Shock Defence
Aby zagrać – najlepiej wpisać w google „Shock Defence” i wybrać któryś z pierwszych wyników wyszukiwania. Gdyby gra się nie uruchamiała- należy wyposażyć przeglądarkę w emulator środowiska Flash, jest to kwestia instalacji prostej wtyczki.
Opis:
Shock Defence to standardowa gra obronna, różne potworki chodzą określoną ścieżką, a my budujemy wieże strzelnicze. Możemy je ulepszać za pieniądze, mają wtedy większy zasięg i siłę. Za zabijanie potworów otrzymujemy pieniądze. Potwory atakują falami, z każdą jest ich coraz więcej, i zmieniają się ich typy (opis wszystkich potworów na dole strony). Jeden potwór, który dojdzie do końca trasy zabiera nam 1HP (żyć), a na początku gry mamy tych żyć 20. Co kilka fal potworów dostajemy 1 „tribute”, czyli hołd. Oznaczony jest niebieską kropką, i możemy go wykorzystać do budowy ulepszonych wież lub powiększania odsetek od pieniędzy. Jeśli wynajdziemy wszystkie 3 ulepszone wieże, możemy zbudować Super Wieżę – najlepszą broń w grze. Co jedną falę ataku dostajemy odsetki, początkowo 10% od pieniędzy, które posiadamy. Możemy je ulepszyć punktami „Tribute”, każdy punkt to 5 punktów procentowych więcej pieniędzy z odsetek. (w grze napisano, że jeden punkt daje 3%, ale naprawdę daje 5%)
Budowanie wieżyczek:
Proste wieże – to Stick Tower (strzela we wszystkie potwory strzałami łuczniczymi, ma słabą siłę ataku ale duży zasięg), Stone Tower (strzela kamieniami tylko w naziemne potwory, ma duża siłę ataku, a pocisk zadaje obrażenia również okolicznym potworom. Zasięg mały), Slingshot Tower (atakuje latające potwory pociskami z procy, ma duży zasięg.)
Ulepszone wieże to: Poison Dart Tower (strzela szybko pociskami z trucizną, która zwalnia potwory. Niestety jej siła ataku jest żenująca, więc nie polecam), Tower of Fire Bolt (wieża ognia, jest słaba bo nie strzela w latające potwory i jest powolna) oraz Tower of Lightning (wg mnie najlepsza, strzela mocno, spowalnia i działa również na okoliczne potwory). Po zbadaniu 3 wież mamy możliwość budowy najlepszej w grze -Super Tower, czyli Shock Rocket Tower. Strzela bardzo silnymi rakietami i obejmuje zasięgiem praktycznie cała mapę. Niestety jej badania wymagają wynalezienia wszystkich wież, co kosztuje 3 punkty „Tribute”.
Jak przejść?
Gra nie jest specjalnie trudna. Taktyki główne są dwie – albo idziemy w Super Wieżę, albo w jedną ulepszoną (polecam błyskawice) i 2x odsetki. Odsetki są bardzo ważne w grze, mi udało się uzbierać $4000, co x20% dawało mi $800 na turę, co jest ogromną sumą w porównaniu z tym, co wyskakuje z zabitych potworów. 2 Strategie którą przeszedłem grę bez problemów są następujące (Początek jest dla obu ten sam). Na początek budujemy ulepszony na maxa Stone Tower (tak, żeby obejmował jak najwięcej trasy) i na nim spokojnie można przejść 3 poziomy. Potem robimy kolejne Stone Tower, aż do 4 ulepszonych sztuk. Nie robimy w ogóle Stick Tower (lub max kilka) ani Slingshot Tower (totalnie bezużyteczne). Po przejściu 6 poziomu (trudny i szybki Legion – te 4 kamienne wieże spokojnie ich rozwalą) oszczędzamy pieniądze. Chwilę później włączamy badanie „Tower of Lightning” i od tego czasu wyłącznie takie wieże budujemy. Ulepszamy je maksymalnie o 2 poziomy (upgrade za $720 jest totalnie nieopłacalny)
Kolejne (po Legionie) potwory są dosyć słabe i pierwszą budujemy dopiero przed wizytą latających Martian Ship (lvl11, kamienne wieże w niego nie strzelają). Ulepszamy ją za 80 i wybieramy sobie jedną strategię przejścia gry:
Strategia odsetek:
Nadal gromadzimy jak najwięcej $$$. Dla bezpieczeństwa możemy postawić kilka wież bez ich ulepszania, i jak przeczuwamy, że wróg ma szanse zwiać, wtedy szybko je ulepszamy. To zwlekanie oczywiście dla odsetek, który procent ulepszamy 2 kolejnymi punktami „Tribute”. W dalszej części gry to odsetki będą głównym naszym źródłem dochodów, nie lekceważcie ich i nie wydawajcie od razu wszystkich pieniędzy! Bez gromadzenia, i zbierania odsetek bardzo trudno (a wręcz hiper-trudno) przejść grę bez Super Wieży, o której w następnym akapicie.
Strategia super wieży:
Super Wieża jest najlepsza bronią w grze. Po zbadaniu błyskawic musimy zbadać 2 pozostałe technologie, i tak też robimy jeśli tylko będzie nas stać. Do tego czasu za wszystkie pieniądze budujemy Wieże Błyskawic w dobrych punktach mapy, powinny sobie poradzić. Po wynalezieniu Super Wieży stawiamy ją na środku mapy i ulepszamy, potem drugą i trzecią jak najbliżej środka mapy. To wystarczy by przejść grę.
Tabela potworów w Shock Defence:
Lvl |
Nazwa Potwora |
HP |
$ |
1 |
Sheep |
20 |
1 |
2 |
Creepo |
84 |
1 |
3 |
Peasant |
130 |
1 |
4 |
Militia |
150 |
1 |
5 |
Spearman |
202 |
1 |
6 |
Legion [FAST] |
300 |
1 |
7 |
Creepodo |
350 |
2 |
8 |
Creepodri |
380 |
1 |
9 |
Creeposor |
400 |
1 |
10 |
Spaceship [IMMUNE] |
450 |
2 |
11 |
Martian Ship (lata!) |
500 |
2 |
12 |
Alien Worship [FAST] |
580 |
2 |
13 |
Elite Warship [AIR] |
640 |
2 |
14 |
Space Shuttle [AIR] |
700 |
2 |
15 |
F-22 |
800 |
2 |
16 |
F-23 [AIR] |
820 |
2 |
17 |
F-24 [AIR] |
850 |
2 |
18 |
F-25 [FAST] |
880 |
2 |
19 |
Peasant |
900 |
3 |
20 |
Peasant Again [IMMUNE] |
925 |
2 |
21 |
Spaceship Again |
1075 |
3 |
22 |
F-22 |
1265 |
4 |
23 |
Creepotri |
1468 |
4 |
24 |
Alien Disk [FAST] |
1265 |
4 |
25 |
F-200 [AIR] |
1615 |
4 |
26 |
Mutant Sheep |
1935 |
4 |
27 |
Fierce Creepo |
2165 |
5 |
28 |
Giant Man |
2405 |
5 |
29 |
Huge Spaceship |
2655 |
5 |
30 |
XSIZE F3000 [IMMUNE FAST] |
2500 |
5 |
31 |
Bonus1: Damn hard! |
5000 |
5 |
32 |
Bonus2: OMG, so very hard! |
7000 |
5 |
33 |
Bonus3: AGAIN!! |
10.000 |
5 |
34 |
How are u stall alive? |
20.000 |
5 |
35 |
The last level |
30.000 |
5 |
Zagraj także w inne gry typu „obrona wieży”: