Warcraft 3: Kampania 1- Plaga Lordaeronu (Ludzie)

Pierwsza kampania grana jest rasą ludzką. Wprawdzie Prolog gramy Orkami, ale właściwe poziomy to już nasi rodacy. Naszym głównym bohaterem będzie Arthas, który wystąpi we wszystkich poziomach, przenosząc doświadczenie, czary i przedmioty do kolejnych odsłon. Wszystkie 4 umiejętności Arthas są przydatne. Pierwsza to leczenie własnych oddziałów (niestety Arthas nie może leczyć samego siebie), czarem leczenia możemy też atakować nieumarłych. Drugie jego zaklęcie to Boska Tarcza, dająca Arthasowi pełną obronę przed wrogiem przez dany okres czasu, możemy wtedy bezkarnie atakować go. Trzecia umiejętność działa na stałe, nie potrzebując punktów magii, jest to aura pancerza, który zwiększany jest Arthasowi i okolicznym jednostkom. Arthas może po osiągnięciu pewnego poziomu wskrzeszać żołnierzy poległych w bitwach. Prócz Arthasa podczas rozgrywki przewijać się będą także inni bohaterowie, jak czarodziejka Jaina. W całej kampanii będziemy mogli wykonać sporo questów pobocznych, wiążących się prawie zawsze z zabiciem jakiś neutralnych potworów na mapie. W nagrodę Arthas uzyska doświadczenie oraz przedmioty bądź księgi. Warto wykonywać poboczne zadania, gdyż zaprocentuje to w przyszłości. Nie ma też limitów czasowych na przejście poziomu (wbrew fabule, która wydaje się bardzo dynamiczna) , więc nie musimy się spieszyć, tylko dokładnie planować posunięcia. Przed większymi akcjami nie zaszkodzi zrobić save :) Wrogowie w pierwszej kampanii to głównie nekromanci, którzy szerzą plagę na terenie ojczyzny Arthasa. Rodowici jej mieszkańcy zmieniają się w zombie. Głównym dowódcą wroga jest Mal'Ganis, którego będziemy mieli okazję... zabić wielokrotnie podczas kampanii. Są 2 rodzaje poziomów- chodzone i ekonomiczne. W tych pierwszych musimy przejść daną trasę oddziałem wojsk, z kolei w poziomach ekonomicznych dochodzi nam budowa, ulepszenia i obrona bazy. Ani razu nie mamy na początku wynalezionego żadnego ulepszenia, dlatego musimy robić to za każdym razem od nowa. Warto jednak inwestować w ulepszenia, przynajmniej tego rodzaju wojsk, którym zamierzamy najczęściej walczyć (np. Strzelców). Gdy przytrafi się misja, w której trzeba będzie bronić bazy, należy obstawić się wieżyczkami, aby zminimalizować straty. W konkretnym opisie będzie to zresztą ujęte dokładniej do sytuacji. W poziomach, gdzie wrogowie będą nas atakować musimy dobrze ustalić miejsce wyrębu drzew, powinno to być możliwie z przeciwnej strony głównego wejścia do bazy. Wrogowie w tej kampanii nigdy nie budują ani nie odbudowują swoich zniszczonych struktur, jedyne co mogą to niekiedy produkować wojska. Jeśli zaatakujemy wrogą bazę, od razu w to miejsce zejdzie się cała jego armia. Wtedy najlepiej stosować taktykę wywabiania wrogów z bazy (z dala od wieżyczek) i ubijania ich w szczerym polu. Potem możemy wejść do pustej bazy i zniszczyć wieżyczki, a potem resztę. Jeśli wejdziemy do bazy wroga i tam będziemy się z nim bić w ostrzale wieżyczek- doznamy ogromnych strat w ludziach.

Kampania składa się z 9 poziomów oraz 2 poziomów Prologu.

 

Wybierz poziom:

Prolog- Exodus Hordy
Poziom 1- Obrona Strahnbradu
Poziom 2- Klan Czarnej Skały
Poziom 3- Zaraza i spustoszenie
Poziom 4- Kult potępionych
Poziom 5- Marsz plagi
Poziom 6- Ubój
Poziom 7- Brzegi Northrendu
Poziom 8- Niezgoda
Poziom 9- Ostrze Mrozu




Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież