Warcraft 3: Frozen Throne. Nieumarli.
Poziom 3- Mroczna Pani
Zadania:
1. Zniszcz czerwoną bazę nieumarłych
2. Opętaj Mug’Thola, władcę Ogrów
3. Opętaj Herszta Bandytów
Kolejny poziom będziemy rozgrywali… nowymi wrogami Arthasa, czyli przy pomocy Sylvanas i jej państwa. Poziom jest typowo ekonomiczno-strategiczny. Jest też bardzo łatwy. Mamy 2 wrogów (obaj to Umarlaki, tacy jak my)- Czerwony (prawy-górny róg) i Fioletowy (prawy-dolny róg). Będą oni atakowali naszą bazę z 2 stron (Czerwony górnym wyjściem, a Fioletowy dolnym).
Pierwsze nasze działania to zmiana działań Obsydianowego Posągu (z many na leczenie), wyłączenie automatycznej Klątwy u Banshee (oszczędność many na Opętanie) oraz włączenie Czarnej Strzały u Sylvanas. Możemy też zacząć badania ulepszeń jednostek na Cmentarzu. Chwilę po starcie zaatakuje nas Czerwony przy pomocy 2 Plugastw- koniecznie musimy je Opętać przy pomocy Banshee. Najrozsądniejszym początkiem będzie jak najszybszy atak na Fioletowego. Dorabiamy kilka Plugastw i Banshee, po czym atakujemy jak najszybciej. Co lepsze jednostki wroga (zwłaszcza Plugastwa) przejmujemy Opętaniem. Mi udało się bez problemu zdobyć bazę Fioletowego praktycznie na początku gry. Zostawiłem własną bazę pustą i ruszyłem, w międzyczasie wybudowałem kilka wieżyczek przy górnym wyjściu z bazy (tak, żeby pusta baza obroniła się sama przed pierwszym atakiem Czerwonego, podczas gdy całe wojsko atakowało Fioletowego). Jeśli ubijemy Fioletowego, to gra stanie się banalna. Nie grożą nam już ataki na dolne wejście do naszej bazy. Po zniszczeniu Fioletowego możemy założyć 2 kolejne kopalnie złota- jedną na miejscu zniszczonej bazy, drugą w lewym-dolnym rogu (po drodze trzeba zabić lub Opętać kilkunastu Ogrów). Nie musimy w ogóle bronić tych 2 nowych kopalń, bo czerwony idiota uparcie będzie atakował ciągle to samo miejsce, czyli górne wejście do naszej bazy. Mając 3 kopalnie spokojnie możemy przejść nawet na najwyższy poziom utrzymania (duże koszta- 100 jednostek), a i tak złota będziemy mieli pod dostatkiem. Nie muszę chyba mówić, że oznacza to rychłe zwycięstwo. Zanim ubijemy Czerwonego możemy wykonać 2 dodatkowe questy.
Pierwszy z nich polega na Opętaniu Mug’Thola- wodza Ogrów. Dojdziemy do niego ścieżką wzdłuż zachodniej krawędzi mapy, zaczynając od prawego-górnego rogu. Jeśli ubiliśmy Fioletowego, to nie przysporzy nam to żadnych kłopotów. Po opętaniu Mug’Thola wszystkie Ogry przejdą na naszą stronę, a dodatkowo będziemy mogli rekrutować je w obozie najemników. Jeśli jednak z jakiś powodów (np. brak Banshee pod ręką) nie chce nam się go opętywać, to możemy go klasycznie zabić, a quest również zostanie zaliczony.
Drugi poboczny quest jest bliźniaczo podobny- musimy opętać (albo ewentualnie ubić) Blackthorna, herszta żółtych bandytów. Na deser zostaje nam już tylko zniszczenie bazy Czerwonego. Jest średniej jakości, więc po prostu wysyłamy tam wszystko co się tylko da i obserwujemy pożogę. Po zniszczeniu bazy Czerwonego kończymy ten łatwy poziom.
Pozostałe Poziomy Kampanii Plagi:
Poziom2- Ucieczka z Lordaeronu
Poziom5- Upadek Upiornego Władcy
Poziom6- Nowa potęga w Lordaeronie
Poziom7c- Wspinaczka ku Górnemu Królestwu
Poziom8- Symfonia Ognia i Mrozu
Rozdziały poradnika do Warcraft3:
Dobra strategia zastosuję ją, ale mam pytanie grasz na wysokim poziomie czy na normalnym?
na wysokim dopiero zaczynają się schody.
od Admin: Grałem chyba na normalnym. Napisałem, ze poziom jest łatwy bo dalsze są trudniejsze, zwłaszcza ostatni.
Na hard ta misja jest dość ciężkawa. Nie da się początkowym wojskiem zrobić prawej bazy, a cały czas trzeba się wracać do bazy głównej bo wieże nie poradzą sobie z wozami.
Na samym „techu” nie da się przejść tej misji, trzeba użyć troszkę sprytu w oparciu o misje poboczne. Wysyłamy szkielety lub inne mało wartościowe jednostki do ogrów/bandytów i atakujemy kamienie/bramę. Lecimy następnie tam herosem z lv 6 nie niszcząc po drodze kogokolwiek. Przejmujemy bossa i zyskujemy porządną armię, którą się już da coś zdziałać. Do prawej bazy ogry starczyły, na czerwoną bandytów. Warto też przejąć kilku mniejszy bossów (troll, murloka) z aurami i dobrymi czarami. Tylko trzeba ich pilnować.