Atrakcje i kolejki górskie do zbudowania w RCT2:
Mamy 6 rodzajów atrakcji, widocznych na pasku poniżej. Kolejno od lewej:
# Atrakcje transportowe, takie jak tramwaje czy pociągi. Trasy budujemy sami. Nie są zbyt popularne wśród gości.
# Atrakcje łagodne – małe, tanie i niezbyt intensywne karuzele. Niektórzy goście je lubią, ale większość omija je z daleka.
# Kolejki górskie – ulubione atrakcje dla gości. Są najdroższe, ale i najwięcej zarabiają. Możemy zbudować tor sami, lub skorzystać z kilkuset gotowych tras.
# Intensywne karuzele – małe, tanie, ale intensywne karuzele. Dobre na początek gry, gdy nie stać nas jeszcze na kolejki górskie. Goście dosyć chętnie nimi jeżdżą.
# Atrakcje wodne – wszystkie atrakcje, które są związane z wodą i budowaniem na niej tras.
# Sklepy i budynki specjalne – tutaj budujemy sklepiki z jedzeniem, piciem, prezentami, balonami i innymi artykułami. Oprócz tego mamy kilka budynków specjalnych, takich jak kiosk informacyjny, ubikacja, bankomat czy kiosk pierwszej pomocy.
# Badania nowych atrakcji, jeśli wszystkie nie są dostępne. Wybieramy rodzaj, lub kilka rodzajów atrakcji, które chcemy badać. Klikając na ikonkę z pieniążkiem wybieramy stopień finansowania badań. Jedno badanie zawsze kosztuje 400$, a stopień finansowania to wielkość kwoty przeznaczanej na badania (a więc szybkość badań). Przy badaniach na maksymalnym finansowaniu, po tygodniu dowiadujemy się jaki rodzaj atrakcji będzie wynaleziony, po jakimś czasie datę i nazwę atrakcji, a po miesiącu badania będą zakończone, a nowa atrakcja pojawi się w menu. Gdy mamy wynalezione już wszystkie atrakcje, możemy wyłączyć finansowanie badań, żeby nie tracić gotówki.
Budowanie zwykłych, małych karuzel
Aby wybudować gotową atrakcję po prostu klikamy w nią, i wybieramy miejsce w którym będzie ona stała. Miejsce należy wybierać starannie, oraz tak, aby sprzątacze i ochroniarze chodzili tylko po prostych drogach (tak jak wyjaśniono zakładkach Pracownicy-obszar działania oraz Galeria). Każda karuzela musi mieć wejście i wyjście. Wyjście powinno być skierowane bezpośrednio na drogę główną, natomiast do wejścia budujemy specjalny chodnik (długość wedle pojemności i przepustowości danej karuzeli), ten z paseczkiem w środku, na nim goście będą czekali w kolejce. Po uruchomieniu atrakcji musi minąć co najmniej jeden pełny cykl przejazdu, aby w opcjach wyświetliły nam się statystyki, wskaźniki Excitement czy Nausea, prędkości itp. Dopiero po kilku cyklach zaczynają być miarodajne wskaźniki finansowe oraz liczby gości.
Budowanie kolejek górskich i innych atrakcji z własnym torem jazdy
W przypadku niektórych atrakcji (transportowe, kolejki górskie i kilka innych) możemy sami ułożyć trasę przejazdu. Wprawdzie jest w grze ponad 100 wbudowanych tras, ale niekiedy warto zbudować swoją własną. Zaczynamy od budowy platformy-stacji. Im dłuższa platforma, tym więcej osób jednocześnie będzie mogło korzystać z atrakcji. Po zbudowaniu platformy stawiamy „kolejkę właściwą”, czyli szyny. Im bardziej urozmaicona i droższa trasa, tym chętniej goście będą chcieli nią pojechać. W zależności od rodzaju kolejki mamy do wyboru różne zakręty, zmiany wysokości i niekiedy dodatki specjalne. Ważne, żeby trasa stanowiła całość, czyli szyny wychodzące z obu stron platformy muszą się gdzieś połączyć. Podczas budowy na wysokości wyświetlają nam się liczby z poziomem wysokości (domyślnie w stopach amerykańskich), co ułatwia nam pracę.
Ważne też, by nie robić zbyt stromych podjazdów, gdyż wtedy wiele kolejek nie potrafi wjechać pod górę. W niektórych kolejkach możemy strome podjazdy wyposażyć w łańcuch wciągający. Polecam samemu budować Gokarty, gdyż to wg mnie najlepsza atrakcja w grze (goście słono płacą, żeby się na nie dostać), a trasy dostępne w grze są słabe (wejścia/wyjścia nie tam gdzie trzeba). Gdy zbudujemy atrakcję, wejście, wyjście i chodniki, możemy przejść do zaawansowanych opcji- ceny, kolorów itp.
Budowanie kolejek górskich z gotowego szablonu
Jeśli zdecydujemy się zbudować kolejkę z gotowego szablonu, po najechaniu na nazwę wyświetlą nam się informacje o danej trasie (obrazek powyżej). Warto je przestudiować przed ewentualnym kupnem kolejki, od góry są to:
Excitement Rating – najważniejsza informacja, czyli „podniecenie” gości na widok kolejki. Im wskaźnik wyższy, tym chętniej goście jeżdżą tą kolejką, i skłonni są więcej zapłacić.
Intensity / Nausea Rating wiążą się ze sobą, jest to „intensywność” jazdy i mdłości, jakie wywołuje przejazd. Im więcej szybkich zakrętów, pętli, stromych zjazdów, tym te wskaźniki są wyższe, a gościom częściej chce się wymiotować po przejażdżce.
Max/ Average Speed – maksymalna i przeciętna prędkość przejazdu
Ride Length i poniższe są mniej istotne, charakteryzują one długość trasy, przeciążenia, ostre zjazdy itp.
Space Required to rozmiar kolejki, niekiedy dzięki lekkiej przebudowie możemy zyskać sporo miejsca.
Cost – koszt budowy kolejki
W prawym dolnym rogu możemy wyłączyć scenerię (zalecane, lepiej zbudować ją samemu wg własnych pomysłów) oraz rotacja/odwracanie kolejki o 90 stopni.
Po kliknięciu w nazwę, przechodzimy do wyboru miejsca w którym postawimy naszą kolejkę górską. Przed budową możemy w razie potrzeby (jak pozwala sieć chodników) zbudować jej lustrzane odbicie.
Niekiedy (właściwie to najczęściej) konieczna jest lekka przebudowa kolejki, aby pracownicy nie gubili się w labiryncie chodników do wejścia, przykłady ukazano w zakładce Galeria.
Opcje atrakcji
Po kliknięciu w każdą atrakcję, wyświetli nam się takie okienko. Pierwsza zakładka w górnym pasku to opcje ogólne. W dużym okienku widzimy podgląd danej atrakcji. Po prawej stronie mamy 5 ikonek, są to kolejno od góry: otwieranie/zamykanie atrakcji (a żółte światło to testowanie), niżej prace budowlane (przeniesienia wejścia/wyjścia oraz zmiana toru trasy w kolejkach). Środkowa ikonka to zmiana nazwy karuzeli, kolejna to centrowanie widoku, a dolna to całkowita sprzedaż karuzeli. Jeśli atrakcja jest 'świeżo’ postawiona i nigdy nie otwarta, wtedy możemy ją sprzedać po cenie zakupu, w innych przypadkach cena sprzedaży jest niższa.
Druga zakładka– krótki opis atrakcji oraz jej pojemność. Przy niektórych kolejkach możemy zmieniać pojemność, regulując ilość pociągów oraz ilość krzesełek w pociągu. Zależy to od długości platformy kolejki oraz jej konstrukcji (trasa musi być okrężna, tzn. wychodzić z jednej strony a kończyć się z drugiej strony platformy). W niektórych (tych najprostszych) karuzelach w ogóle nie ma tej zakładki.
Trzecia zakładka – z kołami zębatymi, to opcje wpuszczania gości na karuzelę. U góry jest tryb pracy, najczęściej jedyny do wybrania. Niekiedy jest więcej, np. tutaj możemy zmieniać film w kinie, liczbę obrotów diabelskiego młyna albo sposób zwycięstwa na Gokartach. Pod kreseczką mamy opcje, które najpierw trzeba zaznaczyć „parafką”, aby efekt był widoczny. Grzebiemy tutaj wtedy, gdy dana atrakcja ma słabą popularność (nie ma kolejek do kasy). Pierwsza opcja „Wait for” – czyli „czekaj aż do”, mówi do jakiej pojemności karuzela ma czekać z wystartowaniem (żeby pusta nie jeździła). Dwie kolejne zakładki to minimalny i maksymalny czas czekania na załadunek. Ostatnia opcja to synchronizacja z innymi stacjami, tylko dla zaawansowanych graczy. (np. w przypadku objazdowych tramwajów).
Czwarta zakładka to opcje techniczne/mechaniczne. U góry wskaźnik niezawodności (im starsza karuzela, tym niższy i częściej się psuje). Niżej mamy procentowy czas, w jakim była ona zepsuta (rośnie wraz z wiekiem). Poniżej wskaźnik, co ile minut mechanik ma chodzić tam na przegląd techniczny, a na dole czas od ostatniego przeglądu. Gdy 2 górne wskaźniki są złe (górny niski, dolny wysoki) oznacza, że karuzela jest już stara i będzie się coraz częściej psuła. Wtedy sprzedajemy karuzelę, i kupujemy w jej miejsce nową, taką samą.
Piąta zakładka (z pędzelkiem) to kolor danej atrakcji oraz wybór rodzaju wejścia i wyjścia. Większość wejść i wyjść ma zawsze ten sam kolor, ale 2 z nich (abstrakcyjne i namiotowe) mają taki sam kolor, jak większa część karuzeli.
Szósta zakładka (nutki) to opcje muzyki. Do wyboru mamy kilkanaście rodzajów, ale najlepiej jest to po prostu wyłączyć, gdyż melodie są słabe, a kilka grających karuzel obok siebie powoduje jeden wielki hałas. Większość karuzel ma domyślnie wyłączoną muzykę.
Zakładka z zegarem ma wyłącznie charakter informacyjny. Informacje pojawiają się po pierwszym przejeździe (cyklu) atrakcji. Te 3 pierwsze są bardzo ważne, podane w 10-stopniowej skali. Pierwsza (Excitement) to najważniejsza cecha atrakcji – poziom „podniecenia” gości tą karuzelą. Im wyższy, tym goście chętniej będą nią jeździli (i więcej będą skłonni zapłacić za bilet), dwie kolejne (Intensity i Nausea) wiążą się ze sobą i oznaczają intensywność jazdy oraz podatność gości na nudności (i wymiotowanie na środku chodnika). Pod kreseczką mamy kilka informacji technicznych, jednak nie warto sobie nimi zawracać głowy. Najważniejszym wskaźnikiem jest górny – Excitement Rating.
Ósma zakładka (z wykresem liniowym) nie jest zbyt ważna. Ma również tylko charakter informacyjny, nic tu nie możemy zmienić. Znajdziemy tutaj wykresy prędkości kolejki, ostrość zakrętów, odchylenie od poziomu.
Przedostatnia zakładka – finanse karuzeli. U góry cena za bilet wstępu (aktywna tylko, gdy gramy w trybie bezpłatnego wejścia do parku). Poniżej informacje o średnim zarobku, kosztach utrzymania, oraz zysku (wszystkie 3 wskaźniki w ujęciu godzinowym). Na dole całkowity zysk/strata karuzeli od czasu jej zbudowania.
Ostatnia (dziesiąta) zakładka, bardzo ważna o charakterze informacyjnym. Od góry: średnia ilość klientów na godzinę, popularność, satysfakcja klientów, średni czas oczekiwania w kolejce na wejście, całkowita liczba gości, którzy nią jechali oraz ilość gości, dla których jest to ulubiona atrakcja z całego Parku. Na dole rok, w którym została zbudowana. Po prawej mamy 3 ikonki – od góry lista opinii na jej temat, następnie lista osób aktualnie jeżdżąca, a na dole lista osób w kolejce.
Analogicznie sprawa się ma w przypadku sklepów/toalet/bankomatów/punktów pierwszej pomocy, z tym że tam zakładki są tylko 3. Jedyna różnica w stosunku do karuzel jest taka, że w sklepach musimy jeszcze płacić za towar. Na przykładzie po lewej płacimy $0.40, czyli z każdej sprzedanej lemoniady zarabiamy $1, a klienci za każdą lemoniadę płacą $1.40. Płacenie za towar uwzględnione jest w budżecie w pozycji Shop Stock oraz Food/Drink Stock. Bankomaty i pierwsza pomoc są zawsze darmowe. Ubikacje też powinny być za darmo, a nigdy powyżej 0.50$ za wizytę.
Atrakcje Transportowe (Transport Rides)
Najważniejszą właściwością atrakcji transportowych jest fakt, że goście… nie chcą na nich jeździć. Kolejki mają tragiczny poziom Excitement Rating i nigdy na nich nie dorobimy się większej gotówki. Budować je możemy jedynie z nudów, dla ozdoby lub dla przenoszenia gości na dalekie odległości. Kolejki transportowe muszą posiadać długi tor jazdy i zajmują dość sporo miejsca. Nigdy nie ustalamy wysokich cen za wejście, gdyż wtedy już zupełnie nikt nie będzie nimi jeździł.
Miniature Railway (Miniaturowy Pociąg)
Miniature Railway to parowy pociąg. Mamy do wyboru 3 rodzaje lokomotyw. Możemy regulować ilość pociągów i wagoników (im mniej wagonów, tym więcej pociągów i odwrotnie). Jest to bardzo przepustowa atrakcja, niestety mało kto chce jeździć tymi pociągami…
Trams
Tramwaje to podobna atrakcja do poprzedniej (pociągów), nawet tory są identyczne. Tramwaje możemy jednak ustawić na 'Shuttle Mode’, w celu przewożenia gości w inne miejsca parku. Chroni przed deszczem.
Monorail
Monorail to kolejka jednoszynowa, kursująca nad ziemią. Wszystkie współczynniki ma dokładnie takie same jak tramwaje.
Suspended Monorail
Suspended Monorail to atrakcja identyczna jak zwykły Monorail, jedyna różnica to wagoniki podwieszone do toru od dołu.
Chairlift
Chairlift to wyciąg krzesełkowy, podobny do tych na stokach narciarskich. Tor musi posiadać stacje, jest to atrakcja typowo transportująca ludzi w inne miejsca parku, np. na wysokie góry. W jednym pojeździe zmieszczą się 2 osoby.
Elevator
Elevator to zdecydowanie główny kandydat do najgłupszej atrakcji w grze. Jest to winda, która wywozi gości na szczyt wieży. W zależności od wykonania szczytu są 2 możliwości- goście spadają na dół (nic im się nie stanie), lub gromadzą się na górze i chodzą w kółko. Pomieści 16 osób. Nie polecam tego budować.
Monorail Cycles
Monorail Cycles to rowerki, jeżdżące wzdłuż toru. Na jednym siedzi 1 osoba, lecz wyjeżdżają one bardzo często. Atrakcja podobna do niektórych Gentle Rides.
Łagodne Karuzele (Gentle Rides)
Gentle Rides to niewielkie, spokojne atrakcje dla gości, którzy wymiotują na widok kolejek górskich. Wszystkie z nich mają niski Nausea Rating i nie powodują nudności. Goście lubiący ostrzejsze karuzele omijają Gentle Rides z daleka. W niektórych z nich można schronić się przed ulewą. Atrakcje Gentle nie generują zbyt dużych zysków, powinny służyć jako uzupełnienie ostrzejszych karuzel i kolejek. Ich plusem jest niska cena.
Crooked House (Krzywy Dom)
Crooked House (Krzywy Dom) to dom z krzywymi lustrami i pofałdowanymi ścianami. Jednocześnie w atrakcji może przebywać 5 gości. Domek ten nie jest zbyt dochodowy, a goście niezbyt chętnie tam chodzą. Chroni przed deszczem.
Haunted House (Nawiedzony Dom)
Haunted House to dom strachów. Zawiera korytarze i pokoje wystrojone w sceny z horrorów. Goście dość chętnie do niego chodzą, maksymalnie pomieści 15 osób. Chroni przed deszczem.
Ferris Wheel (Diabelski Młyn)
Ferris Wheel to diabelski młyn, czyli wielkie kręcące się koło. Goście chodzą na niego bardzo niechętnie. Na krzesełku siedzą 2 osoby, stąd goście muszą wchodzić parami (nie ma możliwości, gdy na krzesełku siedzi tylko jeden gość). Maksymalnie obsługuje 32 gości jednocześnie. Możemy w opcjach zmienić kierunek obrotu (przód/tył) oraz ilość okrążeń (ale nigdy nie ustawiamy więcej niż 1 bo gości szlag trafia).
Maze (Labirynt)
Maze to labirynt. Mamy dostępne 3 gotowe, ale najlepiej zbudować go samemu. Maksymalnie pomieści 16 osób (domyślnie jest ustawione na 4). Nie przesadzamy jednak z jego wielkością, bo goście nie będą umieli znaleźć wyjścia. Ściany labiryntu mogą być murami, żywopłotami, drewnianym płotem lub lodowymi bryłami.
Merry-go-round (Karuzela Obrotowa)
Merry-go-round to zwykła karuzela z konikami, kręcącymi się w kółko. Pomieści 16 osób, chroni przed deszczem. Jest średnio popularna wśród gości. W opcjach możemy zmienić liczbę okrążeń w 1 cyklu. Domyślnie jest włączona muzyka, można ją spokojnie wyłączyć.
Mini Golf
Mini Golf jest średnio lubiany przez gości. Dostępny jest jeden szablon, lecz najlepiej zbudować tor samemu. Każdy gość musi przejść przez cały tor, w międzyczasie trafiając piłką do każdej dziury. Atrakcja nie jest zbyt przepustowa ani specjalnie dochodowa.
Double Deck Observation Tower (Dwupiętrowa Wieża Obserwacyjna)
Double Deck Observation Tower to obrotowa wieża obserwacyjna z piętrową kabiną, mieszcząca 32 pasażerów. Jej przepustowość i poziom zadowolenia zależy od wysokości. Chroni przed deszczem.
Observation Tower (Wieża Obserwacyjna)
Observation Tower to podobna wieża do poprzedniej, jednak mieści tylko 20 gości. Wszystkie inne cechy są zbliżone.
Car Ride (Przejażdżka)
Car Ride to tor samochodowy. Możemy zrobić go sami lub wybrać z gotowego szablonu. Maksymalna ilość samochodów na trasie zależy od długości toru. Do wyboru mamy 3 rodzaje samochodów- sportowe, wyścigowe i dostawcze. Sportowe mieszczą 2 gości, wyścigówki i ciężarówki- jednego. Atrakcja ta szybko nudzi się gościom.
Chesire Cats (Koty z Chesire)
Chesire cats to atrakcja podobna do poprzednich samochodzików, jest jednak od niej dużo wydajniejsza (wagoniki wyjeżdżają szybciej). Jedna myszka, w której siedzą goście pomieści 2 osoby. Dla ozdoby na torze możemy zrobić obracający się tunel.
Monster Trucks (Potworne Pikapy)
Monster Trucki to kolejna spokojna atrakcja, w której pojazdy powoli jeżdżą po torze. W jednym samochodzie zmieści się 2 gości, atrakcja bardzo podobna do Car Ride. Jako specjalny dodatek możemy na trasie postawić prostopadłe belki, po których trzęsie samochodem.
Vintage Cars
Vintage Cars to tor z jeżdżącymi zabytkowymi samochodami. Jest to atrakcja podobna do trzech poprzednich. W jednym autku zmieszczą się 2 osoby.
Mini Helicopters (Mini Helikoptery)
Mini Helicopters to kolejna spokojna atrakcja, tym razem pojazdem są 2-osobowe helikoptery. Wyjeżdżają one dość szybko, co przekłada się na niezłą przepustowość.
Spiral Slide (Spiralny Zjazd)
Spiral Slide to budynek ze schodami w środku i zjeżdżalnią wokół elewacji. Zjazd trwa kilka sekund. W opcjach możemy zmienić maksymalną ilość ludzi w środku (najlepiej z 2 zmienić na 5) oraz ilość zjazdów na każde wejście (jeden lub nieograniczona ilość). Goście będą chodzić na zjeżdżalnię tylko przy bardzo niskiej cenie. Przydatna atrakcja, bo tanim kosztem przyciąga ludzi do parku i można postawić ją bezpośrednio przy ścieżce.
Dodgems (Unikajki)
Dodgems to bardzo skrętne, elektryczne samochodziki, którymi można się zderzać. W jednym cyklu (jego czas można ustawić) jednocześnie jeździ 12 osób. Chroni przed deszczem. Unikajek jest kilka rodzajów, ale wszystkie działają identycznie. Dochód jest średni.
Space Rings (Kosmiczne Pierścienie)
Space Rings to kosmiczne okręgi. W każdym z 4 okręgów jest miejsce dla 1 osoby, która przywiązana do brzegów obraca się we wszystkie strony. Atrakcja strasznie mało przepustowa. Posiada wysoki Nausea Rating, co powoduje, że niektórzy goście po wizycie źle się czują i chcą wymiotować.
Circus (Cyrk)
Circus to namiot cyrkowy, w którym odbywają się pokazy umiejętności treserskich. Gościom szybko się to nudzi. Plusami są duża pojemność (30 osób) oraz ochrona przed deszczem.
Ghost Train (Pociąg Widmo)
Ghost Train to wagoniki, poruszające się po własnym torze. W jednym zmieszczą się 2 osoby, a ich ilość zależy od długości trasy. Wagoniki dosyć szybko wyjeżdżają i przyspieszają. Na trasie dodatkowo możemy zbudować obracający się tunel oraz hamulce.
Haunted Mansion Ride (Przejażdżka po Nawiedzonym Domu)
Haunted Mansion to podobna atrakcja do poprzedniej Ghost Train. Współczynniki w obu są podobne, różni się jedynie wygląd wagoników.
Flying Saucers (Latające Spodki)
Flying Saucers to latające spodki, atrakcja bardzo podobna do Dodgems. Tutaj też wchodzi 12 osób, a czas jeżdżenia można zmienić.
Ostre Karuzele (Thrill Rides)
Thrill Rides to małe, ale intensywne karuzele. Lubią je goście z duża tolerancją 'Nausea’, czyli tacy, którzy lubią się mocno wyszaleć. Są idealne do budowania na początku gry, gdyż są bardzo tanie i przynoszą spore zyski. Są idealnym uzupełnieniem kolejek górskich.
Snow Cups (Śnieżne Filiżanki)
Snow Cups to karuzela, na której goście kręcą się wokół figury bałwana. Pomieści 18 osób, jest dość przepustowa. W opcjach możemy zmieniać ilość obrotów (długość jazdy).
Twist
Twist to mieszcząca 18 osób zwykła karuzela, z krzesełkami na trzech podporach. Goście lubią nią jeździć. Tak jak w Snow Cups, można zmienić ilość obrotów.
Magic Carpet (Magiczny Dywan)
Magic Carpet to 'magiczny dywan’, czyli belka obracająca się w koło. Atrakcja pomieści 12 osób, goście ją bardzo lubią. W opcjach możemy zmienić ilość wychyleń.
Launched Freefall (Wystrzałowa Spadajka)
Launched Freefall to wieża swobodnego spadania. Najpierw musimy zbudować samą wieżę, najlepiej z około 10 elementów. Gdy jest za niska lub za wysoka, to ludzie nie chcą nią jeździć (uznając odpowiednio za lamerską lub zbyt ostrą). Pomieści 8 osób, lecz jeden cykl trwa bardzo szybko, czyniąc ją bardzo przepustową i dochodową. Jest to jedna z najlepszych atrakcji na początek gry. W opcjach możemy zmienić kierunek odrzutu (w górę lub w dół, lepiej zostawić w górę) oraz prędkość startową, trzeba jednak robić to ostrożnie, żeby kabina nie poleciała w pizdu 🙂
Pirate Ship (Okręt Piracki)
Pirate Ship to wielki, 16 osobowy statek piratów, który buja się jak wahadło. Goście bardzo lubią nim jeździć, jest to dochodowa atrakcja. W opcjach możemy zmienić liczbę wychyleń statku.
Go Karts (Gokarty)
Go Karts to gokarty, czyli małe spalinowe samochodziki. Są strasznie mało przepustowe, ale ludzie uwielbiają nimi jeździć i gotowi są płacić bajońskie sumy za przejazd. Powoduje to ogromne zyski, w wysokości tych osiąganych przez kolejki górskie. Ilość samochodów zależy od długości trasy oraz długości pierwszej prostej. W opcjach możemy wybrać ilość okrążeń oraz tryb- pojedynczy przejazd lub wyścig (wspólny start, a wygrany robi rundę honorową).
Swinging Inverter Ship (Morska Huśtawka)
Swinging Inverter Ship jest statkiem mieszczącym 12 osób. Kabina obraca się o 360 stopni, ilość obrotów można regulować. Utrudnieniem jest możliwość budowania wejścia/wyjścia tylko z jednej strony statku. Jest też druga, identyczna atrakcja, tylko w innym kolorze- Zakręcona Dżonka.
Motion Simulator (Symulator Ruchu)
Motion Simulator to ruchoma kabina, w której dodatkowo wyświetlane są filmy, można je zmienić w opcjach. Gdy mamy więcej takich urządzeń w parku, najlepiej w każdym puszczać inny film. Chroni przed deszczem, pomieści 8 osób. Goście bardzo lubią tą atrakcję.
3D Cinema (Kino Trójwymiarowe)
3D Cinema to kino trójwymiarowe. Mamy do wyboru 3 filmy, goście rzadko kiedy 2 razy chodzą na ten sam. Chroni przed deszczem i pomieści 20 pasażerów.
Top Spin (Wirówka)
Top Spin to jedna z najlepszych małych urządzeń w grze. Jest to gondola, kręcąca się wokół własnej osi, w przód i tył. Pomieści 8 osób, jednak cykl trwa bardzo szybko, co czyni atrakcję przepustową i bardzo dochodową. W opcjach do wyboru są 3 tryby intensywności, lecz nawet na tym najniższym wskaźniki Nausea i Intensity są bardzo wysokie.
Roto Drop (Obrotospad)
Roto Drop to wieża z obracającą się platformą. Najlepiej nie budować jej zbyt wysokiej, żeby ludzie się nie wystraszyli samego widoku. Dodatkowo, gdy jest niska, cykle trwają krócej. Pomieści 16 pasażerów. Jest bardzo intensywna, goście często wymiotują po przejażdżce. Generuje bardzo duże dochody.
Enterprise (Krynolina)
Enterprise to królowa karuzel. Koło obracające się wokół własnej osi dodatkowo unoszone jest do pionu przez specjalne ramię. Pomieści 16 pasażerów, cykle są dość szybkie, choć możemy je zmienić. Atrakcja ma bardzo wysokie dochody, a także wskaźniki Excitement, Intensity i Nausea. Bliźniaczą, tylko w innym kolorze atrakcją jest Karuzela Fajerwerków.
Atrakcje Wodne (Water Rides)
Atrakcje wodne jak sama nazwa wskazuje związane są z wodą. Niektóre możemy budować tylko na stawach, inne również na lądzie. Są bardzo malownicze, niektóre z nich uwielbiane przez gości. Gdy mamy w parku jakiś ładny, duży staw, można zrobić na nim kilka atrakcji wodnych i wszystko otoczyć ciekawą scenerią, a goście będą uwielbiali tam przebywać.
Dinghy Slide (Ślizg Pontonowy)
Dinghy Slide z wodą ma wspólnego tylko tyle, że pojazdami są łódki. Tor można budować normalnie na lądzie. Jedna łódka pomieści 2 pasażerów. Tor to tuba bez szyn, co powoduje adrenalinę i trzepanie na zakrętach. Przy ostrych podjazdach możemy zastosować łańcuch wciągający. Goście bardzo lubią tą atrakcję.
Log Flume (Jazda Flisacka)
Log Flume to bardzo fajna i lubiana przez gości atrakcja. Łódki w kształcie belki poruszają się po rzecznym torze. Przy ostrych zjazdach i zakrętach goście są chlapani wodą. W grze jest gotowy tor, ale najlepiej zbudować własny, gdyż ten wbudowany ma źle ułożone wejście i wyjście, a także nie posiada żadnych miejsc fotograficznych (z których jest dodatkowy dochód). Atrakcja jest bardzo przepustowa i dochodowa, łódki wyjeżdżają szybko, a każda mieści 4 osoby. Wysoki Excitetment Rating.
River Rapids (Przełomy Dunajca)
River Rapids to kolejny tor rzeczny. Okrągłe, obracające się łódki pomieszczą po 8 pasażerów. Na trasie możemy umieszczać efekty specjalne, takie jak wodospady, rwące nurty, wiry i aparaty fotograficzne (te najlepiej u dołu stromych zjazdów, gdzie najbardziej chlapie). Wbudowany tor jest fatalny. Gdy zbudujemy własny, wysokiej jakości tor, to goście będą bardzo chętnie będą nim jeździli, płacąc grube pieniądze.
Splash Boats (Pluskołódki)
Splash Boats to bardzo przepustowa atrakcja, w jednej łodzi zmieści się aż 16 osób. Goście chętnie nimi jeżdżą, zostawiając w kasie dużo pieniędzy. Łódź po zjechaniu ze stromej góry mocno chlapie.
Submarine Ride (Podwodna Podróż)
Submarine Ride to przejażdżka łodzią podwodną. Tor można budować wyłącznie na wodzie. W jednej łodzi zmieszczą się 4 osoby, szybkie wyjazdy czynią ją bardzo przepustową. Zadowolenie gości jest dosyć wysokie jak na torowe atrakcje wodne.
Bumper Boats (Gumołódki)
Bumper Boats to wypożyczalnia gumowych pontonów, napędzanych małym silniczkiem. Budujemy na wodzie tylko samą platformę (im dłuższa tym więcej łódek), a goście pływają w dowolne miejsca na stawie. Można wprawdzie zrobić tor, ale to tylko szkodzi. Jedna z najtańszych atrakcji, niestety nie przynosi wielkich zysków.
Canoes (Kanadyjki)
Canoes to dwuosobowe kajaki. Atrakcja bardzo podobna do poprzedniej, lecz nieznacznie mniej zadowalająca gości.
Jet Skis (Skutery Wodne)
Jet Skis to wypożyczalnia skuterów wodnych. Na jeden wejdzie tylko 1 osoba, tak jak w dwóch poprzednich budujemy na wodzie tylko samą platformę, toru nie da się zbudować.
Rowing Boats (Łodzie Wiosłowe)
Rowing Boats to łodzie wiosłowe, mieszczące 2 osoby. Można, ale nie trzeba budować toru.
Swans (Łabędzie Wodne)
Swans to łódki w kształcie łabędzi. Atrakcja bardzo podobna do kilku poprzednich. Na jednego łabędza wejdą 2 osoby. Można, ale nie trzeba budować toru.
Water Tricycles
Water Tricycles to rowerki wodne. Kolejna atrakcja budowana na wodzie, w której można, lecz nie trzeba budować toru. Na jeden rowerek wejdą 2 osoby.
River Rafts (Tratwy Rzeczne)
River Rafts to rzeczne, zadaszone tratwy. Możemy zbudować je też na lądzie. Na jednej tratwie zmieszczą się 4 osoby. Atrakcja jest średnio przepustowa i dochodowa, niestety nie możemy budować toru na wysokości ani żadnych specjalnych ulepszeń.
Water Coaster (Wodna Kolejka Górska)
Water Coaster to wodna kolejka górska. Wagoniki mieszczące 5 osób suną po rzecznym torze. W opcjach możemy zmienić szybkość wciągania łańcuchów. Podczas budowy prócz łańcuchów mamy do dyspozycji hamulce, sekcje, 2 rodzaje toru (metalowy i rzeczny) oraz ostre zakręty z nachyleniem toru. Goście uwielbiają tą kolejkę. Niestety jedyny tor wbudowany w grę jest fatalnej jakości (wejście/wyjście), dlatego najlepiej zbudować własny.
Kolejki Górskie (Rollercoasters)
Kolejki górskie to najlepsze atrakcje w grze. Przynoszą najwyższe zyski, są najbardziej przepustowe i mają najwyższe wskaźniki zadowolenia gości. Jest kilkadziesiąt rodzajów kolejek, ale wszystkie mają podobne cechy. Każda kolejka składa się z platformy i toru. Im dłuższy tor, tym więcej wagoników zmieści się na atrakcji. Najczęściej w opcjach kolejki górskiej możemy regulować ilość pociągów oraz ich długość, lecz łączna liczba wagoników zawsze musi być taka sama dla danego toru. W każdej kolejce, jeśli budujemy stromy podjazd, musimy użyć specjalnych łańcuchów wciągających, inaczej wagonik nie zdoła wjechać pod górę. Szybkość wciągania możemy regulować w opcjach kolejki. W niektórych kolejkach możemy budować specjalne dodatki, takie jak hamulce, ostre spirale, pętle o 360 stopni czy miejsca, w których gościom robione są zdjęcia (mogą je potem kupić). Im kolejka dłuższa, bardziej pokręcona i spadzista, tym zadowolenie gości po przejażdżce jest większe. Kolejkę możemy wybudować sami, lub skorzystać z gotowego szablonu (niestety większość jest słabej jakości). Niekiedy możemy lekko przebudować kolejkę, aby dostosować do niej obszar działania pracowników, przykłady ukazano w zakładce Galeria.
Side-Friction Roller Coaster (Tarcie Boczne)
Side-Friction Roller Coaster to najprostsza, drewniana kolejka bez żadnych udziwnień. Jest stosunkowo tania. Nie można budować ostrych pętli ani zakrętów. Maksymalna długość 1 pociągu to 3 wagoniki, każdy mieści 4 osoby.
Virginia Reel (W Koło Macieju)
Niewielka kolejka, również bez żadnych specjalnych opcji. Okrągłe wagoniki pomieszczą 4 osoby, prócz jazdy po torze kręcą się one w kółko. Kolejka jest bardzo tania, wszystkie 3 dostępne szablony są całkiem niezłe. Dobra na początek gry, jak na swoją cenę potrafi generować spore zyski. Najlepiej zbudować stromy podjazd z łańcuchem na początku toru, a potem zygzakiem w dół.
Reversed Roller Coaster
Reverser Roller Coaster to obrotowa kolejka, jest dość tania i prosta. Od poprzednich odróżnia ją fakt, iż na torze możemy umieścić system odwracający wagonik o 180 stopni. Prócz tego możemy tworzyć szyny w kształcie litery 'S’. Drewniany wagonik pomieści 6 osób.
Woodden Roller Coaster (Drewniana Jazda)
Woodden Roller Coaster to drewniana kolejka górska. Ma wiele możliwości, takich jak ostre pętle, sekcje zdjęciowe, hamulce, spiralne zjazdy i dziury chlapiące wodą. Gotowych szablonów jest mnóstwo, jedne lepsze, inne gorsze. Przy tych największych wskaźniki zadowolenia są bardzo wysokie, przepustowość również. Goście uwielbiają nimi jeździć. Do wyboru mamy 4 rodzaje wagoników, z których każdy ma inne właściwości. Jedna z najlepszych kolejek w grze.
Woodden Wild Mine Ride
Woodden Wild Mine Ride to niewielka, drewniana kolejka, ustylizowana na podziemne wagoniki w kopalni. Każde krzesełko pomieści 2 osoby, niestety podczas budowy nie mamy do wyboru żadnych opcji specjalnych. Jest średnio dochodowa, ale bardzo tania jak na kolejkę górską.
Woodden Wild Mouse (Drewniana Szalona Mysz)
Woodden Wild Mouse to kolejna niewielka kolejeczka, podobna do poprzedniej. Wagoniki są w kształcie myszy, każda z nich pomieści 2 osoby. Nie ma do wyboru żadnych opcji specjalnych. Kolejka z gatunku tych średnich.
Spinning Wild Mouse
Spinning Wild Mouse to kolejna kolejka z wagonikami w kształcie myszy. Te jednak są obrotowe i pomieszczą 4 osoby. Wagoniki obracają się na zakrętach, chyba że użyjemy przy budowie toru opcji blokowania obrotów. Prócz tego możemy zbudować hamulce. Bardzo dobra kolejka ze względu na swą niską cenę.
Wild Mouse
Wild Mouse to kolejka podobna do poprzednich, Jest tania, lecz ze specjalnych opcji możemy użyć tylko hamulców. Wagoniki pomieszczą 4 osoby (są 2 rodzaje- myszy i górnicze). Nie umywa się do największych kolejek.
Inverted Hairpin Coaster
Inverted Hairpin Coaster to kolejka z 4 osobowymi wagonikami, które są podwieszone od dołu do toru. Ze specjalnych opcji dostępne są tylko hamulce. Średnia kolejka, adekwatna do swojej niskiej ceny.
Junior Roller Coaster
Junior Roller Coaster to kolejna kolejka z gatunku tych mniejszych. Są 2 rodzaje pociągów, lecz oba mają te same właściwości, mieszcząc 2 osoby. Ze specjalnych opcji możemy wybrać zjazdowe spirale i hamulce. W zależności od długości toru, może osiągać niezłe wyniki i dochody.
Mini Roller Coaster
Mini Roller Coaster to niewielka i tania kolejka, z pojedynczymi wagonikami, mieszczącymi 4 osoby. Są 3 rodzaje wagoników, te z bonusami są trochę większe (więc jest ich mniej na torze). Ze specjalnych dodatków możliwe są spirale, zakręty „S” oraz hamulce. Całkiem niezła atrakcja.
Spiral Roller Coaster
Spiral Roller Coaster to całkiem niezła kolejka z gatunku tych mniejszych. Atrakcja ma bardzo bogatą ofertę budowania spiralnych zjazdów, a także możliwość budowania hamulców i sekcji fotograficznej. Spirale zajmują niewiele miejsca, więc kolejka jest idealna dla małych parków. Jeden mały wagonik, poruszający się po stalowym torze pomieści 6 osób, można je łączyć w większe pociągi.
Mine Train Coaster
Mine Train Roller Coaster to bardzo dobra kolejka. Po stalowych szynach sunie pociąg, stylizowany na starodawną kopalnię. W 1 wagoniku zmieszczą się maksymalnie 4 osoby. Mamy do wyboru szereg ulepszeń, takich jak sekcja fotograficzna, hamulce, spirale zjazdowe i zakręty typu „S”. Do wyboru mamy 4 gotowe trasy, lecz tej czwartej pod żadnym pozorem nie warto budować, ma tragiczne współczynniki przy wysokiej cenie.
Looping Roller Coaster
Looping Roller Coaster to ciekawa, stalowa kolejka górska, w której bardzo często występują pionowe pętle, gdzie jedzie się do góry nogami. Na jednym krzesełku siedzą 4 osoby. Mamy do dyspozycji cały szereg dodatkowych opcji, takich jak spirale, pętle pionowe, hamulce, zakręty „S” i sekcja fotograficzna. Do wyboru jest aż 12 tras, większość jest niezła. Ostatnia (Turbine) jest bardzo ciekawa, zajmuje mało miejsca i używa świetnej opcji „Powered Launch”.
Stand-up Roller Coaster
Stand-up Roller Coaster to stalowa kolejka, która wykorzystuje pionowe pętle, a pasażerowie nie siedzą, lecz stoją. Jeden mały wagonik pomieści 4 osoby. Specjalnych dodatków jest cały szereg- hamulce, sekcja fotograficzna, pętle, pół-pętle, duże i małe spirale oraz zakręty typu „S”. Dostępne 3 szablony są dość ubogie, ale gdy zbuduje się taką kolejkę samemu (dużą i skomplikowaną), to jej osiągi bywają rewelacyjne.
Corkscrew Roller Coaster
Corkscrew Roller Coaster to stalowa, bardzo różnorodna kolejka górska. 4 rodzaje trybów pracy, kilka szablonów i mnóstwo specjalnych dodatków (spirale, pętle, zdjęcia, hamulce i inne) czynią ją jedną z najciekawszych kolejek górskich w całej grze.
Hypercoaster
Hypercoaster to jedna z największych kolejek w grze. Możemy budować tory na bardzo dużych wysokościach, tworząc prawdziwe dzieło sztuki. W jednym wagoniku zmieści się 6 osób. Z dodatków specjalnych mamy zakręty „S”, spirale, hamulce i sekcje zdjęciowe. Można zbudować też jednostronną kolejkę w systemie 'Powered Launch’. Goście uwielbiają tą atrakcję.
LIM Launched Roller Coaster
LIM Launched Roller Coaster to jedna z najlepszych kolejek w całej grze. Dostępne są tylko opcje „Powered Launch’, co powoduje że pociągi już na starcie osiągają dużą prędkość. Dodatkowo możemy budować tory, które obracają pociągiem wokół własnej osi. Z innych dodatków mamy spirale, pełne i ćwierć-pętle, hamulce, zakręty typu 'S’ i sekcję fotograficzną. Jeden mały wagonik pomieści 4 osoby.
Floorless Roller Coaster
Floorless Roller Coaster to kolejka z wagonikami nieposiadającymi podłoża. Goście wiszą na specjalnych chwytnikach, co powoduje bezwład nóg podczas jazdy i uczucie latania w powietrzu. Kolejka ta jest bardzo intensywna, tylko dla prawdziwych twardzieli. Wyciąg łańcuchowy jest jednym z najszybszych wśród wszystkich kolejek. Do jednego małego chwytnika wejdą 4 osoby. Specjalna właściwością jest możliwość robienia „beczki” z szyn, czyli obrotu wokół własnej osi wraz ze zmianą poziomu wysokości. Można zrobić też „korkociąg”, czyli beczkę z wyższą różnicą poziomów. Prócz tego mamy prawie wszystkie standardowe opcje, czyli spirale, pętle poziome i pionowe, pół i ćwierć-pętle, hamulce i zdjęcia.
Hyper-twister Roller Coaster
Hyper-twister Roller Coaster to kolejka, osiągająca ogromne szybkości zjazdowe. Mamy do wyboru 2 rodzaje wagoników, które różnią się pojemnością, bonusami i wielkością. Wprawdzie kolejka nie ma zbyt wielu dodatków (spirale, zakręty „S”, hamulce i zdjęcia), ale goście bardzo ją lubią.
Stand-up Twister Roller Coaster
Stand-up Twister Roller Coaster to kolejka stalowa, w której goście jadą na stojąco. Charakteryzują ją spore zjazdy i duża liczba obrotów do góry nogami. Wagoniki są 4 osobowe. Podczas samodzielnej budowy możemy skorzystać z wielu dodatków, takich jak korkociągi, beczki, różne rodzaje pętli i spiral, zakręty typu „S”, hamulce i sekcja zdjęciowa.
Twister Roller Coaster
Twister Roller Coaster to kolejka bardzo podobna do poprzedniej, lecz goście jadą na siedząco. Wagoniki również mieszczą 4 osoby, do wyboru mamy prawie wszystkie rodzaje ulepszeń, jednak gotowych szablonów jest dużo więcej.
Giga Coaster
Giga Coaster to kolejka, która możemy budować najwyżej ze wszystkich (do 300 stóp wysokości). Posiada kilka szablonów z ostrymi zjazdami i pętlami. Jest to atrakcja, która ma jedne z najwyższych współczynników zadowolenia w całej grze. Dodatkowo możemy zbudować zakręty typu „S”, spirale, sekcje zdjęciowe, hamulce oraz bardzo strome zjazdy (o 20% ostrzejsze, niż normalnie).
Suspended Swinging Coaster
Suspended Swinging Coaster to kolejka podwieszona od dołu do stalowej rury. Pociągi na zakrętach dzięki grawitacji latają na boki, powodując zadowolenie u gości. Mamy 3 rodzaje wagoników, różniących się wyglądem, bonusami, wielkością i pojemnością (czyli wszystkim). Dodatki to spirale, zakręty „S” oraz hamulce.
Compact Inverted Coaster
Compact Inverted Coaster to podwieszana kolejka, goście siedzą parami. Cechuje się wieloma ostrymi pętlami i zjazdami. Mamy do wyboru 2 szablony, niestety oba są zbyt słabe jak na możliwości kolejki. Budując sami, możemy użyć zakrętów typu „S”, korkociągów, spiral, kilku rodzajów pętli, hamulców i sekcji zdjęciowej.
Inverted Shuttle Coaster
Inverted Shuttle Coaster to kolejna kolejka z gatunku podwieszanych. Różni się jednak dość zasadniczo- jedyny jej tryb to „Powered Launch”, czyli znaczne przyspieszenie na początku jazdy. Wagonik pomieści 4 osoby, z czego 2 siedzą przodem, a 2 tyłem do kierunku jazdy. Dostępny mamy 1 ciekawy szablon. Budując sami, mamy do dyspozycji pętle, pół-pętle, spirale, zakręty „S”, korkociąg, hamulce i sekcję zdjęciową.
Inverted Vertical Shuttle
Inverted Vertical Shuttle to podwieszana kolejka, która na początku bierze rozpęd z drugą stronę na specjalnym podjeździe, a następnie ostro rusza z powrotem, przez pętle i inne zakręty. Jest dosyć tania jak na swoje wysokie możliwości. Z opcji budowlanych mamy korkociąg, spirale, obrotnice, różne pętle, zdjęcia i hamulce.
Inverted Roller Coaster
Inverted Roller Coaster to podwieszana, zwykła kolejka. W wagoniku zmieszczą się 4 osoby. 3 szablony są dość różnorodne, decydując się na samodzielną budowę mamy do wyboru standardowe opcje dla dużych kolejek (pętle, spirale, obrotnice, hamulce, zdjęcia).
Inverted Impulse Coaster
Inverted Impulse Coaster to bardzo ciekawa kolejka z ostrym początkowym napędem. Tor zazwyczaj jest niedługi, w kształcie okręgu. Co ciekawsze, głównym składnikiem toru są pionowe szyny, możemy na nich budować pół-obrotnice, dzięki czemu wagoniki jadą raz normalnie, a raz do góry nogami. W opcjach możemy zmienić ilość okrążeń oraz prędkość początkową (zbyt duża odstrasza gości). Kolejka ta ma jedne z najwyższych współczynników średniej prędkości przejazdu, innymi słowy, wagoniki gnają prawie cały czas z ogromną szybkością.
Mini Suspended Coaster
Mini Suspended Coaster to bardzo prosta kolejka, z podwieszonymi 2-osobowymi wagonikami. Jedyne ulepszenie to zakręty typu „S”. Jest bardzo tania, nie dorównuje do pięt najlepszym kolejkom.
Mini Suspended Flying Coaster
Mini Suspended Flying Coaster to podwieszana, niewielka kolejka. Goście jadą głową w dół, każdy w jednym pojedynczym wagoniku. Swobodna grawitacja na zakrętach jest największym atutem tej kolejki. Jedyne ulepszenie to zakręty „S”. Atrakcja strasznie mało przepustowa jak na kolejkę górską.
Motorbike Races
Motorbike Races to kolejna z tych „słabszych” kolejek. Goście jeżdżą na 2 osobowych motocyklach. Jest dobra dla osób, które boją się wsiąść na większe kolejki. Z ulepszaczy mamy zakręty typu „S” oraz hamulce. Jedyny szablon wbudowany w grę ma dość dziwną konstrukcję, zatem najlepiej zbudować swoją własną.
Soap Box Derby Racers
Soap Box Derby Racers to 4 osobowe samochodziki, jeżdżące pojedynczo po torze kolejki. Jest to tania i średniej jakości atrakcja dla naszego parku. Z ulepszeń są tylko zakręty „S” i hamulce.
Steeplechase
Steeplechase jest praktycznie identyczną kolejką, co poprzednia. Różni się tylko wagonikami- są to 2-osobowe koniki. Bardzo przeciętna.
Bobsleigh Coaster
Bobsleigh Coaster to ciekawa kolejka na wzór zimowych bobslei. Szyny są jedynie na podjazdach wciągających, natomiast zjazdy są grawitacyjnie swobodne, ograniczone tylko torem jazdy. W jednym małym bobsleju zmieszczą się 2 osoby. Z dodatkowych opcji mamy zakręty „S”, hamulce oraz spirale.
Flying Turns
Flying Turns to bardzo podobna kolejka do poprzedniej. Różnica jest jedynie w pojazdach, tutaj bobslei nie można łączyć w dłuższe pociągi, a w jednym wagoniku zmieści się maksymalnie 6 osób.
Mine Ride
Mine Ride to mała, prosta kolejka. 4 osobowe wagoniki połączone w pociągi pokonują tor bez większych udziwnień. Jedyne z nich to zakręty „S”, spirale oraz sekcja zdjęciowa.
Heartline Twister Coaster
Heartline Twister Coaster to kolejka jedyna w swoim rodzaju. Posiada bardzo ciekawą opcję budowania „odbijaków”, czyli miejsc w których wagonik może zawrócić. Sam wagonik jest 4 osobowy, zawsze jeździ pojedynczo. Możemy wybrać czy startować będzie przodem czy tyłem, nie jest to istotne, gdyż po każdym „odbijaku” wagonik obraca się o 180 stopni. Dodatkową opcją jest budowa rury z obrotowymi szynami wewnątrz.
Lay-down Roller Coaster
Lay-down Roller Coaster to kolejna ciekawa kolejka. Goście w specjalnych kabinach jadą głową w dół, po 4 w każdym małym wagoniku. Same wagoniki potrafią jeździć zarówno normalnie, jak i do góry nogami. Z dodatkowych opcji kolejkę możemy wyposażyć w hamulce, sekcję zdjęciową, zakręty typu „S”, różne rodzaje pętli i spiral oraz obrotnice i korkociąg.
Flying Roller Coaster
Flying Roller Coaster to dosyć ostra kolejka o podwieszanym torze. W każdym małym wagoniku zmieszczą się 4 osoby. Atrakcję można urozmaicić zakrętami „S”, pół-pętlami, spiralami, obrotnicami, hamulcami i sekcją fotograficzną.
Multi-dimension Roller Coaster
Multi-dimenssion Roller Coaster jest bardzo fajną kolejką, w której można prowadzić szyny pionowo używając ogromnych pętli. Wagoniki są 4 osobowe, goście siedzą parami po bokach, tuż nad torem. Boczne kapsuły, w których siedzą goście obracają się o kąt ustawiony w opcjach toru. Do wielu urozmaiceń dostępnych w tej atrakcji należą zakręty „S”, hamulce, spirale, obrotnice i sekcja foto.
Reverse Freefall Coaster
Reverse Freefall Coaster to dość dziwna kolejka. Dostępny jest 1 szablon, ale nic innego praktycznie nie da się z niej zbudować. 6-osobowy wagonik wyrzucany jest ze stacji napędem typu LIM, po czym wjeżdża na pionowy słup, gdzie zawraca. Całkiem tania, dochodowa i lubiana atrakcja.
Vertical Drop Roller Coaster
Vertical Drop Roller Coaster to bardzo ostra kolejka, z możliwością budowania torów pionowo. 1 mały wagonik pomieści 6 osób. Do specjalnych ulepszeń dostępnych przy budowie należą zakręty „S”, spirale, 3 rodzaje hamulców, pionowe obrotowe pętle i sekcja fotograficzna.
Air Powered Vertical Coaster
Air Powered Vertical Coaster to hydraulicznie odpalany pociąg, którego początkową prędkość możemy dostosować. W kolejce unikalną rzeczą jest budowa pionowych szczytów, przez które wagoniki przejeżdżają z ogromną szybkością.
Sklepy i Kioski
Jest kilkadziesiąt rodzajów sklepików. Niekiedy są 2 rodzaje danego sklepu- shop i stall, lecz poza wyglądem niczym się nie różnią. Najważniejsze sklepy w grze to jedzenie, picie i toaleta. Wszystkie inne nie są niezbędne. Goście z każdą minutą spędzoną w parku stają się coraz głodniejsi i bardziej spragnieni, a po jedzeniu i piciu lubią pójść do toalety. Rodzaj jedzenia i picia nie ma większego znaczenia, gość jeśli jest głodny kupi obojętnie jakie jedzenie w najbliższym sklepiku. Najlepiej jednak różnicować rodzaje żywności, a nie budować np. samych budek z hamburgerami. Najlepszym sposobem jest budowanie co jakiś czas (co 5-10 karuzel) kompleksu, składającego się z toalety oraz po jednym sklepie z jedzeniem i piciem. Obok nich potrzebne będą ławki i kosze na śmieci. Budując sklep, musimy ustawić go strzałką (przodem) to ścieżki.
Sklepiki z zabawkami możemy stawiać gdzie popadnie, najlepiej w ruchliwych miejscach. Zazwyczaj możemy wybrać kolor zabawek sprzedawanych w danym sklepie. Zyski ze sklepików nie są wysokie, głównym źródłem utrzymania zawsze będą bilety wstępu do parku lub na karuzele.
Nazwa |
Rodzaj |
Sprzedaje |
Beef Noodles |
Jedzenie |
Wołowina z makaronem |
Burger |
Jedzenie |
Hamburger |
Candy Apple |
Jedzenie |
Cukierkowe jabłko |
Chicken Nuggets |
Jedzenie |
Kawałki kurczaka |
Cookie |
Jedzenie |
Cukierki |
Cotton Candy |
Jedzenie |
Wata cukrowa |
Donut |
Jedzenie |
Pączek |
Fried Chicken |
Jedzenie |
Smażony kurczak |
Fried Rice Noodles |
Jedzenie |
Smażony ryż |
Fries |
Jedzenie |
Frytki |
Fruity Ices |
Jedzenie |
Owocowe lody |
Funnel Cake |
Jedzenie |
Ciasto |
Hot Dog |
Jedzenie |
Hot Dog |
Ice Cream Cone |
Jedzenie |
Rożki lodowe |
Meatball Soup |
Jedzenie |
Zupa mięsna |
Pizza |
Jedzenie |
Pizza |
Popcorn |
Jedzenie |
Popcorn |
Pretzel |
Jedzenie |
Precel |
Roast Sausage |
Jedzenie |
Smażone kiełbaski |
Sea Food |
Jedzenie |
Owoce morza |
Sub Sandwich |
Jedzenie |
Kanapki |
Wonton Soup |
Jedzenie |
Zupa orientalna |
|
|
|
Coffee |
Napój |
Kawa |
Drinks |
Napój |
Zimne napoje |
Hot Chocolate |
Napój |
Gorąca czekolada |
Iced Tea |
Napój |
Lodowa herbata |
Lemonade |
Napój |
Lemoniada |
Soybean Milk |
Napój |
Mleko sojowe |
Star Fruit Drink |
Napój |
Sok cytrusowy |
Sujongkwa |
Napój |
Koreański napój |
|
|
|
Balloon |
Zabawki |
Balony |
Hat |
Zabawki |
Kapelusze |
Souvenir |
Zabawki |
Pamiątki i Parasole |
Sunglasses |
Zabawki |
Przyciemniane okulary |
T-Shirt |
Zabawki |
Koszulki |
Information Kiosk |
Zabawki |
Mapy i Parasole |
Prócz tego, występują specjalne kioski:
Restroom – Toaleta. Tutaj gości załatwiają swoje potrzeby, budujemy niedaleko sklepików z piciem. Nie warto pobierać opłaty za toaletę, gdyż nie są to wielkie zyski, a goście się denerwują.
First Aid Room- Punkt Pierwszej Pomocy. Korzystają z niego goście, którym kręci się w głowie i chcą wymiotować. Budujemy przy atrakcjach z najwyższym 'Nausea Rating’.
Cash Machine- Bankomat. Nie ma nic przyjemniejszego od ogolenia gościa z wszystkich pieniędzy. Jeśli tak się stanie, idzie on do domu. Możemy jednak zbudować bankomat, wtedy wypłaci on kolejną gotówkę i będzie ją wydawał w naszym parku. Budujemy gdy mamy już duży park, lokując w zatłoczonych miejscach.
Rozdziały poradnika:
3. Pracownicy parku – sprzątacze, mechanicy, ochroniarze i klauni
Kto wie jak zbudować basen? 🙁 Dawno w to nie grałam i nie ogarniam
od Admin: Basen czyli karuzelę wodną? Trzeba zrobić wodę- najpierw obniżyć teren o 1 poziom, a potem podnieść jako woda z powrotem, na wodzie można zrobić kilkanaście różnych atrakcji.
kocham tę grę nadal w nią gram 🙂
Hej, mam pytanie do znawców 🙂
W grze po za samym torem, można zrobić platformę stacji znajdującą się pod ziemią. Pytanie brzmi, czy wejście/wyjście również da się umieścić pod powierzchnią i odprowadzić tylko tunel na zewnątrz? Bo z tego co zauważyłem, trzeba zrobić „dziurę” w ziemi tak, aby chatka wejścia/wyjścia przylegająca do podziemnej stacji jednak znajdowała się na zewnątrz, na widoku.
od admin: Wydaje mi się, że tylko w gotowych scenariuszach jest to możliwe, jak samemu robimy to bez „dziury” ani rusz.
Hmmm, bo właśnie widzę na niektórych filmikach chyba wejścia umieszczone pod ziemią (tak jak sklepy), ale nie mogę tego wykonać własnoręcznie.. .
od Admin: Ja też tego nigdy nie umiałem zrobić na mapach „od zera”, natomiast gdy wybierze się scenariusz gotowy (ten typ, gdzie przez ileś miesięcy trzeba jakieś konkretne zadanie wykonać) to często tam są podziemne atrakcje.
Można zakryć dziurę jakimś obiektem typu dach, a potem postawić na tym np dróżkę, ewentualnie wstawić na dziurze sklep 🙂