Shogun: Mapa

Mapa Shogun

(kliknij w obrazek, aby powiększyć)

 

Powyżej główny ekran mapy w Shogun. Poszczególne miejsca ekranu zaznaczono numerami, poniżej lista odpowiadających im opcji. Centralną część ekranu zajmuje mapa krainy. Ukazane są na niej prowincje (ich kolor świadczy o właścicielu), a także jednostki wojskowe poszczególnych graczy. U dołu artykułu jest instrukcja, jak poruszać oddziałami na mapie.

 

1. Mini-mapa Japonii. Możemy przy pomocy LPM przesuwać się po niej. Kolorami zaznaczono poszczególne Klany. Czarny kolor na mini-mapie to nieodkryty teren.

2. Nazwa aktywnej prowincji.

3. Spis naszych oddziałów wojskowych. W tabelce znajdziemy miejsce stacjonowania armii, ilość jej żołnierzy oraz nazwisko i rangę generała.

4. Spis sojuszy zawartych pomiędzy Klanami.

5. Statystyki gospodarcze. Bardzo ważna zakładka. Możemy tutaj dowiedzieć się jakie mamy zyski i wydatki. Ukazano w tabelce także spis prowincji, które posiadamy, z wyszczególnieniem na jej dochody, lojalność poddanych i utrzymanie wojsk w bakterii. Tutaj także możemy zmienić poziom podatków.

6. Informacje o Szpiegach- lista aktywnych szpiegów, ich ranga oraz misja, którą aktualnie wykonują. Więcej w zakładce o Dyplomacji.

7. Spis naszych następców. Jeśli Dajmio zginie (w walce lub ze starości), wtedy najstarszy następca przejmuje tron. Jeżeli Dajmio zginie, a nie ma następców, wtedy Klan przestaje istnieć. Następcy rodzą się co kilka lat w trybie losowym i potrzebują kilkunastu lat, aby dorosnąć.

8. Sala Tronowa. Możemy tu posłuchać opowieści, a na dole jest odkryta mapa całej Japonii- z niej możemy dowiedzieć się, który Klan ma najwięcej terenów. Bardzo pożyteczne narzędzie jeśli chodzi o strategię rozgrywki.

9. Rekrutacja wojsk. Wybieramy rodzaj wojska, które chcemy zbudować (musimy mieć pieniądze i odpowiednie budynki wojskowe). Produkcja zwyczajowo trwa 1 oddział (60 żołnierzy) na turę. Możemy do kolejki dodać kilka oddziałów. Po upływie tury oddział pojawi się w garnizonie, skąd przenosimy go myszą na teren prowincji. Więcej w zakładce Wojska.

10. Stawianie Budynków. Po kliknięciu wybieramy rodzaj budynku (możemy jeszcze dodać kilka do kolejki). Musimy mieć odpowiednią sumę pieniędzy. Po upływie kilku tur budynek będzie gotowy. Więcej w rozdziale Budynki.

11. Budynki istniejące w aktualnie wybranej prowincji.

12. Nasz skarbiec. Więcej o finansach w dziale Ekonomia.

13. Aktualna tura gry (rok i pora roku)

14. Koniec Tury- gdy już wszystko zrobiliśmy, tutaj przechodzimy do kolejnej tury. Między jesienią i zimą (pod koniec roku) wyskakuje budżet z dochodami i wydatkami naszego państwa.

 

 

Poruszanie się po mapie

Poruszanie się po mapie

Nasze jednostki wojskowe i dyplomatyczne ukazane są na mapie w postaci żetonów. Przy wojskowych jednostkach słupek pionowy ukazuje dodatkowo ich liczebność (max: 960 żołnierzy). Obok niego znajdują się gwiazdki- czyli poziom wtajemniczenia generała dowodzącego. Aby przesunąć jednostkę, klikamy LPM na nią (na podstawę żetonu), następnie przeciągamy nad prowincję, do której chcemy ją przenieść (te dostępne podświetlą się na biało) i upuszczamy. Podróżować możemy tylko na odległość jednej prowincji co turę (porę roku). Dodatkowo możemy przemieszczać jednostki między dowolnymi prowincjami, w których zbudowano Port. Podróże między Portami są znacznym ułatwieniem i istotnym wariantem taktycznym. Więcej na ten temat w zakładce Prowincje.

Możemy swobodnie poruszać jednostki w granicach własnego państwa, lecz jeśli chodzi o obce Klany, to już nie jest tak kolorowo. Jednostek wojskowych w ogóle nie możemy tam przesuwać (chyba, że wypowiemy wojnę), natomiast nasze jednostki dyplomatyczne narażone są na śmierć w wyniku działań miejscowych Fortów lub Ninja.

 

 


 

Rozdziały poradnika do Shogun: Total War

 

Wprowadzenie do poradnika - Wprowadzenie i przedstawienie gry (czyli to co teraz czytasz)

Fabuła - Podłoże historyczne i cele fabularne w grze

Menu i opcje gry - Objaśnienie poszczególnych opcji w grze

Klany - Lista dostępnych Klanów oraz ich silne i słabe strony

Mapa - Opis mapy i sposobów przemieszczania jednostek między prowincjami

Budynki - Lista i opis budynków, które możemy stawiać w prowincjach

Ekonomia (dochody i wydatki) - Czyli jak zarabiać pieniądze (koku)

Wojsko i wojny - Poradnik do prowadzenia wojen z innymi klanami

Walka w terenie - Poradnik do prowadzenia bitew podczas symulacji

Prowincje - Lista wszystkich prowincji na mapie, wraz z bogactwami naturalnymi i bonusami

Dyplomacja i Religie - Opis prowadzenia dyplomacji, sojuszy, szpiegostwa i religii

Strategia Gry - Ukazanie co należy robić by wygrać rozgrywkę, niezależnie od klanu

Dodatek Mongol Invasion (Inwazja Mongołów) - Dodatek ze Złotej Edycji- opis i poradnik przejścia

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież