Bloons Tower Defense 4 – Opis i poradnik do gry
Aby zagrać – najlepiej wpisać w google „Bloons 4” i wybrać któryś z pierwszych wyników wyszukiwania. Wymagana jest wtyczka „Flash” lub jej emulator.
Opis gry:
Bloons Tower Defence 4 to czwarta odsłona popularnej gry defence, wydana w 2009 roku. W Bloons TD 4 dodano nowe wieżyczki i trasy, zmieniono rozdzielczość, wprowadzono nowe opcje oraz rangi, budynek farmy bananów (funkcja odsetek), a także niestety opcje premium, które są płatne. Z tras, do wyboru mamy 6 podstawowych, kilkanaście tras premium oraz edytor tras (Track Editor), w którym oprócz tworzenia własnych, możemy grać w niezliczoną ilość plansz, stworzonych przez innych graczy.
Nadal jednak, tak jak w poprzednich częściach (Bloons1, Bloons2 i Bloons3) za zadanie mamy niszczyć balony, i nie dopuścić aby doszły one na koniec trasy. W poniższych rozdziałach opisane zostały rodzaje wieżyczek i balonów, taktyka gry oraz sposoby przejścia wszystkich plansz na poziomie hard. Dostępna jest już również piąta część gry.
Podstawy, opcje i ekran:
Opis gry na niniejszej stronie obejmuje tylko bezpłatną część gry. Płacąc prawdziwe pieniądze producentowi, możemy kupować życia, poziomy kariery, ulepszenia, siły ataku i wiele innych rzeczy. Bez płacenia jednak także da się grać.
Zaczynając nową grę, mamy do wyboru 6 tras (od najłatwiejszej do najtrudniejszej). Później musimy określić poziom trudności (w 3 stopniowej skali). Im poziom trudniejszy, tym droższe wieżyczki, mniej żyć i więcej poziomów do przejścia. Opcje 'Sandbox’ i 'Apocalypse’ to tryby gry, odblokowujące się w 26 i 31 poziomie kariery.
Na środku ekranu mamy trasę, którą będą chodziły balony. W prawym górnym rogu mamy ilość pieniędzy ($) oraz żyć (serduszko). Poniżej jest lista wieżyczek, na początku będzie tylko jedna, ale podczas gry będą odblokowywać się kolejne. Pod wieżyczkami są przyciski zakończenia gry (End Game) oraz zapisu stanu gry (Save Game). Zapis gry możliwy jest jedynie po zarejestrowaniu się na stronie „Mochigames”. W rogu mamy Start gry.
Niebieska belka na dole to część informacyjna. Na głównym miejscu są informacje na temat gry (zmieniają się co poziom), w lewym dolnym rogu numer rundy, poziom trudności, RBE poziomu (ilość strzałów, które musimy zadać wszystkim balonom w danej rundzie).
Career Rank to poziom kariery. Musimy zniszczyć daną liczbę balonów, by awansować na kolejny poziom. Każdy kolejny poziom (do 31) to nowe wieżyczki, ulepszenia i możliwości gry.
Po kliknięciu na wieżyczkę, cała dolna belka zmienia się w opcje wieżyczek, gdzie możemy wybrać priorytet strzelania a także ulepszyć lub sprzedać wieżyczkę. Sprzedaż jest nieopłacalna, gdyż zwraca tylko część kosztów użytych do jej wybudowania.
Balony:
Balony w Bloons4 są podobne jak te z poprzednich części. Każde zniszczenie balona powoduje jego rozkład na balon niższego poziomu. Zatem np. żółty balon trzeba trafić 3 razy, i nie ma tu nic do rzeczy siła ognia. Jedyną wieżyczką, która potrafi zniszczyć naraz 2 poziomy balona to Mortar Tower. Niektóre balony mają swoje specjalne właściwości.
RBE w tabelce to Red Bloon Equivalent, czyli ilość pojedynczych strzałów, które musimy zadać, by całkowicie zniszczyć ten balon. Suma RBE dla całej planszy ukazana jest u dołu ekranu gry. W nawiasie pierwsza liczba to ilość strzałów potrzebna do przekłucia balona, a druga liczba to ilość strzałów potrzebna do przekłucia tego, co z niego wyskoczy po przekłuciu. Mnożenie występuje, gdy w danym balonie siedzi więcej mniejszych balonów niż jeden.
Balon |
RBE |
Uwagi |
Czerwony |
1 |
Powolny, znika po trafieniu |
Niebieski |
2 (1+1) |
Wolny, ma w środku 1 czerwonego |
Zielony |
3 (1+2) |
Szybszy, ma w środku 1 niebieskiego |
Żółty |
4 (1+3) |
Bardzo szybki, ma w środku 1 zielonego |
Różowy |
5 (1+4) |
Bardzo szybki, ma w środku 1 żółtego |
Biały |
11 (1+5×2) |
Wolny, odporny na zamrożenie, ma w środku 2 różowe |
Czarny |
11 (1+5×2) |
Wolny, odporny na bomby, ma w środku 2 różowe |
Zebra (czarno-biały) |
23 (1+11×2) |
Wolny, odporny na bomby i zamrożenie, ma w środku 1 białego i 1 czarnego |
Tęczowy |
47 (1+23×2) |
Szybszy, ma w środku 2 zebry |
Brązowy (ceramiczny) |
103 (9+47×2) |
Szybszy, trzeba 9 strzałów by go zniszczyć, ma w środku 2 tęczowe |
Szpiegowski (Camo) |
11 (1+5×2) |
Zakamuflowany balon, wykrywalny przez niektóre wieżyczki, nieodporny na kolce i przypadkowe strzały, w środku 2 różowe |
Ołowiany (Lead) |
23 (1+11×2) |
Potrzeba wybuchu by go zniszczyć (np. bomba, ananas), w środku ma 2 czarne |
MOAB |
613 (201+103 x4) |
Powolny statek, należy zadać mu 201 strzałów, by go zniszczyć, w środku ma 4 brązowe. Lubią chodzić grupami |
BFB |
2884 (432+613×4) |
Najsilniejszy wróg w grze, 432 punkty wytrzymałości, bardzo wolny, w środku ma 4 MOAB’y. |
Wieżyczki:
Każdą wieżyczkę możemy ulepszać, 4 pierwsze poziomy są dostępne od razu, piąty (najlepszy i najdroższy) musimy odblokować osiągając wyższy poziom kariery. Większość wieżyczek ma w opcjach priorytet strzelania, jest to wskaźnik, w który balon wieżyczka ma strzelać (gdy w zasięgu ma więcej balonów). First to w pierwszy, Last-ostatni, Strong-najsilniejszy i Weak-najsłabszy. Jak używać priorytetów objaśniono w rozdziale 'Strategia’.
1. Dart Monkey
Pierwsza, najprostsza wieżyczka. Jest bardzo przydatna z powodu swej niskiej ceny i wysokiej efektywności. Najlepiej postawić je na końcu długich odcinków, ulepszyć do 4-5 poziomu i ustawić atakowanie na ostatni balon. Wtedy pociski będą bardzo skutecznie niszczyć duże ilości balonów. 5 poziom wieżyczki odblokowuje się na 19 poziomie kariery.
Poziom1: Dart Monkey – rzuca pojedynczymi lotkami
Poziom2: Piercing Darts – jedna lotka potrafi przebić 2 balony
Poziom3: Long Range Darts – zwiększa odległość ostrzału
Poziom4: Spike-o-Pult – wieżyczka strzela z katapulty kulami najeżonymi gwoździami
Poziom5: Triple Shot – 3 najeżone kule jednocześnie. Wymagany 19 poziom kariery.
2. Tack Shooter
Różowa gwiazdka, znana z poprzednich części gry, strzela pociskami wokół siebie. Należy budować je na ostrych zakrętach i przecięciach tras. Można budować ją od 2 poziomu kariery.
Poziom1: Tack Shooter – strzela strzałkami w 8 kierunkach
Poziom2: Faster Shooting – szybsze strzelanie
Poziom3: Extra Range – zwiększony zasięg
Poziom4: Blade Shooter – strzela ostrymi tarczami
Poziom5: Ring of Fire – strzela ogniem, spalając wszystkie balony w zasięgu. Wymagany 22 poziom kariery.
3. Boomerang Thrower
Bumerangi dobrze radzą sobie ze stłoczonymi balonami, trzeba je zbudować w odpowiednim miejscu (na narożniku trasy), by łuk lotu przecinał jak największą część trasy. Możliwość budowania od 3 poziomu.
Poziom1: Boomerang Thrower – rzuca bumerangiem
Poziom2: Multi Target – bumerang może zniszczyć 7 balonów
Poziom3: Sonic Boom – bumerang może zniszczyć zamrożone balony
Poziom4: Glaive Thrower – rzut gwiazdką, która może zniszczyć 12 balonów
Poziom5: Lightsabre Thrower – rzut świetlnym mieczem Jedi, który może zniszczyć 70 balonów. Wymagany 20 poziom.
4. Bomb Tower
Wieże bombowe są niezbędne podczas gry. Powodują duże obrażenia na całym obszarze wybuchu. Potrafią zniszczyć pancerne balony, oraz po ulepszeniu być najsilniejszą bronią przeciwko dużym statkom. Każdy kolejny poziom ulepszenia zwiększa także szybkość strzelania. Do atakowania dużych statków warto ustawić priorytet strzelania na 'strong’. Można budować od 4 poziomu kariery.
Poziom1: Bomb Tower – strzela bombami
Poziom2: Bigger Bombs – duże bomby, rażące większy obszar
Poziom3: Longer Range – zwiększony zasięg
Poziom4: Missile Launcher – strzela rakietami, które są szybsze, silniejsze i mają większy zasięg
Poziom5: MOAB Mauler – 10-krotnie zwiększa obrażenia zadawane dużym statkom – MOAB’om i BFB’om. Wymagany 17 poziom.
5. Ice Tower
Ice Tower zamraża balony w swoim zasięgu. Zamrożony balon stoi w miejscu, wtedy może być zniszczony przez niektóre wieżyczki. Wraz z ulepszeniem, zamrażanie jest silniejsze i może bezpośrednio zniszczyć balon, a także go spowolnić po rozmrożeniu. Budujemy w zatłoczonych miejscach lub przecięciach tras. Budowana po osiągnięciu 6 poziomu.
Poziom1: Ice Tower – zamraża na chwilę okoliczne balony
Poziom2: Improved Ice Tower – zwiększa zasięg oraz czas zamrożenia
Poziom3: Permafrost – zwalnia na zawsze wszystkie balony, które zamroziła
Poziom4: Snap Freeze – zmrożenie jest tak silne, że niektóre balony pękają przed rozmrożeniem
Poziom5: Arctic Wind – wypuszcza zimny wiatr, zwalniający wszystkie balony w zasięgu. Wymagany 24 poziom.
6. Mortar Tower
Bardzo ciekawa wieżyczka. Strzela silnymi, moździerzowymi pociskami. Musimy na nią kliknąć i ustawić celownik w miejsce, w które ma strzelać. Odpowiednio ulepszona, potrafi zniszczyć 2 poziomy balonów za jednym strzałem (np. zniszczyć jednym strzałem niebieski balon, podczas gdy inne wieżyczki potrzebują do tego 2 strzałów). Minusem jest to, że musimy często zmieniać miejsce ostrzału. Moździerz działa na dowolną odległość, więc można go budować z dala od dróg. Można budować od 7 poziomu.
Poziom1: Mortar Tower – strzela moździerzowymi pociskami tam, gdzie ustawimy celownik
Poziom2: Greater Accuracy – zwiększa celność
Poziom3: Rapid Reload – zwiększa szybkość strzelania
Poziom4: Bloon Buster – potrafi (jako jedyna wieżyczka) zniszczyć 2 poziomy siły balona
Poziom5: Mortar Battery – potrójne obrażenia. Wymagany 23 poziom kariery.
7. Glue Gunner
Miotacz kleju nie zabija bezpośrednio balonów, lecz oblepia je klejem, który znacznie je spowalnia. Co ważne, klej nie znika po przekłuciu balonu, lecz zostaje na nim aż do najmniejszego, czerwonego. Stąd też najlepiej ustawić priorytet strzelania na najsilniejsze balony (strong). Budowana od 11 poziomu.
Poziom1: Glue Gunner – strzela klejem
Poziom2: Stickier Glue – klej jest silniejszy
Poziom3: Glue Soak – skleja całe grupy balonów
Poziom4: Corrosive Glue – klej rozpuszcza powłokę balona
Poziom5: Glue Splatter – skleja do 20 balonów za jednym strzałem. Wymagany 25 poziom kariery.
8. Monkey Beacon
Monkey Beacon nie jest wieżyczką ofensywną, lecz dodaje atrybutów innym wieżyczkom, które ma w zasięgu. Bardzo przydatna budowla, budujemy ją tak, aby objęła jak najwięcej wieżyczek. Po ulepszeniu do 5 poziomu możemy wywołać sztormy, czyli rozpaczliwy gest przeciw pokonującym nas balonom. Można budować od 10 poziomu kariery.
Poziom1: Monkey Beacon – zwiększa zasięg okolicznym wieżyczkom
Poziom2: Wider Influence – zwiększa swój zasięg
Poziom3: Jungle Drums – zwiększa szybkość strzelania okolicznym wieżyczkom
Poziom4: Sonar Beacon – wykrywa 'szpiegowskie’ balony w swoim zasięgu
Poziom5: Monkey Storm – umożliwia jednorazowe wezwanie małpiej brygady, która niszczy wszystkie balony na planszy (niestety nie działa na MOAB i BFB). Po użyciu przez dłuższy czas musi się ładować. Wymagany 18 poziom.
9. Monkey Ace
Nietypowa 'wieżyczka’, czyli samolot atakujący balony z powietrza. Porusza się trasą na kształt cyfry 8, i strzela gdzie popadnie. Przydatny w dalszych poziomach gry, warto wyposażyć go w ananasowe bomby. Od 12 poziomu.
Poziom1: Monkey Ace – strzela strzałkami
Poziom2: Pineapple Express – zrzuca bomby ananasowe w losowych miejscach
Poziom3: Spy Plane – wykrywa 'szpiegowskie’ balony
Poziom4: Rapidfire – zwiększa szybkość strzelania
Poziom5: Operation: Dart Storm – Więcej strzał, które są silniejsze. Wymagany 27 poziom kariery.
10. Monkey Buccaneer
Okręt pirackich małp możemy wybudować tylko na wodzie. Jest średnio przydatny, ale jak mamy dużo pieniędzy to warto w niego zainwestować. Budowany od 13 poziomu.
Poziom1: Monkey Buccaneer – ostrzeliwuje balony z wody
Poziom2: Grape Shot – strzela śmiercionośnymi winogronami
Poziom3: Crow’s Nest – wykrywa 'szpiegowskie’ balony
Poziom4: Longer Cannons – zwiększa zasięg ostrzału
Poziom5: Battleship – zwiększa ilość pocisków i ich siłę. Wymagany 21 poziom kariery.
11. Monkey Apprentice
Małpi magik atakuje balony za pomocą czarów. Ulepszenie go o poziom dodaje mu kolejny czar, lecz rzuca on je losowo (a nie tylko najsilniejszy). Interwencja czarów z poziomu 4 i 5 powoduje oczyszczenie balonu z ewentualnego kleju lub zamrożenia. Warto zbudować przy końcu trasy, żeby niektóre balony wywiało na początek. Od 14 poziomu.
Poziom1: Monkey Apprentice- strzela magiczną kulą, zabijającą do 2 balonów
Poziom2: Intense Magic – zdobywa czar błyskawicy, niszczący do 7 balonów
Poziom3: Fireball – zdobywa czar ognistej kuli, która razi balony na większym obszarze
Poziom4: Summon Whirlwind – zdobywa czar wiatru, który wywiewa balony wstecz trasy
Poziom5: Tempest Tornado – wiatr potrafi porwać do 120 balonów, z których część ginie w locie. Wymagany 29 poziom.
12. Super Monkey
Najsilniejsza i najdroższa wieżyczka. Strzela z olbrzymią szybkością pojedynczymi pociskami. Świetna na rozproszone, 'jednostrzałowe’ balony, gorsza na ceramiczne balony i duże statki. Jej duży zasięg jest zarazem atutem, jak i wadą. Gdy balony idą oddalone równolegle do wieżyczki, ma ona wręcz tragiczną celność. Można kombinować z priorytetem strzelania, np. tak jak przy katapultach ustawić na 'last’ i wybudować ją na końcu długich odcinków. Wieżyczkę kupujemy tylko wtedy, gdy mamy już dużo bananowych farm i pieniędzy, inaczej lepiej zainwestować w tańsze wieżyczki. Można budować od 16 poziomu kariery.
Poziom1: Super Monkey – strzela bardzo szybko ostrymi strzałkami
Poziom2: Super Range – zwiększa zasięg ostrzału
Poziom3: Laser Vision – strzela laserowymi pociskami, niszczącymi 2 balony, działa także na zamrożone
Poziom4: Plasma Vision – strzela plazmowymi pociskami, 2 razy szybszymi od laserowych
Poziom5: Sun God – najlepsza wieżyczka w grze, strzela promieniami słońca, które niszczą olbrzymią ilość balonów. Wymagany 30 poziom.
13. Banana Farm
Farma bananów to nowość w Bloons, która zmieniła całą strategię gry. Jest to budynek, który co rundę zarabia dla nas dodatkowe pieniądze. Im wcześniej go zbudujemy, tym więcej uda się z nam wyciągnąć pieniędzy. Po ulepszeniu zarabia coraz więcej. Jedyną jego wadą jest wielkość- zajmuje sporo miejsca na mapie. Szerszy opis wykorzystania farm znajduje się w rozdziale Strategia. Można budować od 16 poziomu.
Poziom1: Banana Farm – daje dodatkowo 80$ co rundę
Poziom2: More Bananas – daje 120$ co rundę
Poziom3: Banana Plantation – daje 250$ co rundę
Poziom4: Banana Republic – daje 500$ co rundę
Poziom5: Banana Research Facility – daje 2.000$ co rundę. Wymagany 28 poziom
14. Road Spikes
Kolce możemy stawiać na drodze, jest ich 10. Używamy ich w ostateczności, na samym końcu trasy, gdy jesteśmy pewni, że jakieś balony nam zwieją. Przydają się też na 'szpiegowskie’ balony, gdy nasze wieżyczki jeszcze nie potrafią ich wykryć. Można używać po osiągnięciu 5 poziomu kariery.
15. Monkey Glue
Klej kładziemy na drodze, pierwsze 20 balonów, które w niego wejdzie staje w miejscu i jest łatwym łupem dla naszych wieżyczek. Kleić można po osiągnięciu 9 poziomu kariery.
16. Pineapple
Ananasowa bomba, położona na drodze wybucha po 3 sekundach, raniąc okoliczne balony. Pożyteczna na opancerzone balony, kiedy nie mamy jeszcze wież bombowych. Pojawia się po osiągnięciu 8 poziomu kariery.
Strategia:
Balonowa Logika
Najgorszą „wadą” balonów jest to, że wychodzą nieregularnie. Co nam z tego, że przez 90% czasu balony nie potrafią wyjść nawet za pierwszy zakręt, gdy nagle może wyjść ich tyle, że trzeba rozpaczliwie używać kolców. Są plansze, kiedy balony wychodzą ładnie, regularnie, są też takie, kiedy wychodzą falami, i nie ma tu nic do rzeczy RBE planszy. Dlatego też nie powinniśmy wszystkich wieżyczek budować na początku trasy. Tam powinny znaleźć się działa 'masowego rażenia’, rozbijające stłoczone balony (bomby, różowe gwiazdki, katapulty, ulepszone bumerangi). Większość balonów tutaj skończy swój żywot, ale dla tych, które się przedostaną, należy budować wieżyczki na całej długości trasy. Można ustawić priorytet na 'Strong’, aby te najszybsze trochę zwolniły. W dalszych częściach trasy i na końcu najodpowiedniejsze są 'Precyzyjne’ wieżyczki, idealne na słabsze balony, w szczególności Super Monkey, ale także Magowie. Nie należy sugerować się ilością balonów ustrzelonych przez daną wieżyczkę. Wiadomo, że te zbudowane na początku trasy będą miały najlepsze osiągnięcia. Jednakże te balony, które nam uciekają (albo musimy stawiać kolce) to już zadanie dla wieżyczek stojących w połowie i na końcu trasy.
Farma Bananowa
W związku z nowym budynkiem- bananową farmą, strategia gry diametralnie zmienia się w stosunku do poprzednich części. W Bloons 4 musimy jak najwcześniej inwestować w farmy, gdyż ich budowa zwraca się po kilkunastu rundach i są podstawą naszych dochodów w dalszej części gry. Pieniądze z farm dostajemy po zakończeniu każdej rundy. Niejednokrotnie bardziej opłaca się (zamiast budowania wieżyczki) postawić kilka kolców i zbudować farmę bananów. Najtrudniej zbudować pierwszą, ale musimy zrobić to najpóźniej w 15 rundzie. Farmy powinny przynosić nam co najmniej 10.000 dolarów w 70 rundzie. Farmy budujemy w miarę możliwości z dala od ścieżek, aby nie marnować cennego terenu na wieżyczki. Gdy budujemy dużo farm, niezbędne będą kolce, zawsze mamy je w pogotowiu i w razie potrzeby używamy na ostatnich centymetrach trasy.
Wieżyczki
Wieżyczki w Bloons 4 są tak zbalansowane, że ciężko powiedzieć którą najbardziej opłaca się budować. Zależy to od specyfiki konkretnej planszy. Są na mapie miejsca doskonałe dla wieżyczek (przecięcia tras, ostre zakręty) oraz całkowicie nieprzydatne, gdzie budujemy farmy (z dala od trasy). W najlepszych lokalizacjach wolne miejsce jest na wagę złota, więc wieżyczki budujemy starannie, jak najbliżej siebie, jedna przy drugiej. Podczas budowy uwzględniamy przyszłą lokalizację Monkey Beacon, aby objął zasięgiem jak najwięcej wieżyczek.
Bardzo ważne jest też ustawienie priorytetu strzelania wieżyczki, w zależności od jej położenia. Najtańszym sposobem na zniszczenie dużej ilości balonów jest Dart Monkey ulepszony do poziomu katapulty, ustawiony na końcu długiego odcinka i ustawiony na 'Last’, tak jak ten zaznaczony na poniższym obrazku. Spowoduje to ogromne obrażenia stosunkowo tanim kosztem. Do szybkiego niszczenia MOAB’ów i BFB najlepsze są wieże bombowe, ulepszone do 5 poziomu, z priorytetem koniecznie ustawionym na Strong (inaczej będą strzelać niekoniecznie w MOAB’y). Bumerangi też najczęściej opłaca się ustawić na Last. Wieżyczki pośrodku trasy warto ustawić na Strong, by zniszczyć najszybsze balony.
Ciężko stwierdzić, co konkretnie budować. Podstawą powinny być Dart Monkey i Bomb Tower, reszta wieżyczek nie jest niezbędna. Są różne strategie, każdą plansze da się przejść na kilka sposobów. Można nawet zbudować 2 wieże bombowe i samych magów z tornadem, wtedy balony nie będą w stanie dojść do końca trasy. Każda wieżyczka ma jakieś plusy i minusy. Najbardziej nieprzewidywalną 'wieżyczką’ jest samolot (Monkey Ace), teoretycznie ma sporą skuteczność, lecz bywa ona loterią, gdyż samolot strzela na oślep i zazwyczaj jest on akurat z tej mniej zatłoczonej strony mapy.
Solucja:
Poziom 1
Najprostszy, pierwszy poziom. Można potraktować go treningowo, oraz osiągać na nim kolejne poziomy kariery. Na planszy jest dużo prostych dróg, szczególnie u góry trasy. Najlepiej tam postawić mnóstwo katapult, ustawionych na 'Last’, które będą nękać duże ilości balonów. Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu można zacząć budować bananowe farmy.
Poziom 2
Tutaj już od początku możemy budować bananowe farmy, z czego koniecznie korzystamy jak najwcześniej. Na pierwszym obrazku widzimy farmę zbudowaną w 11 rundzie. Wieżyczki budujemy dowolnie, jest wiele sposobów na przejście tej łatwej planszy. Przy długich prostych odcinkach- standardowo katapulty, ustawione na 'Last’.
Poziom 3
Ta plansza jest już dużo trudniejsza. Balony wychodzą w 3 miejscach (w lewym dolnym rogu jest tylko wyjście). Później wybierają trasę losowo, jednak jest ona nie krótsza niż cały obwód ścieżek. Zanim balony uciekną, trwa to dosyć długo. Minusem jest fakt, że na planszy nie ma prostych odcinków i mało jest dobrych miejsc na katapulty. Najlepiej wszystkie wieżyczki skoncentrować w centrum mapy. Kolejnym minusem jest fakt, że nie wiadomo kiedy i gdzie balony zaczną dążyć do wyjścia, stąd dosyć utrudnione jest używanie kolców- należy mieć oczy w 4 miejscach naraz. Tutaj po osiągnięciu medalu zagrałem dalej, niestety gra już tak ścinała i powoli chodziła (z powodu dużej ilości balonów), że dałem sobie spokój w 95 poziomie, mając 15 Sun God’ów oraz ponad 80.000$.
Poziom 4
Bardzo ładna, okrągła plansza. Budujemy katapulty ustawione na „Last’ w odpowiednich miejscach (za narożnikami jak na obrazku 1). Oprócz katapult, najlepiej budować inne wieżyczki na największej wyspie. Inną metodą jest zbudowanie jak największej ilości statków. Ja skupiłem się głównie na budowaniu farm, osiągając ponad 40.000$ dochodu na rundę. Oczywiście niekiedy trzeba ostro kolcować.
Poziom 5
Ta plansza z pozory wydaje się łatwa, jednak tutaj dróżki są szerokie, a balony chodzą po całej szerokości. Ja zainwestowałem w katapulty oraz wieżyczki bombowe w centrum mapy. Mnóstwo pieniędzy poszło na kolce, stąd tylko kilka słabych farm bananowych.
Poziom 6
Ostatnia, najtrudniejsza plansza. Niestety nie udało mi się jej przejść na poziomie Hard 🙁 Balony rozdzielają się na 4 ścieżki, gdzie wchodzą losowo. Bardzo utrudnia to lokację wieżyczek oraz kolcowanie. Jak ktoś przejdzie ten poziom na Hard to proszę o zrzut ekranu 🙂
Tryb Sandbox:
Tryb Sandbox odblokowuje się po osiągnięciu 26 poziomu kariery. W Sandboxie mamy nieograniczoną ilość pieniędzy oraz żyć. Możemy też generować dowolne balony. Tryb ten służy do treningu i poznawaniu nowych rozwiązań.
Tryb Apocalypse:
Tryb Apocalypse odblokowuje się na 31 poziomie kariery. Polega on na tym, że balony wychodzą bez przerwy, a wszelkie działania musimy podejmować w trakcie ataku balonów. Rundy są tylko umowne (lecz farmy działają normalnie) i liczy się umiejętność podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Tylko dla twardzieli.
Zagraj także w inne gry typu „obrona wieży”:
Czy w wersji, zainstalowanej na kompie ( lub online) można w jakiś sposób zapisać aktualny stan rozgrywki?
od Admin: Musisz się zalogować i wtedy można robić save, ale tylko w planszach 1-50.
Dziękuje bardzo, dużo przydatnych informacji bardzo ładnie opisanych!