Rollercoaster Tycoon 2 – Menu i Opcje Gry

RCT2

Menu po uruchomieniu gry:

1.  Start a new game- w świeżo zainstalowanej grze mamy do wyboru 26 parków w 5 kategoriach. Najeżdżając na któryś, po prawej pojawią nam się informacje na temat parku, oraz zadanie jakie mamy wykonać w danym odstępie czasu. Gdy nie zdążymy go wykonać, nie zalicza się i musimy grać od początku. Z internetu można ściągać dodatkowe parki, mają rozszerzenie .sc6, aby zadziałały- kopiujemy je  do folderu 'Scenarios’.

2. Druga ikonka (z dyskietką) to wczytywanie zapisu gry.

3. Show Tutorial, trzecia ikonka to samouczek. Jeśli ktoś gra po raz pierwszy, powinien najpierw zobaczyć wszystkie 3 rozdziały przed przystąpieniem do gry.

4. Game Tools. Tutaj mamy do wyboru 4 opcje, ale w zasadzie interesować nas będzie tylko Scenario Editor. Prócz niego możemy przerabiać zapis gry na scenariusz oraz tworzyć i modyfikować szablonowe trasy kolejek górskich.

 

Scenario Editor (Edytor Scenariuszy)

Scenario Editor

 

Edytor pozwala nam na stworzenie dowolnego parku.

Na początek (Object Selection) wybieramy jakie lokacje mają być dostępne w naszym parku (karuzele, sklepy, sceneria, chodniki i inne), warto najpierw kliknąć na 'Advanced’. W niektórych kategoriach ilość wybranych elementów jest ograniczona (np. max 128 rodzajów karuzel), więc wybieramy te najlepsze – opis wszystkich atrakcji tutaj.  Po wszystkim klikamy w ikonkę w prawym dolnym rogu edytora.

Kolejnym krokiem (Landscape Editor) będzie stworzenie terenu naszego parku. Najpierw ustawiamy rozmiar (bok kwadratu, na którym będzie położony park). Następnie musimy na tym kwadracie zaznaczyć obszar, który będzie należał do nas- ikonka z tabliczką. Wybieramy rozmiar pędzla i zaznaczamy, jest do dosyć żmudne zajęcie, szczególnie przy dużych parkach. 'Land Owned’ to nasz teren, pozostałe 3 opcje wiążą się z opłatami (natychmiastowymi lub czynszowymi) i są dla nas utrudnieniem.

Następnie tworzymy wejście/a do parku (najlepiej zrobić dwa po przeciwnych stronach), ikonka z chłopkiem to trasa od brzegu do wejścia, zaznaczana jest na niebiesko. Wejście/a z brzegiem mapy musimy też połączyć ścieżkami.

Na koniec ewentualnie budujemy scenerię, układ ścieżek, wodę (gdy chcemy zbudować ją na poziomie powierzchni, należy najpierw obniżyć teren, a następnie 'podnieść’ w tej dziurze wodę. Po wszystkim przechodzimy do kolejnego etapu ikonką w prawym dolnym rogu.

Invention List to zakładka, w której wybieramy które atrakcje mają być dostępne od początku gry (górne okienko), a które będziemy musieli wynaleźć w procesie badań w czasie gry (dolne okienko). Atrakcje przeciągamy myszą w odpowiednie okienko.

Options Selection to ważny krok w edytorze, na początek ustawiamy ilość gotówki, pożyczkę bankową oraz jej maksymalny rozmiar i oprocentowanie. Zakładka 'Guests’ to opcje gości parku, wybieramy tu średnią ilość gotówki w kieszeni gościa, a także jego początkowe zadowolenie, głód i pragnienie. Na dole możemy wybrać jakie goście będą woleli atrakcje (intensywne lub spokojne), najlepiej jednak nie zaznaczać nic, wtedy goście będą bardziej zróżnicowani. Trzecia zakładka (z bramą) to opcje płatności (albo jednorazowo za wejście do parku i darmowe atrakcje, albo darmowe wejście do parku i każda atrakcja płatna osobno). Możemy tutaj też ustawić cenę kupienia terenu i praw budowlanych (o ile używaliśmy tego podczas tworzenia terenu). 5 zakładek u dołu lepiej zostawić w spokoju.

Następnym krokiem edytora (Objective Selection) będzie wybranie celu gry oraz czasu w jakim mamy go wykonać. Niżej możemy zmienić pogodę (polecam 'Hot and dry’ – wtedy jest najmniej deszczu). Poniżej opcje nazwania naszego parku, jego opisu oraz kategorii, w której będzie on występował w menu głównym. Po wszystkim klikamy w prawy dolny róg, by przejść do zapisu naszego parku.

RCT2 – Główny ekran gry:

Rct2 - Ekran

(kliknij aby powiększyć)

 


 

Lewe górne menu – opcje gry i widoku:

 – Pauza. Zatrzymywanie i wznawianie gry.

 – Opcje Gry. Rozwijane menu, w którym możemy: wczytywać i zapisywać grę, zrobić zrzut ekranu (zapisuje się on w katalogu z grą), wyjść z gry. Tutaj znajdują się też opcje „techniczne”, takie jak dźwięk, waluta, systemy miar i temperatur (domyślnie ustawione są amerykańskie), rozdzielczość ekranu, kilka opcji dotyczących wyglądu i skróty klawiszowe.

 – Powiększanie i pomniejszanie mapy.

 – Odwracanie widoku mapy o 90 stopni.

 – Opcje widoku. Do wyboru mamy takie kombinacje: widok podziemi, przezroczystość karuzel, scenerii, rollercoasterów, ludzi oraz poziomy wysokości.

 – Duża mapa. Przydatna, kiedy mamy wielki i rozbudowany park.

Budowanie Parku:

 – „Koparka”, czyli niszczenie terenu do przygotowania go pod budowę.

 – Prace ziemne, wyrównywanie i dostosowywanie terenu.

 – Służy do tworzenia stawów.

 – Budowanie elementów scenerii. Znajdują się tutaj np. drzewa, krzewy, fontanny, płoty, ławki, śmietniki, latarnie, kwiaty, domki i inne.

 – Chodniki i ścieżki. Do budowy chodników na wysokości służy narzędzie na dole okienka.

 – Najważniejszy przycisk – budowanie atrakcji (karuzel, sklepów, kolejek oraz badania)

Prawe Górne Menu:

 – Statystyki atrakcji. Możemy tutaj sprawdzić jakie zyski, popularność i jak bardzo satysfakcjonują gości nasze karuzele i sklepy.

 – Informacje o parku. To samo okienko otwiera się, gdy klikniemy na wejście do parku. Tutaj otwieramy/zamykamy park, kupujemy teren, oglądamy wykresy rankingu i liczby gości w parku, ilość wejść do parku, wielkość parku, zadania do wykonania i otrzymane nagrody.

 – Pracownicy. Tutaj zatrudniamy nowych pracowników, oraz administrujemy obecnymi.

 – Goście parku. Możemy tutaj sprawdzić co robią i jakie wrażenia mają goście naszego parku.

Dolne Menu:

 – U góry stan naszej gotówki, gdy tam klikniemy otworzy nam się okienko finansów. Poniżej liczba gości aktualnie przebywających w parku. Na dole „park rating”, czyli ogólny poziom naszego parku. Wpływa na niego zadowolenie gości oraz liczba śmieci i zniszczeń w parku.

 – U góry miesiąc i rok naszej gry, a poniżej temperatura (tu w amerykańskiej jednostce, ale można to zmienić w opcjach), a obok prognoza pogody. Rok w grze trwa od marca do października.


Rozdziały poradnika:

1. Strona główna poradnika

 2. Opcje i ekran gry

3. Pracownicy parku – sprzątacze, mechanicy, ochroniarze i klauni

4. Finanse parku

5. Budowanie karuzel, kolejek górskich i sklepów

 6. Goście parku

 7. Ciekawostki i galeria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top