Warcraft 3: Frozen Throne. Strażniczki.

Poziom 8- Bracia Stormrage

 

Zadania:

1. Zniszcz bazę Czerwonego Nekromanty

2. Zabij Trolle w celu udrożnienia rzeki

 

Ostatni poziom kampanii Strażników. Jest dosyć skomplikowany, gdyż dowodzimy dwoma państwami naraz, a trzecie (oddział Tyrande) jest sprzymierzone. Poziom jest trudny (zdecydowanie najtrudniejszy w całej kampanii). Ale po kolei, wrogów jest aż trzech (sami Nekromanci).

Zadaniem Pomarańczowego jest tylko i wyłącznie atakowanie naszej zachodniej bazy. Ataki będą dość uciążliwe (Plugastwa, Wozy Mięsa itp.), dlatego pomarańczowego powinniśmy zabić w pierwszej kolejności. Pomarańczowy wróg to zresztą jedyny przeciwnik, dostępny lądowo z zachodniej bazy. Teoretycznie nie musimy go zabijać, ale nie jest to trudne, a da nam to sporo ulgi i spokoju.

Wróg Zielony jest najsilniejszy (jak zresztą widać na mapie). Ma aż 4 bazy, z czego w dwóch wydobywa złoto. Dwie południowe bazy zielonego strzegą z obu stron obozu Czerwonego. Północno-zachodnia baza zielonego jest niedostępna dla nas (leży na skałach), wróg ma tam budynek produkujący latające stwory, którymi będzie odwiedzał co jakiś czas naszą zachodnią (ciemnoniebieską) wioskę. Z kolei północno-wschodnia baza zielonego (położona przy naszej wodnej wiosce) ma kopalnię złota i stamtąd również uświadczymy ataków lądowych.

Wróg Czerwony położony jest w samym sercu krainy. Dostęp do jego obozu z obu stron strzegą bazy Zielonego sprzymierzeńca. Czerwony nie będzie w ogóle dla nas groźny- nie atakuje w ogóle naszych obozów. Głównym zadaniem poziomu jest zniszczenie wszystkich budynków Czerwonego. Aby to uczynić należy de facto wcześniej rozwalić Pomarańczowego oraz 2 bazy Zielonego.

Na wysepce w środku mapy ufortyfikowany jest oddział państwa Tyrande (Jasnozielony). Atakował ją będzie Czerwony, ale nic złego się nie stanie. Wprawdzie podczas każdego ataku narratorka będzie wołać o pośpiech, ale to chyba tylko dla wzbudzenia atmosfery grozy. Nie goni nas żaden limit czasowy, a na państwo Tyrande najlepiej w ogóle nie zwracać uwagi (zresztą i tak nie możemy nim sterować).

Nasze zadanie to obsługa dwóch państw. Każde ma osobne surowce i limity jednostek. Musimy przeskakiwać co jakiś czas między nimi, zwłaszcza podczas zaatakowania przez wrogów. Poniżej opis strategii rozdzielony na działania obu naszych państw:

Oddziałem i krajem Malfuriona mamy mniej pracy. Na północy jest druga kopalnia złota, możemy zacząć tam wydobycie, ale wtedy miejsce to musimy zabezpieczyć przed atakami Zielonego z bazy nr7 (mapa). Zresztą obrona przed atakami Zielonego to jedno z dwóch głównych zadań Malfuriona. Będą to ataki wojsk lotniczych, lub też (rzadziej) 'dropy' wojsk lądowych, przy użyciu transportowców. Dlatego też do obrony bazy Malfuriona koniecznie musimy mieć coś atakującego lotników. Obrona będzie trwać aż do końca gry, gdyż bazy wroga (nr7- tej, z której wyprowadza ataki) nie możemy w żaden sposób zdobyć. Drugim zadaniem Malfuriona jest poradzenie sobie z Pomarańczowym, który będzie atakował nas co jakiś czas. Najlepszym sposobem jest po prostu klasyczne zmiecenie go w pył. Bazę ma silnie strzeżoną. Zasobów jednak mamy pod dostatkiem, więc zadanie nie będzie trudne (zawsze można spróbować kolejny raz, ważne żeby każda akcja przynosiła za sobą zniszczenia budynków). Po zniszczeniu bazy Pomarańczowego państwo Malfuriona już nie przyda się w grze, jedynie Zielony będzie niekiedy atakował (dlatego najlepiej zniszczyć wszystkie jednostki, które nie potrafią atakować lotników i zastąpić je takimi, które potrafią). Tyle o Malfurionie.

Drugie, główne państwo dowodzone jest przez Illidana. Ma kolor biały i położone jest w prawym-górnym rogu. Na szczęście tutaj mamy wynalezione wszystkie ulepszenia dla jednostek. Atakował nas będzie Zielony- zrzuty lotnicze od zachodu (rzadziej od południa). Dlatego nie zaszkodzi dorobić kilku wieżyczek z południowo-zachodniej strony bazy, mniej więcej tak jak TUTAJ. Jednostki Nag potrafią chodzić po wodzie. Po wstępnym rozejrzeniu się otrzymamy questa nr2, polegającego na ubiciu szefa Trolli w celu odblokowania rzeki. Jest on na południowo-wschodniej wyspie. Nie jest to trudne zadanie, można użyć Cyklonu, wybić obstawę, a potem (jak przestanie wywijać piruety) samego przywódcę. Jeśli chodzi o główne zadanie, to do bazy Czerwonego wiodą 2 ścieżki. Jedna (północno-wschodnia) przebiega przez 2 bazy Zielonego (pierwsza bardzo silna, druga słaba). Ścieżka ta jest trudniejsza, ale ma 2 plusy- zyskujemy kopalnię złota (na czarną godzinę) oraz Druga ścieżka (wschodnia) wiedzie przez rzekę na południe mapy, a następnie przez średniej jakości bazę Zielonego. Na końcu obu ścieżek jest baza Czerwonego, którą musimy zniszczyć. Nagami dosyć ciężko gra się przeciwko Nekromantom. Syreny są przeraźliwie słabe i nadają się jedynie do rzucania Cyklonu (dlatego wystarczą 3). Myrmidony to potężne jednostki, niestety bardzo duże i mozolne. Powinny stanowić pierwszy garnitur naszej armii. Opcjonalnie możemy użyć też Żółwi- są świetne w niszczeniu budynków. Samą bazę Czerwonego najlepiej rozwalić właśnie Żółwiami- wparować dużym oddziałem i rozwalać budynki po kolei (nie zwracając uwagi na atakujące nas wojsko). Zniszczenie wszystkich czerwonych budowli kończy całą kampanię Strażników i odblokowuje kolejną.

 

(kliknij, aby powiększyć i zobaczyć opis)





Pozostałe Poziomy Kampanii Strażniczek:

Poziom 1- Nagi

Poziom 2- Zniszczone Wyspy

Poziom 3- Krypta Sargerasa

Poziom 4- Gniew Zdrajcy

Poziom 5- Wyrównanie Szans

Poziom 6- Resztki Przymierza

Poziom 7- Ruiny Dalaranu

Poziom 8- Bracia Stormrage



Komentarze  

# GregK 2013-12-27 20:33
Dzięki za poradnik, czekam na następne kampanie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# YaReX 2016-07-09 12:54
Jeśli się pójdzie nurtem rzeki pomiędzy wrogą bazą 7 a 8 to znajdziemy na brzegu artefakt (przyzwanie Demona na 180s) oraz golema przy wodospadzie do ubicia :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież