Warcraft 3: Frozen Throne. Nieumarli.

Poziom 6- Nowa Potęga w Lordaeronie

Poziom 6 – Nowa potęga w Lordaeronie

 

Zadania:

1. Zniszcz fioletową bazę Balnazzara

2. Odszukaj zaginione Krasnoludy z Klanu Żelaznej Kuźni

 

Szósty (typowo ekonomiczno-strategiczny) poziom kampanii nieumarłych jest bardzo trudny. Dowodzimy jednocześnie dwoma państwami- nieumarłymi (lewy-górny róg, z Sylvanas i Varimathras) i ludźmi (prawy-dolny róg, przymierze dowodzone przez Garithosa). Wrogów jest aż trzech (wszyscy to nieumarli). Pomarańczowy ma 2 bazy na zachodzie mapy (jedną małą i jedną średnią). Zielony ma 1 średnią bazę na południu. Fioletowy, główny wróg ma dużą bazę w centrum mapy. Pomarańczowy będzie atakował bazę Sylvanas, zielony bazę ludzi, a fioletowy naprzemiennie obie nasze bazy. Główne zadanie to zniszczenie fioletowej bazy, jednak najlepiej najpierw zniszczyć wszystkie pozostałe (aby mieć spokój podczas atakowania tej największej). Warto dorobić kilka wieżyczek strzelających przy wyjściach z baz, ale nie robimy ich obok siebie tylko rozproszone (bo wrogi bohater Balnazaar ma potężne trzęsienie ziemi, które ‘hurtowo’ zniszczy stłoczone wieżyczki). Balnazaar wychodzi z głównie tylko po to, by niszczyć nam wieżyczki (jak zniszczy wszystkie z brzegu to zazwyczaj wraca z powrotem do swojego miasta).

Chwilę po starcie otrzymamy drugie zadanie- uratowanie z pułapki zaginionych Krasnoludów. Są oni w prawym-górnym rogu mapy. Musimy szybko to zrobić, bo do tego czasu nie będziemy mieli możliwości rekrutacji Strzelców, ani budowy Warsztatów. Oczywiście wszystkie Krasnoludy dołączą do nas (koniec questa nr2), co da nam wystarczające siły na zniszczenie zielonej osady wroga, co bezzwłocznie robimy (także, żeby… stracic trochę wojsk i zbić koszt wydobycia złota)- wpadamy tam wszystkim co mamy i zamieniamy w pył. Po zniszczeniu zielonego nie będą groziły nam ataki od zachodu na bazę Przymierza. Ważne, żeby ubić mu wszystkich Akolitów, bo inaczej nawet jeden zdoła odbudować całą bazę z powrotem. W miejscu bazy zielonego, w razie potrzeby możemy zbudować kopalnię złota (raczej nie trzeba jej bronić, przynajmniej mi nikt jej ani razu nie zaatakował).

Teraz możemy naszymi umarlakami ciachnąć małą (północną) bazę pomarańczowego, jest strasznie słaba i nie będzie długo stawiać oporu, więc nie ma co się nad nią dłużej rozwodzić.

Następnie musimy zdecydować, czy dobijamy pomarańczowego, czy od razu atakujemy fioletowego. Południowa baza pomarańczowego jest dosyć dobrze broniona, zatem problemy mogą wystąpić. Musimy mieć sporo wojsk, by ją rozwalić. Możemy wspomagać się Maszynami Latającymi z klanu Przymierza (ich wojska lądowe niestety tam nie dojdą).

Po zniszczeniu Pomarańczowego mamy duży komfort, bo został nam tylko jeden wróg.

Bazę Balnazaara najlepiej zaatakować najsilniejszą możliwą armią, z JEDNEJ strony (jest to niby jedna baza, ale w praktyce są to 2 połączone, więc nie ma sensu atakować z dwóch stron). Jest dobrze broniona (dużo wieżyczek, Lodowe Żmije, Infernusy, Niszczyciele, dużo słabszych wojsk i oczywiście sam Balnazaar). Najlepiej zrobić oddział 12 Lodowych Żmijów i przylecieć nim do bazy Przymierza (oczywiście naokoło, przez bezpieczne tereny). W bazie Przymierza robimy również wojska do limitu 100 sztuk. Takim ‘podwójnym pakietem’ spokojnie poradzimy sobie za pierwszym podejściem. Po prostu musimy zalać wroga morzem naszych wojsk, niszcząc głównie budynki wojskowe. Jak nie uda się za 1 razem to nic straconego, kopalń złota jest dużo i zawsze możemy odnowić nasze wojska. Po długim oporze baza Balnazaara w końcu padnie, co równoznaczne jest z zakończeniem poziomu.

 

(kliknij, aby powiększyć)


Pozostałe Poziomy Kampanii Plagi:

Poziom1- Król Arthas

Poziom2- Ucieczka z Lordaeronu

Poziom3- Mroczna Pani

Poziom4- Powrót do Northrend

Poziom5- Upadek Upiornego Władcy

Poziom6- Nowa potęga w Lordaeronie

Poziom7a- W mrokach podziemi

Poziom7b- Zapomniani

Poziom7c- Wspinaczka ku Górnemu Królestwu


Komentarze

gracz 2014-09-23 02:23

6-ta misja jest łatwiejsza dla mnie od 5-tej, trzeba postawić na obronę, wysłać do krasnoludów kogoś, ja wysłałem Varimathrasa bo mi za dużo nie pomagał w obronie.
Potem to już ataki z kontry, za jednostkami ciężkimi – konni jeźdźcy + krasnoludy = czyszczenie mapki, a w drugiej bazie udało mi się zdobyć kilka smoków czarem Przejęcie Kontroli i masa plugastw.
Ale projektowanie tej mapki to naprawdę najniższa szkoła jazdy, przypomina mi to jedną mapkę z heroesów 3, kiedy grało na niej 4 graczy i każdy miał jeden róg – gdy jeden ruszył na któregoś gracza to od razu nadziewał się na atak innego (tam też trzeba było postawić na obronę i szybkie ataki z kontry).
Saint-germain 2015-07-20 22:00

Kolejna wymagająca misja w kampanii nieumarłych, tym razem czasochłonna. Ja skupiłem się na rozwoju wyłącznie bazy Sylvanas i to wystarczyło – wozy mięsa, plugastwa i żmije powtarzanymi atakami są w stanie w końcu zniszczyć wszystkie budynki fioletowego. Bez pokonania pomarańczowego szkoda próbować, bo zaatakuje właśnie wtedy, gdy wyprowadzimy wojsko. Ludzie mają dość nieciekawe jednostki, szczególnie brakuje healerów i mocnych jednostek dystansowych, więc walka nimi jest możliwa tylko ze żmijami z pierwszej bazy, tak jak tu jest napisane. Naprawdę świetny poradnik, bardzo pomaga i podpowiada najlepsze taktyki, kończę Warcrafta, korzystając z tej strony przez wszystkie kampanie. 😉
Stas 2017-05-03 17:04

Po mapie są rozsiane Skarbce Lordaeronu, w których są naprawdę świetne przedmioty. Sam natrafiłem na 3 – jeden w dużej bazie pomarańczowego, drugi na zachód od bazy zielonego, trzeci na południowym zachodzie od małej bazy pomarańczowego.