Desktop Tower Defense Pro

Aby zagrać – najlepiej wpisać w google „Desktop Power Defense Pro” i wybrać któryś z pierwszych wyników wyszukiwania.

Desktop Tower Defense jest bardzo ciekawą grą defence, z ładną grafiką i świetną grywalnością. Jak w każdej grze tego typu musimy zniszczyć potwory, zanim dojdą w określone miejsce. Tutaj areną walki jest… biurko. Występuje kilka trybów gry (opisane niżej), z różnymi zadaniami do wykonania. Gra jest dosyć wymagająca, gdyż nie da się jej zatrzymać, a wieżyczki musimy budować w pośpiechu.

 

Wieżyczki i budowanie labiryntu

W Desktop Tower Defense wieżyczki nie tylko strzelają, ale wytyczają trasę potworom. Nie mamy sztywno wytyczonego toru, po którym będą one chodzić, lecz musimy zbudować go sami z wieżyczek. Inaczej potwory będą chodziły środkiem biurka, a przegraną wtedy mamy jak w banku. Budowanie odpowiednich wieżyczek i „toru przeszkód” (znane choćby z Gem Tower Defence) to najważniejsza umiejętność w tej grze. Tor budujemy tak, by był jak najbardziej zapętlony. Nie budujemy prostych torów, bo to ułatwia zadanie potworom. Dostępne jest 9 rodzajów wieżyczek, w zależności od poziomu niektóre mogą być ukryte. Każda wieżyczka posiada 3 parametry – siłę ataku(damage), zasięg(range) i szybkość strzelania(speed).

Desktop TD

 

Rodzaje wieżyczek:

Pellet Tower– tania wieżyczka, strzelająca pojedynczymi kulkami. Dobra do budowania labiryntu, a ulepszona do 6 poziomu obejmuje zasięgiem prawie cała mapę.

Squirt Tower– wieżyczka strzelająca bardzo szybko. Ulepszona do ostatniego poziomu znacznie zwiększa swoją siłę. Idealna na ostre zakręty.

Dart Tower– wieżyczka masowego rażenia. Strzela powoli dużymi pociskami, rażącymi również okoliczny teren. Świetna na potwory Group. Nie strzela w latające.

Swarm Tower– strzela tylko w latające potwory, przy pomocy 4 pocisków wysyłanych jednocześnie.

Frost Tower– zamraża potwory, które wolniej się poruszają. Zadaje także niewielką ilość bezpośrednich obrażeń.  Budujemy obok innych, ofensywnych wieżyczek. Nie działa na potwory Immune.

Bash Tower– rani wszystkie potwory w zasięgu, z szansą na ich ogłuszenie. Nie działa na latające potwory.

Ink Tower
– rani wszystkie potwory w prostopadłym zasięgu, przy pomocy atramentowych pocisków. Nie działa na latające potwory.

Snap Tower– ta wybuchowa wieżyczka nie strzela sama w potwory. Gdy klikniemy „fire”, dochodzi do eksplozji, raniącej wszystkie potwory w zasięgu. Wieżyczki można użyć tylko raz.

Boost Tower– nie jest wieżyczką ofensywną, lecz dodaje mocy ofensywnej innym, okolicznym wieżyczkom. Wieżyczka w zasięgu Boost Tower posiada informację na czerwono o bonusie ataku.

Każdą wieżyczkę możemy ulepszać od 1 do 6 poziomu. Każdy kolejny poziom wieżyczki to ulepszenie jej parametrów, głównie siły ataku, ale także szybkości strzelania i zasięgu. Ulepszanie trwa trochę czasu (im wyższy poziom, tym dłużej i drożej), dlatego musimy robić to w odpowiednim momencie. Wieżyczka, która akurat się ulepsza nie atakuje potworów. Wieżyczki możemy również sprzedawać, lecz jedynie za część pieniędzy, które wydaliśmy na jej wybudowanie.

 


 

Potwory i ich rodzaje:

W czasie gry u dołu ekranu wyświetla się pasek z potworami, które czekają na nas na najbliższych poziomach. Powinniśmy co chwilę zerkać na niego kątem oka, aby przewiedzieć sytuację i odpowiednio się przygotować. Jest kilka rodzajów potworów, każdy ma silne i słabe cechy, co czyni grę ciekawszą.

 

Desktop TD Potwory

 

Normal– zwykłe potwory bez specjalnych cech. Najłatwiej je zabić.

Group– stłoczone potwory, idące grupą. Podatne na Dart Tower.

Fast– potwory idące z dużą prędkością. Warto zamrozić.

Spawn– podwójne potwory. Po otrzymaniu kilku strzałów potwór się rozdziela na 2 mniejsze, w tym momencie mogą one przeskoczyć przez cienkie fragmenty labiryntu. Pieniądze za potwora dostajemy w momencie jego rozdzielenia.

Flying– latające potwory, lecące środkiem biurka, ignorując nasz labirynt. Warto przeciwko nim zbudować Swarm Tower na środku planszy.

Dark– opancerzone potwory, które możemy zniszczyć tylko ulepszonymi wieżyczkami.

Hopper– skaczące potwory. Odległość ich skoku wynosi 1 kratkę (tyle, ile zajmuje wieżyczka). Zatem musimy przeciw nim budować wieżyczki pod kątem prostym, przylegające do siebie całymi ściankami.

Decoy– podobne do Spawn. Duży potwór po otrzymaniu kilku ciosów rozdziela się na 4 małe (prawie nieruchome). W momencie rozdzielenia małe potworki mogą przeskoczyć na drugą stronę cienkich fragmentów labiryntu.

Arrow– potwory, które zwalniają na ostrych zakrętach, a przyspieszają na prostych, długich odcinkach.

Immune– potwory odporne na zamrożenie.

Morph– potwory-kameleony. Mogą zmienić się w dowolny rodzaj potwora.

Boss– jeden (lub kilka) dużych, bardzo silnych potworów. Są z jednego z powyższych rodzajów, a na dolnym pasku możemy wywnioskować ich rodzaj z koloru tła.

 

Tryby i opcje gry:

W grze mamy możliwość walki o różne cele.

W zakładce Scenarios mamy do wyboru 24 poziomy, początkowe to przedstawienie wszystkich potworów i wieżyczek, a ostatnie to już bardzo trudne plansze. Nowym graczom polecam zacząć od tej zakładki i przejść wszystkie poziomy, aby nauczyć się właściwości wieżyczek i potworów.

Sandbox- tutaj możemy stworzyć taką mapę, jaka nam się podoba. Opis tej zakładki i opcji gry na obrazku poniżej.

Sprint Modes– tryb sprintu. Polega na tym, że musimy jak najszybciej przejść wszystkie poziomy. Jednocześnie na mapie może znajdować się tylko jedna fala potworów, a gdy pokonamy ostatniego jej przedstawiciela, wtedy od razu wychodzi kolejna fala. Najlepiej zrobić silne wieżyczki na początku toru.  Ceny i czas ulepszania wieżyczek są inne, niż w 2 poprzednich trybach gry.

Multiplayer-tutaj możemy zagrać przeciwko żywym ludziom. Wybieramy serwer, pod nazwą są zasady gry. Wchodząc, czekamy aż wypełnią się wszystkie miejsca i zaczynamy rozgrywkę. Wygrywa ten gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. Po prawej stronie mamy informację o punktach rywali.

Na ekranie gry znajdziemy róże opcje i informacje. W lewym górnym rogu znajduje się menu i pomoc, obok liczba punktów. Na dole znajduje się pasek z potworami, które wyjdą w kolejnych poziomach. Po lewej od paska mamy numer aktualnego poziomu oraz ilość wszystkich poziomów. Z prawej strony u góry są kolejno- liczba pieniędzy, liczba żyć i czas, który pozostał do wyjścia kolejnej fali potworów. Po prawej lista wieżyczek do zbudowania, a gdy klikniemy w wieżyczkę mamy w niej informacje, kolejno od góry: cena, siła ataku, zasięg i szybkość strzelania. Z prawej strony wartości, które zmienią się przy ulepszeniu wieżyczki o kolejny poziom.

 

W Sandbox’ie możemy dostosować mapę na kilka różnych sposobów. Każda opcja pociąga za sobą mnożnik punktowy, uwidoczniony w prawym dolnym rogu. Im opcja trudniejsza, tym mnożnik wyższy.

W lewym górnym rogu, w zakładce Difficulty wybieramy siłę życia potworów, ilość pieniędzy na starcie (dostępne po zalogowaniu) oraz tzw. Arcade Mode, czyli szybkie ulepszanie wieżyczek oraz ich sprzedawanie po cenie kupna.

W zakładce Towers wybieramy rodzaje wieżyczek (im więcej, tym mnożnik punktowy mniejszy) . Pod przerywaną kreską wybieramy możliwości, kiedy możemy budować, ulepszać i sprzedawać wieżyczki (tylko na początku gry albo przez cały czas), na dole znajdziemy maksymalną ilość wieżyczek na mapie.

Zakładka Modes to opcje mapy- jej rozmiar i ilość wejść/wyjść którymi chodzą potwory.

W zakładce Waves wybieramy rodzaj ataków, dokonywanych przez potwory.

 

Desktop Tower Defence

 

Zagraj także w inne gry typu „obrona wieży”: