Mapa, potwory i NPC

Sherwood Dungeon Monsters

Do przechodzenia między wyspami możemy używać teleportów, które są rozmieszczone w różnych częściach wysp, ale wygodniej i szybciej podróżujemy używając komendy /teleport [numer]. W nawias wpisujemy numer wyspy i klikamy Enter. Możemy też teleportować się do podziemi, wpisując /level [nr poziomu], gdzie poziom nie może być wyższy od poziomu doświadczenia naszego bohatera. Na mapach możemy znaleźć stacjonarne postacie (NPC), u których możemy handlować i dostawać questy.

 

Wyspa 1 – Sherwood:

 Sherwood Castle

Początkowa wyspa. Gdy chcemy się na nią dostać wpisujemy /level o ,lub /teleport 1. Na tej wyspie nie możemy używać czerwonych napojów. W centrum wyspy stoi zamek, przy wejściu znajdziemy strażnika (Castle Guard), który udzieli nam kilka cennych rad. Wewnątrz zamku dumnie pręży się rzeźba smoka. Nieopodal znajdziemy Lady Marian, która rozdaje questy związane z podziemiami, do których obok jest wejście. Na górze stoi handlarz (Merchant). W zamku, jak i na wyspie jest dużo teleportów, lecz najłatwiej teleportować się przez /level.
Wokół zamku biegają potwory, są słabe, ale na tej mapie nie możemy używać czerwonych eliksirów, więc trzeba ostrożnie. Tutaj zaczynamy rozwijać naszą postać, lub możemy udać się do podziemi, uprzednio biorąc zadanie od Lady Marian.

 

Wyspa 2 – Haunted Palm

Haunted Palm

Na tą wyspę przenosimy się komendą /teleport 2. Znajduje się tutaj palmowy fort połączony ze sobą mostkami. Na jednej z platform stoją Merchant i Captain Macrae (daje questy dotyczące Haunted Palm).

 

Wyspa 3 – Frost Bite

Frost Bite

Trzecia wyspa to komenda /teleport 3. Znajdziemy tutaj zaśnieżone tereny, a w centrum osadę na drzewach. W centralnym „domku” osady chronią się przed zimnem Merchant oraz Mayor Bones (dający questy).

 

Wyspa 4 – Lost Lagoon

Lost Lagoon

Wyspa nr 4 to Zaginiona Laguna. Do osady udajemy się przez wpisanie komendy /teleport 4. Wyspa jest łudząco podobna do drugiej (Haunted Palm), tylko kolor drzew jest inny, a potwory mocniejsze. W drzewnej wiosce spotkamy Merchanta i Lady Morgan, która rozdaje zadania.

 

Wyspa 5 – Isle of Ancients

Isle of Ancients

Piąta wyspa (/teleport 5) to starożytne Sherwood. Nie ma tutaj żadnej wioski, tylko potwory i murowane podesty, gdzie możemy się schronić.

 

Wyspa 6 – Isle of Heroes

Isle of Heroes

Wyspa Herosów – /teleport 6. Znajduje się tutaj arena walk. Możemy dołączyć do jednej z drużyn (czerwona lub niebieska) oraz wyzwać smoka na pojedynek. Jest to mapa przeznaczona wyłącznie do walki, łatwo można znaleźć tutaj kogoś na solówkę.

 

Wyspa 7 – Stone Circle

Stone Circle

Siódma mapa to Kamienny Krąg. Wewnątrz spotkamy Stone Circle Seer’a. Dopóki kamienny krąg będzie stał w tym miejscu, ta kraina będzie władana przez wilki. Możemy u Seera przyzwać na pojedynek grupę wilków, lub ich przywódcę. Mapa podobna do poprzedniej. Komenda do tej wyspy to /teleport 7.

 

Wyspa 8 – Arena

Arena

Na arenie (/teleport 8) możemy sprawdzić swoje umiejętności bitewne. Są czerwoni i niebiescy, jedni przeciwko drugim. Tutaj powalczymy tylko z żywymi ludźmi, czyli PvP. Jest 5 minut na jedną rozgrywkę (rundę), po tym czasie wyskakuje ekran z wynikami i zwycięzcy. Tutaj życie się nie odnawia i nie można używać czerwonych eliksirów. Zwycięża drużyna, która będzie miała najwięcej punktów (zabić + trafień).


NPC:

NPC

W świecie Sherwood możemy spotkać wielu bohaterów niezależnych, tzw. NPC. Klikając na nich myszą uaktywniamy ekran rozmowy. Są 4 rodzaje NPC:

–  królowie krain dający questy – są na pierwszych pięciu wyspach. Każdy z nich wskazuje nam do zabicia daną liczbę potworów we własnej krainie. (w Sherwood dostajemy zadania w podziemiach).
–  merchanci – handlujemy z nimi, możemy sprzedawać im przedmioty oraz kupować. Każdy z merchantów ma podobne przedmioty, czyli maksymalnie takiego poziomu jak nasza postać.
–  przewodnicy – NPC z funkcją wyłącznie informacyjną. Należy do nich. np strażnik przy wejściu do zamku Sherwood.
–  mistrzowie areny – dostępni na 6 i 7 wyspie, u nich przywołujemy stworzenia do walki lub wyzywamy na pojedynek Lidera Rodu (smoka na mapie 6 lub wilka na mapie7)


Potwory:

Monsters

W Sherwood potwory są podobne do siebie, więc nie ma sensu wszystkich z osobna opisywać. Im niżej w głąb podziemi tym potwory trudniejsze, ale nie
zmieniające wyglądu, jedynie nazwy. Podobnie rzecz się ma na wyspach, najsłabsze potwory są w Sherwood. Później kolejno coraz trudniejsze, aż do wyspy 5. Wyspy 6 ,7 i 8 nastawione są na walkę na arenie, a nie expienie.

Każdy, kto pogra w Sherwood jakiś czas sam zauważy podobieństwo potworów i regularność w ich występowaniu.
Najsilniejsze potwory to smoki, możemy spotkać je w niższych poziomach podziemi oraz na mapach 3, 4 i 5. Na zabijaniu smoków możemy zdobyć najwięcej doświadczenia. Gdy jesteśmy zbyt słabi na smoki – zabijamy szkielety. Są po smokach drugimi najsilniejszymi potworami. Innych potworów nie opłaca się zabijać, szkoda czasu, mało expa. Jak bierzemy questy, i każą nam zabić słabe potwory, to możemy odrzucić tego questa i
wziąć następnego (z silniejszymi potworami).

W Sherwood nie zawsze jest tak, że potwory na danym poziomie mają taką samą
ilość HP. Gra jest zmodyfikowana pod tym względem, stąd grając nawet najlepszą postacią mogą nas zabić potwory z 1 mapy. Najsłabsze potwory typu pająki możemy sobie darować, chyba że na mocniejsze nie mamy siły.


Rozdziały Poradnika:

 1. Wstęp i logowanie

 2. Sterowanie, klawisze i komendy

 3. Mapa, potwory i NPC

 4. Magia, walka i rozwój postaci

 5. Triki i ciekawostki