciszyć w opcjach) dźwięk. Wtenczas nie będziemy zmuszeni słuchać melodii przed każdą walką oraz innych dźwięków, spowalniających rozgrywkę.

– Artefakt Piorun Tytana tworzy (za darmo) księgę zaklęć bohaterowi, który jej nie posiada.

Pegazy

-Obecność Pegazów lub Srebrnych Pegazów w naszej armii powoduje, że wszystkie zaklęcia przeciwnika są droższe o 2 punkty many.

Bohater z Tawerny

– Po pokonaniu silnego bohatera wroga (jak ucieknie przed końcem walki) warto zajrzeć do tawerny, jest duża szansa że go tam znajdziemy, a po podejrzeniu jego ekranu możemy uznać że jest on nam potrzebny.

– Grając w sojuszu z graczem komputerowym, często on wysyła nam surowce, kiedy nam ich brakuje. Niekiedy można zbić na tym trochę kapitału, np. sprzedając do zera surowce, których nasz sojusznik posiada w nadmiarze. Można też wynająć bohatera w zamku sojusznika i wyzbierać wszystkie skarby.


Chatki Wiedźmy i UczeniChatka i Uczony

– Na mapie często występują powyższe budynki, z obu możemy nauczyć bohatera drugorzędnej umiejętności. Aby zapobiec nauczeniu się jakiegoś badziewia, najlepiej zapisać stan gry przed odwiedzeniem takiej lokacji.


Okopanie brzegu morza

Okopanie

– Każdy bohater, w celu poszukiwania Graala posiada opcję kopania. Możemy jej użyć przy brzegu morza, co uniemożliwi bohaterom (również, a może zwłaszcza wrogim) wyjście w tym miejscu ze statku. Można też na brzegu poustawiać bohaterów lub statki, wtedy też nawigator nie będzie mógł wyjść na ląd w tym miejscu.

Arcymagowie

– Arcymagowie nie dostają kary za strzał przez mury, podczas atakowania zamku.

Heroes 3 Kościeje

– Nekromancja jak wszyscy wiemy wskrzesza Szkielety z zabitych jednostek. Różnice wynikają, gdy wszystkie 7 slotów armii jest zajęte. Gdy w żadnym z 7 slotów nie ma Szkieletów ani Kościei, wtedy nie wskrzesimy nic. Kiedy z kolei mamy Kościeje, a nie ma Szkieletów, wtedy wskrzeszą się Kościeje- niestety mniej, niż po tej samej walce mogłoby się wskrzesić Szkieletów.

Szczęście w Heroes 3

– Szczęście jednostki powoduje zwiększone obrażenia przez nią zadawane. Niestety, w przeciwieństwie do bonusów morale (które działają w myśl zasady- im więcej tym lepiej), maksymalny poziom szczęścia to 3. Każdy kolejny bonus będzie bezużyteczny, redukowany przez „czary” do 3 punktów. Dlatego też nie opłaca się mieć umiejętności Szczęście u bohatera, bo każdy artefakt je zwiększający nie będzie działał.

Heroes 3 Siedliska

–  W stacjonarnych legowiskach stworzeń na mapie możemy kupić trochę wojska. Jednostki poziomu 1-go są za darmo, za lepsze niestety musimy zapłacić. Rekrutacja jest możliwa co tydzień. Niestety stworzenia nie kumulują się w legowisku (tak jak to było w HOMM2), więc jak w danym tygodniu nie kupimy tam jednostek, to one przepadną bezpowrotnie.

 

Gildia Złodziei

Gildia Złodziei

– W Gildii Złodziei (lub Zbójnickiej Kryjówce na mapie) możemy poznać aktualne statystyki wszystkich graczy. Aby poznać pełne dane potrzebujemy 5 Tawern. Najważniejsza informacja to Siła Armii, choć dobry gracz potrafi pokonać mocarza armią teoretycznie najsłabszą. Kiedy to my mamy najlepszą- wtedy nie mamy już w ogóle się o co martwić. Oprócz tego możemy sprawdzić który gracz jest najlepszy w: Ilości posiadanych zamków, ilości bohaterów, zasobności w złoto, drewno i kamienie oraz materiały rzadkie. Kolejne statystyki to liczba odkrytych Obelisków, łączna ilość (nie mylić z jakością) posiadanych artefaktów, oraz dochody państwa (tu komputer ewidentnie oszukuje).


Kody i Cheaty do Heroes 3:

Kody w Heroes 3 działają tylko w single-player. Aby je wpisać, najpierw naciskamy klawisz TAB, a po wpisaniu komendy wciskamy Enter. Nie przesadzajcie z Cheatami 🙂

Odrodzenie Erathii – Restoration of Erathia
NWCONLYAMODEL – buduje wszystkie budynki w zamku
NWCAVERTINGOUREYES – aktywny bohater dostaje po 5 archaniołów w każdym wolnym slocie na armię
NWCANTIOCH – aktywny bohater otrzymuje wszystkie machiny wojenne
NWCIGOTBETTER – aktywny bohater awansuje na kolejny poziom doświadczenia
NWCCASTLEANTHRAX – bohater otrzymuje szczęście = 3
NWCCOCONUTS – aktywny bohater ma nieograniczone punkty ruchu na mapie
NWCMUCHREJOICING – aktywny bohater otrzymuje maksymalny bonus do morale
NWCALREADYGOTONE – ukazuje strategiczne elementy mapy
NWCGENERALDIRECTION – odkrywa całą mapę
NWCSHRUBBERY – dodaje złoto i surowce
NWCTIM – aktywny bohater wyposażony jest we wszystkie czary i dostaje bonus 1000 pkt magii
NWCFLESHWOUND – aktywny bohater dostaje Czarnych Rycerzy w każdym wolnym slocie na armię

Ostrze Armageddonu – Armageddon’s Blade
NWCCORUSCANT – buduje wszystkie budynki w zamku
NWCPADME – aktywny bohater dostaje po 5 archaniołów w każdym wolnym slocie na armię
NWCR2D2 -aktywny bohater otrzymuje wszystkie machiny wojenne
NWCQUIGON – aktywny bohater awansuje na kolejny poziom doświadczenia
NWCPODRACER – aktywny bohater ma nieograniczone punkty ruchu na mapie
NWCPROPHECY – odsłania całą mapę-puzzle (do szukania Graala)
NWCMIDICHLORIANS – aktywny bohater wyposażony jest we wszystkie czary i dostaje bonus 1000 pkt magii
NWCDARTHMAUL – aktywny bohater dostaje Czarnych Rycerzy w każdym wolnym slocie na armię
NWCWATTO – dodaje złoto i surowce
NWCREVEALOURSELVES – odkrywa całą mapę


Cień Śmierci – Shadow of Death

NWCZION – buduje wszystkie budynki w zamku
NWCTRINITY -aktywny bohater dostaje po 5 archaniołów w każdym wolnym slocie na armię
NWCLOTSOFGUNS -aktywny bohater otrzymuje wszystkie machiny wojenne
NWCNEO – aktywny bohater awansuje na kolejny poziom doświadczenia
NWCFOLLOWTHEWHITERABBIT – bohater otrzymuje szczęście = 3
NWCNEBUCHADNEZZAR – aktywny bohater ma nieograniczone punkty ruchu na mapie
NWCMORPHEUS – aktywny bohater otrzymuje maksymalny bonus do morale
NWCORACLE – odsłania całą mapę-puzzle (do szukania Graala)
NWCWHATISTHEMATRIX – odkrywa całą mapę
NWCTHECONSTRUCT – dodaje złoto i surowce
NWCAGENTS – aktywny bohater dostaje Czarnych Rycerzy w każdym wolnym slocie na armię
NWCTHEREISNOSPOON – aktywny bohater wyposażony jest we wszystkie czary i dostaje bonus 1000 pkt magii

Pole Bitwy Heroes


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

40 thoughts on “Ciekawostki i Galeria- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. MImo, że Heroes 3 znam od 2002 roku, tą ciekawostkę odkryłem przedwczoraj!
    Dotyczy golemów. Jak wiemy, każdy golem otrzymuje mniejsze obrażenia od czarów.
    Jak wiemy, po zbudowaniu cytadeli (budynku) pod murami Fortecy pojawiają się miny, które wybuchają i ranią.
    Umiejętność golemów oprócz magii, ZMNIEJSZA OBRAŻENIA OD TYCH WŁAŚNIE MIN, mimo, że one nie są ,,magiczne”.
    Nawet po tylu latach nie znamy w 100% tej gry, a jedynie w 99% 🙂
    Pozdrawiam. Ciekawostka godna wpisania na twoja listę, adminie. Szacun za to o monolitach, nie wiedziałem

    od Admin: Czort wie, czy te miny jednak nie są „magiczne”? Może Arcymagowie się nudzą w tym zamku (brak kobiet) to dla zabicia czasu zaczarowują te miny 🙂

      1. Nagi to od pasa w dół płazy, więc najważniejszego brakuje, więc Magowie wypieszczą górę, a potem idą zaczarowywać miny 😛

    1. Jak wiemy bywają bardzo irytujące ale wystarczy na początku walki rzucić czar rozproszenie zaklęć i wszystkie miny znikają

  2. Kolejną ciekawostką jest to, że da się zrobić tak, aby bohater chodził po mapie bez armii. W bitwie przywołujemy żywiołaki i wygrywamy bitwę tracąc wszystkie jednostki oprócz przywołanych żywiołaków. Jak wiadomo, one znikają po zakończeniu bitwy, więc zostajemy bez ani jednej jednostki 🙂

    Od Admin: W mojej wersji gry w opisanej sytuacji obaj bohaterowie znikają z mapy, a ten który „wygrał” jest do kupienia w tawernie.

    1. To chyba zależne od wersji. W wersji Gold, na ostatnim patchu ( a może nawet i bez niego ) po straceniu wszystkich jednostek oprócz tych przywołanych to mimo zwycięstwa też przegrywamy 🙂 znikają obaj bohaterowie z mapy ew bohater i strażnicy z którymi walczyliśmy 😉 Ba, nawet zauważyłem bardzo ciekawe zachowanie bohatera komputerowego. Mianowicie…
      Mamy magię ziemi na mistrzowskim i czar wskrzeszanie. I teraz już przykładowo – walka dobiega końca, przeciwnik ma 5 szarych elfów, my 50 przywołanych żywiołaków ziemi. Oczywiście on jest szybszy więc zaczyna 15tą rundę i wiecie co robi? NIE STRZELA, podchodzi do naszych żywiołaków i używa ataku bezpośredniego! Dostaję kontre i ginie, a my mimo zwycięstwa razem z nim 🙂 Nie zdążyliśmy użyć wskrzeszenia na swoich jednostkach. Cwane, nie? 😉

      I oczywiście zastanawia mnie fakt jak wykonać atak bezpośredni strzelcem, który posiada strzały i nic przy nim nie stoi… nie znalazłem jeszcze nigdzie odpowiedzi na to. 🙂

      1. Gdybym tworzył np. Heroes 22 to dałbym strzelcom możliwość do wyboru ataku wręcz/dystans jeśli wróg stoi w zasięgu ruchu.

        Natomiast Panie Anonimie – chyba trochę niedokładnie to opisałeś. Elfy mają 24 amunicji szare strzelają 2 strzały na turę więc już w 13 turze powinno braknąć amunicji. Jeśli przeciwnik nie miał wozu (Bastion ma namiot) to chyba nic w tym dziwnego. Jeśli miał wóz lub zmusiłeś w walce elfa do przynajmniej 3 tur ataku wręcz to wtedy jest to niesprawiedliwe (może bug gry lub możliwość dana przez twórców tylko kompowi).

  3. Być może było to gdzieś już opisywane na stronie, ale podrzucę:
    Odwiedzając fabrykę golemów na mapie, jeśli posiadamy kamienne golemy, zostaną one automatycznie ulepszone na żelazne – i to za darmo

    1. Tak samo jest z kawalerzystami. Jeżeli odwiedzisz stajnie na mapce to oprócz dodatkowych ruchów bohatera ulepszy się też posiadany oddział

  4. mając magię ziemi expert i duuużo many (wskazana inteligencja) możemy wygrywać z każdym bez strat. Oślepiamy ostatnią żyjącą jednostkę wroga i zaczynamy wskrzeszanie, potem bronimy się wszystkimi jednostkami i znowu wskrzeszamy. Długość oślepienia zależy głównie od naszej MOCY (zawsze można rzucić oślepienie jeszcze raz. Warto mieć artefakt KAJDANY przez co wróg nie może się poddać i pokrzyżować naszych planów.

    od admin: Jeżeli wróg ma przeważającą armię lub magię, to możemy nie nadążać ze wskrzeszeniem (np. on może dla odmiany walić w nas implozją).

  5. Armia Umarłych

    Witam mam mały problem mianowicie chciałbym zrobić w edytorze jak najlepsza postać z nekropolii. Zapewne najlepszy jest Isra bo ma specjalność nekromancja i potrafi robic duze oddzialy. Oprocz kajdan, plaszczu krola i ostrza armagedonu jakie moglibyscie mi polecic umiejetnosci drugorzedne i jakie artefakty. Te umiejetnosci to napewno nekromancja na ekspercie ale co jeszcze jest najbardziej przydatne.

    od Admin: Na pewno logistyka, mądrość i magia ziemi, ewentualnie łucznictwo (dla Liszy z płaszcza) i płatnerz. Z artefaktów (biorąc pod uwagę miejsca zajęte przez płaszcz, miecz i kajdany) rękawice jeźdźca, czterolistna koniczyna, jakiś fajny hełm, zbroję i tarczę.

  6. zauważyłem, że gdy użyjemy czar ,,ochrona przed ogniem” a potem zaatakujemy armagedonem, to ochroniona jednostka dostaje mniejsze obrażenia.

    od Admin: To chyba normalne, podobnie jest np. z kulą ognia i innymi żywiołami/ochro nami. Lepszy czar Antymagia, który chroni całkowicie.

  7. czy ktoś mi powie czy te kody używa się i działają tylko w grze w sieci? bo w domowej wersji nijak nie mogę ich ściągnąć,Może potrzebne jest coś jeszcze? Korzystając z wszelkich rad nie mogę pokonać legionu nag przy niebieskim namiocie i nie wyrabiam w 6-mcy, Nie sposób dorobić się silnej armii i mając porządne czary i tak nie udaje mi się. Mając czar chodzenia po wodzie i tak nie mogłam przejść na wyspy.Chodzi o kampanię Ostrza Armagedonu z czarodziejskimi smokami.Jak zabiorę z poprzedniej kampanii pierścień dyplomaty to nie mam zaklętego naszyjnika lub odwrotnie. Nie mam już cierpliwości a tak jestem zawzięta, bo Odrodzenie Erathii przeszłam całość. Proszę pomóżcie

    od Admin: Kody działają normalnie, w kampaniach też. W grze multiplayer nie działają. Jak nie umiesz uczciwie rozwalić tego legionu Nag to znaczy, że coś robisz źle- wystarczy je spowolnić i ostrzeliwać z daleka.

  8. W sprzedawcy artefaktow jak mamy duzo artefaktow w sakwie, zaznaczamy najbardziej wartosciowy, naciskamy strzalke i nam zmienia na nastepny, ale cena sie nie zmienia, wiec dostajemy kase/zasoby za wartosciowy nie sprzedajac go, tylko jakis inny. Komp tego nie wykrywa jako cheat, a zwykle daje to przewage wygrywajaca gre jak sie sprzeda wystarczajaco duzo. Musi byc wiecej niz 5 artefaktow w sakwie, zeby moc przesuwac strzalka.

    Jak gramy przez siec, podczas ruchu przeciwnika mozna wejsc w swoj zamek i w prawym dolnym rogu right-clicknac na miniaturke swojego zamku. Pokazuje nam informacje o zamku wroga, ktory sie wlasnie rusza. Pokazuje tez dokladna ilosc wojska przeciwnika w garnizonie. Nie polecam klikac na miniaturki w sytuacji, kiedy my mamy dwa lub wiecej zamkow, a przeciwnik jeden. Klikajac na drugi zamek gierka wariuje i sie wylacza. Jesli mamy taka sama liczbe zamkow, wszystko jest cacy, widzimy informacje o kolejnych zamkach.

  9. Mając płaszcz cieni i expert necromanie, po wygranej walce dostajemy lisze, ale jeśli wszystkie 7 slotów jest zajętych a posiadamy arcylisze wtedy dostaniemy arcylisze tak samo ma miejsce z zombie i jak wcześniej opisane szkieletami pod warunkiem że w oddziale są ulepszone jednostki, podstawowych postaci i wszystkie sloty są zajęte. Pzdr

    od Admin: Uzupełnię tylko o fakt, że tych ulepszonych jednostek dostaniemy trochę mniej.

  10. Jesli chcemy sprzedac artefakty w zamku prznosimy najdrozszy artefakt do ekwipunku a nastepnie w jego miejsce przesuwamy jakis inny np. slow scroll i kosztuje tyle samo co najpotężniejszy artefakt

  11. Jeżeli zrobimy wymianę z sojuszniczym bohaterem komputera możemy przeciągnąć np. centaury na czarne smoki i one zamienią się miejscami w tym momencie mamy czarne smoki za prawie za free

    od Admin: Słusznie, lecz po co Centaury w liczbie mnogiej? 😉 Wystarczy mu jeden.

  12. Niech mnie ktoś powie bo nie wiem a gram od 10 lat, jak to sie dzieję, że jeśli osiągniemy współczynnik 99 (u mnie był to atak) przy zdobyciu dodatkowego dużego doświadczenia (walka bądź puszka pandory-tak było u mnie, lub choćby biblioteka oświecenia) współczynnik ataku przeskoczył na 0. Stwierdziłem, ze dochodzi do tego tylko w przypadku większego doświadczenia (przy którym wskakujemy na nast poziom) badź biblioteki, bo w budynkach dających +1 ataku np nie dochodzi do tego przeskoku z 99 na 0. Ciekawi mnie ta sprawa, bo jest strasznie irytująca, nie często mi sie to zdarza, bo standardowe mapki na to nie pozwalaja. W tym przypadku była to bogata mapa ściągnięta z netu. Jest to błąd w grze? Zapewne nie idzie tego ominać?
    Kończąc ten wątek tylko dodam, ze przy wyzerowaniu współczynnika, pozostaje on bez zmian w przypadku dalszego progresu, czyli innymi słowy jak walnie z 99 na 0 to tak pozostanie, mimo np biblioteki oświecenia. PS. Ktoś znalazł jeszcze inne rażące błędy?

    od Admin: U mnie zawsze licznik zatrzymywał się na 99 i tak już zostawał.

    1. też kiedyś miałem (może ze 2-3 razy) przeskok z 99 na 0
      polecam nabić 99 ataku i założyć artefakty dodające dużo ataku (tak z 20) i wtedy przeskoczy na 0.
      To nie działa na zasadzie że mamy 99 dostaniemy +1 i już jest 0
      trzeba wbić kilkanaście dodatkowych punktów

    2. Rzeczywiście jest tak jak mówisz, zagrałem ponownie tą mapkę i w przypadku gdy starałem się przy 99 zbyt wielu punktów nie nabijać na ten współczynnik, to pozostawał bez zmian.

      W innym przypadku (nie wiem dokładnie ilu poziomów punktów, przeczuwam że grubo ponad 10) przeskakuje z 99 na 0.

    3. Może miec to związek z prawdopodobnym użyciem zmiennej sbyte do przechowywania wartości ataku ! Maksymalna wartość sbyte wynosi : 127

    4. Jeszcze nigdy nie miałem żadnego współczynnika na 99. Co to za mapa żeby tak dlugo grać? Gdzie to znaleźć mogę?

      od admin: Mapa „Battle of glory”, jest do pobrania w dziale z mapami.

  13. W szkieletorni z każdej jednostki dostajemy szkielety. Z każdej, poza smokami. Dowolny rodzaj smoka daje Drakolicza.

    od Admin: Smoki owszem, ale za Hydry też. Te smoki nieraz trzeba wrzucić ulepszone, bo z nieulepszonych robi się normalny szkielet.

  14. Jeśli jednostki walczą na „naturalnym” dla siebie gruncie, np. szkielety na przeklętej ziemi, czarty na ziemi wulkanicznej, pikinierzy na trawie, behemoty na ziemi skalistej, harpie w podziemiach, to mają w walce z góry +1 do szybkości. Do tej pory nie zauważyłem żadnego wyjątku, ktoś widział, niech da znać

  15. Dla mnie ciekawostką było (być może ktoś już o tym pisał, ale nie zauważyłem), że za posiadanie siedliska stworzeń otrzymujemy przyrost +1 tych stworzeń we wszystkich zamkach w których możemy je rekrutować. Przydatne jest to szczególnie w przypadku istot 7 poziomu. Dzięki temu np. dwie ostatnie kampanie „Festiwal Życia” (Armageddon’s Blade) i ostatnia kampania „Podziemia i diabły” (Restoration of Erathia) stają się o wiele prostsze.

  16. Witam, nie zauważyłem, żeby ktokolwiek opisał następujący trik, albo po prostu błąd w grze…..w niektórych zamkach można sprzedać/kupić artefakt (wiadomo im lepszy artefakt tym większa jego wartość)…można wybrać najlepszy artefakt z paska, wybrać za co go chcemy sprzedać (kasa czy surowce) i nie sprzedawać tylko strzałkami w pasku przełączyć na inny gorszy artefakt. Wartość sprzedaży się nie zmieni, a sprzedamy gorszy artefakt za wartość tego najlepszego.
    Pzdr dla wszystkich fanów H3.

    1. Wartość zostaje tylko na „wyświetlaczu”. Sprawdzałam to wielokrotnie: przypisana zostaje odpowiednia wartość za dany artefakt, tj: np: jeżeli chcesz sprzedać zbroję cudów za 10k, a potem przełączysz na czterolistną koniczynę za 1k, to mimo iż nadal wyświetla 10k otrzymasz tylko 1k…. Więc raczej nic z tego 🙁

  17. witam a ja znam taki trik uczymy bohatera mądrość bezużytecznego sokolego wzroku i nauki czarów jeszcze tylko musi umieć oślepienie posiadać 6 dżinów i parę jednostek 7 poziomu (zależy od trudności walki) rozdzielamy dżiny po jednym w każdym oddziale jednostki 7 poziomu na środkowy slot idziemy na walkę na początek oślepiamy wrogiego stwora.Dżinami rzucamy czary wspomagające po swoich jednostkach każdy dżin po 3 razy czyli 18 razy zabijamy wrogiego stwora jednostką 7 poziomową po walce zaglądamy jakich czarów nauczył się nasz bohater i czego może nauczyć bohatera głównego.

  18. Jednym ze sposobów poruszania sie po mapie samym bohaterem jest wykonanie zadania na przyniesienie armii. Np. jesli w quest’cie każą nam przynieść 20 pikinierów i tylko takie jednostki będziemy mieli, to po oddaniu możemy chodzić bez armii (aż do napotkania jakiegokolwiek przeciwnika ;D)

  19. Jeśli mamy w armii kawalerzystów i odwiedzimy na mapie stajnie, to automatycznie (i za darmo) przemieni nam w chempionów 🙂

  20. Istnieje wzajemna nienawiść między:
    dżinami a ifrytami, czarnymi smokami a tytanami, diabłami a aniołami, te jednostki mają bonusy do ataku walcząc przeciwko sobie.

    od Admin: To prawda, bonusy wynoszą+50%, lecz jest trochę więcej „nienawidzących ” się jednostek (np. niektóre żywiołaki między sobą), wszystko opisane jest w charakterystyce Zamków przy konkretnej jednostce.

  21. Próbowałam wczoraj, trochę z ciekawości, zastosować jakiegoś cheata. Wcisakm tab, wpisuje kod (wyświetla się na dole to co wpiszę) i wciskam enter. Ale nic się wskutek tego nie dzieje:(. Macie pomysł dlaczego?

    od Admin: Pewnie źle wpisujesz, albo do innej wersji niż masz. Są 3 rodzaje kodów, to spróbuj po jednym z każdego.

  22. Na mapie występują świątynie które dodają nam morale na następnej bitwy, normalnie dodają jeden punkt, jeśli jednak wejdziemy tam siódmego dnia (niedziela) dostaniemy dwa punkty. Ciekawy chrześcijański akcent w grze 😀
    Odkryłem podczas kampanii igranie z ogniem. Warte wpisania na listę ciekawostek.

    1. To zależy…
      Niedziela w chrześcijaństwie to pierwszy dzień tygodnia a nie siódmy 😛
      A sam fakt bardzo interesujący.

  23. Feniksy są odporne na czar Armagedon tak samo jak czarne smoki i żywiołaki ziemi. Dzięki temu można w 1 turze wygrać walkę.

    od admin: złote smoki również są odporne, ifryty/mirydy chyba też.

  24. Nie wiem czy komuś się to przyda, może to prosty trik i każdy tak robi, ale ja nie zbieram armii w taki sposób, że latam głównym bohaterem po miastach tylko uczę 'łosia’ miejskiego portalu, on przenosi się po kolei do każdego miasta po interesujące mnie jednostki i następnie przekazuje je mi 🙂 albo coś innego : jeśli nie mamy dyplomacji, a np. z więzienia na mapie dostaniemy bohatera z dyplomacją na mistrz to uczymy go wizji, oddajemy kilka artefaktów zwiększających moc i dajemy kilkanaście jednostek 6 i 7 poziomu i niech biega i rzuca czar wizja przy każdej jednostce stojącej na mapie, którą chcielibyśmy przyłączyć 🙂 Inna rzecz, którą odkryłem to fakt, że posiadając nomadów w armii bohater nie dostaje kary za poruszanie się po piaszczystym terenie. Warto mieć w aktywnym ekwipunku artefakt 'kula osłabienia’ żeby móc rzucać czary na smoki 😉 Rozbójnicy w armii podają nam dokładne informacje o miastach wroga 🙂 Jak szybko wygrać walkę? Musimy mieć Co najmniej 2 jednostki poziomu 7-ego, w tym jedną która zionie (smoki, feniksy), 3 oddziały dobrych strzelców i pozostałe jednostki, które mają co najmniej 8-10 szybkości początkowej. Atakujemy, rzucamy przyspieszenie na siebie (z magią powietrza na mistrz) i atakujemy jednostki wroga zaczynając od najszybszej (jednostką, która zionie możemy zabić 2 jednostki wroga jednym atakiem pod warunkiem, że wrogie jednostki zajmują po 1 polu na polu bitwy i stoją obok siebie, wtedy zionięcie zahaczy obie jednostki zadając takie same obrażenia) i przy odrobinie szczęście wygrywamy walkę w pierwszej turze używając tylko 5 pkt. many 🙂

  25. Jeszcze jedna ciekawostka odkryta przed paroma sekundami 😉 kiedy wciśniemy klawisz 'v’ pokaże się Nam ekran taki jak po rzuceniu zaklęcia 'zasoby ziemi’ jednak nie zabierze nam ani jednego punktu many. Mao tego, to działa nawet jak nie mamy księgi zaklęć 🙂

  26. Kiedy gramy cytadelą, to warto wziąć Brona, bo jako jedyny bohater ma na samym początku jednostki 4-ego poziomu, a w cytadeli jednostką 4-ego poziomu są potężne bazyliszki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top