Starcraft2: Tajne Operacje Novy
Misja 7 – W Cieniu Wroga (In the Enemy’s Shadow)


Siódma misja „W cieniu wroga” jest przygodowa (bez ekonomii). Naszym zadaniem będzie dotarcie do generał Caroliny Davis, która znajduje się w wielkiej, silnie strzeżonej posiadłości. Misja składa się z dwóch map: szybkich i łatwych kanałów, oraz znacznie rozleglejszego poziomu 'nadziemnego’. Nowością jest występowanie skrzyń zaopatrzeniowych, w których możemy w trakcie gry wymieniać ekwipunek Novy bez żadnych ograniczeń. Otrzymujemy też nową broń plazmową, ale według mnie lepiej sprawdzi się poczciwa snajperka. Najefektywniejszy zestaw Novy to broń snajperska, kombinezon maskujący i wykrywacz. Wtedy wystarczy zabijać detektory, a potem bezbronną resztę.

Nowością w repertuarze rywali są czerwone lasery. Gdy Nova w nie wejdzie- odbiera jej to energię oraz wyłącza maskowanie na kilka sekund.


7 – W Cieniu Wroga, mapa 1

Trudność: 2/10

Zadania:
1.  Zinfiltruj placówkę – zadanie główne
2.  Zbadaj sygnaturę energetyczną – zadanie dodatkowe
3. Nova musi przeżyć



Kanały są bardzo łatwe, nawet na 'brutalu’. Przypominają one poprzednie misje przygodowe Novy. Mamy do przejścia niedługą trasę, nie ma możliwości zgubienia się. Wrogowie są słabi i nie powinno być z nimi większych problemów (zwłaszcza, gdy mamy maskowanie, snajperkę i wykrywacz). Po chwili otrzymamy zadanie dodatkowe, polegające na odwiedzeniu komnaty w lewym-górnym rogu. Są tam schematy nowej umiejętności Novy- Dominacja. Umożliwia ona przejęcie kontroli nad wybraną jednostką wroga. Okazja do wypróbowania nadarzy się błyskawicznie, bo 'przypadkiem’ z sąsiedniej bramy wyjdzie Thor (przy okazji możemy zdobyć dwa osiągnięcia: zabicie 20 jednostek przy pomocy kontrolowanych jednostek i odprowadzenie Thora do warsztatu). Na mapie są dwie apteczki, które odnawiają się po chwili i leczą zarówno nas, jak i kontrolowaną przez nas jednostkę. Jest też skrzynia zaopatrzeniowa. Przed końcem, po prawej stronie jest warsztat, do którego możemy odstawić Thora (i tak do góry nie można go zabrać). Po wejściu w portal w prawym-górnym rogu wychodzimy z kanałów na powierzchnię, czyli na mapę numer 2. Alternatywnie, można przy pomocy kombinezonu tupu 'jetpack’ wykorzystać węższe korytarze i przejść przez kanały znacznie szybciej.


7 – W Cieniu Wroga, mapa 2

Trudność: 4/10

Zadania:
1.  Wyłącz zamki drzwi (2 szt.) – zadanie główne
2. Aresztuj generał Davis – zadanie główne
3.  Zdobądź sprzęt taktyczny – zadanie dodatkowe
4. Zdobądź zaawansowane uzbrojenie – zadanie dodatkowe
5. Nova musi przeżyć



Wychodzimy na powierzchnię na południu rządowej rezydencji podczas przemowy Valeriana do zgromadzonego tłumu. Na tej mapie będzie trochę trudniej, niż w kanałach, ale też dość łatwo. Wyjątkowo nie namalowałem strzałek na mapie, bo teren jest dosyć otwarty, a kolejność działań dowolna. Należy odwiedzić kilka miejsc: sterownie zamków (do otwarcia pomniejszych drzwi), dwa miejsca z zadań dodatkowych, komnatę z ukrytą bronią, dwie sale ochrony (do otwarcia głównych bram) oraz na końcu komnatę z generał Davis. Na mapie jest kilka apteczek i skrzyń zaopatrzeniowych. Te drugie przydadzą się w kilku sytuacjach (usprawnienie logistyki, przygotowanie do głównej bitwy czy przełączanie między maskowaniem Novy, a przejmowaniem wrogów).

W prawym-dolnym rogu jest pierwsza sala ochrony. Nie możemy wejść od razu do środka, ale możemy przejąć naukowca, który jest wewnątrz i wejść w nim portal otwierający. Po drodze na upartego można „odmaskować” Duchy bez wykrywacza, zwabiając je na czerwony laser. W prawym-górnym rogu jest kombinezon (zadanie dodatkowe). Jest tam również zamknięty w akwarium Tropiciel. W lewym-górnym rogu jest zaawansowane uzbrojenie (drugie zadanie dodatkowe). W lewym-dolnym rogu jest wielki hangar. Poza licznymi wrogami jest tam duży krążownik typu 'Zemsta Jacksona’, niestety po jego przejęciu wiele nim nie zdziałamy, bo jest on za duży, żeby wylecieć z hangaru. Na zachodzie mapy jest drugie pomieszczenie ochrony, otwieramy je tak samo, jak pierwsze (przejmując naukowca wewnątrz). Wówczas otrzymamy ostatnie zadanie- aresztowanie generał Davis. Zanim tam pójdziemy- warto zebrać jeszcze ukrytą broń, która znajduje się na północy mapy. Dostęp do tej komnaty możliwy jest jedynie poprzez szyby wentylacyjne- musimy mieć ubrany kombinezon teleportacyjny (po drodze jest sala, w której… trwa trening jogi). W nagrodę dostaniemy broń nr5 (karabino-miecz). Teraz zostaje nam pójść po generał Davis. Komnatę wcześniej zostaniemy zaatakowani przez naszego przyjaciela, agenta Stone’a, którego mózg został zhakowany. Musimy go pokonać (ogłuszyć), co będzie najtrudniejszą (de facto jedyną trudną) walką w tej misji. Na pewno w skrzyni musimy wziąć wykrywacz, bo Stone jest zamaskowany. Ponadto Novie przyda się leczenie i maskowanie (choć są tam roboty z detektorami, ale możemy je zabijać, lub ich unikać). Broń dowolna, ale chyba najlepsza będzie snajperska. W walce trzeba unikać czerwonych kółek. Stone będzie próbował rzucić na nas EMP i zastrzelić snajpem. Ma on obronną matrycę sensoryczną, która znacznie zwiększa jego żywotność. Agent zostanie ogłuszony i padnie, gdy zabierzemy mu niecałe 90% punktów życia. Następnie przechodzimy do sąsiedniej komnaty, gdzie jest generał Davis. Po krótkich i treściwych „negocjacjach” z wyżej wymienioną- kończymy misję.


Pierwsze z ukrytych osiągnięć to zabicie mniej, niż 20 jednostek wroga na poziomie trudności co najmniej normalnym (wystarczy się czaić po kątach). Drugie (bardzo trudne) osiągnięcie to przejście misji w niecałe 4 minuty na poziomie co najmniej trudnym. Niezbędny będzie kombinezon typu jetpack, doskonała znajomość mapy i jakieś 200 APM.


Tajne Operacje Novy:

Wstęp
1. Ucieczka
2. Nagły Atak
3. Wywiad Wroga
4. Kłopoty w Raju
5. Koszmary Nocy
6. Punkt Krytyczny
7. W Cieniu Wroga
8. Mroczne Niebo
9. Koniec Gry
Wyposażenie Novy
Technologie dla Jednostek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top