HYBRA TOWER DEFENCE

Opis i poradnik:

Aby zagrać – najlepiej wpisać w google „Hybra Tower Defence” i wybrać któryś z pierwszych wyników wyszukiwania. Wymagana jest wtyczka „Flash”.

Hybra Tower defence jest dosyć prostą i mało wymagającą grą. Idealna dla początkujących i takich, którzy lubią ‚zaliczać’ gry w czasie krótkiego posiedzenia. Gierka ta jest o tyle dziwna, że nie można jej zatrzymać, nawet między rundami.

Jak we wszystkich tego typu grach – nie możemy dopuścić, by potwory doszły na koniec toru. Mamy 20 żyć, i tyle też potworów może nam uciec, zanim nie przegramy.Za zabicie potwora dostajemy złoto.

Są 2 poziomy trudności, oba na tej samej planszy i z tą samą liczbą leveli (20), różnią się od siebie tylko punktami życia potworów.

 

Rodzaje Wieżyczek

Mamy 6 rodzajów wieżyczek. Pierwsze 3 możemy budować od razu, a kolejne tylko po wybudowaniu specjalnego budynku (Upgrade House).

Wieżyczki możemy ulepszać, klikając na zielony przycisk z plusem.

Ulepszanie w tej grze jest opłacalne, gdyż współczynniki wtedy rosną bardziej od ceny.

Sprzedaż wieżyczki jest możliwa, ale za tylko 50% jej wartości, więc w praktyce jest to zupełnie nieopłacalne.

 

1) Arcane Tower – najprostsza wieżyczka. Strzela kamieniami do wszystkich potworów. Ma średni zasięg, moc oraz prędkość strzelania. Wg mnie najlepsza wieżyczka.

2) Water Tower – wieża wodna, strzelająca tylko do lądowych potworów. Strzela bardzo szybko, lecz ma mały zasięg i moc. Dużym plusem jest ‚splash damage’, czyli obrażenia zadawane również okolicznym potworom, dlatego jest świetna na najwolniejsze, stłoczone potwory. W Upgrade House możemy zwiększyć jej zasięg.

3) Spike Tower – wieżyczka przeciwlotnicza, strzela tylko w ptaki. Budujemy je więc tam, gdzie ptaki robią zakręty. Strzela szybko i ma duży zasięg oraz moc.

 

Pozostałe wieżyczki wymagają budowy Upgrade House i badań w nich przeprowadzonych.

Uwaga! Upgrade House (jak poniekąd cała gra) jest błędnie napisany, i możemy kilka razy „wynaleźć” tą samą wieżyczkę. Uważamy więc, by nie zmarnować złota i ewentualne badania przeprowadzić tylko raz. Wieżyczki można stawiać też na samym dole ekranu na tym szarym tle,co również nie należy do mądrych rzeczy 🙂

 

4) Ice Tower – wieża lodowa. Działa tylko na lądowe potwory. Nie atakuje ich bezpośrednio, a zwalnia. Ma średni zasięg i jest dosyć powolna. Stawiamy je w pobliżu innych, ofensywnych wieżyczek.

5) Poison Tower – wieża z trucizną, działa na wszystkie potwory. Jest powolna i ma niewielki zasięg. Nie zadaje momentalnych obrażeń, tylko zatruwa potwora, który traci punkty życia z każdą sekundą.

6) Fire Tower – wieża ogniowa, strzela do wszystkich potworów. Ma ogromny zasięg i siłę, ale jest strasznie powolna.

 

Potwory

Wygląd potworów jest różny, np. świnie, robaki czy żołnierze. Ważna jest ilość ich punktów życia oraz atrybut. Cech tych możemy dowiedzieć się trzymając wskaźnik myszy nad danym potworem, informacja ta wyświetli się w prawym dolnym rogu ekranu.

 

Atrybuty potworów to:

– normal – potwory najwolniejsze

– a bit faster – potwory ze średnią szybkością

– fast – najszybsze potwory

– flying – latające ptaki, które mają inną trasę niż naziemne potwory. Są one w 7, 12 i 18 levelu.

– mini boss – mały boss, który idzie między słabszymi potworami, występuje w 5 i 15 levelu.

– boss – jeden, ale silny potwór. Znajdziemy go na 10 poziomie

 

Odsetki

Co turę gratisowo dostajemy 10% od posiadanego złota. Dlatego też nie warto wydawać na bieżąco wszystkich pieniędzy, lecz budować tyle wieżyczek ile potrzeba. Niewykorzystane pieniądze będą procentować. Na poziomie easy dzięki temu możemy mieć w ostatnim poziomie nawet 5000 sztuk złota.

Od odsetek pieniężnych zależą również nasze punkty, czyli mamy drugi powód do oszczędzania.

 

Jak przejść?

Przejście całej gry nie jest trudne. Jak w większości gier tego typu, wieżyczki stawiamy tak, żeby miały zasięg na 2 ścieżki, możliwie jak najdalej siebie. Takie miejsce znajduje się w środku planszy między dwoma lasami. Potwory zostają zaatakowane po przejściu pierwszego zakrętu, a gdy jakieś przebrną dalej, wtedy pod koniec toru zostaną zaatakowane drugi raz. Miejsce jest o tyle dobre, że gdy niedobitki dojdą już do finiszowej prostej, to na początku trasy (z lewej strony wieżyczek)  już dawno nikogo nie ma, a wieżyczki mogą się skupić na strzelaniu w prawą stronę. Tamtędy też przelatują latające potwory-ptaki.

Dla zahamowania potworów, które idą przodem – możemy zbudować kilka wieżyczek pod drugim zakrętem, takie umiejscowienie jest też dobre na Bossów.

 

Poziom Easy

Przejście gry na tym poziomie nie należy do trudności, ale zdobycie dużej ilości punktów już tak. Gdy chcemy tego dokonać – wystarczą nam same najtańsze wieżyczki (Arcane Tower) oraz jedna wieżyczka przeciwlotnicza (Spike Tower).  Arcane Towery budujemy tak jak na obrazku, najpierw te u góry, potem dolne. Wieżyczki stawiamy tak, by odłożyć jak najwięcej pieniędzy na odsetki. Przed 12 poziomem budujemy Spike Tower i ulepszamy go do 2 poziomu, a przed 18 poziomem ulepszamy do na 3 poziom. Taką strategią możemy zdobyć najwięcej punktów. Gdy jednak gramy rekreacyjnie, to możemy również budować inne rodzaje wieżyczek. Jest pełna dowolność, a jak napisałem – przejście gry na tym poziomie to łatwizna i można zrobić to na wiele sposobów.

 

 

 

Hybra Tower defence

 

Hybra Tower Defence - wyniki

 

Poziom Hard

 

Tutaj zagrałem podobnie. Próbowałem grać wieżami ogniowymi, truciznami i lodowymi, ale efekty były mizerne. Nie budowałem więc w ogóle Upgrade House (on też jest irytujący, gdy zazwyczaj nie da się w nim nic nacisnąć, a pauzy przecież zrobić nie można).

Trucizna jest zbyt droga i potwór często ginie, zanim skończy się jej działanie, beznadziejna na bossów. Wieża ogniowa to też badziewie, jej szybkość (i szybkość pocisku) jest taka, że między strzałami można zrobić sobie herbatę. Wieża lodowa zwalnia zbyt słabo.

Poniżej lista, jakie czynności robiłem na danym poziomie, wszystko wykonujemy tuż po zabiciu ostatniego potwora (żeby zarabiać na odsetkach maksymalną ilość złota).

 

1. Na początku jedna, nieulepszona wieża wodna.

2. Budujemy kolejną wodną, oraz Arcane Tower na końcu tej długiej pionowej prostej.

3. Ulepszamy jedną wodną na 2 poziom.

4. Ulepszamy ją do końca, oraz Arcane Tower ulepszamy również na maxa.

5. Ulepszamy drugą wodną na max, czyli wszystkie 3 wieżyczki mamy teraz ulepszone.

Screenshot z 5 levelu

6. Budujemy Arcane Tower (nad drzewkami), którą ulepszamy na max.

7. Ten poziom to ptaki, więc budujemy Spike Tower i ulepszamy ją na 2 poziom.

8. Tutaj wystarczy nam to co mamy, więc gromadzimy tylko złoto na odsetki.

9. Budujemy trzeci Arcane Tower, ten u góry pod laskiem i ulepszamy go na max.

10 poziom to Boss, więc budujemy 2 Arcane Tower na dole.

Screenshot z 10 levelu

11. Gromadzimy złoto bez budowania.

12. Na tym poziomie są trudne ptaki, więc ulepszamy na maxa nasz Spike Tower, oraz budujemy jeszcze jeden Spike Tower, który ulepszamy na 2 poziom.

13. Stawiamy kolejne 2 Arcane Towery, które ulepszamy na max.

14. Gromadzimy złoto bez budowania.

15. Gromadzimy złoto bez budowania.

16. Budujemy kolejne 2 Arcane Towery, ulepszając je maksymalnie.

17. Stawiamy kolejne 2 Arcane Towery, które ulepszamy na max.

Screenshot z 17 levelu

18. Ostatnie ptaki, ulepszamy drugiego Spike Tower na max.

19. Możemy sprzedać oba Spike Tower, a w zamian budujemy kolejne 2 wodne.

20. Gromadzimy złoto bez budowania.

 

 

Hybra hard

 

Hybra Hard

Po kilkugodzinnym graniu w tą grę (by stworzyć niniejszy poradnik), z pełną świadomością stwierdzam, że ta gra nadaje się tylko tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę. Źle zbalansowane wieżyczki, problemy z Upgrade House, brak pauzy i wspomniana „możliwość” budowania wieżyczek poza ekranem to główne powody takiego wniosku.

Jedyny jej plus, to fakt, że pociski zawsze trafiają w jakiś cel. Gdy w potwora leci jednocześnie więcej pocisków niż jeden, a ten pierwszy go zabije, to pozostałe szukają nowego celu, a nie walą w próżnię (jak to prawie zawsze bywa w innych grach defence). Na tym niestety zalety się kończą 🙂

 

Zagraj także w inne gry typu „obrona wieży”: