Warcraft 3: Frozen Throne. Nieumarli.
Poziom 4- Powrót do Northrend
Zadania:
1. Zniszcz wyspiarską fortecę Krwawych Elfów
2. Zabij strażników i dotrzyj do portalu, prowadzącego do miasta Azjol-Nerub
3. Zabij Smoka Sapphirona
Kolejny, tym razem wodny poziom kampanii Plagi zaczynamy na wybrzeżu. Obok przycumowanych jest kilka okrętów. Możemy iść na zachód, jest tam kilkunastu neutralnych stworów, których zabicie dostarczy nam trochę złota oraz Pierścień Ochrony+2. Nasze pierwsze zadanie to zniszczenie nadbrzeżnej bazy Krwawych Elfów, jest ona kawałek na północ. Jeśli dokupimy w pobliskiej Stoczni 2 Pancerniki (warto to zrobić, bo potem jeszcze nieraz się przydadzą), to spokojnie zniszczymy przybrzeżne budynki oraz większość wojsk wroga. Następnie transportujemy tam armię lądową i kończymy zabawę. Po zniszczeniu bazy Elfów automatycznie założy nam się w tym miejscu nasza główna kwatera. Wyskoczy też filmik o tajemnym przejściu przez miasto Azjol-Nerub, co wiąże się z kolejnym (głównym) questem- musimy dotrzeć do portalu w lewym-górnym rogu mapy. Dostaniemy jeszcze jedno (poboczne) zadanie- zabicie Smoka Sapphirona.
Po założeniu bazy wysyłamy Ghuli do ścinania drzew oraz niszczymy wszystkie okoliczne beczki i skrzynie, w kilku z nich jest złoto i drewno, co da nam zasoby na początkową rozbudowę. Następnie budujemy więcej Zigguratów- koniecznie od strony zachodniej, gdyż stamtąd będą atakowały nas Elfy (transportowane przez Sterowce) i Nagi (przechodzą przez wodę). Następnie ulepszamy Zigguraty w wieżyczki strzelające i budujemy pozostałe użyteczne budynki. Kolejny krok to wynalezienie ulepszeń na Cmentarzu. Teraz najlepiej wykonać questa z zabiciem Smoka. Jest on na północy naszej wyspy, po drodze oczywiście musimy usiec kilkanaście mniejszych smoków. Dzięki Biesowym sieciom będzie to dosyć łatwe, bierzemy w akcję też Wozy Mięsa. Sam Sapphiron jest bardzo silny (2750HP i silny atak chaosu), więc pewnie w walce z nim (i jego dwoma kumplami) stracimy trochę wojsk. Ważne żeby najpierw zabić tego dolnego smoka, trzymając się z dala od dwóch pozostałych (jak dobrze się ustawimy to nie włączą się do walki), potem drugiego w ten sam sposób, a na końcu Sapphirona. Po jego zabiciu Arthas wskrzesi go i będzie on walczył po naszej stronie, dodatkowo uzyskamy kilka Ksiąg. Sapphiron od tego momentu powinien być naszą najważniejszą jednostką. Jego współczynniki możemy ulepszyć na Cmentarzu (jako Lodowy Żmij). Nie możemy go w żadnym wypadku stracić, więc jak będzie mocno ranny to obowiązkowo wycofujemy go do bazy i szybko leczymy Arthasem oraz Obsydianowym Posągiem.
Teraz bierzemy się za resztę wrogów. Generalnie w tym poziomie najbardziej opłaca się inwestować w Okręty, gdyż z poziomu wody możemy zniszczyć większość budynków i wojsk wroga. Dużym plusem jest fakt, że Okręty nie zjadają żadnych nam slotów na jednostki, więc możemy mieć ich dowolną ilość przy pełnym poziomie wydobycia złota. Dlatego nie warto się patyczkować, tylko dorobić Pancerników (Fregat nie trzeba, bo lotników możemy strącać Sapphironem). Oddział Pancerników (zmierzający do ilości 11 sztuk) + Sapphiron będzie mógł zebrać śmiertelne żniwo na mapie. Najpierw najlepiej ostrzelać osadę Nag zza skał na zachodzie naszego „akwenu”. Następnie płyniemy na północ, po drodze niszcząc kolejne budynki i wojska Nag. Na samej północy jest mała wioska Elfów, która powinna być kolejnym celem naszej floty. Jest w niej kopalnia złota, która przyda się ‘na czarną godzinę’. Następnie dalej płyniemy jedyną ścieżką, w głąb osady Nag. Nie powinno być problemów z jej zniszczeniem, jeśli mamy przynajmniej 8 Pancerników. Wieżyczki blokujemy Sapphironem. Po zniszczeniu osady Nag zostaje nam już tylko ostatnia baza Elfów, jest średniej jakości, mniej więcej podobnej siły co baza Nag. Na upartego możemy odpuścić sobie tą bazę i od razu wykonywać głównego questa (wtedy przejdź do kolejnego akapitu). Jednakże złota mamy sporo więc czemu by tej bazy nie rozwalić? Część głównej bazy wroga jest niedostępna dla Pancerników, stąd najlepiej zrobić tak: przygotować solidną armię lądową i wpakować ją na transportowce, które trzymamy w pogotowiu na tyłach floty. Następnie Pancernikami, które nam zostały (jak nas stać to możemy uzupełnić ich oddział do 12 sztuk, wtedy praktycznie nic nam nie grozi) wykonać pierwszą falę ataków (przybrzeżne budynki oraz wojska, które w międzyczasie zaczną się tam gromadzić). Po pierwszym ataku morskim, którym „ukłuliśmy” wroga czas na desant wojsk lądowych. Ważne żeby zrobić wielką rozpierduchę, zanim wróg odbuduje stracone wojska. Od naszych umiejętności zależy, czy poradzimy sobie za pierwszym razem, czy będziemy potrzebowali drugiego podejścia. Złota jest sporo, więc tak czy inaczej baza w końcu padnie.
Po wszystkim musimy przepłynąć na zachodnią wyspę. Na południu jest Król Pingwinów, obok którego leży Pierścień Ochrony+4, a na koniec idziemy w lewy-górny róg, po drodze czeka nas kilka ostrych starć z Pająkami. Mają one budynki, w których błyskawicznie odradzają się zabite wrogie jednostki, więc najpierw rozwalamy budynki, a dopiero potem Pająki. W samym rogu znajdziemy portal do Azjol-Nerub, co zakończy ten poziom.
Pozostałe Poziomy Kampanii Plagi:
Poziom2- Ucieczka z Lordaeronu
Poziom5- Upadek Upiornego Władcy
Poziom6- Nowa potęga w Lordaeronie
Poziom7c- Wspinaczka ku Górnemu Królestwu
Poziom8- Symfonia Ognia i Mrozu
Rozdziały poradnika do Warcraft3:
Gram po kilku latach przerwy w warcrafta bo jeszcze nie grałem w nic lepszego fabularnie. Z tego co pamiętam w tej misji jest sekret z królem pingwinów w południowo zachodniej części mapy, zostawia jakiś artefakt co to bylo dokladnie nie pamietam ale rozpoczynam wlasnie kampanie nieumarlych to niedlugo sie dowiem co to takiego:-) poradnik bardzo spoko takze szacunek za dobra prace
od admin: Dzięki. Najnowsza trylogia Starcrafta (WoL, HotS i LotV) też jest zacna pod względem fabularnym, a misje bliźniacze do Warcrafta.
Pingwin daje nam pierścień +4 do Pancerza 🙂