Shogun: Prowincje
Siłą każdego Klanu są dobre i liczne prowincje. Każdy gracz zaczyna na określonym terenie, posiadając kilka początkowych prowincji. Możemy je rozbudowywać, w zależności od taktyki. Każda prowincja ma swoje własne budynki, a także ukształtowanie terenu (lasy, góry, rzeki mające wpływ na możliwości obronne), pola uprawne (od nich zależą zyski z rolnictwa). Wraz z dostępem do morza Prowincja dostaje możliwość gromadzenia dochodów z handlu (wraz z budową Portów i Faktorii). Niektóre z Prowincji posiadają zasoby naturalne- Miedź, Srebro, Złoto (do budowy Kopalń) oraz Żelazo (do budowy Zbrojowni). Prowincje, w których będziemy budować wojsko na wielką skalę koniecznie powinny posiadać rudę żelaza. W każdej Prowincji istnieje też czynnik lojalności poddanych. Jeżeli wynosi poniżej 100%- istnieje ryzyko buntu i nagłego wyskoczenia rebeliantów. Ujemny wpływ na lojalność poddanych mają: wysokie podatki, działania szpiegów (Shinobi) wroga, zmiana religii. Ponadto świeżo zdobyte Prowincje także przez kilka kolejek mają obniżoną lojalność. Gdy chcemy zwiększyć lojalność to możemy zmniejszyć podatki (globalnie), lub wysłać do buntującej się prowincji oddział wojskowy- im większy, tym lojalność będzie wyższa. Shinobi w naszych Prowincjach także zwiększają lojalność.
Aby uaktywnić prowincję klikamy na nią LPM, wtedy ukażą się informacje o budynkach, oraz w lewym dolnym rogu opcje dotyczące budowania i rekrutacji wojsk. Klikając PPM na daną prowincję dowiemy się ile zarabia z rolnictwa i handlu oraz jakie ma bonusy i lojalność. Możemy tak podglądać również niektóre prowincje wroga. Potrzebujemy do tego Wież Granicznych obok jego terenu, lub Oddziałów Dyplomatycznych na jego terenie. Kiedy zdobywamy prowincję siłą, wtedy część budynków ulega zniszczeniu, a najeźdźca dostaje określoną ilość złota w wyniku plądrowania.
Poniżej lista wszystkich prowincji w Shogun: Total War:
Nazwa prowincji – wiadomo.
Dochody z Rolnictwa – Dochody prowincji z rolnictwa (stawka podstawowa). Można je zwiększyć, budując ulepszenia pól uprawnych. Więcej w zakładce Ekonomia.
Dostęp do Morza – Czy prowincja ma dostęp do morza, a co za tym idzie możliwość budowy Portu i Faktorii.
Specjalne – Bonus specjalny dla danej prowincji- Zbrojownia wymaga rud żelaza, z kolei złoża miedzi, srebra i złota dają możliwość budowy Kopalni. Możliwość budowy Przystani oznacza tańszą budowę portu o 25%. Ponadto niektóre prowincje dodają 1+pkt honoru dla danego typu wojsk, wyprodukowanych w danej prowincji.
Właściciel Prowincji na Początku Gry – Klan posiadający daną prowincję na początku gry, w głównej kampanii Sengoku.
Nazwa prowincji |
Dostęp do Morza |
Dochody z Rolnictwa |
Specjalne bonusy |
Właściciel prowincji na początku gry |
Bungo |
Tak |
120 |
– |
Shimazu |
Buzen |
Tak |
228 |
– |
Shimazu |
Higo |
Tak |
178 |
– |
Shimazu |
Hyuga |
Tak |
174 |
– |
Shimazu |
Nagato |
Tak |
139 |
Zbrojownia |
Shimazu |
Osumi |
Tak |
175 |
– |
Shimazu |
Satsuma |
Tak |
180 |
+1 honoru dla Samurajów No-Dachi |
Shimazu |
|
|
|
|
|
Bizen |
Tak |
190 |
Przystań |
Mori |
Harima |
Tak |
220 |
Złoża Srebra, Przystań |
Mori |
Hoki |
Tak |
103 |
Zbrojownia |
Mori |
Inaba |
Tak |
125 |
Zbrojownia |
Mori |
Iwami |
Tak |
120 |
Zbrojownia |
Mori |
Izumo |
Tak |
143 |
Zbrojownia |
Mori |
Mimisaka |
Nie |
123 |
Zbrojownia |
Mori |
Suo |
Tak |
139 |
Zbrojownia |
Mori |
|
|
|
|
|
Chikugo |
Tak |
320 |
– |
Imagawa |
Chikuzen |
Tak |
304 |
– |
Imagawa |
Hizen |
Tak |
408 |
Przystań |
Imagawa |
Mikawa |
Tak |
260 |
– |
Imagawa |
Suruga |
Tak |
100 |
– |
Imagawa |
Totomi |
Tak |
155 |
+1 honoru dla Łuczników |
Imagawa |
|
|
|
|
|
Aki |
Tak |
153 |
Zbrojownia, Złoża Srebra |
Takeda |
Bingo |
Tak |
130 |
Zbrojownia |
Takeda |
Bitchu |
Tak |
314 |
– |
Takeda |
Izu |
Tak |
70 |
– |
Takeda |
Kai |
Nie |
200 |
Złoża Złota |
Takeda |
Sagami |
Tak |
460 |
– |
|
|
|
|
|
|
Iga |
Nie |
120 |
Zbrojownia, +1 honoru dla Ninja |
Oda |
Kawachi |
Tak |
420 |
– |
Oda |
Kii |
Tak |
270 |
+1 honoru dla Mnichów-Wojowników |
Oda |
Omi |
Nie |
235 |
Zbrojownia |
Oda |
Tamba |
Nie |
220 |
– |
Oda |
Wakasa |
Tak |
103 |
– |
Oda |
Yamato |
Nie |
202 |
– |
Oda |
|
|
|
|
|
Dewa |
Tak |
400 |
Złoża Złota |
Uesugi |
Echigo |
Tak |
420 |
Złoża Srebra |
Uesugi |
Hida |
Nie |
120 |
– |
Uesugi |
Mutsu |
Tak |
600 |
– |
Uesugi |
Sado |
Tak |
160 |
Zbrojownia |
Uesugi |
Shinano |
Nie |
340 |
Zbrojownia, +1 honoru dla Kawalerii |
Uesugi |
|
|
|
|
|
Hitachi |
Tak |
620 |
Zbrojownia |
Hojo |
Kazusa |
Tak |
190 |
+1 honoru dla Dyplomatów |
Hojo |
Kozuke |
Nie |
410 |
– |
Hojo |
Musashi |
Tak |
640 |
– |
Hojo |
Shimosa |
Tak |
290 |
– |
Hojo |
Shimotsuke |
Nie |
210 |
Złoża Miedzi |
Hojo |
|
|
|
|
|
Awa |
Tak |
180 |
– |
Buntownicy |
Awaji |
Tak |
60 |
– |
Buntownicy |
Echizen |
Tak |
280 |
– |
Buntownicy |
Ise |
Tak |
440 |
– |
Buntownicy |
Iyo |
Tak |
220 |
Złoża miedzi |
Buntownicy |
Kaga |
Tak |
200 |
+1 honoru dla Mnichów-Wojowników |
Buntownicy |
Noto |
Tak |
100 |
– |
Buntownicy |
Sanuki |
Tak |
380 |
– |
Buntownicy |
Tajima |
Tak |
95 |
+1 honoru dla Shinobi (Szpiegów) |
Buntownicy |
Tosa |
Tak |
242 |
+1 honoru dla Yari Ashigaru |
Buntownicy |
Yamashiro |
Nie |
350 |
+1 honoru dla wszystkich rodzajów wojsk (Z powodu siedziby Cesarza) |
Buntownicy |
Rozdziały poradnika do Shogun: Total War
Wprowadzenie do poradnika – Wprowadzenie i przedstawienie gry
Fabuła – Podłoże historyczne i cele fabularne w grze
Menu i opcje gry – Objaśnienie poszczególnych opcji w grze
Klany – Lista dostępnych Klanów oraz ich silne i słabe strony
Mapa – Opis mapy i sposobów przemieszczania jednostek między prowincjami
Budynki – Lista i opis budynków, które możemy stawiać w prowincjach
Ekonomia (dochody i wydatki) – Czyli jak zarabiać pieniądze (koku)
Wojsko i wojny – Poradnik do prowadzenia wojen z innymi klanami
Walka w terenie – Poradnik do prowadzenia bitew podczas symulacji
Prowincje – Lista wszystkich prowincji na mapie, wraz z bogactwami naturalnymi i bonusami
Dyplomacja i Religie – Opis prowadzenia dyplomacji, sojuszy, szpiegostwa i religii
Strategia Gry – Ukazanie co należy robić by wygrać rozgrywkę, niezależnie od klanu
Dodatek Mongol Invasion (Inwazja Mongołów) – Dodatek ze Złotej Edycji- opis i poradnik przejścia