Shogun: Fabuła i Historia

Podstawowa kampania gry zaczyna się w roku 1530. Przez ostatnie 200 lat Japonia była zjednoczonym państwem, pod wodzą potężnych Askiragi ze stolicą w Kioto. Obecnie jednak kraj wszedł w okres Sengoku. Jest on podzielony i rozdrobniony, a z królestwa stał się Szogunatem. Jest to system, w którym największą władzę sprawują dziedziczni dowódcy wojskowi (Dajmio). Pojedyncze Klany walczą o rozszerzenie swoich wpływów, a także o honor i pieniądze. Bardzo ważny w tych czasach był hierarchiczny system nagradzania samurajów, gdy wykazali się oni w walce, mogli liczyć na ziemię i złoto. Uzyskana w ten sposób ziemia przechodziła pod własność synów samuraja, dlatego mieli oni ogromną motywację do walk przeciwko innym klanom.

W Szogunacie najważniejszy był Dajmio, dlatego jego śmierć była ogromnym ciosem dla całego Klanu. Sytuacja ta spowodowała, że w cenie stali się profesjonalni zabójcy (Ninja), którzy nocą wkradali się do domu Dajmio i próbowali go zabić. Udany zamach przynosił chwałę dla samego Ninja, a kraj zabitego Dajmio pogrążał się w chaosie. Okres gry to także wielkie inwestycje w infrastrukturę Japonii. Z Chin, oraz później z Europy dostarczano nowe technologie i towary (np. proch czy technologie budowlane). W historycznych czasach najpotężniejszy był wtedy klan Oda, który posiadał większą część terytorium ówczesnej Japonii. Sengoku był jednym z najkrwawszych okresów w całej historii Japonii.

 

Oprócz Sengoku możemy wybrać sobie inny czas gry- wcześniejszy (dużo buntowników) i późniejszy (bardzo silne Klany). W Złotej Edycji występuje jeszcze dodatek Inwazja Mongołów, który rozgrywa się dużo wcześniej. Mongolia była wtedy bardzo silnym państwem, którego tereny rozciągały się na większej części kontynentu azjatyckiego. Musimy wcielić się w najeźdźcę i spróbować splądrować Japonię- w zamian za łupy, wielki Chan będzie przesyłał nam dodatkowe wojska.

 

Rozdziały poradnika do Shogun: Total War

 

Wprowadzenie do poradnika – Wprowadzenie i przedstawienie gry (czyli to co teraz czytasz)

Fabuła – Podłoże historyczne i cele fabularne w grze

Menu i opcje gry – Objaśnienie poszczególnych opcji w grze

Klany – Lista dostępnych Klanów oraz ich silne i słabe strony

Mapa – Opis mapy i sposobów przemieszczania jednostek między prowincjami

Budynki – Lista i opis budynków, które możemy stawiać w prowincjach

Ekonomia (dochody i wydatki) – Czyli jak zarabiać pieniądze (koku)

Wojsko i wojny – Poradnik do prowadzenia wojen z innymi klanami

Walka w terenie – Poradnik do prowadzenia bitew podczas symulacji

Prowincje – Lista wszystkich prowincji na mapie, wraz z bogactwami naturalnymi i bonusami

Dyplomacja i Religie – Opis prowadzenia dyplomacji, sojuszy, szpiegostwa i religii

Strategia Gry – Ukazanie co należy robić by wygrać rozgrywkę, niezależnie od klanu

Dodatek Mongol Invasion (Inwazja Mongołów) – Dodatek ze Złotej Edycji- opis i poradnik przejścia