Magia, walka i rozwój postaci

Sherwood Postać

 

Ekran i rozwój postaci

Ekran postaci przywołujemy klikając na hełm w lewym górnym rogu ekranu.

Z lewej strony możemy zmienić wygląd postaci, klikając na obrazek. U góry, klikając na strzałki 'Color’ i 'Hair’ możemy zmienić kolor ubrania oraz kolor włosów naszej postaci. Wygląd nie ma znaczenia w bitwie, liczą się współczynniki postaci, broń i szczęście. Najważniejsza jest tabelka w środku opcji. Guild to nazwa gildii, do której aktualnie należymy. Health to nasze punkty życia (posiadane/maksymalne). Armor to punkty opancerzenia, damage to punkty obrażeń zadawane wrogom.

XP Level to poziom postaci, Experience to punkty doświadczenia które posiadamy na aktualnym poziomie. Ostatnia linijka – Next Level to ilośc exp, którego osiągnięcie spowoduje awans na kolejny poziom. Innymi słowy, gdy 2 ostatnie linijki wyrównają się wartościami, wtedy wbijamy na kolejny level. Odbywa się to automatycznie. Każdy kolejny poziom postaci to dodatkowe punkty życia oraz możliwośc kupienia (lub znalezienia) lepszych przedmiotów. Od poziomu postaci zależy również na jaki maksymalny poziom podziemi możemy się teleportować. Opancerzenie oraz obrażenia nie zależą bezpośrednio od levelu postaci, tylko od przedmiotów w które jesteśmy wyposażeni (broń, tarcza).

Doświadczenie zdobywamy zabijając potwory (im silniejsze, tym więcej expa) oraz wykonując questy. Rozwój postaci niestety odbywa się w sposób liniowy, nie możemy specjalizować postaci w żadnej dziedzinie, co odbija się na grywalności.

Sherwood Szkielet

 

Broń i tarcze

Bronie i tarcze mają swoje levele, co przekłada się na ich jakość. Najłatwiej kupować je u merchanta, on zawsze ma na wyposażeniu wszystkie najlepsze przedmioty (pasujące idealnie do poziomu naszej postaci).

Tarcze w Sherwood nie są zbyt skomplikowane. Jest ich kilka rodzajów (np. buckler, shield, box shield), lecz nie różnią się one między sobą. Ważny jest level tarczy (i zwązane z nim punkty obrony tarczy). Tarczę możemy dzierżyć wyłącznie w lewej ręce.

Bronie z kolei możemy trzymać w obu rękach, ja osobiście gram dwoma mieczami bez tarczy. Bronie również posiadają swoje poziomy, co przekłada się na obrażenia, oraz przy lepszych broniach atak magiczny (np. ogień, trucizna, zimno – wtedy broń w rękach świeci się na kolor żywiołu). Łączne punkty obrażeń, które zadaje nasza postać można zobaczyć w okienku charakteru. Punkty te, to po prostu suma obrażeń przedmiotu + obrażeń magicznych (jeśli bronie mamy w obu rękach, to sumujemy punkty z obu). Rodzajów broni jest kilka lecz są one wyśrodkowane i zbalansowane. Każdy rodzaj broni zadaje mniej więcej podobne obrażenia, każda postać może używać każdej broni. Najlepiej po wbiciu na kolejny poziom postaci (lub co 2 poziomy) kupić nową oręż (wyższego poziomu) u merchanta. Możemy też zrobić własną broń ze zwoju i run (opis poniżej).

Sherwood Broń i tarcze

Pierścienie i amulety:

Możemy mieć naraz aktywny 1 pierścień i 1 amulet, umieszczając je w odpowiednich gniazdach u dołu ekranu gry. Pierścień działa cały czas, dodając nam współczynników (np. punktów życia). Amulety z kolei działają, gdy wciśniemy przycisk TAB. Po takim wciśnięciu uaktywnia się moc amuletu, zabierając nam cały niebieski pasek w lewym górnym rogu. Jest kilka rodzajów amuletów, niektóre ofensywne, niektóre wspomagające (np. przyspieszenie – uaktywnia się po pierwszym ciosie). Gdy niebieski pasek się odnowi do pełna, możemy użyć amuletu kolejny raz.


Runy:

Sherwood Runy

W podziemiach, grzebiąc w skrzyniach i beczkach, możemy znaleźć między innymi zwoje zaklęć oraz runy. Zwoje trafiają się bardzo rzadko, i to takiego poziomu na jakim poziomie podziemi jest nasza postać. Ze zwoju możemy stworzyć magiczny przedmiot takiego poziomu, jakiego jest zwój. (im głębiej go znajdziemy tym wyższy poziom). Aby stworzyć przedmiot oprócz zwoju potrzebujemy runy, czyli znaki z elfickiego alfabetu. Jest ich kilkadziesiąt rodzajów, ale do konkretnego zwoju potrzebnych jest nam tylko kilka. Niektóre trafiają się częściej, inne rzadziej. Gdy znajdziemy już wszystkie runy potrzebne do utworzenia przedmiotu, wtedy klikamy w zwój i przenosimy runy w odpowiednie miejsca, a następnie klikamy 'cast’. Przedmiot pojawi się w naszym ekwipunku.


Walka:

Sherwood Walka

Walka to najważniejsza umiejętność w Sherwood. Walcząc taktycznie i konsekwentnie – jesteśmy w stanie pokonać nawet silniejszego przeciwnika. W zależności od posiadanego amuletu, broni i przeciwnika budujemy naszą strategię walki. Polega ona na: umiejętności poruszania się w walce, walenia bronią (skutecznie) w przeciwnika, blokowaniu, ciosach specjalnych i magii (amuletach).

Pierwsza i najważniejsza zasada walki w Sherwood to jak najczęstsze używanie amuletu i specjalnego ciosu (od 12 lvl – uaktywniamy wtedy kombinacją ctrl+v i do tego ewentualnie strzałka). Inaczej mówiąc – gdy podczas walki niebieski lub zielony pasek w lewym górnym rogu naładują się do pełna, wtedy jak najszybciej używamy amuletu lub specjalnego ciosu. Gdy paski sa naładowane i nie używamy ich, to marnujemy wtedy ich odnawianie się.

Gdy walczymy ze słabszym przeciwnikiem, wystarczy stanąc naprzeciwko niego i trzymać wciśnięty CTRL, wspomagając się amuletami i ciosami specjalnymi. Gdy przeciwnik jest silny, wtedy nie stoimy w miejscu tylko chodzimy, oraz używamy bloków (pamiętając, że po udanym bloku mamy bonus ataku naszego następnego ciosu). W razie walki z przeciwnikiem dużo silniejszym od nas musimy być cały czas w ruchu, wtedy bardzo cięzko będzie nas trafić. W przerwach między bieganiem używamy tylko specjalnych ciosów i magii, jak tylko paski nam się naładują to walimy, i w nogi. W ten sposób możemy pokonać prawie każdego wroga, z tym że bardzo długo to trwa. Dlatego najlepiej wybierać takie wyspy i poziomy, gdzie potwory są mniej więcej na takim samym poziomie jak nasza postać. Gdy nasza postać osiągnie 6-7 level, wtedy najlepiej zabijać szkielety na drugiej mapie, jak zrobią się dla nas za słabe – zmieniamy mapę na trzecią i zabijemy szkielety, a później smoki. Można też walczyć w podziemiach, przy okazji przeszukując skrzynie i beczki. Wazne, by expić na takich potworach, które dają dużo punktów doświadczenia, bo te najsłabsze to strata czasu. Podobnie staramy się brać questy, takie aby były na silniejsze potwory. Potrenować walkę z potworami możemy również w kamiennych kręgach na mapach nr 6 (smok) i 7 (wilk).


Pvp:

Sherwood Pvp

PvP czyli player vs player to możliwość sprawdzenia się w walce z innymi ludzkimi graczami. Walczyć można teoretycznie wszędzie, ale najłatwiej chętnych znaleźć w zamku Sherwood koło rzeźby smoka, lub na arenie – wyspa 8. Netykieta wymaga, by nie atakować postronnych osób, lub takich, które się nie ruszają. Niestety niektórzy mają frajdę w zabijaniu osób, którym akurat telefon zadzwonił, albo czajnik się gotuje w kuchni. Najciekawsza walka odbywa się na arenie. Dwie grupy są przeciwko sobie (czerwoni i niebiescy), aby zmienić drużynę zmieniamy kolor ubrania naszego bohatera w opcjach. W 5 minutowych rundach nasza drużyna musi zadać jak najwięcej ciosów przeciwnikom. Stan rywalizacji ukazany jest obok pasków w lewym górnym rogu. Warto poćwiczyć walkę na arenie, bo doświadczenie w taktyce zawsze nam się przyda na potwory. Obserwując styl walki innych graczy można się niekiedy pośmiać, mało kto potrafi dobrze walczyć w Sherwood, a to wcale nie jest takie trudne. W statystykach areny (po zakończonej rundzie) widać, że rzadko gracze używają bloków, a to duży błąd.

 

Sherwood Dungeon


Rozdziały Poradnika:

 1. Wstęp i logowanie

 2. Sterowanie, klawisze i komendy

 3. Mapa, potwory i NPC

 4. Magia, walka i rozwój postaci

 5. Triki i ciekawostki

1 thought on “Magia, walka i rozwój postaci – Sherwood Dungeon poradnik”

  1. ta gra niby jest liniowa i niezbyt bystra, ale bardzo dużo youtuberów i streamerów od niej zaczynało, np. Young Multi albo nawet Książulo ten od kebabów xD

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top