Shogun: Prowincje

Shogun Prowincje

Siłą każdego Klanu są dobre i liczne prowincje. Każdy gracz zaczyna na określonym terenie, posiadając kilka początkowych prowincji. Możemy je rozbudowywać, w zależności od taktyki. Każda prowincja ma swoje własne budynki, a także ukształtowanie terenu (lasy, góry, rzeki mające wpływ na możliwości obronne), pola uprawne (od nich zależą zyski z rolnictwa). Wraz z dostępem do morza Prowincja dostaje możliwość gromadzenia dochodów z handlu (wraz z budową Portów i Faktorii). Niektóre z Prowincji posiadają zasoby naturalne- Miedź, Srebro, Złoto (do budowy Kopalń) oraz Żelazo (do budowy Zbrojowni). Prowincje, w których będziemy budować wojsko na wielką skalę koniecznie powinny posiadać rudę żelaza. W każdej Prowincji istnieje też czynnik lojalności poddanych. Jeżeli wynosi poniżej 100%- istnieje ryzyko buntu i nagłego wyskoczenia rebeliantów. Ujemny wpływ na lojalność poddanych mają: wysokie podatki, działania szpiegów (Shinobi) wroga, zmiana religii. Ponadto świeżo zdobyte Prowincje także przez kilka kolejek mają obniżoną lojalność. Gdy chcemy zwiększyć lojalność to możemy zmniejszyć podatki (globalnie), lub wysłać do buntującej się prowincji oddział wojskowy- im większy, tym lojalność będzie wyższa. Shinobi w naszych Prowincjach także zwiększają lojalność.

Aby uaktywnić prowincję klikamy na nią LPM, wtedy ukażą się informacje o budynkach, oraz w lewym dolnym rogu opcje dotyczące budowania i rekrutacji wojsk. Klikając PPM na daną prowincję dowiemy się ile zarabia z rolnictwa i handlu oraz jakie ma bonusy i lojalność. Możemy tak podglądać również niektóre prowincje wroga. Potrzebujemy do tego Wież Granicznych obok jego terenu, lub Oddziałów Dyplomatycznych na jego terenie. Kiedy zdobywamy prowincję siłą, wtedy część budynków ulega zniszczeniu, a najeźdźca dostaje określoną ilość złota w wyniku plądrowania.

 

Poniżej lista wszystkich prowincji w Shogun: Total War:

 

Nazwa prowincji – wiadomo.

Dochody z Rolnictwa – Dochody prowincji z rolnictwa (stawka podstawowa). Można je zwiększyć, budując ulepszenia pól uprawnych. Więcej w zakładce Ekonomia.

Dostęp do Morza – Czy prowincja ma dostęp do morza, a co za tym idzie możliwość budowy Portu i Faktorii.

Specjalne – Bonus specjalny dla danej prowincji- Zbrojownia wymaga rud żelaza, z kolei złoża miedzi, srebra i złota dają możliwość budowy Kopalni. Możliwość budowy Przystani oznacza tańszą budowę portu o 25%. Ponadto niektóre prowincje dodają 1+pkt honoru dla danego typu wojsk, wyprodukowanych w danej prowincji.

Właściciel Prowincji na Początku Gry – Klan posiadający daną prowincję na początku gry, w głównej kampanii Sengoku.

 

Nazwa prowincji

Dostęp do Morza

Dochody z Rolnictwa

Specjalne bonusy

Właściciel prowincji na początku gry

Bungo

Tak

120

Shimazu

Buzen

Tak

228

Shimazu

Higo

Tak

178

Shimazu

Hyuga

Tak

174

Shimazu

Nagato

Tak

139

Zbrojownia

Shimazu

Osumi

Tak

175

Shimazu

Satsuma

Tak

180

+1 honoru dla Samurajów No-Dachi

Shimazu

Bizen

Tak

190

Przystań

Mori

Harima

Tak

220

Złoża Srebra, Przystań

Mori

Hoki

Tak

103

Zbrojownia

Mori

Inaba

Tak

125

Zbrojownia

Mori

Iwami

Tak

120

Zbrojownia

Mori

Izumo

Tak

143

Zbrojownia

Mori

Mimisaka

Nie

123

Zbrojownia

Mori

Suo

Tak

139

Zbrojownia

Mori

Chikugo

Tak

320

Imagawa

Chikuzen

Tak

304

Imagawa

Hizen

Tak

408

Przystań

Imagawa

Mikawa

Tak

260

Imagawa

Suruga

Tak

100

Imagawa

Totomi

Tak

155

+1 honoru dla Łuczników

Imagawa

Aki

Tak

153

Zbrojownia, Złoża Srebra

Takeda

Bingo

Tak

130

Zbrojownia

Takeda

Bitchu

Tak

314

Takeda

Izu

Tak

70

Takeda

Kai

Nie

200

Złoża Złota

Takeda

Sagami

Tak

460

Iga

Nie

120

Zbrojownia, +1 honoru dla Ninja

Oda

Kawachi

Tak

420

Oda

Kii

Tak

270

+1 honoru dla Mnichów-Wojowników

Oda

Omi

Nie

235

Zbrojownia

Oda

Tamba

Nie

220

Oda

Wakasa

Tak

103

Oda

Yamato

Nie

202

Oda

Dewa

Tak

400

Złoża Złota

Uesugi

Echigo

Tak

420

Złoża Srebra

Uesugi

Hida

Nie

120

Uesugi

Mutsu

Tak

600

Uesugi

Sado

Tak

160

Zbrojownia

Uesugi

Shinano

Nie

340

Zbrojownia, +1 honoru dla Kawalerii

Uesugi

Hitachi

Tak

620

Zbrojownia

Hojo

Kazusa

Tak

190

+1 honoru dla Dyplomatów

Hojo

Kozuke

Nie

410

Hojo

Musashi

Tak

640

Hojo

Shimosa

Tak

290

Hojo

Shimotsuke

Nie

210

Złoża Miedzi

Hojo

Awa

Tak

180

Buntownicy

Awaji

Tak

60

Buntownicy

Echizen

Tak

280

Buntownicy

Ise

Tak

440

Buntownicy

Iyo

Tak

220

Złoża miedzi

Buntownicy

Kaga

Tak

200

+1 honoru dla Mnichów-Wojowników

Buntownicy

Noto

Tak

100

Buntownicy

Sanuki

Tak

380

Buntownicy

Tajima

Tak

95

+1 honoru dla Shinobi (Szpiegów)

Buntownicy

Tosa

Tak

242

+1 honoru dla Yari Ashigaru

Buntownicy

Yamashiro

Nie

350

+1 honoru dla wszystkich rodzajów wojsk (Z powodu siedziby Cesarza)

Buntownicy


Rozdziały poradnika do Shogun: Total War:

Wprowadzenie do poradnika – Wprowadzenie i przedstawienie gry (czyli to co teraz czytasz)

Fabuła – Podłoże historyczne i cele fabularne w grze

Menu i opcje gry – Objaśnienie poszczególnych opcji w grze

Klany – Lista dostępnych Klanów oraz ich silne i słabe strony

Mapa – Opis mapy i sposobów przemieszczania jednostek między prowincjami

Budynki – Lista i opis budynków, które możemy stawiać w prowincjach

Ekonomia (dochody i wydatki) – Czyli jak zarabiać pieniądze (koku)

Wojsko i wojny – Poradnik do prowadzenia wojen z innymi klanami

Walka w terenie – Poradnik do prowadzenia bitew podczas symulacji

Prowincje – Lista wszystkich prowincji na mapie, wraz z bogactwami naturalnymi i bonusami

Dyplomacja i Religie – Opis prowadzenia dyplomacji, sojuszy, szpiegostwa i religii

Strategia Gry – Ukazanie co należy robić by wygrać rozgrywkę, niezależnie od klanu

Dodatek Mongol Invasion (Inwazja Mongołów) – Dodatek ze Złotej Edycji- opis i poradnik przejścia