Budowanie dworców do przewożenia towarów przemysłowych
Towary przemysłowe mogą być przewożone pomiędzy dwoma fabrykami. Budowa dworca przemysłowego nie jest trudna, po prostu musi być ulokowana blisko (3-4 pola) od fabryki. Gdy dworzec obejmuje zasięgiem jakąś fabrykę, wtedy przy jego budowie na dole widzimy dokładnie, jakie zasoby mogą przewijać się przez ten dworzec, tak jak na powyższym obrazku. Tu akurat mamy 2 fabryki – Hutę Żelaza i Kopalnię Węgla. W linijce „akceptuje” widzimy zasoby, za które dostaniemy pieniądze, gdy je tam dowieziemy. W linijce „zasoby” z kolei mamy zasoby, które tam mogą być produkowane. Po zbudowaniu 2 dworców w odpowiednich miejscach (źródłowy i docelowy), wystarczy tylko zbudować między nimi szlak (tory lub drogę) i skierować tam kupiony(e) pojazd(y). Im dalej dworce leżą od siebie, tym wyższa jest stawka za przewiezienie towaru.
Niekiedy zdarza się, że zakłady są położone blisko siebie. W takim wypadku możemy za pomocą jednego dworca (ulokowanego między nimi) obsłużyć oba. Długość dworca też jest tu pomocna, możemy zrobić 1 długaśny peron, łączący oba zakłady i 2 peron, z którego będą jeździły pociągi.
Budowanie dworców i lotnisk pasażerskich
Transport pasażerski to już trudniejsza sprawa, niż wożenie towarów przemysłowych. Zasada nadrzędna jest prosta – budujemy dworzec tak, by leżał w pobliżu największej ilości domków w mieście. Najwyższe budynki są w centrum miasta i to tamte tereny są najlepsze na dworzec.
Na powyższym obrazku mamy lotnisko, połączone z centrum miasta przy pomocy stacji ciężarówek zbudowanych na drogach miasta. Lotnisko przez te stacje „ściąga” do siebie pasażerów, którzy tłumnie czekają na samolot.
Budowa dworca pasażerskiego uzależniona jest od opcji mapy, czyli możliwości budowania łączonych dworców (dla różnych rodzajów pojazdów), maksymalnego rozmiaru dworca oraz możliwości budowania przystanków autobusowych na drogach miejskich. Wersja najłatwiejsza to wszystkie te opcje aktywne + duży maksymalny rozmiar dworca. Wtedy możemy zrobić dworzec/lotnisko obok miasta, i połączyć go z domkami przy pomocy przystanków autobusowych/ciężarowych. Niekiedy nawet można połączyć jednym dworcem 3 miasta! Kiedy nie możemy ingerować w miejskie drogi, wtedy dworzec stawiamy możliwie jak najbliżej centrum.
Dworzec pasażerski budujemy z uwagą, iż miasto w przyszłości będzie się rozrastać i liczba pasażerów się zwiększy. Zawsze lepszy dworzec za duży, niż za mały. Budowanie złożonych dworców i tras kolejowych wyjaśnione jest w zakładce Budowanie torów kolejowych.
Poniżej obrazek z dworcem kolejowo-samochodowym. Samochody dowożą owoce z 4 stron, a pociągi wywożą żywność do miasta.
Węzłowy dworzec kolejowy z dużą przepustowością:
Zobacz Także: