Starcraft 2: Tajne Operacje Novy
Opis Kampanii

Tajne Operacja Novy (Nova Covert Ops) to czwarta i ostatnia oficjalna kampania do Starcrafta 2. Niestety, jest ona płatna, ale nie kosztuje dużo (mniej, niż 10 euro), ponadto często są promocje i obniżki ceny o 50%, np. z okazji Black Friday. Kampania zawiera 9 dosyć rozbudowanych (niektóre są nawet podwójne) misji. Jest też bogata warstwa fabularna, o której nie będę tutaj spoilował (rozgrywa się ona po wydarzeniach z Legacy of the Void). Naszymi rywalami będą wszystkie trzy rasy (Terranie, Zergi i Protossi). Najwięcej będzie Terran, a najmniej Protossów. W wielu misjach na jednej mapie będziemy mieli więcej niż jednego wroga, często też towarzyszyć nam będą sojusznicy z Dominium.

Naszą główną bohaterką będzie Nova, która weźmie udział we wszystkich misjach (w niektórych będzie ona jedyną naszą kontrolowaną jednostką). W misjach przygodowych (bez ekonomii) nie będzie ona mogła zginąć, ale w misjach ekonomicznych (z bazą) już tak. Nova potrafi dosyć szybko regenerować w czasie swe punkty życia oraz energii. Wraz z przechodzeniem kolejnych misji i wykonywaniem zadań dodatkowych Nova będzie coraz silniejsza i nabędzie kolejne umiejętności, dzięki odblokowaniu nowych sprzętów (3 hełmy, 4 kombinezony, 5 gadżetów i 5 rodzajów broni). Są one opisane TUTAJ. Sprzęty działają na zasadzie wykluczania, tzn. tylko jeden z danej kategorii może być jednocześnie aktywny, co pod koniec gry stworzy 300 różnych kombinacji personalizacji naszej bohaterki.

Nova po drugiej misji będzie przebywała na statku kosmicznym o nazwie Gryf. Tam też wybieramy ulepszenia, misje i ewentualne powtórki. W każdej misji będziemy mieli zadanie główne (potrzebne do jej przejścia) oraz zadania dodatkowe, które również należy wykonywać, bo wtedy odblokowywać się będą nowe ulepszenia dla Novy i jednostek.

W misjach 'ekonomicznych’ (których jest większość) poza Novą będziemy mieli dostęp do normalnej bazy, surowców i jednostek, opartych na rasie Terran. Są one nieco zmodyfikowane względem tych 'klasycznych’, jakimi gramy zwykłe mecze rankingowe. Są plusy i minusy tych zmian, ale sumarycznie znacznie ułatwiają nam grę. Centrum Dowodzenia będziemy mogli przerobić tylko na Stację Orbitalną, natomiast Planetarki są w kampanii zablokowane. Z kolei energię z Orbitali będziemy mogli spożytkować jedynie na skany i ulepszenia zaopatrzenia magazynów, ale nie będziemy mogli robić najważniejszego, czyli zrzucać MUŁów do zbierania minerałów. Budowa magazynów trwa sekundę. W Akademiach Duchów automatycznie będą tworzyły się bomby atomowe dla Novy- nie będzie to kosztowało żadnych surowców (poza samym budynkiem, ale jeden będziemy mieli już zbudowany na początku), jedynie trzeba będzie odczekać, aż bomba się naładuje (po zrzuceniu od razu zacznie się tworzyć kolejna, bez opłat). Bunkry w kampanii są ulepszone i mogą pomieścić połowę więcej piechoty, niż normalne. Wieżyczki przeciwlotnicze naprawiają się same.

W kampanii nigdy nie będziemy mogli tworzyć MUŁów, Duchów, Wikingów, Promów Medycznych i Thorów. Pozostałe jednostki Terran są dostępne do produkcji, ale niektóre dopiero w dalszych poziomach. W Fabrykach będziemy mogli produkować Goliaty, czyli mechaniczną piechotę, zdolną atakować jednostki naziemne i latające. Wszystkie dostępne nasze jednostki będą podlegały modyfikacjom, które sami sobie zaplanujemy- TUTAJ ich dokładny opis.

Każda misja posiada 5 osiągnięć, czyli zadań, które możemy (ale nie musimy) wykonać. Trzy są 'oficjalne’ i znamy je już przed rozpoczęciem rozgrywki, a dwa są ukryte. W poradnikach dp poszczególnych misji (na dole) są one opisane (trzy oficjalne na obrazku, a dwa ukryte w tekście nad nim).

Misje Novy zostały tak stworzone, aby skupić się na taktyce i szukaniu optymalnych rozwiązań w danej sytuacji. Nie ma ani jednej misji, gdzie spokojnie rozwijamy się, budujemy limit i idziemy zalać wojskiem wroga. Zazwyczaj jest jakiś element presji czasowej, który nie pozwala nam spokojnie siedzieć w bazie przez pół gry. Poniżej lista wszystkich misji w kampanii oraz dwa działy ulepszeń- zostały one opisane dla najwyższego, 'brutalnego’ poziomiu trudności. Każdy opis zawiera też mapę.


Tajne Operacje Novy:

Wstęp
1. Ucieczka
2. Nagły Atak
3. Wywiad Wroga
4. Kłopoty w Raju
5. Koszmary Nocy
6. Punkt Krytyczny
7. W Cieniu Wroga
8. Mroczne Niebo
9. Koniec Gry
Wyposażenie Novy
Technologie dla Jednostek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top